معرفی و دانلود کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ

عکس جلد کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ
قیمت:
67500 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ

کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ اثر برتر کال نیوپورت و یکی از موفق‌ترین و پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، به بررسی تأثیر فناوری‌های مدرن در کیفیت زندگی افراد می‌پردازد و مینیمال‌گرایی را به عنوان راهکاری مؤثر در ترک عادت‌های مخرب در استفاده افراطی از تکنولوژی معرفی می‌کند.

دربارۀ کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ:

روزانه چند ساعت از وقت‌تان را به چک کردن شبکه‌های اجتماعی و دریافت اطلاعات غیر ضروری اختصاص می‌دهید؟ آیا هوشمندانه و با انتخاب خود این میزان وقت را صرف فضای مجازی می‌کنید؟

اثر شگفت‌انگیز مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ (Digital minimalism: choosing a focused life in a noisy world) به بررسی فلسفه و تعریف مینیمالیست و ارتباط آن با زندگی شتاب‌زده و پرهیاهوی امروزی در عصر فناوری می‌پردازد. به تعبیر کال نیوپورت (Cal Newport) مینیمالیست هنر دانستن اندازۀ کافی برای هر چیز است. رعایت این اصل در عادات روزمره، تغییراتی شگرف در زندگی‌مان حاصل می‌کند.

ساختار این کتاب ارزشمند به نحوی است که در دو بخش اصلی تنظیم شده؛ بخش نخست به مبانی، کلیات و بیان اهمیت مینیمال‌گرایی می‌پردازد و بخش دوم راهکارهایی عملی و قابل اجرا را به صورت تمرین ارائه می‌دهد.

نیوپورت انسان مینیمالیست دیجیتال را چنین تعریف می‌کند: آن‌ها افراد آرام و خوشبختی هستند که می‌توانند مکالمه‌های طولانی بدون نگاهی پنهانی به تلفن‌های خود داشته باشند. آن‌ها به راحتی می‌توانند یک کتاب خوب، یک پروژه کاری، یا یک برنامه صبحگاهی را با تمام وجود و تمرکز کامل تجربه کنند. مینیمالیست‌های دیجیتال می‌توانند با دوستان و خانواده خود لذت ببرند بدون اینکه وسواس زیادی برای ثبت این تجربه داشته باشند. آن‌ها از اخبار روز مطلع هستند، اما احساس غرق شدن در آن‌ها را نمی‌کنند. آن‌ها ترس از دست دادن را تجربه نمی‌کنند زیرا می‌دانند کدام فعالیت‌ها به آن‌ها معنا و رضایت می‌بخشد.

به طور کلی می‌توان گفت هدف نهایی نویسنده از تألیف این کتاب، ابراز این نکته است که فناوری به خودی خود نه خوب است و نه بد، مهم این است که بتوانید از آن در راه اهداف و ارزش‌هایتان استفاده کنید و اجازه ندهید فناوری از شما استفاده کند.

افتخارات کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ:

- نامزد جایزه گودریدز در بخش علم و فناوری در سال 2017
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و مجله وال استریت
- پرفروش‌ترین کتاب‌های ناشران هفتگی (Publishers Weekly) و آمریکای امروز (US Today)

نکوداشت‌های کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ:

- من شما را به چالشی دعوت می‌کنم که این کتاب فوق العاده را در یک نشست بخوانید. من پس از خواندن آن بلافاصله ایده‌های کال را در زندگی‌ام به کار گرفتم. (Greg McKeown)
- این فلسفه ساده ، الهام‌بخش و قابل اجرا، چارچوبی کاملاً مورد نیاز برای پیشرفت در عصر دیجیتال را فراهم می‌کند. این کتاب زندگی من را دگرگون خواهد کرد. (Ryder Carroll)
- شما کاربر نیستید، شما محصول هستید. قطع شوید و از سیستم خارج شوید و با روشی متفاوت برای حضور در جهان آماده شوید! (Seth Godin)
- بهترین کتابی که من دربارۀ روابط پراهمیت ما با فناوری در چند وقت اخیر خوانده‌ام ... اگر به دنبال یک نقشۀ راهنما برای رهایی از بند ایمیل، شبکه های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند و صفحه نمایش هستید، اجازه دهید این کتاب راهنمای شما باشد. (Adam Alter)

کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ مناسب چه کسانی است؟

خواندن این اثر شگفت انگیز به تمامی افرادی که روزانه ساعات قابل توجهی با فناوری‌های دیجیتال سروکار دارند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسنده کتاب کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ بیشتر آشنا شویم:

کال نیوپورت، خالق اثر شگفت‌انگیز «کار عمیق» در ژوئن سال 1982 در آمریکا از خانواده‌ای فرهیخته متولد شد. او سال 2004 از کالج دارتموث فارغ‌التحصیل شد و تحصیلاتش را در زمینه علوم کامپیوتر در دانشگاه ماساچوست ادامه داد و در سال 2011 موفق به اخذ مدرک دکتری شد. وی اکنون استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است و در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده و تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند.

در بخشی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ می‌خوانیم:

فلسفۀ استفاده از فناوری، طوری که زمان خود را صرف فعالیت‌های انگشت‌شماری از ابزارهای منتخب و بهینه کنید؛ فعالیت‌هایی که با قدرت مؤید ارزش‌های شما باشند و سپس، با خوشحالی می‌توانید فرصت برای هر جایگزین دیگری را از دست بدهید.

مینیمالیست‌های دیجیتال که از این فلسفه پیروی می‌کنند، دائماً سود و ضرر ضمنی آن را تحلیل می‌کنند. اگر فناوری جدید، کمی سرگرمی بیشتر یا کمی آسودگی را ارائه کند، مینیمالیست‌ها آن را نادیده می‌گیرند. حتی وقتی فناوری جدید، وعدۀ جانبداری از آن چیزی را می‌دهد که مینیمالیست‌ها برای آن ارزش قائل‌اند، باز باید آزمایش سخت‌تری را پشت‌سر بگذارد. آیا این بهترین روش استفاده از فناوری برای حمایت از این ارزش است؟ اگر جواب مثبت نباشد، مینیمالیست دست‌به‌کار می‌شود و سعی خواهد کرد تا آن فناوری را بهینه یا گزینۀ بهتری را جست‌وجو کند.

مینیمالیست‌های دیجیتال از ارزش‌های عمیق خود به انتخاب‌هایشان از فناوری می‌رسند تا این نوآوری‌ها را از منشأ حواس‌پرتی به ابزارهایی برای تأمین زندگی خوب تبدیل کنند. به این صورت، آن‌ها طلسمی را می‌شکنند که این احساس را به بسیاری از مردم می‌داد که کنترل خود را در برابر ابزارهای دیجیتالی از دست داده‌اند.

توجه کنید که فلسفۀ مینیمالیست‌ها کاملاً با فلسفۀ ماکسیمالیست‌ها ‌که بیشتر افراد به‌طور پیش‌فرض آن را به کار می‌برند مغایرت دارد؛ ذهنیتی که در آن هر نیروی بالقوهء سودمندی کافی است تا شما مجاب شوید از فناوری‌ای استفاده کنید که توجه شما را به خود جلب می‌کند. طرفدار فلسفۀ ماکسیمالیسم، با این ایده موافق نیست که هرکسی ممکن است چیزی را با کمترین جذابیت یا ارزش از دست بدهد. درواقع، وقتی برای اولین بار شروع به نوشتن دربارۀ این واقعیت کردم که هرگز از فیس‌بوک استفاده نکرده‌ام، مردم در محافل حرفه‌ای دقیقاً به همین دلیل متحیر می‌شدند. می‌پرسیدم: «چرا به فیس‌بوک نیاز دارم؟» آن‌ها پاسخ می‌دادند: «نمی‌توانم دقیق بگویم، اما اگر فایده‌ای برایتان داشته باشد و از دستش بدهید، چه می‌شود؟»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: مبانی
1: مسابقه تسلیحاتی نامتوازن
2: مینیمالیسم دیجیتال
3: پاکسازی دیجیتال
بخش 2: تمرین‌ها
4: زمانی را تنها سپری کنید
5: روی گزینۀ «لایک» کلیک نکنید
6: احیای اوقات فراغت
7: به مقاومت توجه بپیوندید
نتیجه گیری
تقدیرنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ
نویسنده
مترجمزهرا حسینیان
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-6983-08-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
67500 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ

فردیس درویشی
۱۴۰۰/۳/۱۵
برای همه‌ی کسایی که مثل من تقریبا به شبکه‌های مجازی اعتیاد دارن بسیار کمک کننده است به شدت توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ

برای دریافت کتاب مینیمالیسم دیجیتال: گوشه‌ای خلوت در جهانی شلوغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.