معرفی و دانلود کتاب پاسخ «نه» از سر مهر: صراحت در پدر و مادر - قدرت در فرزند

عکس جلد کتاب پاسخ «نه» از سر مهر: صراحت در پدر و مادر - قدرت در فرزند
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاسخ «نه» از سر مهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاسخ «نه» از سر مهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاسخ «نه» از سر مهر: صراحت در پدر و مادر - قدرت در فرزند

کتاب پاسخ «نه» از سر مهر نوشته‌ی یسپر یول به اهمیت و ضرورت نه گفتن می‌پردازد. فرزندان ما زمانی می‌توانند از صمیم قلب به خود و به یکدیگر آری بگویند که توانایی لازم برای گفتن یک «نه‌»ی درست و به‌جا را داشته باشند.

درباره کتاب پاسخ «نه» از سر مهر

اکثر پدرها و مادرها در تلاشند همه‌ی آنچه در توان دارند در اختیار فرزندانشان قرار دهند. اساساً آری گفتن در برابر خواسته‌ی افرادی که دوستشان داریم نشان‌دهنده‌ی عشق و علاقه‌ی ما به آنان است. با مطالعه‌ی کتاب‌هایی که در این زمینه نگاشته شده‌اند، درمی‌یابیم که در برخی دوران، والدین بسیار زیاد نه می‌گفته‌اند؛ این نه گفتن‌ها به‌تدریج تقلیل یافته و در دهه‌های اخیر والدین استراتژی دیگری برگزیده‌اند و به جایی رسیده‌اند که همیشه آری می‌گویند. این آری گفتن بی‌وقفه از دلایل متعددی نشئت می‌گیرد که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم: به‌دلیل وجود رفاه کافی، پدرها و مادر‌ها لازم نمی‌دانند نه بگویند، برخی از والدین از بروز بحران می‌ترسند یا بسیار راحت‌طلب هستند، برخی هم می‌خواهد محیط خانواده‌شان را به بهشتی کوچک برای فرزندانشان تبدیل کنند. هر دوی این روش‌ها با ناراحتی و بی‌میلی همراه بوده‌ و هستند.

معرفی و دانلود کتاب پاسخ «نه» از سر مهر

یسپر یول (Jesper Juul) در کتاب پاسخ «نه» از سر مهر اذعان می‌دارد که «نه، مهرآمیزترین پاسخ ممکن» است. منظور این نیست که باید در بیشتر موارد یکدیگر را رد یا منع کنیم، ما نمی‌خواهیم به فرزندانمان ضربه بزنیم یا به آن‌ها آسیب برسانیم، نه گفتن نشانه‌ی میزان تدبیر و دوراندیشی، احساس تعهد و مسئولیت، و صداقت و جرئت شماست. شما با نه گفتن درست و به‌جا در شکل‌گیری شخصیت و موفقیت فرزندانتان تأثیر به‌سزایی خواهید گذاشت و همچنین به آن‌ها آموزش می‌دهید که راحت‌تر در برابر خواسته‌های نامتعارف دیگران نه بگویند.

کتاب پاسخ «نه» از سر مهر را هما احمدی به فارسی برگردانده و انتشارات لیوسا آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب نموده است.

کتاب پاسخ «نه» از سر مهر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر را به همه‌ی والدین و مربیانی که به نحوی با کودکان سروکار دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پاسخ «نه» از سر مهر: صراحت در پدر و مادر - قدرت در فرزند می‌خوانیم

به جنبه‌ى دیگر تکامل فرزندان‌ خواستن استقلال و خودمختارى بیشتر باید بدون قید و شرط پاسخ مثبت داده شود و از آن حمایت به عمل آید. وقتى کودکان مى‌خواهند کارهایى را انجام بدهند که در واقع از عهده‌ى‌شان برنمى‌آید، مى‌توان، براى نمونه، گفت: «بسیار خوب! کنجکاوم ببینم از پس آن برمى‌آیى یا نه. اگر کمک لازم داشتى، خبرم کن.» براى لحظه‌ى حاضر ممکن است گرفتن کار از کودکان صرفه جویى در وقت باشد، ولى از نگاهى گسترده‌تر این وقت و فرصتى اهدایى است که به انرژى و توجه بسیار زیاد پدر و مادر نیاز دارد. بهترین کارى که پدر و مادر مى‌توانند براى خود و کودک دو ساله‌شان انجام بدهند این است که تکامل و پیشرفت او را هدیه‌اى بدانند که در ظرف شش ماه آینده وقت و آزادى بیشترى به آنان خواهد بخشید. اگر آدم این واقعیت را پیش چشمانش بیاورد، گفتن آن همه نه که پرهیزناپذیر و ضرورى است نیز دشوار نخواهد بود.

این مرحله از تکامل و پیشرفت کودکان به لحاظى به دوران بلوغ شباهت دارد. این مرحله نخستین امکان را به کودک مى‌دهد تا براى خودش فضایى را تسخیر کند و رابطه‌اى فعال‌تر و متنوع‌تر با پدر و مادر بنا نهد رابطه‌اى که بر بنیانى بسیار متفاوت‌تر از آن دو سال اول استوار است. انجام دادن همه‌ى مراقبت‌هاى لازم در مورد نوزادى شیرخوار، احساس ژرف خرسندى را به دنبال دارد، زیرا او به گونه‌اى بسیار قطعى و روشن به پدر و مادر خبر مى‌دهد که چقدر وجودشان مهم و ارزشمند است. ولى از حالا به بعد این مطلب نیز بسیار اهمیت دارد که به کودک اعلام شود چقدر وجودش براى جامعه ارزشمند است. این بدان معنى نیز هست که پدر و مادر باید راه‌هایى تازه بیابند تا بتوانند ارزش خودشان را حفظ کنند. ما نمى‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که با پیروى از علایق‌مان داراى فرزند مى‌شویم. این ما هستیم که چیزى را ارائه مى‌دهیم، و این ما هستیم که مى‌خواهیم کسى را دوست بداریم و از او مراقبت کنیم و ما این کارها را پیش از آنکه فرزندانمان به روى دنیا چشم بگشایند، در درون ذهن و فکر خویش انجام مى‌دهیم. بر این کار هیچ گونه ایرادى وارد نیست.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
پیشگفتار
هنر نه گفتن به فرزندان
نه، پاسخى مهرآمیز
رفتار با نوزادان
رفتار با کودکان یک تا پنج ساله
زبانى صمیمى و درست به‌کار گیریم
تفاوت یک آرزو و یک نیاز
آیا پدر و مادر همیشه باید آنچه فرزندان هوس مى‌کنند را فراهم آورند؟
چه زمانى «نه» پاسخ درست است؟
نه گفتن اندیشمندانه
نه گفتن بى‌اختیار
آن‌گاه که گفتن یک نه قابل بحث مى‌شود
چرا بدون یک نه‌ى راستین نمى‌تواند یک آرى راستین وجود داشته باشد
کودکانى که در مقیاسى ویژه بر استقلال خویش پافشارى مى‌کنند
نه گفتن به کودکان و نوجوانان
بیاموزیم که با وجدان راحت نه بگوییم
نه‌ى مردانه و نه‌ى زنانه
نه گفتن به همسر
و آیا فرزندان نیز اجازه دارند به پدر و مادرشان نه بگویند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاسخ «نه» از سر مهر: صراحت در پدر و مادر - قدرت در فرزند
نویسنده
مترجمهما احمدی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-336-027-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاسخ «نه» از سر مهر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پاسخ «نه» از سر مهر

برای دریافت کتاب پاسخ «نه» از سر مهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.