معرفی و دانلود کتاب مهمان ناخوانده

عکس جلد کتاب مهمان ناخوانده
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهمان ناخوانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهمان ناخوانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهمان ناخوانده

کتاب مهمان ناخوانده، داستان موجود کوچولوی بامزه‌ای به نام ماکوتو است که در خانه‌ای مهمان شده. در آن خانه، دهان همه از کارهای عجیب ماکوتو باز می‌ماند و با چشم‌های گردشده نگاهش می‌کنند. این کتاب مصور، نوشته‌ی غزال موسوی است و سرتاسر آن با تصاویر زیبا و رنگارنگ مریم طهماسبی پر شده‌.

درباره‌ی کتاب مهمان ناخوانده

خانه‌ای که قصد داریم از آن حرف بزنیم، یک خانه‌ی معمولی مثل بقیه‌ی خانه‌هاست. یک مامان، یک بابا، یک بچه و یک مادربزرگ در آن زندگی می‌کنند. درست مثل خیلی از خانه‌های معمولی، کاغذدیواری‌اش گل‌های درشت دارد و کنار دیوارش بوفه‌ای است که در آن مجسمه و ظرف‌های قشنگ چیده‌اند. اما یک روز که برای ناهار ماکارونی داشتند اتفاقی در آن خانه افتاد که برای هر خانه‌ای نمی‌افتد. آن روز سر میز ناهارخوری، اعضای خانه سرگرم پیچیدن رشته‌های ماکارونی دور چنگال بودند که یک نفر در زد. بابا که در را باز کرد، موجود کوچولویی را دید که ساک دستی‌اش حتی از خودش کوچک‌تر بود. موجود ریزه‌میزه مؤدبانه خودش را به بابا معرفی کرد. گفت که اسمش ماکوتو است و اگر اجازه بدهند، می‌خواهد مدتی در خانه‌ی آن‌ها بماند. بابا دعوتش کرد بیاید داخل. مامان دعوتش کرد با آن‌ها ماکارونی بخورد. ماکوتو دعوت بابا و مامان را قبول کرد. درست همین جا بود که اولین اتفاق عجیب افتاد. ماکوتو به جای این که رشته‌های ماکارونی را دور چنگال بپیچد و در دهانش بگذارد، با چنگال‌‌ها آدمک‌هایی از جنس ماکارونی بافت که دست‌های همدیگر را گرفته بودند! دهان همه از تعجب باز ماند. ولی این، فقط شروع کارهای عجیب این مهمان ناخوانده در خانه‌ی آن‌ها بود.

مثل همه‌ی کتاب‌های داستانی مصور مخصوص کودکان، غزال موسوی داستان مهمان ناخوانده را به تنهایی تعریف نمی‌کند. در عوض، جملات او و تصاویر مریم طهماسبی دست به دست هم می‌دهند تا برای کودکان قصه بگویند. قصه‌ای که بخشی از آن از طریق جمله‌ها معلوم می‌شود و بخش‌های دیگر آن را باید در میان تصاویر جستجو کرد. داستان‌ مصور به کودکان اجازه‌ می‌دهد ابعاد مختلف داستان و جزئیات آن را کشف کنند. در داستانی که غزال موسوی و مریم طهماسبی در کتاب مهمان ناخوانده روایت می‌کنند جزئیات بصری زیادی وجود دارد که فرصت کشف کردن را بیشتر می‌کند. این فرصت کشف، فرصتی برای رشد خلاقیت کودک نیز هست. علاوه بر این، تصاویر کتاب مهمان ناخوانده ساده و نزدیک به نقاشی‌های کودکانه هستند. بنابراین کودکان خلاق می‌توانند از نقاشی‌های مریم طهماسبی در این کتاب الهام بگیرند و خلاقیت خود را از راه نقاشی‌ ابراز کنند.

نشر پرتقال داستان مصور مهمان ناخوانده را منتشر کرده است.

کتاب مهمان ناخوانده برای چه کسانی مناسب است؟

جملات ساده و کوتاه، این داستان را برای کودکانی که خواندن را تازه یاد گرفته‌اند، یعنی بچه‌های 7 تا 10 ساله، مناسب می‌کند. مهمان ناخوانده برای کودکانی که دوست دارند از تصاویر کتاب‌ها برای نقاشی ایده‌ بگیرند هم انتخاب خیلی خوبی است.

در بخشی از کتاب مهمان ناخوانده می‌خوانیم

فردای آن روز قرار بود با بابا مثل هر ماه درختچه‌های حیاط را مرتب کنیم که بابا داد زد: معرکه است! ماکوتو با چی این‌ها را ساختی؟
مامان بزرگ گفت: جل‌الخالق! تا حالا فیل درختی ندیده بودم!
مامان گفت: چه قشنگ! ماکوتو بپا از آن بالا نیفتی!
من هم گفتم: بابا کاش ماکوتو همیشه پیش ما بماند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهمان ناخوانده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-274-566-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمان ناخوانده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهمان ناخوانده

برای دریافت کتاب مهمان ناخوانده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.