معرفی و دانلود کتاب معمای چشم لندن

عکس جلد کتاب معمای چشم لندن
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معمای چشم لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معمای چشم لندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معمای چشم لندن

کتاب معمای چشم لندن اثر شیوان داود، داستان گم شدن پسری به نام سلیم را روایت می‌کند. سلیم یک روز سوار چرخ‌وفلک می‌شود اما دیگر از آن پایین نمی‌آید. تد و کت که از خویشاندان سلیم هستند، می‌کوشند تا با کشف سرنخ‌های مختلف، معمای گم شدن او را حل کنند. این کتاب برنده‌ی جوایز متعددی شده است که از میان آن‌ها می‌توان به نشان کارنگی و جایزه‌ی بوک سنس اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب معمای چشم لندن

سلیم و مادرش گلوریا قرار است به دیدار تد و کت بروند. گلوریا خاله‌ی مادر کت و تد است و سلیم پسرخاله‌ی نیمه‌آسیایی آن‌ها است. تد و کت که برادر و خواهر هستند، رابطه‌ی خوبی با یکدیگر ندارند. تد به سندروم آسپرگر مبتلا است و به همین دلیل رفتارهای خاصی دارد و این رفتارها کت را آزار می‌دهند. پس از ورود سلیم و خاله گلوریا به خانه‌ی این خواهر و برادر، یک تد و کت تصمیم می‌گیرند سلیم را برای تفریح به چرخ‌وفلک «چشم لندن» ببرند.

چرخ‌وفلک چشم لندن بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک اروپا است و افراد زیادی آرزو دارند که سوار آن شوند. این سه نفر هم برای مدت زیادی در صف خرید بلیط می‌ایستند اما جمعیت آن قدر زیاد است که بنظر نمی‌رسد هرگز نوبت آن‌ها برسد. در همین حین مردی با یک بلیط در دست به آن‌ها نزدیک می‌شود و می‌گوید از آن‌جا که از فضاهای کوچک و بسته می‌ترسد، نمی‌تواند سوار چشم لندن شود و بلیط خود را به آن‌ها می‌دهد. تد و کت بلیط را به سلیم می‌دهند تا او هم لذت سوارشدن بر این چرخ‌وفلک بزرگ را تجربه کند. پس از این که نیم ساعت می‌گذرد و چرخ‌وفلک از حرکت باز می‌ایستد، آدم‌ها از آن خارج می‌شوند ولی خبری از سلیم نیست.

کت و تد با چشمان خودشان دیده بودند که سلیم سوار چرخ‌وفلک می‌شود، ولی اکنون کابین او خالی است. پس چه بلایی بر سر او آمده؟ آن‌ها ابتدا ماجرا را برای خاله گلوریا و مادرشان تعریف می‌کنند و سپس به پلیس اطلاع می‌دهند. پلیس جست‌وجو را آغاز می‌کند و در عصر همان روز به خانواده‌ی تد خبر می‌دهد که جسد سلیم را پیدا کرده است، اما پس از مراجعه‌ی پدر تد به اداره‌ی پلیس جهت کشف هویت جسد، مشخص می‌شود که این جسد متعلق به سلیم نیست. تد و کت با مشاهده‌ی این وضعیت تصمیم می‌گیرند که خودشان تلاش برای یافتن سلیم را آغاز کنند. آن‌ها برای این کار مجبور می‌شوند اختلافاتشان کنار بگذارند و با یکدیگر متحد شوند. به‌نظر می‌رسد که تد برای پیدا کردن سلیم روش منحصربه‌فردی دارد که کسی به‌جز خودش از آن سر درنمی‌آورد.

شیوان داود (Siobhan Dowd) در کتاب معمای چشم لندن (The London Eye Mystery) ضمن روایت یک داستان هیجان‌انگیز معمایی، به برخی از مشکلات درون خانواده‌ها نیز اشاره می‌کند. برای مثال رفتارهای خاص تد گاهی دردسرساز می‌شود و خواهر بزرگ‌ترش را نیز اذیت می‌کند. همچنین او می‌کوشد تا نشان دهد که افرادی مانند تد که به سندروم آسپرگر مبتلا هستند، توانایی‌های خاص خودشان را دارند و می‌توانند مانند سایر افراد فکر کنند و برای حل مشکلات مختلف تلاش کنند و این نگاه که آن‌ها را افرادی ناتوان و ضعیف تلقی می‌کند، در واقع یک دیدگاه اشتباه است.

جوایز و افتخارات کتاب معمای چشم لندن

  • نامزد نشان کارنگی در سال 2008
  • جایزه‌ی بهترین کتاب کودک Kirkus
  • برنده‌ی جایزه‌ی Cybils در سال 2008
  • کتاب برگزیده‌ی ویراستاران بوک‌ لیست
  • برنده‌ی جایزه‌ی Book sens در سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی Fanfare به انتخاب Horn Book
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبیات کودک دالی گری در سال 2010
  • بهترین کتاب سال The School Library Journal در سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی Book Links Lasting Connection در سال 2008
  • ترجمه به بیش از ده زبان زنده‌ی دنیا (هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، مجارستانی، اندونزیایی، ایتالیایی، کره ای، فارسی و اسپانیایی)
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب معمای چشم لندن

  • کتاب معمای چشم لندن یک پازل است که به خوبی ساخته شده و علاقمندان به رمز و راز از ارتباط سرنخ‌ها لذت می‌برند. (kirkus reviews)
  • همه چیز در اینجا درست بنظر می‌رسد. روابط خانوادگی، ارتباطات عجیب‌وغریب مدارهای ذهنی تد، و شاید شگفت‌انگیزتر از همه، رازها. (بوک لیست)
  • بهترین رازها در مرکزشان دارای استعداد زیاد اما بسیار انسانی هستند، توانایی‌های آن‌ها با نقص‌ها و ویژگی‌های خاصشان متعادل می‌شود، این کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. (مجله horn books)

کتاب معمای چشم لندن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب رازآلود برای نوجوانانی که از خواندن رمان‌های هیجان‌انگیز لذت می‌برند بسیار مناسب است.

با شیوان داود بیشتر آشنا شویم

شیوان داود در سال 1960 متولد و در سال 2007 از دنیا رفته است. او علاوه بر نویسندگی، فعالیت‌های اجتماعی نیز داشت. آخرین اثری که پیش از مرگش از او منتشر شده «کودک باتلاق» نام دارد. کتاب کودک باتلاق در سال 2009، یعنی دو سال پس از مرگ داود، از سوی کتابدارن حرفه‌ای مدال کارنگی را دریافت کرد و هم‌چنین به عنوان بهترین کتاب سال برای کودکان و بزرگسالان ایالات متحده معرفی شد.

در بخشی از کتاب معمای چشم لندن می‌خوانیم

ساعت 6:24 روز یک‌شنبه، 23 ماه مِه بود که خاله‌گلوریا و سلیم آمدند، روز اول تعطیلات یک‌هفته‌ایِ بین نیم‌سال‌مان هم بود. هوا صاف بود، همراه بارش‌های پراکنده‌ای که به ‌سمت شمال‌ شرق می‌رفتند. من و کَت تاکسی سیاه لندن را نگاه کردیم که بیرون خانه‌مان ایستاد. اول خاله‌گلوریا پیاده شد. زنی قدبلند و لاغر بود و موهای صاف و سیاهش تا روی شانه‌اش بود (کَت می‌گوید اسم مدلش مِصری است). شلوار جین تنگ و صندل سرخابی پوشیده بود. حواس آدم، ناخودآگاه، می‌رفت به انگشت‌های شستش که از شکاف نوک صندل زده بودند بیرون، چون‌که به آن‌ها هم لاکِ سرخابی همرنگ صندلش زده بود و خیلی هم برّاق بودند.

کَت گفت خاله‌گلوریا شبیه سردبیر یک مجله‌ی مُد و لباس است. کَت قبلاً هرگز یک سردبیر مجله‌ی مد و لباس را از نزدیک ندیده و من نمی‌دانم این را از کجا می‌دانست.

سلیم هم مثل مادرش قدبلند و لاغر بود و شلوار جین پوشیده بود. یک کوله‌پشتی معمولی روی پشتش انداخته بود و چمدان چرخ‌دارِ خاله‌گلوریا را هم پشت‌سرش می‌کشید. موهای سیاهش کوتاه و پوستش قهوه‌ای بود. کَت می‌گوید پوستش قهوه‌ای معمولی نیست، کاراملی است؛ می‌گوید باید بگویم سلیم خیلی خوش‌قیافه است. او همه‌ا‌ش به فکر این است که مردم خوش‌قیافه‌اند یا نه. من که فکر می‌کنم مردم شبیه شخصیت‌شان هستند. به‌گمانم من زشت باشم، چون تا حالا هیچ‌کس نگفته خوش‌قیافه‌ام. مردم همیشه‌ می‌گویند کَت خیلی خوشگل است، پس گمان کنم واقعاً هم همین‌طور است. به نظر من که فقط شکل کَت است.

فهرست مطالب کتاب

چرخ غول‌پیکر دوچرخه توی آسمان
خبرِ آمدن طوفان
طوفان نزدیک می‌شود
رسیدن طوفان
گفتگوی شبانه
به چشم می‌رویم
چرخ می‌چرخد
هر چیزی که برود بالا،
حتماً برنمی‌گردد پایین
دودوها، لُردها و کشتی‌هایِ دودَکَله
عشق و نفرت
حاشیه‌ی خطا
یک گند بزرگِ دیگر
چشم طوفان
هشت فرضیه
ابدیت
پوشش ابر
صاعقه می‌زند
فرضیه‌ی نُهُم
پسرِ توی قطار
فال‌گوش ایستادن
جورچین
کلمه‌بازی
فلاکت
یافتم
گروه فیلم‌برداری
اثر کوریولیس
جهنمِ موتوری
ملاقات‌ها
تعقیب
جاده‌ای که به هیچ‌جا نرسید
زمان رسیدن گردباد به زمین
طوفانِ خورشیدی
خروش طوفان
دود
باز هم پسر توی قطار
ردیابی پدیده‌های جَوی
سلیمِ عظیم
بازگشتِ قدم‌به‌قدم
باران شبانه
پس از طوفان
آخرین گردشِ چرخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معمای چشم لندن
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-2440-86-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معمای چشم لندن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معمای چشم لندن

برای دریافت کتاب معمای چشم لندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.