معرفی و دانلود کتاب اخلاق در دنیای واقعی

عکس جلد کتاب اخلاق در دنیای واقعی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق در دنیای واقعی

کتاب اخلاق در دنیای واقعی نوشته‌ی پیتر سینگر و ترجمه‌ی نیره جودی مجموعه‌مقالاتی پرسش‌برانگیز از این نویسنده درباره‌ی فلسفه‌ی اخلاق است؛ بحث‌هایی همچون مجاز بودن یا نبودن گیاه‌خواری، غربال جنین و حتی اهدا کردن پول به خیریه. نویسنده‌ی این کتاب از شناخته‌شده‌ترین فیلسوفان زنده در جهان است و بر فلسفه‌ی کاربردی تمرکز دارد. گفتنی‌ست کتاب حاضر نامزد دریافت جایزه‌ی پن برای هنر جستارنویسی شده است.

درباره‌ی کتاب اخلاق در دنیای واقعی

آیا باید به خیریه‌ها کمک کنیم و اگر بله، چقدر؟ حقوق حیوانات مهم است؟ آیا اگر گوشت در آزمایشگاه تولید شود، خوردن آن اخلاقی است؟ آیا باید اتانازی را بپذیریم؟ درباره‌ی فروش کلیه باید چه نگاهی داشته باشیم؟ اگر یک روز ربات‌های انسان‌سان ساخته شدند، باید حقوقی برایشان قائل باشیم؟ اگر تابه‌حال به این گروه سؤالات فکر کرده‌اید، این کتاب مناسب شماست. کتاب اخلاق در دنیای واقعی اثری چالش‌برانگیز است که به طور خاص، درباره‌ی مسائل امروزی جهان واقعی و درگیری‌هایش صحبت می‌کند.

کتاب اخلاق در دنیای واقعی (Ethics in the Real World: 82 Brief Essays on Things That Matter) یکی از آثار متاخر پیتر سینگر (Peter Singer) در حوزه‌ی فلسفه‌ی اخلاق است و در 83 مقاله‌ی کوتاه اما بُرَنده به دغدغه‌های روز می‌پردازد و فکر خواننده را قلقلک می‌دهد. خواندن اخلاق در دنیای واقعی هم بابت پرسش‌هایی که مطرح می‌کند جالب است و هم نویسنده‌ی درستی آن را نوشته است؛ پیتر سینگر، نویسنده‌ی این کتاب، شهرت رشک‌برانگیزی دارد. او بدون پیچاندن حرف و سخت صحبت کردن، به حساس‌ترین بحث‌ها میپردازد و به همین دلیل برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان جذابیت دارد.

گفتنی است ترجمه‌ی فارسی این کتاب به همت نیره جودی در سال 1397 توسط نشر کتاب کوچه به انتشار رسید.

نکوداشت‌های کتاب اخلاق در دنیای واقعی

  • سینگر نشان می‌دهد که چگونه می‌شود هم موجز و هم نیشدار درباره‌ی فلسفه‌ی اخلاق نوشت. (استندپوینت)
  • فلسفه باید بیشتر از این‌ها کوششی عمومی باشد و اثر سینگر دروازه‌ای عالی برای ورود [به فلسفه] است. (فوروارد)
  • یک مقدمه‌ی فلسفی سهل‌خوان از فیلسوفی که راحت بودن را توهین به شمار نمی‌آورد. این مقالات علی‌رغم کوتاهی‌شان، سؤالات اخلاقی بزرگ را بیش از حد ساده نشان نمی‌دهند. (اکونومیست)
  • در این کتاب تازه، اخلاق در دنیای واقعی، سینگر موضوعاتی مثل فقر و حقوق حیوانات را دست می‌گیرد و حسابی روی آن‌ها مانور می‌دهد. این کتاب جذاب است؛ چرا که فرصتی برای مشاهده‌ی نحوه‌ی مواجهه‌ی این فیلسوف تأثیرگذار با این موضوعات حساس است. (نیویورک تایمز)

کتاب اخلاق در دنیای واقعی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اخلاق در دنیای واقعی اثری خارق‌العاده برای تمامی دوستداران فلسفه، علاقمندان به ورود به مباحث فلسفی و تمام کسانی است که آماده‌ی به چالش کشیده شدن عقایدشان باشند.

با پیتر سینگر بیشتر آشنا شویم

پیتر سینگر، یکی از نامدارترین فلاسفه‌ی اخلاق در قرن بیست‌ویکم، در سال 1946 در استرالیا زاده شد. خانواده‌ی او از مهاجران یهودی‌ای بودند که از بعد از قدرت‌گیری نازی‌ها از وین گریختند. پدربزرگ مادری او عضوی از مجمع روانکاوان وین بود و با زیگموند فروید مقاله‌ای مشترک داشت، اما سرنوشتش به اردوگاه‌های کار اجباری ختم شد. سینگر برعکس آنان در امنیتی نسبی بزرگ شد و راه فلسفه را ادامه داد. او در حال حاضر در زمینه‌ی اخلاقیات کاربردی تخصص کسب کرده و با رویکردی سکولار و فایده‌گرا به مسائل اخلاقی نگاه می‌کند. مهم‌ترین اقدام پیتر سینگر، تلاش‌های او برای در دسترس قرار دادن فلسفه برای همگان و نه فقط متخصصین بوده است و به همین دلیل جایزه‌ی Philosophy Now را بابت «کوشش جهت مقابله با نادانی» دریافت کرد.

در بخشی از کتاب اخلاق در دنیای امروز می‌خوانیم

قدرتمندترین استدلال در میان همۀ استدلال‌هایی که در مقابل اتانازی یا مرگ‌یاری می‌شود، تشبیه این موقعیت به «سراشیبی خطرناکی» است که می‌گوید وقتی به پزشکان مجوز قتل بیماران را بدهیم نمی‌توانیم آن‌ها را فقط به کشتن بیمارانی محدود کنیم که خودشان مرگ را می‌خواهند.

حتّی پس از گذشت سال‌ها از خودکشی قانونی با کمک پزشک و اتانازی در هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوییس و ایالت ارگان در آمریکا، هیچ گواهی‌ای برای اثبات این ادعا وجود ندارد که مرگ خودخواسته با کمک پزشکی خطرناک باشد. امّا اطلاعات اخیر دربارۀ حوادث بیمارستان نیو اورلئان پس از طوفان کاترینا به خطرهای حقیقی با سرچشمه‌های متفاوتی اشاره می‌کند.

وقتی در آگوست 2005 درنیواورلئان سیل آمد. بالا آمدن سطح آب راه‌های بیمارستان همگانی مرکز یادبودِ پزشکی را قطع کرد، بیش از ۲۰۰ بیمار در این بیمارستان بودند. سه روز پس از وقوع طوفان، بیمارستان هیچ گونه برقی نداشت ذخیرۀ آب تمام شده‌ بود و سیفون‌ توالت‌ها کار نمی‌کرد.

برخی از بیمارانی که به دستگاه‌های تهویه وابسته بودند، مردند. در گرمای خفقان‌آور پزشکان و پرستاران در فشارِ کاریِ مراقبت از بیماران بستری در بیمارستان قرار داشتند. ترس از ناامنی‌ در شهر (به دلیل از کار افتادن نهاد‌های قانونی و امنیتی) و اینکه خودِ بیمارستان اکنون ممکن بود هدف سارقان مسلح باشد ‌نگرانی‌ها را تشدید می‌کرد.

بالگرد‌ها برای تخلیه بیماران فراخوانده شده بودند و اولویت با افراد سالم‌تری بود که می‌توانستند راه بروند. پلیس ایالتی سر رسید و به کارکنان اعلام کرد بخاطر نا‌آرامی‌ها در شهر و ناامنی همۀ افراد حاضر در بیمارستان باید تا ساعت 5 بعدازظهر از آن جا خارج شوند.

در بخشی از کتاب اخلاق در دنیای امروز می‌خوانیم

یا می‌توانیم از کارهایی که با حیوانات می‌کنیم، دفاع کنیم؟ شاید مسیحیان، یهودیان و مسلمانان برای توجیه سلطه خود بر حیوانات به متون مقدس متوسل شوند اما زمانی که به فراسوی دیدگاه مذهبی می‌رویم باید با «پرسش چگونگی رفتار با حیوانات» بدون هیچ انگاشت اولیه‌ای روبه‌رو شویم و این فرض را کنار بگذاریم که حیوانات به نفع ما خلق شده‌اند یا استفاده ما از حیوانات حرمت الهی دارد. اگر ما تنها گونۀ تکامل یافته در میان دیگر گونه‌های روی این سیاره هستیم، آیا علایق ما بیش از دیگر گونه‌ها، شامل میلیاردها جاندار غیرانسان که می‌توانند مانند انسآن‌ها درد بکشند یا از زندگی‌شان لذت ببرند، اهمیت دارد؟

از میان همۀ روش‌های گوناگونی که ما بر حیوانات تأثیر می‌گذاریم پرورش آن‌ها با هدف تغذیۀ انسان بیشتر از همه نیازمند توضیح است. حیوانات بسیار زیادی بیش از هر چیز دیگری تحت تأثیر این مورد هستند. شمار حیواناتی که سالانه برای تغذیۀ ما پرورش داده و کشته می‌شوند فقط در ایالات‌متحده آمریکا اکنون نزدیک ده میلیارد است.

در حقیقت کشتن کل این تعداد غیرضروری است. در کشورهای توسعه‌یافته که انتخاب گستردۀ غذایی وجود دارد هیچ نیازی به خوردن گوشت نیست. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که می‌توانیم بدون مصرف گوشت هم با سلامتی یا حتی با سلامتی بیشتر زندگی کنیم. می‌توانیم با رژیم غذایی گیاه‌خواری به‌خوبی زندگی کنیم بدون اینکه اصلاً از هیچ محصول حیوانی استفاده کنیم. (ویتامین ب12 تنها ماده غذایی که در خوراکی‌های گیاهی موجود نیست ولی تهیۀ مکمل آن از مواد گیاهی آسان است)

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
دیباچه
سرآغاز
سپاس‌نامه
پرسش‌های بزرگ
ارزش نقطۀ آبی
آیا اصلاً چیزی مهم است؟
آیا پیشرفت اخلاقی وجود دارد؟
دوباره خداوند و رنج
اخلاقِ بدون حضور ‌خدا
آیا برای «قرص اخلاق» آماده‌ایم؟
کیفیتِ بخشش
تفکر دربارۀ مرگ
آیا این نسل باید آخرین نسل باشد؟
فلسفه در صدر
... حیوانات...
تخم‌مرغ‌های اخلاقی اروپایی
اگر ماهی‌ها می‌توانستند فریاد بزنند
جانبداری فرهنگی در برابرِ صید نهنگ
استدلالی در دفاع از گیاه‌خواری
انتخاب بوقلمون: اعتقادات مراسم شکرگزاری
گوشت ِآزمایشگاهی
شامپانزه‌ها هم آدمند
گاوی که او...
فراتر از اخلاقِ تقدس حیات
تراژدی واقعی سقط‌جنین
درمان کردن (یا نکردن) نارس‌ترین نوزادها
پشتِ پردۀ اتانازی نوزادان
پیرمردانی بدون بیماری
وقتی دکترها می‌کشند
انتخابِ مرگ
مرگ در دادگاه
سلامت عمومی و علم اخلاق زیست‌شناسی
ژنوم بشری و فروشگاه ژنتیکی
سال شبیه‌سازی؟
کلیه‌های فروشی؟
بحران‌های فراوانِ خدماتِ بیمۀ درمانی
سلامت عمومی در مقابلِ آزادی فردی؟
وزن بیشتر، هزینۀ بیشتر
آیا باید تا هزار سالگی عمر کنیم؟
جمعیّت و پاپ
نیکوکاری
راه‌حل یک درصدی
پاسخ‌گو نگه داشتن خیریه
نیکوکاریِ خودنمایانه
خیریه خوب خیریه بد
کمک به دیگران با دلایل دل‌گرم کننده جذابند، امّا بیایید با فکر به خیریه کمک کنیم
قیمتِ اخلاقی هنر گران‌قدر
پیشگیری از انقراض بشر
شادکامی...
شادکامی، ثروت و بخشیدن
آیا می‌توانیم میزان ناخالص شادکامی ملی را افزایش دهیم؟
بهایِ گزافِ افسردگی
لبخندِ نامحدود
به هرحال شاد
سیاست....
مغلطه‌هایِ بنتام، از گذشته تا حال
بحران مالی پدران بنیان‌گذار
چرا رأی دهیم؟
آزادیِ بیان، [حضرت] محمد، و هولوکاست
استفاده و سوء استفاده از آزادی مذهبی
مردی صادق؟
آیا داشتنِ تابعیت یک حق است؟
بازیِ جاسوسی
مجسمه‌ای برای استالین؟
حکومت جهانی...
فرار از بحرانِ پناهندگان
آیا دیپلماسیِ شفاف ممکن است؟
اخلاقِ صنایع غذایی عظیم
عدالت و تغییرات آب‌و‌هوا
آیا آلاینده‌ها بهای تغییرات آب و هوا را پرداخت خواهند کرد؟
چرا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی، گوشت سرو می‌کنند؟
براندازیِ پادشاهیِ زغال‌سنگ
پاریس و سرنوشت کرۀ زمین
علم و فناوری....
پرونده‌ای شفاف برای برنجِ طلایی
زندگیِ ساخته‌شده برای نظم
حقوق ربات‌ها؟
رویایی برای عصر دیجیتال
کتابخانه‌ای جهانی
بهای فاجعه‌بارِ غیر علمی بودن
زندگی، بازی و کار
چگونه می‌توان به تصمیم‌های سال نو پایبند ماند؟
چرا هزینۀ بیشتر؟
مادر ببرها‌ یا مادر فیل‌ها؟
فولکس واگن و آیندۀ راستی
آیا توان افزایی اشتباه است؟
آیا تقلب در فوتبال پذیرفتنی است؟
اندیشۀ موج‌سواری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق در دنیای واقعی
نویسنده
مترجمنیره جودی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-6974-43-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق در دنیای واقعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق در دنیای واقعی

برای دریافت کتاب اخلاق در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.