معرفی و دانلود کتاب هنر غرقه‌گی

عکس جلد کتاب هنر غرقه‌گی
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر غرقه‌گی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر غرقه‌گی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر غرقه‌گی

کتاب هنر غرقه‌گی نوشته‌ی دیمون زاهاریادس به شما می‌آموزد که چطور به پتانسیل نهفته‌ی خود برای انجامِ متمرکزِ کارها دست یابید. با انجام تمرین‌های عملی کتاب، به تجربه‌ای از حالت غرقه‌گی دست می‌یابید که نه به‌واسطه‌ی شانس، بلکه با خودآگاهی به دست آمده است. پس از آن خواهید توانست بر ترس از شکست و کمال‌گرایی غلبه کنید و کنترل ذهن خود را به دست بگیرید.

درباره‌ی کتاب هنر غرقه‌گی

اگر شما هم می‌خواهید بهره‌وری، خلاقیت و عملکردتان را در حرفه‌ی مشخصی افزایش دهید، کتاب هنر غرقه‌گی (The Art of Finding FLOW) برای شماست. فقط زمانی از کاری که انجام می‌دهید، رضایت کامل پیدا خواهید کرد که به تمرکز کامل برسید و در آن کار غرق شوید. دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) مجموعه‌ای از راهکارهای عملی و کاربردی را در کتاب خود ارائه می‌دهد که تمام مدیران، هنرمندان و انسان‌های موفق برای دست‌یابی به اهداف خود از آن بهره گرفته‌اند.

نویسنده غرقه‌گی را به معنای تمرکز کامل بر یک موضوع و فراموش کردن موضوعات دیگر عنوان می‌کند. بیشتر مردم بر این باور غلط هستند که حالت غرقه‌گی تنها با وساطت شانس و الهام‌های غیبی امکان‌پذیر است؛ درصورتی‌که عوامل مختلفی دخیل هستند تا انسان را به تجربه‌ی این حالتِ متمرکز برسانند. دیمون زاهاریادس در پی معرفی و آموزش این عوامل دست به نوشتن کتاب هنر غرقه‌گی زده است. برای رسیدن به حالت غرقه‌گی دو راه کلی وجود دارد؛ یکی بررسی زمینه‌های روان‌شناسی که در عملکرد مغز مؤثرند و دیگری تمرکز بر جنبه‌های عملی حالت غرقه‌گی. کتابِ پیشِ رو بر تمرینات عملی و کاربردی تمرکز دارد.

معرفی و دانلود کتاب هنر غرقه‌گی

دیمون زاهاریادس مطالب کتاب را به پنج بخش کلی تقسیم‌بندی کرده است. بخش اول عناصر اساسی برای رسیدن به تمرکز کامل را بیان می‌کند، مزایای کار در حالت غرقه‌گی را شرح می‌دهد و نحوه‌ی به‌کارگیریِ غرقه‌گی را در جنبه‌های مختلف زندگی به شما می‌آموزد. بخش دوم شامل آموزش‌های عملی است. نویسنده اثرات ترس بر حالت غرقه‌گی و موانعِ موجود را، شرح می‌دهد. با مطالعه‌ی این قسمت قادر خواهید بود تا پیش از شروع تمرین‌ها، از موانع و مشکلات مطلع شوید و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید. بخش سوم، «ده گام برای دست‌یابی به حالت غرقه‌گی» نام دارد. هر گام با تمرین‌هایی ساده و عملی همراه است که شما را برای ورود به دنیای متمرکز با بهره‌وری بالا آماده می‌کند. بخش چهارم با ارائه‌ی اطلاعات بیشتر، شما را آگاه می‌کند که به غرقه‌گی رسیده‌اید یا خیر و اگر رسیده‌اید، به شما آموزش می‌دهد که چگونه در این حالت بمانید. و درنهایت بخش پنجم، ده تمرین عملی را ارائه می‌دهد که به تقویت ذهن و ایجاد برنامه‌ای روتین کمک خواهد کرد. با این تمرین‌ها، ورود به حالت غرقه‌گی در هر زمان و هر مکان برای شما آسان خواهد شد و کارهای هدفمند در اولویت برنامه‌های روزانه‌ی‌تان جای خواهند گرفت.

دیمون زاهاریادس در کتاب هنر غرقه‌گی، این جریان تمرکز قوی را از شانس و الهام جدا می‌کند و نشان می‌دهد که هر انسانی با تمرین‌های روزانه می‌تواند رویای غرق شدنِ طولانی‌مدت را با انجام فعالیتی به‌خصوص تحقق بخشد. با دست‌یابی به حالت غرقه‌گی می‌توانید به انسانی خلاق‌تر، سازنده‌تر، خوش‌بین‌تر و آگاه‌تر تبدیل شوید.

این کتاب با ترجمه‌ی سمیرا آزادپیما و سیمین علمی و به کوشش انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسیده است.

کتاب هنر غرقه‌گی برای چه کسانی مناسب است؟

هرکس که می‌خواهد در حرفه‌اش متمرکز شود و بهره‌وری و خلاقیتش را افزایش دهد، مطالعه‌ی کتاب هنر غرقه‌گی را از دست نخواهد داد.

در بخشی از کتاب هنر غرقه‌گی می‌خوانیم

زندگی می‌تواند خسته‌کننده باشد و ما اغلب احساس می‌کنیم کاملاً تهی شده‌ایم (خواه از نظر جسمی و خواه از نظر عاطفی). هر روز عجله داریم تا کارها و مسئولیت‌هایمان را انجام دهیم و برای افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم در دسترس و حاضر باشیم.

اما این شیوه‌ی زندگی، راهی است به سمت خستگی و فرسودگی هرچه بیشتر و دائمی. همان‌طورکه می‌توانید تصور کنید، تجربه‌ی حالت غرقه‌گی در این شرایط ممکن نیست. اما خوش‌بختانه با استراحت مناسب (در بخش‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شوند) می‌توانیم از این مشکل جلوگیری کنیم.

استراحت بدنی: این شکل از استراحت شامل خوابیدن و چرت‌زدن می‌شود. اما می‌تواند شامل حرکات کششی، ماساژ و تنفس عمیق نیز باشد. در اینجا هر کاری که فعالانه یا غیرفعالانه بدنمان را آرام کند، مفید است.

استراحت ذهنی: این احساس که به لحاظ بدنی استراحت کرده و آرام هستیم اما از نظر ذهنی خسته‌ایم، رایج است. در چنین حالتی تمرکزمان کاهش می‌یابد، حافظه‌یمان ضعیف می‌شود و تحریک‌پذیر می‌شویم. ما باید به‌طور منظم به مغزمان استراحت دهیم. پیاده‌روی کوتاه، یادداشت‌برداری روزانه یا مدیتیشن و ... همه می‌توانند مفید باشند.

استراحت هیجانی: همه‌ی ما نیازهای هیجانی داریم و اگر این نیازها برآورده نشوند، احساس انزوا و سرخوردگی می‌کنیم. ما می‌توانیم با بیان افکارمان (یعنی امتناع از پنهان کردن آن‌ها) و حرف زدن با دیگران از این پیامدها جلوگیری کنیم.

استراحت خلاق: ما بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم از تفکر خلاق استفاده می‌کنیم. ما از آن برای حل مشکلات، برنامه‌ریزی رویدادها، سنجش خطرات، تصمیم‌گیری و برقراری ارتباط بهره می‌بریم. برای جلوگیری از کمبود در این زمینه، باید قدردان چیزهایی باشیم که خارج از برنامه‌های روتین و همیشگی ما هستند (مانند طبیعت، هنر و غیره).

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
نقل قول‌های مهم راجع‌به تجربه‌ی حالت غرقه‌گی
مقدمه
آنچه در این کتاب می‌آموزید
بخش اول: غرقه‌گی چیست؟
بخش دوم: آماده‌ شدن برای دست‌یابی به حالت غرقه‌گی
بخش سوم: ده گام برای دست‌یابی به حالت غرقه‌گی
بخش چهارم: آگاهی بیشتر راجع‌به حالت غرقه‌گی
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر غرقه‌گی
نویسنده
مترجمسمیرا آزادپیما، سیمین علمی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-8029-02-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر غرقه‌گی

سعیده کاس پور
۱۴۰۲/۸/۲
کتاب مفید و کاربردیی بود دارای راهکارهای عملی برای ایجاد غرقگی و تمرکز و لذت بردن از کارهایی که به انجامشان مشغولیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هنر غرقه‌گی

برای دریافت کتاب هنر غرقه‌گی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.