معرفی و دانلود کتاب موعد مقرر

عکس جلد کتاب موعد مقرر
قیمت:
۷۹۹۰۰ ۳۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موعد مقرر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موعد مقرر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موعد مقرر

فرصتی برای جوانه زدن! هاکان منگوچ مانند آثار دیگرش، در کتاب موعد مقرر نیز از اکسیر عشق برایتان می‌گوید. این نویسنده‌ی عارف، با الهام از اندیشه‌های مولوی و شمس تبریزی شما را به یک زندگی مملو از آرامش و معنویت دعوت می‌کند. با خواندن این کتاب می‌آموزید که فروتنی، صداقت، عیب‌پوشی و... بیش از ثروت، مدرک تحصیلی یا هر پست‌و‌مقامی شما را به خوشبختی حقیقی می‌رسانند.

درباره‌ی کتاب موعد مقرر

برای هر کسی که با مولوی و اندیشه‌های او آشنایی داشته باشد، دشوار است که او را در دسته‌بندی خاصی بگنجاند. آیا باید او را معجزه‌ی ادبیات فارسی بدانیم یا عارفی به حساب بیاوریم که با شوریدگی خود به جنگ زاهدنماهای دروغین رفت؟ آیا حکیمی است که مدرن‌ترین دیدگاه‌های انسان‌شناسی را از قرن‌ها پیش با ما درمیان گذاشته یا روانشناسی است که به‌روزترین آموزه‌های روانشناختی را در لابه‌لای ابیاتش بیان کرده است؟ آثار این فیلسوف، شاعر، روانشناس و اندیشمند برجسته، با مرور زمان نه‌تنها رنگ کهنگی نمی‌گیرد، بلکه همواره دریچه‌های جدیدی از آگاهی به روی انسان امروزی می‌گشاید.

هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) در کتاب موعد مقرر (Her sey vaktini bekler) با بهره‌گیری از اندیشه‌ی مولوی و تعمق در سرگذشت او، می‌کوشد تا به ما درس عشق بدهد! در این دنیای پرهیاهو که ارزش‌های انسانی به راحتی پایمال می‌شوند، عشق همان چیزی است که انسان بودن را به یاد ما می‌آورد.

اگر شما هم خواهان شادی و خوشبختی هستید اما نه کتاب‌های زرد روانشناسی به شما کمکی کرده‌اند و نه جلسات مشاوره و روان‌درمانی برایتان مفید بوده‌ است، دیگر وقت آن رسیده که نوع خاصی از خودسازی و خودیاری را تجربه کنید. کتاب موعد مقرر ریشه‌‌ی حقارت‌های درونی و تواضع‌های دروغی را به شما نشان می‌دهد. با این کتاب می‌آموزید که تکبر ساختگی بسیاری از انسان‌ها در حقیقت ریشه در کمبودهایشان دارد. بسیاری از اختلافات و درگیری‌هایی که با اطرافیانمان داریم به خاطر درک نادرست اوضاع روحی خودمان یا ایشان بوده است.

هاکان منگوچ که از عارفان مدرن روزگار ما به شمار می‌رود، شما را به یک سیروسلوک معنوی دعوت می‌کند. مسیر دشواری که باید به تنهایی طی کنید اما در پایان راه هم نسبت به خود، هم نسبت به اطرافیان و هم نسبت به کل جهان عشق پایان‌ناپذیری را تجربه خواهید کرد. عشقی که شما را در برابر کدورت‌ها و دشمنی‌ها آسیب‌ناپذیر می‌کند.

کتاب حاضر سرشار از حکایت‌ها و قصه‌هایی است که از گوشه‌گوشه‌ی زندگی مولوی و مراد او، شمس تبریزی، روایت می‌شود. اگر با زبان کهن مولوی چندان آشنایی ندارید، اصلاً جای نگرانی نیست، چراکه هاکان منگوچ تمامی پندها و آموزه‌های مولانا را به زبان ساده و برای مخاطبان عام بیان کرده است. خوانندگان این کتاب با یک تیر دو نشان می‌زنند! این کتاب به دانسته‌های شما را درمورد دیدگاه عرفانی و صوفیانه‌ی مولوی می‌افزاید. از سوی دیگر، اگر فرصت شعرخوانی نداشته‌اید، کتاب موعد مقرر فرصت آشنایی با ناب‌ترین ابیات ادبیات فارسی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

فائزه پورعلی برگردان کتاب موعد عشق را به عهده داشته و انتشارات نسل نواندیش نیز آن را به چاپ رسانده است.

کتاب موعد مقرر مناسب چه کسانی است؟

اگر کمبود معنویت و عشق را در زندگی احساس می‌کنید و در جست‌و‌جوی آرامش هستید، کتاب موعد مقرر دقیقاً برای کمک به شما نوشته شده است. در این اثر، ادبیات، عرفان و روانشناسی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا نسخه‌ی بی‌نظیری از کتاب‌های خودسازی و خودیاری را به شما ارائه کنند.

با هاکان منگوچ بیشتر آشنا شویم

هاکان منگوچ در ترکیه متولد شد و در دانشگاه اولوداغ به تحصیل ادامه داد. نوجوان بود که به موسیقی علاقه‌مند شد و در هنرستان هنرهای زیبا به تحصیل پرداخت اما کمی بعد آن را رها کرد. هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) زبان عثمانی می‌داند و دوره‌های متعددی در رابطه با صوفیسم گذرانده است. او اکنون یکی از مشهورترین نویسندگان و سخنرانان حوزه‌ی تصوف و خودیاری به شمار می‌آید.

جملات برگزیده کتاب موعد مقرر

  • شاگرد که آماده باشد، آموزگار از راه می‌رسد. شاید اگر واقعاً به آمادگی رسید، آموزگار برود. (لائوتسه)

  • کاشکی هرچه داریم، همه بستدندی و آنچه آنِ ماست، به‌حقیقت به ما دادندی. (شمس تبریزی)

  • صداقت همچون یک شهر است، من هم پادشاه آن شهر هستم، باید در آن شهر خودم باشم، از خود واقعی‌ام محافظت کنم و همان‌طور که خودم هستم، بمیرم... (شمس تبریزی)

  • برای اینکه احساس ارزشمندی کنی، لازم نیست کسی کاری انجام بدهد. محتاج حمایت، تأیید و عشق هیچ‌کسی نیستی. این خودت هستی که باید پیش از همه خود را تأیید کنی.

در بخشی از کتاب موعد مقرر می‌خوانیم

در تصوف، کنار گذاشتن عناوین، برکندن لباس‌ها از تن، هیچ شدن و به‌طورکلی هر آنچه که با مانیپله کردن، تو را از خویشتن حقیقی خود دور می‌کند، صورت می‌پذیرد.

شمس می‌گوید: «وقتی همه در تلاش هستند کسی بشوند، تو هیچ بشو.» قطعاً معنی حرف او این نیست که: «باغ و بوستان را بفروش، خانه و فرزند را ترک کن، از این پس نه مادر باش و نه پدر، نه فرزند باش و نه همسر، نه کاری بکن و نه برای کاری تلاش کن، خودت را به کلبه‌ای بینداز و منزوی شو، هیچ شو، نیستی شو و در چشم همه هم تبدیل به هیچ شو.»

از این منظر، بسیار مهم است که گفته‌های شمس درست درک بشوند. همان‌طور که در ابتدای کتاب هم گفتم، شعله‌های معرفت او، هم می‌تواند روشنگری کند و هم بسوزاند. هم می‌تواند هستی ببخشد و هم نابود کند؛ برای همین نیاز به شاگردی باذکاوت و بسیار هوشیار مانند مولانا داشت.

هم‌سفر من! به‌عنوان کسی که زندگی‌اش را وقف فلسفۀ تصوف کرده است، در طول کتاب تا آنجا که از دستم بربیاید، همچنان راهنمای تو خواهم بود. تو هم قطعاً شنیده‌ای که انسان‌های بسیاری برای اینکه به هیچی برسند، به نور و تکامل برسند، به دام رؤیایی افتاده و کار و کاشانۀ خود را رها کرده و به حومۀ شهر کوچ کرده‌اند، استعفا کرده، از همسر خود جدا شده و با پناه بردن به خانه‌ای در روستا یا کوهستان از زندگی شهری فاصله گرفته‌اند. در میان این افراد، انسان‌های مشهور، تاجران شناخته‌شده، نویسندگان، بازیگران و هنرمندان هم هستند. زندگی‌مان پر از عالمانی شده است که فِراری‌های خود را فروخته و به این سبک زندگی روی آورده‌اند. البته تعداد کسانی هم که حسرت این را دارند که به جای این افراد باشند و به این خاطر دست از زندگی شسته و با آن قهر کرده‌اند، کم نیستند. با دیدن آن‌ها لابد گفته‌اند: «کاش من هم می‌توانستم استعفا کنم و در روستایی کوچک زندگی‌ای آرام و شاد داشته باشم و به هیچی برسم.»

فهرست مطالب کتاب

در جست‌وجوی راهی برای یافتن عشق نباش
این بار بیا تا خود عشق باشی
برخی راه‌ها باید به‌تنهایی طی بشوند
1: شاگردی شمس
صدای برخی آموزگاران با وجود گذشت صدها سال باز هم به گوش می‌رسد
2: تواضع ساختگی
احساس حقارت درونی آن است که با تلاش برای خوب به نظر رسیدن، درواقع روی آن سرپوش گذاشته می‌شود
چطور انسانی را که عقدۀ برتری دارد، بشناسیم؟
3: پشت پرده‌ها
هم همه و هم هیچ
مگر هستی که از نیستی هراسانی؟
4: چشمانی عیب‌جو
بی‌عیبی، خود یک نقص است
5: آیا عشق، جاری است؟
تویی که در من است
6: شکوه سر دادن تباهی می‌آفریند
شکایت کردن یک مکانیسم دفاعی است
شکوه سر دادن یک مکانیزم دفاعی است!
7: قدرت ساده‌زیستی
ساده باید زیست، ساده!
8: بردۀ معلومات خود شدن
انتخاب‌هایی که از نظر گذرانده شده‌اند
9: دام کمال‌گرایی
کمال‌گرایان همیشه تنها هستند
10: تبسم شفادهنده
خوش‌رویی، مسئله‌ای جدی است
11: درمان با سرگرم شدن
با خوب کردن حال دیگران، خودت هم خوب می‌شوی
12: این هم می‌گذرد یا هو
ممکن است همه چیز همیشه روبه‌راه نباشد
13: فرمانروای نفس
آرامش در دل طوفان
14: رقص بی‌نظیر آتش و آب
افراط کشنده است، حتی در مهربانی
حرف پایانی
هاکان منگوچ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موعد مقرر
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-220-830-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های عرفان و تصوف
قیمت نسخه الکترونیک
۷۹۹۰۰ ۳۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موعد مقرر

Sharare .s
۱۴۰۱/۱۰/۳
مثل همه کتاب‌های قبلی عالی بود، به نظر من متفاوت تر از سبک و نوع کتاب‌های قبلیشون بود این کتاب، نکات و داستانهایی که در این کتاب گفته شده همه در جهت رسیدن و آگاهی بیشتر نسبت به خودشناسی هست خودِ واقعیمون، در کل تمام کتابهای آقای منگوچ ارزش خواندن و فکر کردن دارن، به نظر من این کتاب به جذابی و قوی و بودن کتاب هیچ ملاقاتی اتفاقی نیست، دلت که پاک باشد من نی هستم، نیست، ولی به عنوان یک کتاب بدون توجه به کتاب‌های قبلی ایشون این کتاب هم عالی و کلی نکته برای تقویت خودمون داشت، سپاس
Melika safizadeh
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
نمیتونم زیبایی داستان را توصیف کنم. کتابهای هاکان یکی از یکی جذاب تر. هر کدومش یه پیام جدید و خاص داره. کلا نویسنده بسیار قدرتمند و تواناییست که با بهره گیری از داستان شمس مولانا، کتابهاش را دلنشین تر می‌کنه و خیلی معنوی. و فضای داستانش رئال که آدم بسیار جذب می‌کنه و ترغیب به مطالعه ادامه داستان.
خیلی...... کتاب خاص و موضوعش مورد علاقه من.
میترا صابونچی
۱۴۰۲/۷/۵
سلام من همیشه از خواندن کتاب‌های این نویسنده احساس خوبی دارم هروقت ناامید میشم یا حس شکست بهم دست میده کتاب‌های هاکان منگوج و میخونم توی نوشته هاش یه حس خوب داره که باعث میشه تلخی‌هایی که بعضا تو زندگی پیش میاد و سخت نگیریم و بتونیم راحت تر زندگی کنیم من که نوشته هاشو خیلی دوست دلرم
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۱/۱۱
یکی از بهترین کتابهای عرفانی، روانشناختی و فلسفی است که خوانده ام، برای اولین بار با این نویسنده آشنا شده‌ام و جذب نوع نوشتار، مثالها، داستانها و نگارشش شدم بخصوص که از سخنان حضرت شمس و حضرت مولانا اقتباس گرفته است، خواندن این کتاب ارزشمند را به دوستداران کتابهای عرفانی و خودشناسی توصیه میکنم.
سالومه عسکری
۱۴۰۲/۱/۱۱
واقعا کتاب محشریه خیلی متفاوت و خاص انگار حال همه مارو توصیف میکنه و راهی رو که دنبالش هستیم نشون می‌ده، من که واقعا احساس متفاوت و عالی‌ای از خوندش دارم.
Bahar D
۱۴۰۲/۶/۲۶
مثل همه‌ی کتاب‌های هاکان منگوچ قشنگ بود و چیزهای زیادی درونش داشت و کتاب درد همیشه راه را نشان میدهد از همین نویسنده هم عالیه پیشنهاد میکنم اونم بخونید
ناهید
۱۴۰۲/۵/۲۶
کتابای منگوچ خیلی برای خودشناسی و تقویت روحیه عالیه
پیشنهاد میکنم بجای کتابای زرد انگیزشی کتابای ایشون رو مطالعه کنین که ادامه دهنده راه مولاناست
کاربر sha
۱۴۰۱/۱۱/۸
کتاب فوق العاده اثر بخش و مفیدی است.
هر انچه خدا بخواهد همان میشود پس در زندگی لازم است تا برای رفاه جامعه و مخلوقات خداوند مفیدباشیم
ل.د
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
با سلام جذابیت و گیرایی کتاب‌های قبلی را نداشت، بهترین کتاب به نظر من هیچ اتفاقی تصادفی نیست بود، با تشکر از کتابراه
فرزانه خنان
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
این کتاب به نظرم مثل تمام کتاب‌های هاکان منگوچ عالیه, درزمینه خودشناسی خیلی مفیده
Kosar Nezhadkheir
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
هاکان نویسنده اى عارف و صاحب دل أست که در عصر حاضر خوشبختى در درونت را نشانه گرفته تا آن را بیدار کند
حامد سلمانی
۱۴۰۱/۱۰/۳
پر از توهمات صوفیانه که کلا از واقعیات جهان چشم پوشی میکنه و عنوان کتاب هم اصلا با محتویات کتاب همخوانی نداره
بهار محمدی
۱۴۰۳/۱/۶
کتابی زیبا و تاثیر گذار با زبان ساده اصل مطلب را برای خواننده ادا کند
مریم رحمتی
۱۴۰۲/۶/۱۰
کتاب خوبیه ولی بهترین اثرش که باهاش ارتباط میگیری هیچ ملاقاتی...... هست
کیمیا بلدی
۱۴۰۲/۳/۲۱
خیلی متن لذت بخش و قابل درکی داره و زاویه دید قشنگی نسبت به زندگی بهت میده❤️
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب موعد مقرر

برای دریافت کتاب موعد مقرر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.