معرفی و دانلود کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا

عکس جلد کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا
قیمت:
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا

جوآن بوریسنکو در کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا، راه‌های مختلفی را که از طریق آن‌ها می‌توان به وحدت الهی و معنویت رسید پیش رویتان قرار داده است. او با الهام گرفتن از آیین‌ها و فرقه‌های مختلف مانند بودائیسم و سنت‌های متفاوتی همچون فرهنگ بومیان آمریکایی، به هفت راه ساده و کاربردی اشاره می‌کند که می‌توانند ما را به حقیقت برسانند.

درباره‌ی کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا

پی بردن به ماهیت خدا و رسیدن به او دغدغه‌ی همیشگی انسان‌ها بوده. از دیرباز در تمامی ادیان و مذاهب، تلاش می‌شده انسان‌ها به تعالی برسند. از شرقی‌ترین تمدن‌ها تا غربی‌ترین آن‌ها، مناسکی برای این کار ترتیب می‌دادند. برخی از راه عقل و خرد و برخی دیگر از مسیر احساسات با خدا ارتباط برقرار می‌کردند. برخی از مراسم‌ها مذهبی بودند و تعدادی دیگر از رفتارهایی ساده تشکیل می‌شدند. در فرهنگ‌هایی مثل بودائیسم مراقبه و نیایش مهم بود اما در فرهنگ بومیان سرخپوست، طبیعت نقش پررنگی در تعالی داشت. از دیدگاه جوآن بوریسنکو (Joan Borysenko) همه‌ی این‌ها شبیه رودخانه‌هایی هستند که به دریا می‌ریزند. نکته‌ی مهم این است که به تعداد این رودها، راه‌های متفاوتی برای رسیدن به خدا هست. با‌این‌وجود، انسان مدرن امروزی که از آیین‌های گذشته دورافتاده و دچار سرگشتگی شده، چطور راهش را بیابد؟ بوریسنکو در کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا (7Paths to God)، با الهام از سنت‌های مختلف، چندین راه ساده پیش پایمان می‌گذارد که می‌توانند راهگشا باشند و ما را به سوی آرامش راهنمایی کنند.

دکتر جوآن بوریسنکو پزشک و روان‌شناس و معلم معنوی، ایده‌ی ساده‌ای را در این کتاب مطرح می‌کند. برای دست یافتن به حقیقت لازم نیست به نپال بروید و در معبدهای آن‌جا به دنبالش بگردید. لازم نیست به کوه بزنید و فرسنگ‌ها راه بپیمایید تا حقیقت خود را به شما نشان دهد. می‌توان به کمک مفاهیم ساده، در زندگی روزمره هم خدا را پیدا کرد. در خانه‌ی خودتان، با کمک به دیگران، با داشتن نظم و اراده، خلاق بودن، مهربان بودن و... می‌توانید به خدا برسید؛ به همین سادگی!

بوریسنکو در کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا، تلاش می‌کند به ما نشان دهد که در همین دنیای خاکی و با ابزار پیش‌پاافتاده هم می‌توان به ایمان و یقین رسید. او ثابت می‌کند در هر لحظه‌ای که کاملاً «حضور قلب» داشته باشیم، این توانایی را داریم که خود را به خدا متصل کنیم. این‌چنین است که با دیدن ماه، قدم زدن در جنگل، نگاه کردن به رودخانه، یا خیره شدن در چشمان یک کودک هم می‌توان حضور خدا را حس کرد. به یاد داشته باشید که در جهان فقط یک روح وجود دارد و این روح در هر چیز و هر کسى جاری‌ست.

اما چرا هفت مسیر؟ جوآن بوریسنکو اعتقاد دارد هفت در تمام فرهنگ‌ها عددی جادویی و نماد تقدس است. نور سفید از هفت رنگ تشکیل شده، هفت چاکرا انرژی را در سرتاسر بدن پخش می‌کنند، سرخپوستان هفت مسیر انرژى داشتند، بودا هفت سال در جستجوی روشن‌بینی بود، هندوها هفت نظام جداگانه دارند و ده‌ها نمونه‌ی مشابه دیگر.

نویسنده در کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا بیشتر از کارهایى که در مورد چاکراها انجام گرفته و هفت مسیر چرخه‌ی‌ انرژى بومیان امریکایی الهام می‌گیرد تا هفت راه رسیدن به نور را نشانمان دهد. او هر کدام از این مسیرها را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا را انتشارات نسل نواندیش با ترجمه‌ی نفیسه معتکف منتشر و عرضه نموده است.

نکوداشت‌های کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا

  • جوآن بوریسنکو ترکیبی از سنت‌های مختلف مانند چرخه‌ی انرژی بومیان آمریکا، نیروی زندگی یوگا، داستان‌های بودا و مسیح را به کار می‌گیرد تا در انتخاب مسیر به سوی خدا ما را راهنمایی‌ کند. (NAPRA)

  • این کتاب راه هر کدام از ما برای ارتباط با خدا را تصدیق می‌کند و می‌خواهد که آن‌ها را تقویت کنیم. (مجله‌ی آفرینش‌ها)

کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال کتابی معنوی هستید و می‌خواهید به آرامش درونی برسید، مطالعه این اثر به شما توصیه می‌شود.

با جوآن بوریسنکو بیشتر آشنا شویم

جوآن بوریسنکو، پزشک، روان‌شناس، سخنران انگیزشی و مؤلف آمریکایی در سال 1945 به دنیا آمد. او از دانشکده‌ی پزشکی هاروارد فارغ‌التحصیل شده و سه فلوشیپ تخصصی بیولوژی سلول‌های سرطانی، درمان رفتاری و ایمنی‌شناسی عصبی روانی دارد. بوریسنکو در اوایل دهه‌ی 1980 یک کلینیک بدن/ذهن تأسیس کرد تا هم به مشکلات فیزیکی و هم مسائل روانی بیماران بپردازد. این نویسنده‌ی پرفروش نیویرک تایمز در کتاب‌هایش هم‌زمان به مسائل روان‌شناختی و معنویت می‌پردازد. کتاب «چرخه‌ زندگی زنانه» از جمله آثار موفق جوآن بوریسنکو به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا می‌خوانیم

داستان ده فرمان سرنخى در مورد مسیر پنجم به شما مى‌دهد. حضرت موسى بعد از مهاجرت قوم بنى‌اسرائیل از مصر، به کوه سینا صعود کرد تا با خدا ملاقات کند. قوم بنى‌اسرائیل پایین کوه ایستاده بود و از این منظر بر خود مى‌لرزید: صداى شیپور، رعدوبرق شدید، دودى که از کوه برمى‌خاست. حضرت موسى از کوه پایین آمد و نه‌تنها ده فرمان را با خود آورد، بلکه مجموعه قوانین عدالت را نیز همراه داشت.

تمام ادیان مجموعه‌ احکامى اخلاقى دارند. این احکام به دو طریق بر جامعه خدمت مى‌کند: اول اینکه به دلیل قدغن کردن اعمال نفاق‌افکنی مانند دزدى و زنا و افترا و طمع‌ورزى، و همچنین ترویج رفتارهایی مثبت مانند صدقه دادن و احترام به بزرگ‌ترها و پرستش پروردگار، زندگى در جامعه توأم با آرامش است. دوم، این احکام به هر فردى کمک مى‌کند تا نیروى اراده را در خود پرورش دهد. از این گذشته، اراده انرژى عمده‌ آفرینش است که تمام کردارها را برمى‌انگیزد و زندگى بدون آن دچار هرج‌ومرج مى‌شود و رو به انحطاط مى‌رود.

فقدانِ اساسى‌ترین نوع اراده در فرد، مانند اراده زندگى کردن، جریان انرژى الهى او را قطع مى‌کند و باعث مى‌شود به‌سادگى بمیرد. وقتى اراده به‌طور جدى از راه نظم و انضباط و اخلاقیات متمرکز شود، فرد یاد مى‌گیرد چگونه از انرژى و نیرویى که به کمک خدا در خود ایجاد کرده است، استفاده کند. درحالى‌که بیشتر مردم عقیده دارند مجموعه احکام دینى در مورد اخلاقیات نظریاتى بسیار خوب هستند، رهرو مسیر پنجم آن‌ها را چیزى بیش از نظریه‌اى خوب مى‌داند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کلیات: پل رنگین‌کمان
هفت مسیر معنوى به سوى خدا
مسیر اول: زمین و خانه
مناسک دینى روزانه
مسیر دوم: خلاقیت و فراوانى
بخشندگى روح و روان
مسیر سوم: چگونه مى‌توانم کمک کنم؟
عشق به خدمت
مسیر چهارم: راه قلب
پل زدن از زمین به آسمان
مسیر پنجم: انضباط، علم اخلاق، اراده
خدایا هر چه مشیت توست، آن شود.
مسیر ششم: باز شدن چشم بصیرت
اندیشه و دگرگونى
مسیر هفتم: راه ایمان
تناقض و عنایت الهى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا
نویسنده
مترجمنفیسه معتکف
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-236-850-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا

برای دریافت کتاب هفت مسیر معنوی به سوی خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.