معرفی و دانلود کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام

عکس جلد کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام

کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام یک بازآفرینی خلاقانه و ترکیبی از داستان‌های تاریخی و اساطیری است. محمدرضا شمس در این اثر، از زبان کودکی حرف می‌زند که خود راوی این قصه است. ما در این داستان با جهان این کودک، از روز آفرینش و آغاز خلقت، همراه می‌شویم و با اثری چندوجهی، نمادین و تمثیلی سروکار داریم. درهم‌آمیزی اسطوره و روایت‌های کهن با ارکان فانتزی جهان مدرن، به خلق داستانی جذاب و متفاوت برای نوجوانان منجر شده است.

درباره‌ی کتاب من، زن‌بابا و دماغ بابام

کتاب من، زن‌بابا و دماغ بابام نوشته‌ی محمدرضا شمس از داستان‌نویسان پرکار ادبیات کودک و نوجوان است. این اثر، با زبانی استعاری و برگرفته از داستان آفرینش و طرد شدن آدمی از بهشت نگاشته شده است. وقایع این روایت هم در واقعیت ریشه دارند و هم ساخته و پرداخته‌ی تخیل شخصیت اصلی داستان است. راوی این داستان، کودکی است که با زبان شیرین و بی‌تکلفی زندگی‌اش را روایت می‌کند. در جهان این کودک، خلقت کمی متفاوت‌تر شکل گرفته است. او در چشم‌انداز کودکانه‌‌اش، خود را محور جهان می‌داند. بر اساس نگاه راوی، خداوند در روز هشتم خلقت، کودک را آفریده است. انگار در روزی مستقل از بقیه‌ی روزها که روز هشتم باشد، کودک آفریده شده‌ است؛ جدا از آدم بزرگ‌ها.

داستان با توصیف راوی از بهشت آغاز می‌شود. زن بابا همان کسی است که باعث و بانی رانده شدن کودک از بهشت شده است و کودک، آن بهشت گمشده را جست‌وجو می‌کند. نویسنده در این کتاب با اتخاذ بیانی ساده و کودکانه، پرت شدن کودکان در دل دنیای بزرگسالان را هم در قالب یک روایت اسطوره‌ای توصیف می‌کند و تأثیری ژرف بر جای می‌گذارد. همه‌چیز در این کتاب یک وجه نمادین هم دارد. شخصیت‌ها آمیزه‌ای از خوب و بد هستند و نقش هر یک در مسیر شکل‌گیری داستان، بی‌بدیل است.

داستان کوتاه من، زن‌بابا و دماغ بابام، داستان تقابل‌هایی است که معنای جهان بر آن‌ها استوار است. نویسنده دنیای صاف و صادقانه‌ی کودکان را در تقابل با دنیای خشک و دروغین آدم بزرگ‌ها قرار می‌دهد و بر قدرت تخیل بی‌حد و مرز بچه‌ها ارج می‌نهد. نگاه سنتی و سرسختانه را در تقابل با نگاه مسامحه‌آمیز و تجربه‌گرا قرار می‌دهد و اخلاق‌مداری‌هایی که ذوق و تمایز دوران کودکی را از بین می‌برند، نقد می‌کند. این کتاب، مفاهیمی چون دروغگویی و سلطه‌گری را نکوهش می‌کند و تأکید می‌ورزد که کودکان حق دارند کودکی کنند و نباید اسیر بی‌مهری و کم‌لطفی آدم بزرگ‌ها شوند. مطالعه‌ی این اثر، نوجوانان را به تأمل در جهان هستی ترغیب می‌کند. این کتاب، به کوشش نشر افق به چاپ رسیده است.

محمدرضا شمس در این اثر نیز چون دیگر آثارش، از افسانه‌ها و متل‌ها در داستان خود وام گرفته و همین سبک نوشتاری، داستان او را جذاب و متمایز کرده است. علی نامور تصویرگری کتاب فوق را بر عهده داشته است.

کتاب من، زن‌بابا و دماغ بابام برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به داستان‌های کوتاه فارسی علاقه نشان می‌دهند، مخاطب این کتاب هستند. تجربه‌ی خواندن این اثر، برای همه‌ی گروه‌های سنی، لذت‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام می‌خوانیم

کنج دیوار زیر زمین، جایی که دست هیچ‌کس به آن نمی‌رسد. ننه عنکبوت خانه‌ی خیلی قشنگی ساخته. خانه‌ی عنکبوت ابریشمی است و از تمیزی برق می‌زند. به طرف خانه می‌پرم و روی یکی از تارهای ابریشمی می‌نشینم. پاهام به تارها می‌چسبند.

ننه عنکبوت با دهان باز و بی‌دندان می‌خندد و پیش می‌آید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-964-369-327-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام

برای دریافت کتاب من، زن‌ بابا و دماغ بابام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.