معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر غرقه‌گی

عکس جلد کتاب صوتی هنر غرقه‌گی
قیمت:
۴۴,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر غرقه‌گی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر غرقه‌گی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر غرقه‌گی

ما معمولاً در هر حال که هستیم و به هر کاری که مشغولیم، ذهنمان مرتباً به زمان و مکان‌هایی دیگر سفر می‌کند. کتاب صوتی هنر غرقه‌گی روشی کاربردی ارائه می‌دهد تا بتوانیم در لحظه زندگی کنیم و در کاری که مشغولش هستیم، غرق شویم. این حالت را غرقه‌گی می‌نامند و دیمون زاهاریادس آن را مؤلفه‌ای برای زندگی شاد و خلاق معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر غرقه‌گی

غرقه‌گی چیست و به تجربه‌ی چه حالتی گفته می‌شود؟ این اصلی‌ترین سوالی است که کتاب صوتی هنر غرقه‌گی (The Art of Finding FLOW) به آن پاسخ می‌دهد. دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) غرقه‌گی را اوج تمرکز بر یک کار و انجام یک فعالیت با حداکثر بهره‌وری و توانمندی تعریف می‌کند. اما همچنین تأکید می‌ورزد که غرقه‌گی نباید با تمرکز افراطی اشتباه گرفته شود؛ چرا که تمرکز افراطی محصول عدم مدیریتِ توجه است، حال آنکه در غرقه‌گی با اختیار و اراده‌ی خود بر کاری که قصد انجامش را داریم متمرکز می‌شویم. برای حالت تمرکز افراطی می‌توان کودکانی را که در حال بازی کامپیوتری هستند، مثال آورد؛ زمانی که آن‌قدر بر بازی متمرکزند که حتی صدای مادر خود را نمی‌شنوند. بنابراین تمرکزی که از اراده و اختیار ما خارج باشد، غرقه‌گی به حساب نمی‌آید و امری مثبت در نظر گرفته نمی‌شود.

افزایش بهره‌وری تنها هدفِ حالت غرقه‌گی در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه دستاوردی جانبی به حساب می‌آید. از مزیت‌های غرقه‌گی می‌توان این موارد را برشمرد: خلاقیت، مصونیت در برابر حوا‌س‌پرتی، یادگیری و تسلط سریع‌تر، افزایش شادکامی، استرس مثبت و کنترل هیجانی. به عقیده‌ی دیمون زاهاریادس، همه‌ی ما گاهی کنترل هیجاناتمان را از دست می‌دهیم. اعتراف به این که هیجانات ما هرازگاهی از کنترلمان خارج می‌شوند، شرم‌آور نیست. اما می‌توانیم یاد بگیریم که آن‌ها را تنظیم کنیم و غرقه‌گی به ما در انجام این کار کمک می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر غرقه‌گی

کتاب صوتی هنر غرقه‌گی با یادآوری پاداش‌های مادام‌العمر و متحول‌کننده‌ای که کار کردن در حالت غرقه‌گی به همراه دارد، مخاطب را برای دستیابی به این حالت آموزش می‌دهد و گام‌های عملی تسریع‌کننده را در اختیارش می‌گذارد. اولین گام، پی‌ریزی برنامه‌ای روتین و دنبال کردنِ هرروزه‌ی آن است. این برنامه‌های روتین باعث افزایش کارآمدی‌ می‌شوند و کمک می‌کنند تا بدون نیاز به برنامه‌ریزی جداگانه برای هر عملی، کارها انجام گیرند. برای مثال، مسواک زدن قبل از خواب، امری نیست که نیاز به برنامه‌ریزی قبلی داشته باشد؛ چرا که بخشی از روتین شبانه است.

گام عملی دوم، شناسایی زمان‌هایی است که انرژی‌ در حالت اوج خود قرار دارد. این روند به انتخاب بهترین زمانِ ممکن برای تجربه‌ی غرقه‌گی کمک می‌کند. دیمون زاهاریادس در این قسمت، درباره‌ی چرخه‌ی استراحت-فعالیت پایه و چرخه‌ی خواب رِم-بدون رِم بحث می‌کند.

دیگر گام‌های دستیابی به حالت غرقه‌گی ایجاد محیطی به دور از حواس‌پرتی، تعریف مأموریتی واضح برای خود، ایجاد انگیزه‌ای درونی، تک‌وظیفه‌ای بودن و... است. کتاب صوتی هنر غرقه‌گی در هر گام، با آوردن تمرین‌های مربوطه، راه رسیدن به حالت غرقه‌گی را برای مخاطبین آسان می‌کند.

نسخه‌ی متنی این کتاب با ترجمه‌ی سمیرا آزادپیما و سیمین علمی از سوی انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسیده و نشر صوتی کتاب‌یاران فناور نسخه‌ی صوتی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب صوتی هنر غرقه‌گی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در تمرکز بر روی موضوعی دچار مشکل هستید و در رویای انجام دادن تمام و کمال یک پروژه به سر می‌برید، شنیدن کتاب صوتی هنر غرقه‌گی به شما کمک می‌کند که ضمن افزیش بهره‌وری، خلاقیتتان را در انجام امور نیز بالا ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر غرقه‌گی می‌شنویم

ابتدا باید غرقه‌گی را از تمرکز افراطی تمایز دهیم. این دو مفهوم اغلب با هم ادغام می‌شوند، ازاین‌رو خوب است که تفاوت‌های آن‌ها را تشخیص دهیم.

ما پیش از این حالت غرقه‌گی را توضیح دادیم و در مورد اینکه این حالت هوشیاری چیست و چه احساسی به همراه دارد، بحث کردیم. غرقه‌گی حالت مطلوبی است که می‌توان آن را ایجاد کرد و از آن به نفع خودمان بهره برد.

تمرکز افراطی متفاوت است و معمولاً از ناتوانی در مدیریت توجه ناشی می‌شود. فردی که تمرکز افراطی را تجربه می‌کند، در هر کاری که توجهش را جلب می‌کند، غرق می‌شود. برای مثال، ممکن است کودکی آن‌قدر درگیر بازی ویدیویی باشد که نتواند صدای دیگران را بشنود یا یک بزرگسال ممکن است آن‌قدر درگیر انجام کاری برای نوسازی خانه‌اش باشد که وعده‌های غذایی‌اش را فراموش کند و قرار ملاقات‌هایش را از دست بدهد. این حالت ممکن است شبیه به غرقه‌گی به نظر برسد اما در پس آن تکانشگری و عدم‌ کنترل هیجانی قرار دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
15 دقیقه
بخش اول: غرقه‌گی چیست؟
52 دقیقه
بخش دوم: آماده شدن برای دستیابی به حالت غرقه‌گی
86 دقیقه
بخش سوم: ده گام برای دستیابی به حالت غرقه‌گی
36 دقیقه
بخش چهارم: آگاهی بیشتر راجع‌به حالت غرقه‌گی
47 دقیقه
بخش پنجم: ده فعالیت ساده برای تمرین غرقه‌گی
4 دقیقه
جمع‌بندی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر غرقه‌گی
نویسنده
مترجمسمیرا آزادپیما، سیمین علمی
راویکیوان فهیمی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر غرقه‌گی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر غرقه‌گی

برای دریافت کتاب صوتی هنر غرقه‌گی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.