معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی اثری مرجع برای دانشجویان رشته‌های عصب‌شناسی است. نویسنده‌های این کتاب اطلاعات کاملی درباره‌ی بیولوژیِ بیماری‌هایِ عصبی در اختیار خواننده قرار داده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر برای گذراندن آزمون‌های تخصصی پزشکی اعصاب و روان آماده می‌شوید.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی، بخشی از کتاب بسیار معروف اصول طب داخلی هاریسون (Harrison's Principal of internal medicine) است. دنیس ال کاسپر (Denis L Casper) و دیگر نویسنده‌های این کتاب، روش‌‌‌هایی برای بررسی‌های الکترودیاگنوستیک از اختلالات عصبی به مخاطب آموزش می‌دهند. با مطالعه‌ی این کتاب با الکتروانسفالوگرافی، انسفالوگرافی مغناطیسی و تصویربرداری از منبع فعالیت مغناطیسی آشنا می‌شوید. در بخش بعدی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب، به پتانسیل برانگیخته پرداخته می‌شود. بررسی‌های الکتروفیزیولوژیک عضله و عصب را می‌‌توان از دیگر اطلاعات کتاب پیش رو نام برد. در بخش بعدی این کتاب به تکنیک پونکسیون کمری (LP)، می‌رسیم. تصویربرداری و تست‌های آزمایشگاهی قبل از اِل‌.پی، بی‌دردی، نحوه قرارگیری بیمار، تکنیک، سردرد پس از ال.‌پی و مقادیر نرمال به‌عنوان دیگر اطلاعات این بخش از کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب شناخته می‌شود.

مطالب کتاب با بیولوژی بیماری‌های نورولوژیک ادامه پیدا می‌کند. ژنتیک اعصاب،‌کانال‌های یونی و بیماری‌های کانال، ناقل‌های عصبی و گیرنده‌های ناقل‌های عصبی، مسیرهای پیام‌دهی و رونویسی ژن، میلین و التهاب عصبی، میکرویوتا و بیماری‌های نورولوژیک، فاکتورهای نوروتروفیک و سلول‌های بنیادی و پیوند، در بخش بعدیِ کتاب اصول طب داخلی هاریسون، گنجانده شده‌است. پس از مطالعه‌ی این بخش‌ها به مرگ سلولی: اگزایتو توکسیسیته و آپونوز، تجمع پروتئین و تخریب عصبی، پریون‌ها و بیماری‌های تقویت‌کننده عصبی می‌رسیم. اطلاعاتِ کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب با نوروساینس سیستم‌ها و تحقیقات مغزی از طریق تکنولوژی‌های عصبی خلاقانه پیشرو به‌پایان می‌رسد.

نویسنده‌های این اثر برای انتقال بهتر مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی به مخاطب، در کنار متن از تصویرهای گویایی بهره گرفته‌اند. در این کتاب شیو‌ه‌های بررسی تصاویر الکتروگرافیکِ مغز به خواننده آموزش داده می‌شود. در کنار این تصاویر، جدول‌هایی نیز برای بررسیِ بهترِ اطلاعاتِ کتاب وجود دارد.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیما‌ری‌های اعصاب را رامین اعتصامی، سید مرسل مسلمی عقیلی راوی به زبان فارسی برگرندانده‌اند. انتشارات تیمورزاده، وظیفه‌ی چاپ و نشر کتاب حاضر را بر عهده داشته است.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های عصب‌شناسیِ پزشکی، مخاطب اصلی کتاب اصول طب داخلی هاریسون، بیماری‌های اعصاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌‌ی این اثر برای پزشکانی که فارغ‌التحصیل‌شده‌اندو به دنبال مرجعی برای یادآوری نکته‌های پزشکی اعصاب می‌گردند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی می‌خوانیم

پوزیشن صحیح بیمار ضروری است. پروسیجر باید در سطح ثابت انجام شود؛ اگر عمل قرار است کنار بستر بیمار انجام شود، بیمار باید بر لبه تخت قرار گیرد نه در میانه تخت. از بیمار خواسته شود تا به پهلو دراز بکشد، صورتش به سمت مقابل پزشک باشد و مانند توپ خودش را جمع کند. گردن در حالت فلکسیون باشد و ران‌هایش را به شکمش نزدیک کند، شانه ها و لگن باید به صورت عمود در یک ردیف و بدون کج شدن قرار گیرند (شکل 443e-1) در 94 درصد موارد طناب نخاعی تقریبا در سطح مهره L1 به پایان می‌رسد در 6 درصد باقی‌مانده نیز کونوس تا سطح L2-L3 ادامه می‌یابد. بنابراین LP در سطح یا زیر فضای L3-L4 انجام می‌شود. یک راهنمای مفید آناتومیک خطی است که می‌توان بین دو کرست خلفی قدامی ایلیاک متصور شد، که این خط تقریبا فضای L3-L4 را نشان می‌دهد. فضای بین مهره‌ای با لمس برای یافتن زوائد خاری در هر سطح مهره کمری مشخص می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 442: بررسی‌های الکترودیاگنوستیک از اختلالات عصبی: EEG، پتانسیل برانگیخته و EMG
فصل 443: تکنیک پونکسیون کمری (LP)
فصل 444: بیولوژی بیماری‌های نورولوژیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمرامین اعتصامی، سید مرسل مسلمی عقیلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-238-501-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بررسی‌های الکترودیاگنوستیک لاز اختلالات عصبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.