معرفی و دانلود کتاب مغز پویا: پشت پرده‌ی تغییرات پیوسته‌ی مغز

عکس جلد کتاب مغز پویا: پشت پرده‌ی تغییرات پیوسته‌ی مغز
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز پویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز پویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز پویا: پشت پرده‌ی تغییرات پیوسته‌ی مغز

از نحوه‌ی عملکرد پیچیده‌ترین عضو خود چه می‌دانید؟ دیوید ایگلمن می‌کوشد در کتاب مغز پویا اکتشافات جالب و جدیدی را در مورد مغز انسان به خوانندگان خود ارائه دهد. این کتاب در اواخر سال 2020 نامزد جایزه‌ی پولیتزر شد.

درباره‌ی کتاب مغز پویا

مغز انسان از چنان پیچیدگی و ظرافتی برخوردار است که با وجود پیشرفت‌های چشمگیر بشری، هیچ دانشمندی تا کنون موفق نشده است به نحو تمام و کمال شیوه‌ی عملکرد آن را دریابد. بشر همواره با پرسش‌های اساسی و مهمی درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد مغز روبه‌رو بوده است: ترک مواد مخدر چه وجه اشتراکی با شکست عشقی دارد؟ چگونه یک نابینا می‌تواند از طریق زبانش جهان اطراف خود را ببیند و یا یک ناشنوا با پوست خود صداهای پیرامونش را بشنود؟ آیا ممکن است روزی فرا برسد که برای کنترل ربات‌ها و ماشین‌ها، به‌جای دست‌هایمان از افکارمان استفاده کنیم؟ چرا در شب خواب می‌بینیم و چگونه خواب‌هایمان را به یاد می‌آوریم؟

پاسخ تمامی این پرسش‌ها در کاسه‌ی سرمان و درست پشت چشمان ما جای گرفته است. بزرگترین فناوری و پیچیده‌ترین پدیده‌ای که بشر در سیاره‌ی خود کشف کرده است، یک توده‌ی چندده‌گرمی است که در کاسه‌ی جمجمه قرار گرفته. دیوید ایگلمن در کتاب مغز پویا (Livewired) صرفاً به چیستی مغز نمی‌پردازد. بلکه نحوه‌ی عملکرد این عضو پیچیده از بدن انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در سراسر کتاب مغز پویا، شما در کرانه‌های پیشرفت علوم اعصاب در حال گشت و گذار خواهید بود. همچنین در این کتاب با اکتشافات تازه‌ای که از آزمایشگاه شخصی ایگلمن بیرون آمده است، آشنا خواهید شد. از میان این اکتشافات می‌توان به دستگاه‌های نوروتکنولوژی قابل پوشیدنی اشاره کرد که به‌زودی قرار است انقلابی سترگ در نحوه‌ی تفکر ما پیرامون حواس گوناگونمان ایجاد کنند.

مطالعه‌ی کتاب مغز پویا سبب خواهد شد که به روشی کاملاً متفاوت در مورد علوم اعصاب فکر کنید. دیوید ایگلمن در طول کتاب از مثال‌های عینی استفاده می‌کند تا اطلاعات مفیدی را در دسترس خوانندگان قرار دهد. این کتاب به مطالب پیچیده می‌پردازد، اما نحوه‌ی نگارش و بیان‌مندی ایگلمن واضح و شفاف و همه‌فهم است و تا حدی از پیچیدگی ذاتی بحث می‌کاهد. اثر حاضر برای افرادی که می‌خواهند درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد مغز، آموزش، نحوه‌ی یادگیری، چرایی تفاوت‌ها و… اطلاعات مفیدی به دست بیاورند، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

انتشارت مازیار ترجمه‌ی دکتر قاسم کیانی مقدم را از این اثر برگزیده و آن را تهیه و منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب مغز پویا

  • ایگلمن به گونه‌ای به سراغ این موضوع می‌رود که تا پیش از این هیچ نویسنده‌ای را ندیده بودم که به این طریق به آن بپردازند. (Clare Wilson)

  • کتاب مغز پویا سرشار از ایده‌های تأمل‌برانگیز و بینش‌های خیره‌کننده است. استفاده‌ی دیوید ایگلمن از ماجراهای جذاب و همچنین نثر واضح و بی‌تکلف او این کتاب را به یک اثر خواندنی تبدیل کرده است. مغز پویا اثری سرگرم‌کننده حول محور پیچیده ترین پدیده‌ی جهان است. (Khaled Hosseini)

  • نکات جذاب بسیاری در کتاب مغز پویا وجود دارد و خواندن آن را به خوانندگانی که به علوم اعصاب، فناوری و تلاقی این دو علاقه دارند، توصیه می‌کنم. (Library Journal)

  • دیوید ایگلمن در کتاب مغز پویا مرا به این باور رساند که مدینه‌ی فاضله‌ای که به آن نیاز داریم، پیش از این درون مغز هر یک از ما جای گرفته است. دانش و اشتیاق او مسحورکننده است و کتاب او دیدگاه مرا دستخوش تغییر نموده است. (Russell Brand)

  • از زمان درگذشت آیزاک آسیموف، ما دانشمندی مانند آقای ایگلمن نداشته‌ایم که ایده‌های خود را در چنین حالت‌های متنوعی بیان کند. (Wall Street Journal)

  • مهارت ایگلمن به‌عنوان یک معلم و بینش جسورانه‌ی او به عنوان فرمانده تحقیقات کنونی‌اش، این اثر عالی را به یک کتاب لذت‌بخش برای خوانندگان کنجکاو تبدیل می‌کند. (Publishers Weekly)

کتاب مغز پویا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از نحوه‌ی عملکرد یکی از پیچیده‌ترین اجزاء هستی سر دربیاورید، خواندن کتاب مغز پویا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با دیوید ایگلمن آشنا شویم

نویسنده‌ی کتاب مغز پویا در سال 1971 در ایالت نیومکزیکوی آمریکا چشم به جهان گشود. دیوید ایگلمن (David Eagleman) یک عصب‌شناس کارکشته است و در دانشگاه استنفورد به تدریس می‌پردازد. او همچنین مدیریت شرکت NeoSensory را بر عهده دارد؛ شرکتی که عمده‌ی فعالیتش در حوزه‌ی ساخت و گسترش دستگاه‌های جایگزینی حسی متمرکز است. دیوید ایگلمن تحصیلات خود را در دانشگاه رایس تکمیل نموده است. اثر دیگر ایگلمن که بسیاری از مخاطبان او را به آن می‌شناسند، «ناشناخته: زندگی اسرارآمیز مغز» نام دارد.

در بخشی از کتاب مغز پویا: پشت پرده‌ی تغییرات پیوسته‌ی مغز می‌خوانیم

در سال 1953، فرانسیس کریک فاتحانه وارد کافه‌ی ایگل اَند چایلد شد، و به مشتریان یکه‌خورده‌ی آن جا اعلام کرد که او و جِیمز واتسون راز حیات را کشف کرده‌اند: آن‌ها راز ساختمان مارپیچ دوگانه‌ی ‌DNA‌ را گشوده بودند. این یکی از بزرگ‌ترین لحظات کافه‌ای علم بود.

ولی از قضای روزگار، کریک و واتسون فقط نیمی از این راز را کشف کرده بودند. نیمه‌ی دیگر آن در توالی جفت بازهای ‌DNA‌ نوشته نشده است، و در کتاب‌های درسی هم آن را نخواهید یافت. نه حالا و نه هیچ‌وقت.

زیرا نصف دیگر در دور و بر شما است. یعنی شامل تمام تجربیاتی است که با دنیا دارید: بافت و مزه‌ی چیزها، نوازش‌ها و حوادث ترافیکی، زبان‌ها و داستان‌های عشقی.

برای اینکه منظور از این مطلب را بفهمید، فرض کنید سی هزار سال پیش به دنیا آمده بودید. دقیقاً همین ‌DNA‌ را می‌داشتید، ولی از شکم مادر که خارج می‌شدید، در دوره‌ی زمانی متفاوتی چشم به دنیا می‌گشودید. در این صورت، چه شکلی می‌بودید؟ آیا پوستین می‌پوشیدید و در حالی که با حیرت به ستارگان نگاه می‌کردید، دور آتش می‌رقصیدید؟ آیا از بالای درخت فریاد می‌کشیدید تا نزدیک شدن ببرهای تیزدندان را هشدار بدهید؟ آیا وقتی ابرهای باران‌زا بر فراز سرتان ظاهر می‌شد، نگرانِ خوابیدن در فضای بیرون بودید؟

هر چیزی هم که فکر می‌کنید بودید، اشتباه است. این پرسشی انحرافی است.

زیرا شما دیگر شما نمی‌بودید. به‌هیچ‌وجه. آن آدم غارنشین که ‌DNA‌ یکسان با شما دارد، شاید به علت داشتن دستورالعمل ژنومی یکسان، به‌ظاهر اندکی شبیه شما باشد، ولی مثل شما فکر نخواهد کرد. به‌علاوه، نحوه‌ی راهبردسازی، تخیل، عشق‌ورزی، و شبیه‌سازی گذشته و آینده برای غارنشین درست مانند شما نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

1: مغستان صورتی ظریف
2: فقط دنیا را اضافه کنید
3: درون آینه ی بیرون است
4: سر درآوردن از ورودی ها
5: چگونه بدن بهتری داشته باشیم؟
6: چرا تمرین اهمیت دارد؟
7: چرا عشق تا لحظه‌ی جدایی از ژرفای خود خبر ندارد؟
8: تعادل بر لبه ی تغییر
9: چرا یاد دادن ترفند جدید به سگ های پیر سخت تر است؟
10: یادآوری و زمان
11: گرگ و مریخ نورد
12: پیدا کردن عشق گم شده ی اوتزی
سپاسگزاری
یادداشت‌ها
دانلود منابع و عکس‌های رنگی
نمایه
در ستایش کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز پویا: پشت پرده‌ی تغییرات پیوسته‌ی مغز
نویسنده
مترجمقاسم کیانی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-706112-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز پویا

مهدی
۱۴۰۳/۱/۱۶
کتاب بسیار خوبی است مطالب جدید و ایده‌های نو در علوم اعصاب با نتایج کاربردی. کمتر کتاب دیده بودم که کتابی این ویژگی‌ها را داشته باشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مغز پویا

برای دریافت کتاب مغز پویا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.