معرفی و دانلود کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده

عکس جلد کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده

امیلی بوور و دنیل کنی، در کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده داستان استنلی و دوستانش، شارلوت، گرتی و فلیکس را روایت می‌کنند که قصد دارند با استفاده از ریاضیات از معمای بزرگ سرقت از جواهر فروشی پرده بردارند...

درباره‌ی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده

همه‌ی داستان کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده (The Case of the Claymore Diamond) نوشته‌ی دنیل کنی (Daniel Kenney) و امیلی بوور (Emily Boever) از وقتی شروع شد که الماس گران‌بهای کلی مور از جواهرفروشی فراکلین به سرقت رفت. این الماس صدها هزار دلار می‌ارزید. زمانی که خبر به سرقت رفتن الماس به گوش مردم شهر رسید، غوغایی به پا شد.ماشین‌های پلیس هر کدام گوشه‌ای از خیابان منتهی به جواهرفروشی پارک کرده بودند؛ یکی از پلیس‌ها نوار زردی جلوی مغازه‌ی فرانکلین کشیده بود تا مردم را، که هر لحظه به تعداد آن‌ها افزوده می‌شد، دور نگه دارد. کمی آن طرف‌تر، پیرمردی روی لبه‌ی برانکارد نشسته بود و روی سر خونی و باندپیچی شده‌اش، کیسه یخی گذاشته بود. خلاصه بگوییم، با دزدیده شدن الماس، ولوله‌ای میان مردم شهر به راه افتاده بود.

استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس، چهار دوست صمیمی داستان ما هم از این قاعده جدا نبودند. از این رو، تصمیم گرفتند آن‌ها نیز به تماشای غوغای برخاسته در مرکز شهر بروند. از همین جا بود که جرقه‌ای در ذهن استنلی زده شد: باید یک گروه درست کنند و خودشان شخصاً به حل و فصل جرم‌های رخ‌داده در شهر بپردازند! خلاصه این که استنلی می‌خواست یک گروه درست و حسابی به راه بیندازد. در آغاز او و دوستانش به همراه هم تصمیم گرفتند اسم گروه‌شان را بگذارند گروهِ سارقان ریاضی! اما بعد همگی با هم به توافق رسیدند که این اسم، تنها برای یک گروه از تبهکاران مناسب است. اوضاع به این منوال گذشت و هر کسی برای گروه اسمی پیشنهاد کرد. یکی معتقد بود باید اسم گروه‌شان را بگذارند گروه مخالفان درس ادبیات انگلیسی و دیگری عقیده داشت اسم ضد تبهکاری مخ‌‌های ریاضی بهتر است... در نهایت این که اسم «خوره‌های ریاضی» برای گروه ضدتبهکاری استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس انتخاب شد. آن‌ها تصمیم گرفتند برای یافتن معماها از ریاضی کمک بگیرند؛ چرا که اعداد هیچ‌گاه دروغ نمی‌گویند...

آیا این چهار دوست صمیمی موفق می‌شوند از راز سرقت الماس کلی مور پرده بردارند؟ راستش را بخواهید، ماجرا به همین سادگی نخواهد بود. استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس، این خوره‌های ریاضی در این مسیر مجبور می‌شوند حسابی با رئیس پلیس بگومگو کنند و سختی‌های زیادی را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که در طول این ماجرا، کلی هم میلک‌شیک نوش جان می‌کنند... بیشتر از این تعلل نکنید. با خوره‌های ریاضی همراه شوید و آن‌ها را در مسیر یافتن سارق الماس جواهرفروشی فرانکلین یاری رسانید!

کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده را شیدا میرزایی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال -ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان- آن‌ را روانه‌ی بازار نشر ساخته است. اثری که پیش روی شماست، نخستین مجلد از مجموعه‌ای به همین نام (خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند) است که در ادامه مختصراً به معرفی آن خواهیم پرداخت.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند

مجموعه کتابی که در دست دارید، با نام خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند، مجموعه داستانی جذاب و معمایی به قلم دنیل کنی و امیلی بوور است. تاکنون پنج مجلد ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند که جملگی مورد استقبال نوجوانان قرار گرفته‌ و تحسین منتقدان را برانگیخته‌اند. این آثار نه تنها مخاطبان نوجوان خود را سرگرم می‌سازد و ذهن‌شان را به چالش می‌کشد، بلکه احتمالاً‌ باعث می‌شود به مباحث ریاضی با دیدگاه متفاوتی بنگرند و از آن‌ها لذت ببرند.

هر کتاب این مجموعه، یک پرونده پیش روی خواننده می‌گذارد که «خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده»، «خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 2: پرونده‌ی رمزآلود آقای جکیل»، «خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 3: پرونده دزدی کریسمس»، «خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: ترن هوایی همیلتون» و «خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 5: معدن فراموش‌شده» نام دارند. در این میان، سه جلد اول، با ترجمه‌ی شیدا میرزایی توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده

  • زمانی که یک الماس از بهترین جواهرفروشی شهر راونزبورگ دزدیده می‌شود، استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس به این نتیجه می‌رسند که باید یک آژانس کارآگاهی به راه بیندازند... به استنلی و دوستانش در این معمای هوشمندانه و خنده‌دار از مجموعه‌ی خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند بپیوندید. من واقعاً از مطالعه‌ی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده لذت بردم. ماجراجویانه، سرگرم‌کننده و آموزنده است. من خیلی خوشم آمد که چطور خوره‌های ریاضی به طور مداوم ریاضیات را وارد معادله‌ها و معماهای خود کردند. اگر شما یا دانش‌آموز نوجوانتان به دنبال کتاب جدیدی هستید، پرونده‌ی الماس گم شده یک مطالعه‌ی عالی است! (وب‌سایت Hott Review)

  • آیا شما و فرزندتان می‌توانید بر اساس سرنخ‌هایی که در کتاب پرونده‌ی الماس گم شده پنهان شده است، متوجه شوید که چه اتفاقی برای الماس کلیمور افتاده است؟ برای فهمیدن آن به ریاضیات نیاز دارید! کتاب پرونده‌ی الماس گم شده معمایی پرتعلیق و فریبنده است که برای هر کودکی که به حل کردن پازل علاقه دارد، یک پیشنهاد عالی محسوب می‌شود. این کتاب از مجلدهای مجموعه‌ی محبوب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند است که هر مجلد از آن، کودک و نوجوان شما را مجبور می‌کند تا ساعت‌ها کتاب بخواند و استدلال و فکر کند. (وب‌سایت Education.nsw.gov.au)

  • خوره‌های ریاضی عاشق ریاضیات هستند و به آن افتخار می‌کنند. در واقع، استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس شک ندارند که می‌توانند از مهارتشان در علم ریاضی برای حل کردن معماها و جرم‌های مختلف استفاده کنند. اولین معما درباره‌ی سرقت از یک جواهر فروشی است. این چهار دوست با یافتن سرنخ‌هایی که از چشم پلیس پنهان می‌ماند، معمای جوهرفروشی را حل می‌کنند و باعث می‌شوند یک مرد بی‌گناه آزاد شود. کتاب پرونده‌ی الماس گم شده از یک مجموعه‌ کتاب آسان و لذت‌بخش است. (وب‌سایت Imaginationsoup)

کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده برای چه کسانی مناسب است؟

دنیل کنی و امیلی بوور کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده را برای نوجوانانی که به رمان‌ها و داستان‌های مهیج، معمایی و کارآگاهی علاقه‌مند هستند به رشته‌ی تحریر در آورده است.

با نویسندگان کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده بیشتر آشنا شویم

دنیل کنی از نویسندگان مطرح ادبیات کودک و نوجوان است. آنچه بیش از همه نام او را بر سر زبان‌ها انداخته مجموعه‌ی موفق خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند است. او همچنین نویسندگی و تصویرگری مجموعه‌ی موفقی به نام «زندگی بزرگ رمی مالدون (Big Life of Remi Muldoon)» را نیز بر عهده داشته است. اغلب کتاب‌های او برای رده‌ی سنی نوجوان نوشته شده‌اند.

گفتنی است این نویسنده‌ی توانا سابقه‌ی تدریس در مدرسه را نیز در کارنامه‌ی فعالیت‌هایش دارد و همواره از تجربه‌هایی که در زمان تدریس به دست آورده، در نگارش کتاب‌هایش بهره می‌گیرد. از آثار ترجمه‌شده‌ی او به فارسی می‌توان به کتاب‌ «تو می‌توانی با ترس‌هایت روبه‌رو شوی» اشاره کرد. دنیل کنی به همراه همسر و فرزندانش در نبراسکا زندگی می‌کند. زمانی که فرزندانش مشغول دیوانه کردن او نیستند، کنی به سفر کردن مشغول می‌شود!

امیلی بوور، دیگر نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند نیز سابقه‌ی تدریس در مدارس را دارد و همچنان نیز به این کار مشغول است.

در بخشی از کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده می‌خوانیم

فلیکس دستی به موهایش کشید. «فکر می‌کردم به یه جاهایی رسیدیم.» از مسابقه‌ی استعدادیابی سال گذشته به بعد، حال‌وهوای خانه‌درختی آن‌قدر گرفته نبود. در آن مسابقه، هر چهار نفرشان عدد پی را تا 200 رقم اعشار از حفظ گفته بودند، اما پلی پارتریج و گروه ادبیات انگلیسی، صحنه‌ی پنجره‌ی نمایش رومئو و ژولیت را با موسیقی رپ اجرا کرده و برنده شده بودند. استنلی آه بلندی کشید. «خب، فکر کنم دیگه همه‌چی تمومه. شاید اعداد دروغ نگن، اما من درباره‌ی همه‌چی اشتباه می‌کردم.» شارلوت مُشتی به او زد.

استنلی گفت: «آهای! من فلیکس نیستم ‌ها.»

«حرف من هم همینه. تو فلیکس نیستی. استنلی‌ هستی. استنلی رابینسون کروسو. تو هیچ‌وقت اشتباه نمی‌کنی. خیلی‌خب، قبول، سلیقه‌ت توی انتخاب فیلم افتضاحه و مدل لباس پوشیدنت هم چنگی به دل نمی‌زنه.»

گرتی همان‌طور که نشسته بود، پشتش را صاف کرد. «یه بار هم فکر کردی مُلی بون20 می‌خواد باهات دوست بشه، که انصافاً فکر مسخره‌ای بود.»

فلیکس سرش را بلند کرد. «و حتی فکر می‌کنی بتمن واقعی نیست.»

شارلوت به استنلی لبخند زد. «درسته، بعضی وقت‌ها اشتباه می‌کنی. اما وقتی پای ریاضی و کشف راز و رمز و معما و حس‌های عجیب‌غریبت وسط باشه... اگه به نظرت یه جای کار می‌لنگه، پس حتماً یه جای کار می‌لنگه.»

استنلی نگاهی به بقیه‌ی اعضای گروه انداخت. گرتی سرش را به‌نشانه‌ی تأیید تکان داد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نهم سپتامبر، ساعت چهار و شش دقیقه‌ی صبح
فصل دوم: همه‌ی واحدها وارد عمل شوند
فصل سوم: احساس عجیب
فصل چهارم: سه مشکل
فصل پنجم: اعداد هیچ‌گاه دروغ نمی‌گویند
فصل ششم: اوضاع عادی است
فصل هفتم: آدم اشتباهی
فصل هشتم: استنلی رابینسون کروسو
فصل نهم: جواب معما، احتمال است
فصل دهم: خانه تحت‌نظر است
فصل یازدهم: فقط یک مشکل دیگر
فصل دوازدهم: در این میان
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده
نویسنده،
مترجمشیدا میرزایی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-274-021-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده

برای دریافت کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 1: پرونده الماس گم شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.