معرفی و دانلود کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی

عکس جلد کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی

کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی رمانی نوشته‌ی لیلا جعفری، نویسنده‌ی جوان ایرانی است. این کتاب از زندگی یک زن نویسنده به نام هما می‌گوید که با دخترش زندگی می‌کند. هما رویای نویسنده شدن را در سر می‌پروراند، اما به ضرورت وضعیت اقتصادی نامناسبش، در جست‌وجوی یک درآمد ثابت است و در این مسیر پر از فراز و نشیب، مجبور می‌شود دست به انتخاب‌های مهمی بزند.

درباره‌ی کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی

کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی را لیلا جعفری، نویسنده‌ی معاصر ایرانی به رشته‌ی تحریر در آورده است. این کتاب داستان زندگی یک زن داستان‌نویس به نام هما را روایت می‌کند که به همراه تنها دخترش در یک آپارتمان کهنه سکونت دارد. هما از همسرش جدا شده و از آن جا که یک مادر تنهاست و شغل ثابتی ندارد، با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. تمام آرزوی او داشتن یک خانه‌ی حیاط‌دار، جایی در یک محله‌ی آرام خارج از شهر است که دخترکش در میان گل‌های حیاطش بازی کند و او نیز در آرامش داستان بنویسد، اما با جدا شدن از همسرش، همه چیز سخت‌تر می‌شود و زندگی برای او جور دیگری رقم می‌خورد.

کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی با صحنه‌ی حضور هما در یک جلسه‌ی استخدام آغاز می‌شود. هما به پرسش‌های فرم استخدام پاسخ می‌دهد و ما با مطالعه‌ی اطلاعاتی که او در فرم درج می‌کند، با مشخصاتش آشنا می‌شویم. سپس طی دیالوگ‌هایی با مسئول مربوطه، در می‌یابیم که به خاطر اینکه مسئولیت مراقبت دخترش را تماماً بر دوش می‌کشد، نمی‌تواند به صورت تمام وقت کار کند. همراه زن جوان از جلسه‌ی مصاحبه به دادگاه خانواده می‌رویم و با بُعد دیگر زندگی‌اش آشنا می‌شویم؛ یعنی طلاق. سپس از شرکتی به شرکت دیگر قدم می‌گذاریم، از کاری به کار سرک می‌کشیم و هر چه بیشتر با زندگی هما و اجتماعی که در آن زندگی می‌کند، آشنا می‌شویم.

لیلا جعفری کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی را با قلمی ساده و در طی سی فصل نوشته است. او در این کتاب از مصائب زنان، به ویژه مشکلات طلاق و مسائل مادرانِ تنها، سخن می‌گوید و تلاش آنها را برای رسیدن به رویاها و قدم گذاشتن در مسیر سخت اما درست، به تصویر می‌کشد. هما خود را زنی شکست‌خورده می پندارد و آرزوهایش را دور از دسترس می‌بیند، اما برای طی کردن مسیر نویسنده شدن و در کنار آن، فراهم کردن یک زندگی مناسب برای دخترش، دست از تلاش نمی‌کشد. او همزمان در چندین ساحت می‌جنگد؛ شرکت‌هایی که به دنبال بهره‌کشی از کارمندانشان هستند، خانواده‌ای که دائماً بابت طلاق سرزنشش می‌کنند، قوانین تبعیض‌آمیز ازدواج، نگاه ناخوشایند جامعه نسبت به زنی که از شوهرش جدا شده و مسائلی از این دست.

کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی راهی بازار نشر ایران شده است.

کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دنبال‌کنندگان ادبیات معاصر ایران، خصوصاً کسانی که به داستان‌های پیرامون مسائل زنان علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی می‌خوانیم

به یاد آرزوهایش افتاد. آرزوهایی که در نگاه خیلی از آدم‌های دور و برش چندان هم دست‌نیافتنی نبود. رؤیاهایی ساده که برای زنی شکست‌خورده و در شرایط او خیلی بزرگ به نظر می‌رسید. همیشه خودش را در جایی آرام و به دور از هیاهو تصور می‌کرد. در خانه‌ای بزرگ در میان چند باغچۀ پر از گل و گیاه. در رؤیاهایش از پنجرۀ آن خانه به باغچه‌ها نگاه می‌کرد و داستان می‌نوشت. روشنک در میان حیاط و در کنار باغچه‌ها بازی می‌کرد و شاد بود. او دلش می‌خواست در خانه رؤیاهایش آنقدر بنویسد که سری در میان سرها دربیاورد. بتواند اسم و رسمی پیدا کند و برای خودش کسی شود.

ولی با تصمیمی که برای جدایی از همسرش گرفته بود این رؤیا به آرزویی تقریبا دست‌نیافتنی مبدل شده بود. او باید در مرکز شهر زندگی می‌کرد و برای امرار معاش تلاش می‌کرد. با نوشتن داستان‌هایی که کسی در ازایش پول درخور توجهی نمی‌پرداخت، نمی‌توانست خارج از شهر برود و زندگی را بگذراند.

ناشری هم نمی‌شناختش که به کارش اعتماد کند و داستان‌هایش را به صورت کتابی منتشر کند. تا کتابش هم منتشر نمی‌شد که شهرت و محبوبیتی پیدا نمی‌کرد؛ و تا این‌ها انجام نمی‌شد که پولی هم به دست نمی‌آورد. هر کاری قوانین خودش را دارد و نویسندگی هم قوانین سخت خودش را. هما این قوانین را در لابه‌لای داستان‌های کوتاهی که برای نشریات نوشته بود، عمیقاً فهمیده بود برای همین هم در این دو سال، به دنبال کاری ثابت و درواقع آب باریکه‌ای می‌گشت، برای گذران روزهای سخت و طی کردن قوانین نویسنده شدن. این کار، کار آسانی نبود. ولی در سختی‌های زندگی این را خوب یاد گرفته بود که بی رنج، هیچ گنجی میسر نمی‌شود، و در میان مسئولیت‌هایی که به عهده داشت، با همین حرف‌ها دل خودش را آرام می‌کرد و به خود امید می‌داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیمه‌ی دیگر زندگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-600-436992-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی

برای دریافت کتاب نیمه‌ی دیگر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.