معرفی و دانلود کتاب تکاپوی عاشقانه

عکس جلد کتاب تکاپوی عاشقانه
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکاپوی عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکاپوی عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکاپوی عاشقانه

آیا می‌توان عشق را تعریف کرد؟ چگونه شناخت عشق، در بهتر و پربارتر ساختن روابط عاطفی‌مان به ما کمک می‌کند؟ آیا از عشق گریزی هست؟ این‌ها سوالات مهمی‌اند که آلن دوباتن در کتاب تکاپوی عاشقانه مطرح کرده و بدان‌ها پاسخ داده است.

درباره کتاب تکاپوی عاشقانه

عشق یکی از نیرومندترین عواطف و احساساتی‌ست که بشر می‌شناسد و تجربه می‌کند. ژرفا و قدرت تجربه‌ی عاشقانه چنان است که پس از پشت سر گذاشتن آن، فرد به هیچ روی همان آدم سابق باقی نمی‌ماند؛ بلکه به‌کلی زیر و رو شده و به آدمی یکسره جدید بدل می‌شود. عشق چگونه و چرا چنین تأثیر نیرومندی بر ما اِعمال می‌کند؟ چرا بشر، که ذاتاً تمایل دارد عنان همه چیز را شخصاً به دست داشته باشد، این‌چنین در برابر عشق، که نیرویی‌ست کمابیش محدودکننده و اسارت‌بخش، تسلیم می‌شود؟ عشق را چگونه می‌توان تشخیص داد؟ عشق را چگونه می‌توان تعریف کرد؟ در باب تلقی متفاوت از مفهوم عشق در فرهنگ‌های گوناگون چه می‌توان گفت؟ چرا عشق در فرهنگ‌های شرقی به مثابه‌ی امری متعالی و الهی شناخته می‌شود؟ این‌ها و بسیاری از پرسش‌های مشابه، موضوع و جان‌مایه‌ی کتاب تکاپوی عاشقانه (The Romantic Movement) را تشکیل می‌دهند.

آلن دوباتن، مؤلف اثر نامبرده، برای عموم کتاب‌خوانان چهره‌ای آشناست. تخصص و مهارت اصلی او، همه‌فهم کردن موضوعات دشوار فلسفی است. دوباتن استادِ شرح ایده‌های پیچیده‌ی فلسفی به زبان ساده است. او این مهارت را در کتاب تکاپوی عاشقانه نیز به کار گرفته است. بدین شکل که در بحث راجع به عشق و عواطف عاشقانه، از بی‌شمار نظریه‌ی دینی، فلسفی و روانشناختی بهره گرفته است.

با مطالعه‌ی کتاب تکاپوی عاشقانه خواهیم دانست که عشق چیست و چرا در زندگی انسان چنین جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد. با خواندن این کتاب، شاید یاد نگیریم که چگونه بهتر عشق بورزیم، اما بی‌گمان می‌آموزیم که معنای عاشق بودن چیست و چرا هر آدمی، هر اندازه هم که سرسخت باشد، روزی در دام عشق گرفتار می‌آید.

کتاب تکاپوی عاشقانه توسط انتشارات شبگیر در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب تکاپوی عاشقانه

  • کتاب تکاپوی عاشقانه‌ی دوباتن نوری بر ماهیت تاریک روابط عاطفی می‌تابانَد. (جان آپدایک)
  • جذابیت کتاب تکاپوی عاشقانه در رویکرد آن نسبت به موضوع نهفته است. (لیزا زیدنر)

کتاب تکاپوی عاشقانه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار روانشناختی و مخاطبان پژوهش‌های فلسفی، بیش از سایر افراد از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن (Alain de Botton) متولد سال 1969 و اهل کشور سوئیس است. او در زمینه‌ی علوم انسانی فعالیت می‌کند. عمده‌ی آثار دوباتن در راستای همه‌فهم ساختن محتوای رشته‌ی فلسفه به نگارش درآمده‌اند. در میان این آثار عناوین شاخص و خواندنی بسیاری وجود دارد. از جمله: «دعواهای زن و شوهری»، «آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید»، «خودشناسی کاربردی»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «در باب شکست».

در بخشی از کتاب تکاپوی عاشقانه می‌خوانیم

تا آنجا که آلیس می‌توانست بگوید، آن‌ها زیاد یکدیگر را نبوسیده بودند. او به ندرت تبادل اشاره‌های جسمانی عاطفه را بین آن دو دیده بود، حتی قبل از به دنیا آمدن فرزندشان، حتی قبل از عروسی‌شان. چند سال قبل، وقتی او و خواهرش برای یک ماه تعطیلات به آمریکا می‌رفتند، جلوی ورودی سالن کنترل گذرنامه فرودگاه هیترو، جان، خواهرش را بوسیده بود، اما آن بوسه‌ی طولانی و پرشوری نبود که دلداده هنگام خداحافظی از محبوبش می‌طلبید؛ بیشتر شبیه این بود که مردی تلاش می‌کند در جوانی و در دوران عاشقی نامزدش را هنگام رفتن به آمریکا برای گذران تعطیلات یک‌ماهه با خواهرش ببوسد. تعجبی ندارد که جین با حالتی سرزنش‌آمیز از صحنه‌های بوسیدن در فیلم‌های هالیوودی صحبت می‌کرد؛ جای تعجب نیست که او فکر می‌کرد آن نوع بوسیدن که در هنر به نمایش گذاشته می‌شود، تخیلی است، زیرا به نظر می‌رسید تجربه‌اش از بوسیدن در زندگی با تجربه‌اش از جریان عمیق‌تر هیجانات در زندگی ارتباط نداشت.

آلیس همیشه معتقد بود که بوسه‌ای خوب اگر هماورد معاشقه‌ای کامل در دستان [یا لب‌های] شریکی توانا نباشد، هم‌تراز با آن است. وقتی مردی وقت صرف می‌کرد و به بوسیدن اهمیت می‌داد، وقتی به مبارزه طلبیده می‌شد تا ظرافت فنی و شهوت‌انگیز دهان را بجوید، آلیس قدر او را می‌دانست. کسی که می‌خواهد درست ببوسد، به مهارت نوازنده‌ی ویولن یا پیانو نیاز دارد؛ لازم است بداند چگونه هر عضله‌ی دهان را کنترل کند؛ لازم است صفحه کلید، ضرب‌آهنگ و سرعت را بشناسد و بداند چه زمانی محکم بفشارد و چه زمانی به نرمی و به شوخی بخراشد، چه زمانی دهان را باز کند و چه زمانی فاصله بگیرد. کسی که می‌خواهد درست ببوسد، باید بر بزاق دهان و میزان تنفس تسلط داشته باشد، باید بداند چگونه به‌نحو شهوت‌انگیزی وضعیت سر را تغییر بدهد تا کل صورت را در عمل بوسیدن بگنجاند و بین لمس گوش‌ها، پشت گردن، پیشانی و ابروها با انگشتان و آنچه پیرامون لب‌ها رخ می‌دهد، هماهنگی برقرار کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
مقدمه
واقعیت
هنر و زندگی
غبطه داستان
بدبینی
مهمانی‌ها
تاریخچه روابط
دلباخته‌ی عشق
عدم تعیین
واسطه
رابطه جنسی، خرید و رمان
چرخه‌های شست‌وشو
نظام‌های ارزشی
شناخت دیگری
پیش‌بینی‌پذیری
تداوم عشق
قدرت و مأمور 007
روابط مذهبی
بار مسئولیت اریک
چرایی عشق‌ورزی
سفر
مطالعه
شادی‌گرایی
غواصی، روسو و تفکر بیش از حد
نوجوانی
زن‌ستیزی
تعطیلات
طرفدار قلمرو
اجازه می‌دهی چه کسی باشم؟
روح
سطوح صداقت
پرسش‌ها
گناه را گردن دیگری بنداز
زبان‌های خصوصی
سوءتعبیر
چه کسی تلاش کرد؟
پازل عشق
اظهارات
دعوت‌
مظلوم‌نمایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکاپوی عاشقانه
نویسنده
مترجمزهرا حسینیان
ناشر چاپیانتشارات شبگیر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-6774-31-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکاپوی عاشقانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکاپوی عاشقانه

برای دریافت کتاب تکاپوی عاشقانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.