معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی، نوشته‌ی دنیسال کاسپر، فصل 446 از کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» است. این فصل، اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی نحوه‌ی ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری‌های عروق مغزی را در اختیار دانشجویان پزشکی و متخصصین داخلی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی

کتاب اصول طب داخلی هاریسون (Harrison's Principes of Internal Medicine)، آموزشی جامع برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌های داخلی است. این کتاب که به انجیل پزشکی شهرت دارد، یکی از معروف‌ترین کتاب‌های رشته‌ی پزشکی به شمار می‌رود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون توسط گروهی از بهترین محققان علم پزشکی نوشته شده و هر چند سال یک بار، بر اساس آخرین یافته‌های علم پزشکی، به روزرسانی می‌شود و به دلیل پرداختن درباره‌ی گستره‌ی وسیعی از بیماری‌ها حجم بالایی دارد. به همین دلیل، انتشارات تیمورزاده برای مطالعه‌ی آسان‌تر دانشجویان، آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم و بر اساس موضوع منتشر کرده است. فصل سیزدهم این کتاب، به بیماری‌های اعصاب و سیستم عصبی اختصاص دارد و یکی از فصل‌های این بخش، بیماری‌های عروق مغزی است. کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی این فصل از کتاب را در بر می‌گیرد و ویراستار علمی آن دنیس کاسپر (Dennis L. Kasper) است.

بیماری‌های عروق مغزی در اثر اختلال در گردش خون در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) به وجود می‌آیند و به صورت دائم یا موقت عملکرد مغز را دچار اشکال می‌کنند. سکته‌های مغزی، هموراژی (خون‌ریزی مغزی) و تنگی عروق مغزی نمونه‌هایی از این دسته از بیماری‌ها هستند. سکته‌ی مغزی یا حادثه‌ی مغزی-عروقی شایع‌ترین بیماری عروق مغزی است که به عنوان دومین علت رایج مرگ در جهان شناخته می‌شود. پیچیدگی آناتومی مغز و سیستم عروقی باعث می‌شود علائم بالینی بیماران، گوناگون و متفاوت باشد. بنابراین پزشکان برای پیشگیری و درمان بیماری‌های عروق مغزی باید به روش‌های دقیق ارزیابی و تشخیص این بیماری‌ها تسلط کافی داشته باشند. اطلاعات دقیق و درست از درمان‌های موجود نیز برای پزشکان این حوزه ضروری است. کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی، توسط دنیس ال کاسپر برای آماده کردن دانشجویان پزشکی و پزشکان برای تشخیص و درمان این بیماری‌ها تهیه شده.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

کتاب اصول طب داخلی هاریسون یکی از منابع ارزشمند در حوزه‌ی پزشکی است. این کتاب به طور جامع به تشخیص و درمان بیماری‌های داخلی می‌پردازد و مرتب توسط تیمی از متخصصان برجسته به روزرسانی می‌شود تا آخرین دستاوردهای پزشکی را در بر بگیرد. کتاب‌های مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون فصل‌های مختلف این کتاب هستند که توسط انتشارات تیمورزاده به صورت مجزا منتشر شده‌اند تا دسترسی به مطالب مربوط به هر بیماری برای دانشجویان و علاقه‌مندان راحت‌تر باشد.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان پزشکی، پزشکان و متخصصین داخلی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی می‌خوانیم

آنژیوگرافی مغزی: آنژیوگرافی مغزی رادیوگرافیک متداول بهترین روش برای شناسایی و تعیین وسعت تنگی آترواسکلروتیک شرایین مغزی و همچنین شناسایی و توصیف سایر پاتولوژی‌ها، از جمله آنوریسم‌ها، اسپاسم عروقی، ترومبوز داخل جداری، دیس پازی فیبروماسکوار، فیستول شریانیوریدی واسکولیت و کانال‌های کولترال جریان خون است. آنژیوگرافی معمولی حامل خطراتی مانند: آسیب شریانی، خون‌ریزی ران، سکته مغزی آمبولیک و نارسایی کلیوی ناشی از کنتراست است، بنابراین باید برای موقعیت‌هایی که ابزار کمتر تهاجمی در آن جا کافی نیستند، اختصاص داده شود. همان طور که پیش تر در این فصل بررسی شد، درمان داخل عروقی سکته مغزی در سه آزمایش تصادفی به اثبات نرسید و تحقیقات در این زمینه در حال پیشروی است.

روش‌های فراصوت: تنگی در مبدأ شریان کاروتید داخلی را می‌توان با سونوگرافی به طور قابل اعتمادی شناسایی و وسعت آن را تعیین کرد، که تصویر B-mode سونوگرافی را با ارزیابی سرعت جریان سونوگرافی داپلر ترکیب می‌کند (سونوگرافی «داپلکس»). ارزیابی جریان PCA، ACA، MCA و مهره ایبازیار با داپلر ترنسکرانیال (TCD) مفید است. این روش اخیر می‌تواند ضایعات تنگی در شریان‌های داخل جمجمه‌ای بزرگ را شناسایی کند زیرا این ضایعات سرعت جریان سیستولیک را افزایش می‌دهند. TCDمی تواند به ترومبولیز کمک کرده و تشکیل کانال مجدد در شریان‌های بزرگ به دنبال تجویز rtPA بهبود می‌بخشد؛ مزیت بالینی بالقوه این روش درمانی موضوع مطالعات در حال انجام است. TCDهمچنین می‌تواند آمبولی‌های میکروسکوپی را از پاک‌های بدون عامت کاروتید افتراق دهد. در بسیاری از موارد، MR آنژیوگرافی همراه با مطالعات سونوگرافی کاروتید و ترنسکرانیال نیاز به آنژیوگرافی رادیوگرافیک معمولی در ارزیابی تنگی عروقی را حذف می‌کند. به جای آن، CT آنژیوگرافی کل سر و گردن را نیز می‌توان در حین تصویربرداری ابتدایی سکته مغزی حاد انجام داد. از آنجایی که این روش تمام سیستم شریانی مربوط به سکته مغزی، به جز قلب، را به تصویر می‌کشد، بررسی سکته مغزی توسط اکثر پزشکان با همین یک مطالعه تصویربرداری می‌تواند کامل شود.

فهرست مطالب کتاب

برخورد با بیمار
بیماری‌های عروق مغزی
سکته مغزی ایسکمیک
درمان سکته مغزی ایسکمیک حاد
درمان پیشگیری اولیه و ثانویه سکته مغزی و TIA
درمان آترواسکلروز کاروتید
خونریزی داخل جمجمه‌ای
درمان: خون‌ریزی داخل‌مغزی
آنامولی‌های عروقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمامیررضا نبی قدیم بناب
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک978-600-238-503-1
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری‌های عروق مغزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.