معرفی و دانلود کتاب مسخ

عکس جلد کتاب مسخ
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسخ

کتاب مسخ معروف‌ترین رمان فرانتس کافکا به ماجرای جوانی به نام گره‌گوار سامسا می‌پردازد که وقتی از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند که به موجودی شبیه به حشره تبدیل شده است. این رمان داستانی نمادین محسوب می‌شود که با مضامین بسیاری سروکار دارد.

خلاصه‌ی رمان مسخ:

یک روز صبح، گره‌گوار سامسا از خواب آشفته‌ای می‌پرد، او در رختخواب خود به حشره‌ای عجیب و وحشتناک تبدیل شده است. تن او مانند یک سوسک کمری زره‌مانند دارد و وقتی با دقت بیشتری به خود نگاه کرد متوجه شد که شکم بزرگ و متورمی هم دارد.

این پسر جوان با خانواده‌اش زندگی می‌کند و به دلیل سن بالای پدرش در حقیقت اوست که نان‌آور خانواده محسوب می‌شود. شخصیت اصلی داستان که دیگر تبدیل به حشره شده است نمی‌تواند به سرکار برود. در اتاقش قفل است و تمامی اهالی خانه نگران حال پسرشان هستند و پشت در اتاق جمع شده‌اند اما او می‌ترسد خود را به دیگران نشان بدهد؛ بنابراین، نه سر کار می‌رود و در اتاقش را باز می‌کند. گره‌گوار تأخیر بسیاری در رفتن به سرکار داشته است به همین دلیل شخصی را برای بررسی وضعیت این جوان می‌فرستند. به دلیل اصرار اعضای خانواده و همکارش در نهایت در اتاق خود را باز می‌کند و خانواده با این حشره‌ی ترسناک روبرو می‌شوند و... .

درباره‌ی رمان مسخ:

رمان مسخ (The Metamorphosis) برای اولین بار در سال 1915 وارد بازار شد. فرانتس کافکا (Franz Kafka) در زمان حیات خود نویسنده‌ای گم‌نام بود اما در حال حاضر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین نویسندگان جهان از او یاد می‌شود.

آثار او معمولاً داستان‌هایی کابوس‌وار دارند و همواره در تلاش است تا مشکلات روحی انسان مدرن را به تصویر بکشاند. این طرز فکر کافکا در رمان به یادماندنی او، مسخ، نمود بیشتری دارد و داستانی دلهره آور و شگفت‌انگیز را روایت می‌کند.

این کتاب که به زندگی روزمره‌ی انسان مدرن می‌پردازد نکات بسیار جالبی در دل خود نهفته دارد که شاید اشاره به آن‌ها خالی از لطف نباشد. صبح روزی که گره‌گوار تبدیل به حشره‌ای سوسک مانند شده است او به جای نگرانی برای خود و ظاهرش نگران این است که چگونه با این وضعیت سرکار برود. کافکا در حقیقت می‌خواهد نشان دهد که کار برای انسان در جوامع امروزی چه اهمیت بسیار زیاد و نابه‌جایی پیدا کرده است. از طرف دیگر، زمانی که گره‌گوار تنها نان‌آور خانه است همه به او محبت می‌کنند و احترام می‌گذارند اما پس از مسخ شدن صراحتاً نسبت به او ابراز نفرت می‌کنند و حتی خواهرش که زمانی به او محبت می‌کرد با صدای بلند برای او آرزوی مرگ می‌کند و گره‌گوار به دلیل این‌که کار نمی‌کند درآمدی ندارد و دیگر برای اطرافیانش بی‌ارزش است.

فرانتس کافکا را بیشتر بشناسیم:

فرانتس کافکا در سوم ژوییه‌ی 1883 در شهر پراگ متولد شد و در 11 ژوئن 1924 از دنیا رفت. وی در گورستانی در شهر زادگاهش به خاک سپرده شد. کافکا به زبان چک مسلط بود اما همه‌ی آثار خود را به زبان آلمانی می‌نوشت.

آثار کافکا تا قبل از مرگش مورد توجه قرار نگرفت. کافکا از دوست خود ماکس خواسته بود که پس از مرگش تمامی آثارش را را از بین ببرد ولی خوشبختانه ماکس این کار را نکرد و تمامی آثار دوست فقید خود را منتشر کرد و این‌گونه شد که فرانتیس کافکا پس از مرگ خود به شهرت بسیاری دست یافت.

نکوداشت‌های کتاب مسخ:

- شاهکار ادبی کافکا. (Barnes & Noble)
- این داستان به‌یادماندنی از کافکا، پس از گذشت یک قرن از انتشار اولیه، هنوز هم شوکه کننده و لذت‌بخش باقی مانده است. (The Guardian)
- یکی از مهم‌ترین آثار داستانی قرن بیستم. (Amazon)

در بخشی از رمان مسخ می‌خوانیم:

در همان موقع که این افکار را به سرعت در مغزش زیرورو می‌کرد، بی‌آنکه تصمیم بگیرد از رختخواب بلند بشود، شنید که در پهلوی بسترش را می‌کوبند و در همان دم، ساعت زنگ سه ربع را زد. مادرش او را صدا می‌کرد: «گره‌گوار، ساعت هفت و ربع کم است. آیا خیال نداری به ترن برسی!؟» طنین صدایش گوارا بود! گره‌گوار از آهنگ جواب خودش به لرزه افتاد. در این که صدایش شناخته می‌شد شکی در بین نبود. او بود که حرف می‌زد؛ اما یک جور زق‌زق دردناکی که ممکن نبود از آن جلوگیری کند و به نظر می‌آمد که از ته وجودش بیرون می‌آمد و در صدایش داخل می‌شد و کلمات، صوت حقیقی خود را نداشتند؛ مگر در لحظه اول و سپس صوت مغشوش می‌شد؛ به‌طوری که آدم از خودش می‌پرسید، آیا درست شنیده است یا نه؟ گره‌گوار خیال داشت جواب مفصلی بدهد؛ اما با این شرایط به همین اکتفا کرد که بگوید: «بله، بله، مادرجان متشکرم، بلند می‌شوم.»

بی‌شک حائل بودن در نمی‌گذاشت به تغییری که در صدای گره‌گوار حاصل شده بود پی ببرند، زیرا توضیح او مادر را متقاعد کرد و مادرش در حالی که پاپوش را به زمین می‌کشید دور شد. این گفت‌وگوی مختصر، سایر اعضای خانواده را متوجه کرد که گره‌گوار برخلاف انتظار هنوز در رختخواب است. پدر نیز آهسته با مشت به کوفتن در پهلویی شروع کرد و فریاد زد: «گره‌گوار! گره‌گوار» آیا ناخوشی؟ چیزی لازم داری؟» گره‌گوار سعی کرد که کلمات را دقیق تلفظ بکند و تا می‌تواند لغات را از هم مجزا بنماید تا صدایش طبیعی بشود. به هر دو طرف جواب داد: «حاضرم» پدر رفت که چاشت بخورد ولی خواهر هنوز پچ‌پچ می‌کرد: «گره‌گوار، خواهش می‌کنم که در را باز بکنی.» گره‌گوار اعتنایی به این پیشنهاد نکرد. برعکس، خوشحال بود که عادت در بستن از تو را مثل اتاق مهمان‌خانه، حفظ کرده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسخ
نویسنده
مترجمصادق هدایت
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-99984-4-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسخ

Nasr!n S
۱۳۹۹/۱/۲۳
ایده کتاب خیلی جالب بود و تشبیه‌اش عالی! درواقع کتاب مسخ تلاش داره زندگی افرادی رو نشون بده که به یکباره ناتوان میشن، مثل افرادی که مثلا معلول میشن، سالمندانی که قبلا افراد فعال و توانمندی بودند یا هزاران مورد دیگه؛ مسخ نشون میده چطور آدم‌ها نسبت به انسان بودن افرادی که دچار تحولات این چنینی میشن واکنش نشون میدن! مثل شخصیت اول داستان که تبدیل به سوسک میشه! واکنش‌ها رو قیاس کنید با پدری که مثلا آلزایمر گرفته...
نون میم
۱۳۹۹/۲/۷
شاید وقتی کتابو میخونین متوجه منظور نویسنده نشید اما با خوندن نقد‌هایی که ازش نوشته شده متوجه خاصیت داستان‌های سورئال میشین. اینکه هرکس از دیدگاه خودش تفسیری براش مینویسه. دیدگاه یکی مربوط به قشر از کار افتاده هست و دیدگاه یکی مرتبط با رابطه‌ی کافکا با پدرش و دیدگاه دیگری هم به کپیتالیسم مربوطه.
علی شهابی
۱۴۰۲/۸/۱۰
این کتاب مخصوصا با این ترجمه بیشتر برای کسایی قابل فهم هست که کتاب خون باشن اگر تازه دارید کتاب میخونید بهتره از این کتاب شروع نکنید یا ترجمه دیگه‌ای رو انتخاب کنید چون ممکنه این ترجمه شمارو منصرف کنه و لذتی به شما نده ولی در مجموع کتاب خوبی بود و ارزش خوندن رو داشت
سینا خدابخشیان
۱۳۹۹/۵/۶
نمیدونم چرااین کتاب روکه چندسال پیش خوندم هیچوقت فراموش نمیکنم یه شاهکاره واقعا حتمابخونیدش (آدم هاتازمانی که سودمندهستن محترم میشن وگرنه بایه زباله متعفن هیچ فرقی نمیکنن. برداشتم ازاین شاهکارادبیه)
هلیا وقار
۱۳۹۹/۲/۱۴
کتاب جالبی بود... ولی حتما نقدش رو هم بخونین بهتون کمک میکنه تا به محتوا و هدف داستانش عمیق تر فکر کنید
nastaran.d
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتاب خوبی بود
و نشون داد تا وقتی کارایی داریم برای دیگران عزیزیم
Mehran Ahmadi
۱۴۰۱/۸/۳
حتما بخوانید بعد دوباره بخوانید بعد بخوابید دوباره بیدار بشید و دوباره بخوانید. بسیار عالی
سید محمود حسینی
۱۳۹۹/۹/۶
خوندن نقد این کتاب واجب هستش و بدون اون شاید چیز زیادی دستگیرتون نشه
Ygn Mrd
۱۳۹۹/۴/۲۵
متوسط بود اونجوری که توقع داشتم نبود ولی اونقدر‌ها هم خام و خالی نبود
Negar Izadi
۱۳۹۹/۲/۳۰
نمیدونم مشکل از ترجمه‌ی سختش بود یا چیز دیگه ولی من خوشم نیومد
حسین قنبری
۱۳۹۹/۱/۲۳
همیشه میشه با خوندن این کتاب کلی درس راجع به نویسندگی یاد گرفت
هیدی احمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱
کتابی خوب و عالی... حال امروز جامعه ما متاسفانه
محمد گریوانی
۱۴۰۰/۵/۱۳
اگر میخوای محو یک کتاب بشی بهت پیشنهاد میکنم
منیره غنی زاده
۱۴۰۰/۳/۲۷
کتابی خوب حداقل‌ی بار تو عمرتون بخونید
Eman Akbari
۱۳۹۹/۱۰/۳۰
سلام واقعا ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب مسخ

برای دریافت کتاب مسخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.