معرفی و دانلود کتاب مغز بودا: عصب‌شناسی کاربردی درباره شادی، عشق و خرد

عکس جلد کتاب مغز بودا: عصب‌شناسی کاربردی درباره شادی، عشق و خرد
قیمت:
۴۲۰۰۰ 21000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز بودا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز بودا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز بودا: عصب‌شناسی کاربردی درباره شادی، عشق و خرد

با تغییر دادن مغز خود می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید! این خلاصه‌ی چیزی‌ست که ریک هانسون و ریچارد مندوس قصد دارند در کتاب مغز بودا به شما بگویند. آن‌ها با بهره‌گیری از آخرین پژوهش‌های علوم اعصاب، روانشناسی و استفاده از آموزه‌های بزرگانی همچون بودا به شما کمک می‌کنند تا با شکل‌دهی به مغزتان عشق، شادی و خرد بیشتری را تجربه کنید.

درباره کتاب مغز بودا:

بودا، محمد، عیسی، موسی و گاندی... همه‌ی این معلمان بزرگ یک وجه اشتراک دارند: آن‌ها با مغزهایی به دنیا آمدند که اساساً تفاوت به ‌خصوصی با مغز دیگران نداشت. اما به شیوه‌ای به تغییر و تمرین آن پرداختند که در نهایت، منجر به دگرگونی دنیا شد.

امروزه پیشرفت علم ثابت می‌‌کند که ما بیش از آنچه که خود تصور می‌کنیم، بر مغزمان اثرگذار هستیم و جریان افکارمان تاثیری باورنکردنی بر آن دارند. حالات مثبت مغز با توجه و رعایت چندین نکته‌ی ساده به سادگی تقویت می‌شود. ریک هانسون (Rick Hanson) و ریچارد مندوس (Richard Mendius) در کتاب شگفت‌انگیز مغز بودا (Buddhas Brain) به ما نشان می‌دهند که ذهن ما به چه صورت عمل می‌کند. سپس به شرح این موضوع می‌پردازند که برای این که شادتر باشیم و زندگی زیسته‌ی بهتری را تجربه کنیم، باید عملکردمان به چه صورت باشد.

کتاب مغز بودا را می‌توان تجسمی از خرد عملی دانست. ویژگی‌ای که باعث می‌شود بر محتوای کتاب کاملاً اعتماد کنیم، این امر است که آنچه در کتاب حاضر از آن سخت می‌رود، تماماً مبتنی بر آخرین تحقیقات عصب‌شناسی است. علاوه بر جنبه‌ی علمی کتاب، نویسندگان بر سویه‌ی معنوی تاکید ویژه داشته‌اند و کتاب تمرین‌های مراقبه را نیز شامل می‌شود.

این اثر به معنای دقیق کلمه می‌تواند مغز و زندگی شما را تغییر دهد. هانسون و مندوس با مهارتی هوشمندانه به پرسش‌های اساسی زندگی با شرح دادن پندهای بودیسیم و اضافه کردن چاشنی عملکرد مغز ما پاسخ می‌دهند. تلاقی بین علم و مراقبه در کتاب مغز بودا تحسین‌برانگیز است و می‌تواند شادی حقیقی را برایتان به ارمغان بیاورد.

نکوداشت‌های کتاب مغز بودا:

- مغز بودا، دستاوردی چشمگیر در درک تلاقی بین علم و مراقبه در مسیر دگرگونی و تذهیب است. (جوزف گلد اشتاین، نویسنده قلبی پر از آرامش و یک دارما)
- دستوری روشن برای برخی آموزه‌های بنیادی عصب‌شناسی و دارما. (دکتر راجر والش استاد دانشگاه کالیفرنیا)
- مغز بودا دستاورد قابل‌توجهی در گفتگوی پویای فعلی بین علوم اعصاب، روانشناسی و آموزه‌های بودایی پرورش ذهن دارد. (کریستینا فلدمن، نویسنده شفقت و مسیر بودایی به فروتنی)
- مغز بودا آموزه‌های بودا را در پرتو علوم مدرن اعصاب آشکار می‌کند. (وس اسکوپ نیسکر، سردبیر ذهن پژوهش‌گر)

کتاب مغز بودا مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید با عملکرد مغز آشنا شوید و از طریق آن برای زندگی کامیاب‌کننده‌تر بهره بجویید، کتاب مغز بودا به شما پیشنهاد می‌شود.

با ریچارد مندوس و ریک هانسون بیشتر آشنا شویم:

دکتر ریک هانسون استاد مراقبه، روان‌پزشک و بانی مؤسسه‌ی علوم عصبی و خرد مراقبه‌ای ول‌اسپرینگ است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب انعطاف‌پذیری اشاره کرد. ریچارد مندوس نیز متخصص مغز و اعصاب و بنیانگذار دیگر مؤسسه‌ی علوم اعصاب و خرد مراقبه‌ای ول‌اسپرینگ است. او در زندان ایالتی سن کوئنتین به تدریس کلاس‌های هفتگی مراقبه می‌پردازد.

جملات برگزیده‌ی کتاب مغز بودا:

- با بهبود بستر فیزیکی مغز، شرایط جسمانی و روحی بهتری را تجربه خواهید کرد.
- تغییرات مثبت کوچک روزانه به مرور زمان به تغییرات بزرگی می‌انجامند، زیرا شما به تدریج ساختارهای عصبی جدیدی ایجاد می‌کنید.
- تغییرات مفید در مغز بسیاری از افراد می‌تواند به هدایت جهان به مسیری بهتر کمک کند.
- فضیلت، آگاهی و خرد ستون‌های رسیدن به سلامت، رشد شخصی و تمرینات معنوی روزانه هستند. آن‌ها بر پایه سه عملکرد بنیادی عصبی بنا شده‌اند: تنظیم، آموزش و انتخاب.

در بخشی از کتاب مغز بودا می‌خوانیم:

بچه که بودم عادت داشتم قاصدک‌هایی را که در حیاط جلوی خانه رشد ‌می‌کردند بکنم و اگر آن‌ها را از ریشه نمی‌کندم همیشه دوباره رشد می‌کردند، ناراحتی‌ها درست مثل همان قاصدک‌ها هستند. پس به سراغ قدیمی‌ترین، آسیب‌پذیرترین و عاطفی‌ترین لایه‌های ذهنتان بروید و به دنبال ریشۀ هرچیزی که اذیت‌تان می‌کند بگردید. با کمی تمرین و خودشناسی، می‌توانید فهرست کوتاهی از “مضنونین همیشگی”، منابع عمیق اندوه‌های تکراری خود، برسید. از این پس در مواقعی که آزرده شده‌اید، اضطراب دارید، آسیب دیده‌اید یا احساس بی‌صلاحیتی می‌کنید به صورت مرتب آن مضنونین را در نظر می‌گیرید. این منابع عمیق می‌توانند شامل احساس طردشدگی از سوی دیگران به خاطر عدم محبوبیت در مدرسه، حس عجز به دلیل یک بیماری مزمن یا بدگمانی در روابط صمیمانه که به دنبال طلاق گرفتن به وجود آمده است باشد. وقتی نوک ریشه را پیدا کردید آن را بگیرید و به تدریج از ریشه دربیاورید. شما می‌تواید در باغ ذهن خود علف‌های هرز را ریشه‌کن کنید و به جای آن‌ها گل بکارید.

معمولاً بهترین راه درمان تجربیات دردناک از طریق موارد ضد آن‌ها یعنی تجربیات مثبت است. برای مثال می‌توانید احساس ضعیف بودن در دوران کودکی را با حس قدرت حال حاظر خود جایگزین کنید. اگر اندوه سوءرفتار در یک رابطۀ قدیمی مدام به سطح خاطرات می‌آید، دوست داشته شدن از سوی دیگران را به یاد بیاورید و بگذارید آن اندوه در عمق فرو برود. سعی کنید با گفتن چیزی شبیه: ازش رد شدم، هنوز اینجام و خیلی‌ها عاشقم هستند، قدرت خنده را به این مجموعه اضافه کنید. اگرچه فراموش نمی‌کنید که چه اتفاقی افتاده اما تغییرات عاطفی آن‌ها مدام کمتر می‌شود.

نکته این است که جلوی تجربیات درناک مقاومت نکنیم و به تجربیات مثبت نچسبیم: این کار نوعی اشتیاق است (و اشتیاق منجر به رنج می‌شود. هنر واقعی یافتن تعادل در حالتی است که شما در برابر تجربیات سخت هوشیار، پذیرا و کنجکاو بمانید) و هم‌زمان احساسات و افکار حمایت‌کننده را جذب کنید.

فهرست مطالب کتاب

گزیده‌ای از نکوداشت‌ها
پیشگفتار
دیباچه
مقدمه
فصل 1: مغز خوددگرگون‌ساز
بخش اول: دلایل رنج بردن
فصل 2: دگرگونی رنج بردن
فصل 3: اولین و دومین تیر
بخش دوم: سعادت
فصل 4: جذب خوبی‌ها
فصل 5: خاموش کردن آتش‌ها
فصل 6: عزم راسخ
فصل 7: شکیبایی
بخش سوم: عشق
فصل 8: دو گرگ در قلب
فصل 9: شفقت و جسارت
فصل 10: عشق بی‌حدوحصر
بخش چهارم: خرد
فصل 11: بنیادهای مراقبه
فصل 12: تمرکز دلپذیر
فصل 13: خود آرامش‌بخشی
پیوست: تغذیه شیمی-عصبی
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز بودا: عصب‌شناسی کاربردی درباره شادی، عشق و خرد
نویسنده،
مترجمپرستو خلج
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-7458-61-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۲۰۰۰ 21000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز بودا

Maryam.M
۱۴۰۱/۱/۷
مطالعه این کتاب به من کمک کرد تا بیشتر با کارکرد مغز و ذهن آشنا بشم و حتی نسخه چاپی را هم خریدم تا راحتتر به مطالعه مجدد بعضی از صفحات دسترسی داشته باشم.
Firooze Banoo
۱۴۰۰/۹/۱۱
من این کتاب رو دوست نداشتم و توصیه میکنم واسش وقت نذارید ارزش نداره
الهام برخورداری
۱۴۰۰/۹/۱۵
من اصلا نتونستم با ترجمه این کتاب ارتباط برقرار کنم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مغز بودا

برای دریافت کتاب مغز بودا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.