معرفی و دانلود کتاب وریتی

عکس جلد کتاب وریتی
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وریتی

لوون اشلی، نویسنده‌ای نه‌چندان موفق که از لحاظ مالی در مضیقه است، نوشته‌هایی را می‌یابد که که هیچ‌گاه نباید خوانده می‌شدند. کتاب وریتی اثر کالین هوور، داستانی عاشقانه، دلهره‌آور و رازآلود را روایت می‌کند که از شنیدن آن، مو به تنتان راست می‌شود. این کتاب افتخارات زیادی، از جمله نامزدی جایزه‌ی گودریدز را کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب وریتی

خود را آماده کنید؛ زیرا با اثری روبرو هستید که شما را سر جایتان میخکوب می‌کند.

داستان کتاب وریتی (Verity) اثر کالین هوور (Colleen Hoover)، از جایی آغاز می‌شود که جرمی کرافورد، همسر نویسنده‌‌ای پرفروش به نام وریتی کرافورد، از نویسنده‌ای به نام لوون اشلی می‌خواهد تا به ازای قراردادی که زندگی او را تأمین می‌کند، آثار ناتمام همسرش را به اتمام برساند. وریتی کرافورد که اخیراً دچار مشکلات جسمی شده است، دیگر نمی‌تواند چیزی بنویسد. لوون اشلی نیز که نویسنده‌‌ی موفقی به‌شمار نمی‌آید و با مشکلات مالی دست‌به‌گریبان است، پیشنهاد «جرمی» را به سرعت قبول می‌کند.

بدین ترتیب، لوون به خانه‌ی جرمی کرافورد می‌رود تا با مطالعه‌ی یادداشت‌های وریتی و نوشته‌های ناتمامش، بتواند این مسئولیت چالش‌برانگیز را به انجام رساند. با این وجود، هرچه پیش می‌رود، به نوشته‌هایی برمی‌خورد که هیچ‌گاه نباید خوانده می‌شدند. او در میان نوشته‌های وریتی، خودزندگی‌نامه‌ای را می‌یابدکه پرده‌ از رازهای وحشتناکی برمی‌دارد. خودزندگی‌نامه‌ی وریتی باید چون متنی شیطانی سوزانده می‌شد؛ اما اکنون در دستان لوون قرار دارد. لوون، در نوشته‌ی وریتی، به رازهایی پی می‌برد که به روز مرگ دختر این زوج و دیگر وقایع ناگوار زندگیشان مربوط هستند. اما لوون با فهمیدن این راز سربه‌مهر، چه‌کار خواهد کرد؟

او در ابتدا سعی می‌کند که این رازها را از جرمی مخفی نگه دارد؛ زیرا نمی‌خواهد او را سوگوارتر کند؛ اما با طولانی شدن اقامت لوون در خانه‌ی کرافورد، عشقی میان او و جرمی شکل می‌گیرد و این عشق، سرآغاز دگرگونی همه‌چیز است. اکنون، لوون با آنکه می‌داند جرمی چه احساسی خواهد داشت، از او می‌خواهد که نوشته‌های وریتی را بخواند؛ نوشته‌هایی را که آتشی زیر خاکستر بودند.

کالین هوور، نویسنده‌ی بااستعداد آمریکایی، در کتاب وریتی همزمان که معما و دلهره را درهم‌ می‌آمیزد، عشق را به داستان خود وارد می‌کند: عشق مادر و فرزند، عشق پدر و فرزند و عشقی که دو نفر به یکدیگر دارند. مجموعه‌ی این ویژگی‌ها باعث می‌شود که به‌هیچ‌وجه نتوانید این اثر جذاب را کنار بگذارید. همچنین تا آخر داستان نخواهید فهمید که چه چیزی درست و چه چیز نادرست است.

جوایز و افتخارات کتاب وریتی

  • جزو 100 کتاب پرفروش آمازون
  • نامزد جایزه بهترین داستان عاشقانه گودریدز سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی Lovelybooks Leserpreis در سال 2020
  • کتاب پرفروش New York Times ،USA Today ،The Globe ،Mail و Publishers Weekly

نکوداشت‌های کتاب وریتی

  • داستانی مسحورکننده با ضرباهنگ سریع. (Amazon)
  • پراحساس، شگفت انگیز و بسیار اعتیادآور. (TotallyBooked Blog)
  • هیجان انگیز و غیرمنتظره. کنار گذاشتن این کتاب غیرممکن است. (Claire Contreras، پرفروش‌ترین نویسنده‌ی نیویورک‌تایمز)

کتاب وریتی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به تمام کسانی که خواننده‌ی رمان‌های معمایی، دلهره‌آور و عاشقانه‌ی خارجی هستند پیشنهاد می‌شود.

با کالین هوور بیشتر آشنا شویم

کالین هوور، نویسنده‌ی چیره‌دست و پرافتخاری است که تا کنون 7 رمان و یک داستان بلند را به‌نگارش درآورده است. او در آمریکا متولد شد و پیش از اشتغال به نویسندگی، به تدریس و خدمات اجتماعی مشغول بود. هوور با نوشتن اولین کتاب خود با نام «بسته»، به فروش و شهرت زیادی دست پیدا کرد و پس از آن، تمام نوشته‌هایش در میان کتاب‌های پرفروش نشریات معتبر جا گرفتند. از دیگر آثار او می‌توان به «یاد او»، «و کسی نماند جز ما»، «عشق زشت»، «نهم نوامبر»، «اشک‌هایی که در سکوت جاری شدند» و «اعتراف» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب وریتی می‌خوانیم

از آشپزخانه که بیرون می‌آیم، چشمم به عکس‌های خانوادگی روی دیوار می‌افتد. بیش‌ترشان عکس بچه‌هاست، اما در چندتایی از عکس‌ها جرمی و وریتی هم هستند. دخترها خیلی شبیه مادرشان‌ هستند، اما کرو شبیه پدرش است.

چه خانواده‌ی زیبایی بوده‌اند. آن‌قدر که آدم دلش می‌گیرد وقتی به این عکس‌ها نگاه می‌کند. با دقت به همه نگاه می‌کنم و متوجه می‌شوم تشخیص دخترها از هم آسان است. یکی لبخندی پهن و جای زخم کوچکی روی گونه‌اش دارد و آن یکی به‌ندرت در عکس‌ها لبخند زده است.

دستم را می‌آورم بالا تا عکس دختری را که روی گونه‌اش جای زخم دارد، لمس کنم. چند وقت بوده این زخم را داشته؟ چه‌طور زخمی شده؟ به ته ردیف عکس‌ها می‌روم. جایی که عکسی بسیار قدیمی‌تر از دخترها را، وقتی نوپا بوده‌اند، آویخته‌اند. آن یکی که خنده‌روست، جای زخم را حتی در این عکس هم دارد. پس برای زمانی است که خیلی کوچک بوده.

مشغول تماشای عکس‌ها هستم که جرمی از پله‌ها پایین می‌آید. کنارم از حرکت می‌ایستد. به قُلی که زخم دارد، اشاره می‌کنم. «این کدوم یکی‌شونه؟»

می‌گوید: «چستین.» به قُل دیگر اشاره می‌کند. «این هم هارپره.»

«شبیه وریتی‌ان.»

نگاهش نمی‌کنم، اما از گوشه‌ی چشم می‌بینم سرش را تکان می‌دهد.

«جای زخم چستین مال چیه؟»

جرمی‌ می‌گوید: «مادرزادیه. دکتر می‌گفت مال بافت لیفیه. به‌خصوص بین دوقلوها چیز غیرعادی‌ای نیست، چون جا کم دارن.»

این بار نگاهش می‌کنم و از خودم می‌پرسم یعنی واقعاً جای زخم چستین، از بافت لیفی است یا به نوعی نتیجه‌ی تلاش ناموفق وریتی برای سقط‌شان.

می‌پرسم: «دو تا دخترها هم حساسیت داشتن؟»

به محض این‌که سؤال از دهانم درمی‌آید، دستم را بالا می‌آورم و با ندامت چانه‌ام را فشار می‌دهم. تنها راه فهمیدن حساسیت یکی از دخترها این است که در مورد مرگش چیزی خوانده باشم. و حالا جرمی فهمیده در مورد مرگ دخترهایش چیزهایی خوانده‌ام.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وریتی
نویسنده
مترجمزهرا رحیمی
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-622-963369-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وریتی

مریم صراف زاده
۱۴۰۲/۱۲/۹
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم. یعنی بعد از مدت ها دوباره داستان زیبای یک کتاب نذاشت تا صبح بخوابم تا تمومش کنم. متأسفانه نحوه نوشتن آخر داستان باعث شد هیجان و بی تفص بودن اون کمی از بین بره. اما باز هم نمیشه ایده عالی نویسنده رو نادیده گرفت. همین طور از کار عالی و بی عیب مترجم کتاب هم نمیشه غافل شد که ان قدر داستان رو عالی و قابل هضم ترجمه کرده بود. و در آخر از کتابراه هم ممنونم
shahrzad izadi
۱۴۰۱/۷/۱۳
برای یکبار خواندن بد نیست ولی فقط در همین حد. البته بی انصافی است اگر نگوییم ترجمه عالیست و متن هم بسیار روان است و قصه شما را با خود خواهد برد و من تا اتمام کتاب در نیمه‌های شب نتوانستم آنرا زمین بگذارم. ولی در نهایت پایان داستان به گونه‌ای بود که احساس خوبی به من نداد. در کل اگر علاقمند کتابهای جنایی معمایی هستید، این کتاب برای شما سرگرم کننده خواهد بود هر چند ممکن است پایان آن برای همه جذاب نباشد.
Azita Latifian
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب خوبی بود، ولی یه خوده عجیب تمام شد، ولی کل کتاب جذابی بود و من از خوندنش لذت بردم. و آشنایی با شخصیت‌ بیماری که حتی به بچه‌های خودش هم رحم نمیکنه خیلی جالب و جدید بود. خوندن‌ای کتاب رو توصیه میکنم.
نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نویسنده داستانهای معمایی دچار حادثه‌ای میشود و زن جایگزینی با ورود به زندگی و افکار وایده‌های نویسنده نحوه اتمام داستان را متفاوت رقم‌میزند و در پایان داستان با شک عجیبی روبرو میشوید.
بهروز
۱۴۰۲/۱/۲۳
کتابش از این کتابایی ک تا ۸۰ درصد‌اش پیشروی میکنی یکنواخته و مهیج نیست و تو همون چند ده صفحه اخر یهو سکه برمیگرده
در کل پیشنهاد میکنم بخونین و تا اخر صبور باشین
Neda S
۱۴۰۱/۷/۱۸
ترجمه روانی داشت. داستان نسبتا جالب و سرگرم کننده‌ای داشت. گرچه بعضی قسمتای داستان غیرواقعی و غیرمنطقی بود اما میشه گفت قابل قبول بود.
حکیمه داوری
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب رو که باز میکنی مجبوری تا آخر بخونیدش از بس هیجان انگیزه. پیشنهاد میکنم بخونین
ازاده نامداری
۱۴۰۲/۱۰/۲
خیلی عالیه یه موضوع کاملا جدید و پرکشش حتما بخونیدش آخرش خیلی غافلگیرکننده است
Fariba.A
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب خوبی بود ولی نه در سطح عالی. قطعا خوندنش خالی از لطف نیست
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب وریتی

برای دریافت کتاب وریتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.