معرفی و دانلود کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی

برای دانلود قانونی کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی

کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی نوشته‌ی امی ‌سولومون، گوئن ویلسون و تری تیلور، از مهارت‌های مهمی بحث می‌کند که باعث فراگیری سواد اطلاعاتی و در نتیجه موفقیت دانشگاهی و حرفه‌ای افراد می‌شود.

ثبت‌نام شما در دانشگاه بیانگر این است که می‌خواهید از نظر شخصی و حرفه‌ای پیشرفت کنید. تجربه‌ی گذراندن دانشگاه و فعالیت‌های حرفه‌ای بعدی، شما را ملزم می‌کند برای انجام وظایف و رسیدن به اهداف حرفه‌ای خود به مکان‌یابی، ارزیابی، سازماندهی و تبادل اطلاعات بپردازید. موفقیت 100% در سواد اطلاعاتی (100percent information literacy success)، ابزارهایی را برای شما فراهم می‌کند تا به این اهداف برسید.

امی سولومون (Amy Solomon)، گوئن ویلسون (Gwen Wilson) و تری تیلور (Terry Taylor) در این کتاب، شما را با منابع اطلاعاتی متداول و مهمی آشنا می‌کنند که از طریق کتابخانه‌ها و اینترنت دسترس‌پذیر است و لازم است چگونگی کاربرد آن‌ها را بدانید. با نکات این کتاب فرا می‌گیرید چگونه منابع اطلاعاتی را از میان گستره‌ای از منابع پیدا کنید و به آن‌ها دسترسی یابید تا مسائل درسی ‌و موقعیت‌های حرفه‌ای را به گونه‌ای مؤثر حل و فصل کنید و سؤالات پیش آمده را پاسخ دهید.

از آن‌جایی‌ که هر کسی می‌تواند هر چیزی را در اینترنت نشر دهد، باید بدانید چگونه اعتبار اطلاعات اینترنتی را ارزیابی و تعیین کنید. به کمک سواد اطلاعاتی یاد می‌گیرید چگونه منبعی اینترنتی را ارزیابی کنید و ببینید آیا اطلاعات آن قابل اعتماد و مناسب نیازتان است یا خیر. به علاوه، فرا می‌گیرید صلاحیت و اعتبار نویسنده و نیز روزآمدی و مناسب بودن منابع چاپی و غیرچاپی را ارزیابی کنید.

در بخشی از کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی می‌خوانیم:

در وب‌سایت‌ها تاریخ آخرین تجدید نظر و بازبینی در پایین صفحه اول یا در هر صفحه‌ای یافت می‌شود. وب‌سایت‌های معتبر به طور معمول تاریخ آخرین به‌ روز شدن سایت را می‌دهند. هر سایت قابل اطمینان غالباً آخرین تاریخ به‌ روز رسانی خود را نشان می‌دهد. گاه، هر صفحه تاریخی دارد که تاریخ نشر اطلاعات و به‌ روز آوری اطلاعات آن صفحه را نشان می‌دهد. برای مثال، اگر وب‌سایت سازمان صفحه‌ای برای هیئت مدیره داشته باشد و آن صفحه تاریخ جدیدی نشان دهد، می‌توانید اطلاعات را به‌ روز بدانید. اگر چه در همه موارد این حدس درست نیست، تاریخ جدید معمولاً شاخص به‌ روز بودن اطلاعات است.

اما بدانید سایت شاید به‌‌ روز رسانی را نشان دهد و هنوز حاوی اطلاعات منسوخ و کهنه ‌باشد. بدیهی است تمام اطلاعات به میزان یکسانی به روزآمدی نیاز ندارند. وب‌سایتی که مربوط به تاریخ یونان باستان است، به اندازه وب‌سایتی که آخرین وضعیت قوانین و آیین‌نامه‌های مراقبت پزشکی و درمان را فراهم می‌کند، به روزآمدی نیاز ندارد. سایتی که مقررات دولتی در مورد مراقبت پزشکی و درمان را از سال 1997 فراهم می‌کند، کاربرد چندانی ندارد؛ مگر برای مراجع تاریخی. در برخی موارد ممکن است بخواهید اطلاعات ثبت‌ شده ‌در سایت را در حول‌وحوش همان زمان وقوع رویداد به دست آورید. وب‌سایت‌های خبری اغلب مطالب خود را آرشیو می‌کنند و بنابراین، روایات و گزارش‌ها را می‌توان در همان زمانی دید که نگاشته شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسندگان
پیشگفتار
فصل 1: مقدمه‌ای بر سواد اطلاعاتی
فصل 2: تعیین اطلاعات مورد نیاز
فصل 3: چگونه اطلاعات را می‌یابید و به آن دسترسی پیدا می‌کنید؟
فصل 4 : ارزیابی اطلاعات
فصل 5: سازماندهی اطلاعات
فصل 6: مسائل قانونی، اخلاقی و تبادلی اطلاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی
نویسنده، ،
مترجمزهرا جعفرزاده کرمانی، اعظم صفری
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-241-213-3
موضوع کتابکتابداری
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی

برای دریافت کتاب موفقیت ۱۰۰٪ در سواد اطلاعاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.