معرفی و دانلود کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی

عکس جلد کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی
قیمت:
۲۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی

در کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی نوشته‌ی شامینی فلینت با پسری نُه‌ساله به نام مارکوس استینسون آشنا می‌شویم که نه از ورزش کردن خوشش می‌آید، نه استعدادی در انجام این کار دارد. با این حال، پدرش اصرار دارد که مارکوس حتماً در یک ورزش مهارت پیدا کند. به نظر شما آیا مارکوس در انجام این کار موفق می‌شود؟ با او در کتاب قهرمان دو و میدانی همراه شوید تا خود پاسخ سؤالتان را بیابید. این شما و این داستانی بامزه، که مطالعه‌ی آن سن و سال نمی‌شناسد.

درباره‌ی کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی

اثری که پیش روی شما قرار گرفته، سومین مجلد از مجموعه کتاب‌های ورزشکار زورکی، نوشته‌ی شامینی فلینت (Shamini Flint) است. اگر دو مجلد قبلی این مجموعه، با عناوین «ستاره‌ی فوتبال» (Diary of a Soccer Star) و «استاد تکواندو» (Diary of a Taekwondo Master) را مطالعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید در جلد سوم که ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی (Diary of a Track and Field Titan) نام دارد، باید انتظار چه چیزی را داشته باشید؛ بله، درست حدس زده‌اید. بابای مارکوس اتکینسون این بار نیز به سرش زده زورکی او را به یک کلاس ورزشی بفرستد.

قبل از آن که به شرح داستان کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی بپردازیم، باید به شما بگوییم که آقای مارکوس اتکینسونِ نُه‌ساله از ورزش کردن متنفر است. راستش تا به حال در هیچ ورزشی که هم از خود استعداد خاصی نشان نداده، اما هرازچندگاهی - به دلیلی که آن را نمی‌دانیم- پدرش تصمیم می‌گیرد او را در یک کلاس ورزشی ثبت نام کند. به همین دلیل بود که اول نام مارکوس را در یک مدرسه‌ی فوتبال نوشت، اما بعد از آن که مارکوس چند گل‌به‌خودی زد، تصمیم گرفت از این که پسرش به یک ستاره‌ی فوتبال تبدیل شود،‌ صرف نظر و در عوض، او را در یک مدرسه‌ی تکواندو ثبت نام کند. ناگفته پیداست که مارکوس در این ورزش هم حسابی پدرش را سربلند کرد و طولی نکشید که از تکواندو نیز دست کشید!

حالا در کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی (Diary of a Track and Field Titan) مارکوس قرار است ورزش دو و میدانی را تجربه کند. بابا می‌گوید: «شک ندارم خوب از پسش برمی‌آی، پسرم» عجب حرف عجیبی! کسی نبود به بابای مارکوس بگوید مگر تا به حال این‌طور بوده؟ مگر خاطرات مارکوس از تکواندو و فوتبال و راگبی را یادش رفته؟

اگر نشستن روی مبل و تکان دادن انگشت‌های شستِ پا یک جور ورزش به حساب می‌رفت، شک نداریم که مارکوس حتماً در آن استاد می‌شد؛ اما از آنجا که چنین چیزی -دست‌کم تا این لحظه- وجود ندارد، پسرک داستان ما تصمیم می‌گیرد به خواسته‌ی پدرش یعنی شرکت در کلاس دو و میدانی تن دهد و آن را بپذیرد. وقتی تاریخ اولین مسابقه‌ی دو و میدانی مشخص می‌شود، مارکوس در دل آرزو می‌کند مربی‌اش تا آخرین لحظه او را روی نیمکت ذخیره‌ها بنشاند و هیچ‌کس هم کاری به کار او نداشته باشد؛ اما متأسفانه، خواسته‌اش برآورده نمی‌شود. یک مسابقه‌ی مهم در راه است. مربیِ مارکوس چنان به خودش و شاگردانش اعتماد دارد که قبول کرده اگر تیمش باخت، روی سرش بایستد و صد بار با صدای بلند بگوید که مربی جو (نام مربی تیم مقابل)، بهترین مربی در همه‌ی جهان است! اما راستش را بخواهید، مارکوس برخلاف مربی‌اش،‌ کوچک‌ترین اعتمادی به خود ندارد...

حدس می‌زنید در ادامه‌ی داستان ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ پیشنهاد می‌کنیم با مارکوس، پدرش و آقای مربی همراه شوید تا انتهای داستان را بدانید. گفتنی است که کتاب قهرمان دو و میدانی نخستین بار در سال 2014 و با تصویرگری سالی هاینریش منتشر شد. این اثر نیز همچون جلد قبلی، مورد استقبال طرفداران مجموعه‌ی ورزشکار زورکی قرار گرفت. اثر نامبرده را شیدا میرزایی به زبان فارسی برگردانده و نشر پرتقال آن را با رعایت حق کپی‌رایت روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب ورزشکار زورکی

در مجموعه کتاب‌های ورزشکار زورکی (...Diary of a) مخاطب داستان‌های پسربچه‌ی نُه‌ساله‌ای به نام مارکوس اتکینسون قرار هستید که هر چقدر از درس ریاضی خوشش می‌آید و در آن مهارت دارد، صدبرابر بیشتر از آن، از ورزش کردن بیزار و فراری است. ممکن است با خودتان بگویید شاید مارکوس هنوز ورزش مورد علاقه‌اش را پیدا نکرده که این چنین از هر فعالیت بدنی می‌گریزد؛ اما راستش را بخواهید، سخت در اشتباهید. مارکوس نه تنها از هیچ ورزشی خوشش نمی‌آید، بلکه در همه‌ی آن‌ها سخت بی‌استعداد است! در فوتبال، گل‌به‌خودی می‌زند و فکر می‌کند هنرهای رزمی، یک‌جور هنر با قلم‌مو و گواش هستند. مارکوس از هیچ تلاشی برای در رفتن از زیر تمرین دست بر نمی‌دارد، اما پدرش حسابی مُصِر است که او حتماً به ورزش بپردازد. علاوه بر این، بابا اصرار دارد مارکوس آرزوها و اهدافش را به صورت روزانه در یک دفترچه یادداشت کند؛ چراکه عقیده دارد هرکسی که اهدافش را یادداشت کند، حتماً به آن‌ها دست می‌یابد. گفتنی است مجلد اول این مجموعه با نام ورزشکار زورکی 1: ستاره فوتبال توانسته برنده‌ی جایزه‌ی POPULAR Readers’ Choice شود‌.

نشر پرتقال، مجموعه کتاب ورزشکار زورکی را در چهار جلد و با رعایت حق کپی‌رایت ترجمه کرده و به انتشار رسانده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام عناوین منترشده ذیل این مجموعه می‌باشد:

  • ستاره‌ی فوتبال (جلد اول)
  • استاد تکواندو (جلد دوم)
  • قهرمان دو و میدانی (جلد سوم)
  • نابغه‌ی تنیس (جلد چهارم)

در نکوداشت‌ کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی

  • در کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی در قالب خاطرات مصور، داستان خنده‌دار پسری را مطالعه می‌کنید که پدرش سعی می‌کند او را به یک ستاره‌ی دو و میدانی تبدیل کند. (سایت‌ آمازون)

کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی برای چه کسانی مناسب است؟

شامینی فلینت کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی را برای کودکان متعلق به رده‌ی سنی 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به داستان‌های طنز و درعین‌حال آموزنده و سرگرم‌کننده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب نامبرده لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی می‌خوانیم

مسیر طولانی‌تر یعنی من باز هم بیشتر عقب می‌ماندم...
اسپنسر دوباره برنده شد. با اختلاف خیلی زیاد.
اگر می‌توانستم خوب بدوم، می‌دویدم و می‌رفتم به دوردست‌ها، به جاهای خیلی خیلی دور...
آن روز عصر دلم می‌خواست تنها باشم و کسی هم کاری به کارم نداشته باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی
نویسنده
مترجمشیدا میرزایی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-462-932-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی

برای دریافت کتاب ورزشکار زورکی 3: قهرمان دو و میدانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.