معرفی و دانلود کتاب نامه‌های خدا به من

عکس جلد کتاب نامه‌های خدا به من
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های خدا به من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های خدا به من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌های خدا به من

نامه‌ها گاهی رسانه‌ای برای انتقال اخبار بوده‌اند، اما گاهی هم دست‌آویزی برای آنکه احساساتمان را در قالب نوشتار از نو بیافرینیم. کتاب نامه‌های خدا به من اثر علی یزدانی مجموعه‌ای از نامه‌هایی است که نویسنده با اتکا به فرامین پروردگار در کتب دینی و دریافت‌ها و اندیشه‌های عارفان و بزرگان دین، از زبان خداوند اسراری را برای بندگان مشتاق بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب نامه‌های خدا به من

خیلی وقت‌ها دلمان می‌خواسته وارد اتاقکی شویم که خدا روی یک صندلی چوبی پشت یک میز کوچک نشسته و برایمان فنجانی چای می‌ریزد و از ما دعوت می‌کند تا برای چند دقیقه گفت‌وگو کنارش بنشینم. آن‌وقت می‌توانیم پاسخ بزرگ‌ترین پرسش‌ها و ابهام‌های زندگی‌مان را از خودش بخواهیم. علی یزدانی در کتاب نامه‌های خدا به من کوشیده پاسخ‌های خداوند را از دل متون دینی و عرفانی استخراج و آن‌ها را در قالب بیست‌وهشت نامه در گوش مخاطب زمزمه کند.

نویسنده در هرکدام از این نامه‎‌ها به مباحث بنیادین، هستی‌شناسانه و مسائل انسانی پرداخته است. در یکی از نامه‌ها از ماهیت انسان بودن سخن می‌گوید و این نگرش خداوند را به مخاطب انتقال می‌دهد که انسان منحصر به روح و بدن یا افکار و احساسات نیست، بلکه انسان خودِ آگاهی است. نگارنده‌ی نامه‌ها در بسیاری از موارد قرآن را تضمینی برای سخنش قرار می‌دهد. به‌طور مثال وقتی نامه را با این عبارات آشنا به پایان می‌برد، خیال مخاطب را از حقیقت پنهان در واژه‌ها راحت می‌کند: «آیا کسی که زندگی‌اش مثل بهشتِ پرنعمت است مانند کسی به شمار می‌رود که زندگی‌اش همانند دوزخ است؟»

معطوف کردن توجه و احساسات به امور بهتر یکی دیگر از مسائلی است که نویسنده‌ی کتاب نامه‌های خدا به من به آن می‌پردازد. علی یزدانی در دل یکی از نامه‌های این کتاب، میان جذب اهداف و نیازها و جذب کل هستی از درون و بیرون پلی ترسیم می‌کند و معتقد است این امر منجر به رشد انسان خواهد شد. در این مسیر نگاه مثبت به دنیا و سپاسگزار بودن بدون قضاوت و اعتراض، دوری از ترس و غم به پیشرفت انسان کمک شایانی می‌کنند.

انتشارات ادب امروز کتاب نامه‌های خدا به من را روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب نامه‌های خدا به من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جانتان مشتاق شنیدن رازهای هستی‌شناسانه و تأملات عرفانی و اخلاقی آن هم از زبان پروردگار است، این کتاب می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد تا هم‌پای خواندن بیندیشید. زبان ساده و صمیمی نثر این کتاب می‌تواند محمل مناسبی باشد برای دریافت نکات عمیق از جهان بی‌انتهای معرفت.

در بخشی از کتاب نامه‌های خدا به من می‌خوانیم

همه‌ی جهانیان و هر چیزی که وُجود دارد، ما هستیم و این سیستم ثابت و بدونِ‌تغییر است. تمامِ چیزی که هست (بِه وُجود آمده و به وجود خواهد آمد) طبقِ قانونِ ما، در حالِ گسترش است و هر چه با ‌ایمان، توکّل، اعتماد و اطمینانِ بیشتر با ما باشی یعنی احساسِ بهتری داشته باشی، بیشتر هم‌جهت، هم‌راستا و هماهنگ با قوانینِ ما هستی. تمامِ شرایط و موقعیتی که بَرایت موجود است خودت آفریدی یعنی به وسیله‌یِ وجودِ قوانینِ ما خلق کردی، این وضعیتِ زندگی که الان در حالِ تجربه‌اش در تمامِ جنبه‌های زندگیت هستی نتیجه‌ی افکار، باور‌ها و اعمالت در طولِ شبانه‌روز است چون ما به هیچ‌کس ظُلم و سِتَم نمی‌کنیم و هیچ‌چیز از پیش برای انسان تعیین نشده است. اگر خواهانِ رسیدن به خواسته‌هایت هستی که به طورِ طبیعی و از برخورد با مشکلاتت (تَضاد‌هایت) به وجود آمده است، طبقِ قانون فقط با حسِّ خوب با ما باش تا تو را به بهترین‌ها هدایت کنیم.

سپاسگزاریِ عمیقِ قلبی و توجّهِ آگاهانه به وجودِ ما تنها راه هماهنگی با ماست که نشانه‌اش آرامشِ درونی و نَرم‌شدنِ قلبت (سَبُک و ر‌ها شدن) است. ما همواره در حالِ گسترشِ آن چیزی هستیم که اَساسِ باورِ (احساس، فرکانس) توست یعنی اگر شاد باشی، شادی، خیر و برکتِ بیشتر به‌دست می‌آوری و اگر ناراحت باشی، ناراحتی و وضعیتِ بدِ بیشتر را به‌دست می‌آوری، ما فقط همواره به فرکانسِ دریافتی از تو، مانند آن را به تو می‌دهیم بنابراین به خود ظلم و ستم نکن. از ظالمان (مشرکان و کافران) دوری کن، ما همواره نشانه‌هایمان را برایت آشکار می‌کنیم البته اگر بِیندیشی و جِدّی بگیری. جهان بسیار عظیم‌تر از چیزی است که تو می‌دانی و ما همواره در حالِ هدایتِ تمامِ جهانیان (همه‌چیز و همه‌کس) هستیم. همه‌چیز اینجا جزئیات است به جُز شناخت و دَرکِ (قوانین) ما و به کارگیری آن در تمام زندگی. با خودت صادق و روراست باش و از فکر کردن به دیگران و زندگی‌شان و مقایسه‌ی دیگران با یکدیگر و خودت بِپَرهیز و از قضاوت‌های بیجا دوری کن.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌های خدا به من
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ادب امروز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-6147-37-6
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه‌های خدا به من

تندیس افراسیابی
۱۴۰۳/۱/۱۲
واقعاً لذت بخش بود خوندن این کتاب در ایامِ عید 🤍
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌های خدا به من

برای دریافت کتاب نامه‌های خدا به من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.