معرفی و دانلود کتاب مدیریت استرس

عکس جلد کتاب مدیریت استرس
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استرس

اوا سلهاب در کتاب مدیریت استرس با ارائه روش‌ها و تمرین‌هایی کاربردی به شما کمک می‌کند تا ضمن مدیریت و کنترل اضطراب و استرس خود، از انرژی حاصل از آن برای افزایش خلاقیت در زندگی‌تان استفاده نمایید.

درباره کتاب مدیریت استرس:

انسان‌ها در زندگی مدرن امروزی با استرس‌ها و فشارهای روانی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. شما در محیط کار و ورزش، پیوسته با دیگران رقابت می‌کنید. می‌کوشید تا بهترین بهره را از زمان خود ببرید، تا جای امکان پول به دست آورید و خانه، ماشین، وسایل منزل و... بخرید یا به مسافرت بروید و بعد از کار و فعالیت و خستگی زیاد، به استراحت بپردازید.

خیلی از مردم به جای آنکه علت اصلی نگرانی و اضطراب را کشف کنند، می‌کوشند تا خود را از نشانه‌های آن رهایی بخشند. به عنوان مثال مسکن یا قرص خواب مصرف می‌کنند یا دست به دامن اقدامات دیگری می‌شوند تا از شر نشانه‌های استرس راحت شوند؛ اما تنها شیوه درست و مؤثر برای متوقف کردن استرس این است که دلایل بروز آن را کشف کنید. البته ممکن است قادر نباشید عامل بروز استرس را از بین ببرید ولی شناخت آن احتمالاً به شما کمک می‌کند تا بر فشار روانی حاصل از آن غلبه نمایید.

عامل اصلی بروز استرس ممکن است در رابطه با مسائلی نظیر بیماری، مرگ یکی از نزدیکان، مشکلات مالی و یا از دست دادن شغلتان باشد؛ موضوعاتی که به احتمال‌ زیاد نمی‌توانید هیچ کاری در رابطه با ‌آن انجام دهید. شاید هم عامل استرس‌زا در وجود خودتان باشد. مثلاً مجبور به انجام کاری شده‌اید که اصلاً دوست ندارید آن را انجام دهید یا راجع ‌به کسی یا چیزی دچار احساسات متضاد هستید و نمی‌دانید چه کار کنید.

در حقیقت استرس می‌تواند شغلی یا عاطفی و گاه ممکن است در شخصیت آدم‌ها ریشه دوانده باشد. شاید کمتر کسی بداند که اگر استرس طولانی شود از حالت عادی به حالت حاد و مزمن تغییر می‌کند و این خود سبب بروز بیماری‌های مختلف و گاه صعب‌العلاجی مثل کمردرد، سردرد، ‌ام‌اس و ناراحتی‌های قلبی می‌شود.

اکنون اوا سلهاب (Eva Selhub) در کتاب مدیریت استرس (The Stress Management Handbook) سعی دارد تا این مسئله را از تمام زوایا مورد بحث و بررسی قرار دهد. شما با مطالعه این کتاب نخست با مفهوم استرس و سپس با علل و روند آن آشنا خواهید شد. سلهاب در ادامه با ارائه تمرین‌هایی کاربردی چگونگی برخورد با سطوح مختلف استرس را به شما آموزش می‌دهد.

در آخر باید بدانید، این اثر راهنمای بسیار خوبی برای کارفرمایان است برای اینکه بتوانند یک محیط کاری بدون تنش و استرس را برای کارکنان خود فراهم کنند. همچنین می‌توانند با روش‌های بیان شده در این کتاب بیشترین بازدهی را از کارکنان خود دریافت کنند.

کتاب مدیریت استرس مناسب چه کسانی است؟

اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که در موقعیت‌ها و شرایط گوناگون، دچار استرس می‌شوید و قادر به کنترل آن نیستید، این کتاب برای شماست.

جملات برگزیده‌ی کتاب مدیریت استرس:

- همیشه پشت عصبانیت‌ها جایی است که درد وجود دارد.
- عاقلانه‌ است که عصبانیت خود را به سوی مشکلات، هدایت کنید، نه مردم؛ انرژی خود را بر روی پاسخ‌ها تمرکز کنید، نه بهانه‌ها.
- بهترین مبارز، هرگز عصبانی نمی‌شود.
- ذهن آگاهی در مورد عشق و زندگی عاشقانه است. وقتی این عشق را پرورش می‌دهید، برای زندگی به شما شفقت و روشنی می‌بخشد و اعمال شما مطابق با‌ آن اتفاق می‌افتد.
- کلمات خود را بالا ببرید، نه صدای خود را. این باران است که باعث رویش گل‌ها می‌شود، نه رعد و برق.

در بخشی از کتاب مدیریت استرس می‌خوانیم:

اگر تشخیص دهید که در درون شما هنوز پسرک یا دخترک کوچکی وجود دارد که احساس می‌کند مورد بی‌مهری قرار گرفته و به اندازه کافی خوب نیست، باید بیشتر مراقب باشید که با خود مهربان باشید و رفتارهای دوستانه و خود مراقبتی را به طور منظم ادامه دهید. توجه کنید که هر چه کمتر از خود مراقبت کنید، این کودک کوچک را بیشتر نادیده می‌گیرید. هر چه این کودک کوچک، احساس بی‌مهری و بی‌توجهی کند، بیشتر اوقات در موقعیت‌های چالش‌برانگیز شما را عصبانی خواهد کرد.

بنابراین، ممکن است به نفع خودتان باشد که خودتان را بازپروری کنید.

بازپروری به چه معنی است؟ به معنی ساده‌تر، یعنی اطمینان حاصل کنید که زود به رختخواب می‌روید، ویتامین‌های خود را مصرف می‌کنید، غذای سالم می‌خورید، افکار مثبت دارید، برای بازی وقت می‌گذارید، قرارهای بازی می‌گذارید و غیره. همچنین گاهی اوقات به این معنی است که وقتی مراحل PAWS را انجام می‌دهید، برای نوازش کردن کودکی خودتان، از تخیل خود استفاده می‌کنید، به ویژه روشی مؤثر برای استفاده هنگام احساس پریشانی، خستگی و عصبانیت است، زیرا یک روش کاملاً قطعی برای نشان دادن دلسوزی برای خود است. تسکین قلبتان، به شما امکان می‌دهد تا سازگاری بیشتری داشته و توانایی درک دیگران و دردی را داشته باشید که ممکن است متحمل شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل اول: پاسخ استرس و احساسات منفی را درک کنید
فصل دوم: از احساسات منفی دست بکشید
فصل سوم: با عشق، پریشانی را درمان کنید
فصل چهارم: زیرساخت خود را بازسازی کنید
فصل پنجم: طرز فکر خود را با مراقبه آرام کنید
فصل ششم: با ذهن‌آگاهی عصبانیت خود را آرام کنید
فصل هفتم: مسیر استرس را برای همیشه تغییر دهید
فصل هشتم: در برابر قدرت خود بایستید
فصل نهم: بخندید و رها باشید
فصل دهم: به رحمت و بخشش برسید
کلام آخر: زندگی خود را مثل یک معجزه ببینید
نمودارهای اضافی
یادداشت نهایی نویسنده
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استرس
نویسنده
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-7369-26-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استرس

Mona abad
۱۴۰۱/۹/۹
نکته مثبت کتاب این است که دلیل آسیب فشارهای روانی را در درون خودمان میداند. آنچه از دوران کودکی و رشد، برای ما عامل ترس و فلاکت عنوان شده اینک موجبات استرس و آسیب روانی به ما می‌شود. با شناسایی ریشه رنج‌های روانی خود، می‌توانیم پیشروی فشارهای عصبی در خویش را متوقف کنیم.
سعیده جلالی نسب
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
عالی بود این کتاب به مراجعینم معرفی کردم برای کنترل استرس و اضطرابشون
افشین نوبخت
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
کاربردی و جالب بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استرس

برای دریافت کتاب مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.