معرفی و دانلود کتاب پریزاد

عکس جلد کتاب پریزاد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پریزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پریزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پریزاد

کتاب پریزاد، داستانی خواندنی از عشق‌و‌عاشقی و زندگی مردمان دوران قاجار را پیش روی علاقه‌مندان به رمان‌های ایرانی قرار می‌‌دهد. زلیخا رخشانی، نویسنده‌ی این کتاب، داستانی از زندگیِ دختری با نام پریزاد را در این اثر روایت می‌‌کند. روزگار از در ناسازگاری با او وارد می‌شود و سختی‌های زیادی می‌بیند. رویارویی پریزاد با مشکلات و عشق‌و‌عاشقی‌های شخصیت‌های داستان،‌ تجربه‌ای خاطره‌ساز است که با خواندن کتاب نامبرده به‌دست می‌آید.

درباره‌ی کتاب پریزاد

کتاب پریزاد، داستان دختری با همین نام را در دوران پادشاهی محمدخان‌ قاجار پیش روی خواننده قرار می‌‌دهد. پریزادِ این قصه، پدری سخت‌گیر و مادری بیمار دارد. روزگار از در ناملایمتی با پریزاد وارد شده و بخت با وی یار نیست. به دنبال اتفاق‌هایی مادر پریزاد چهره در نقاب خاک می‌کشد. پدر این دختر، پس از مدت اندکی تجدید فراش می‌کند و با زنی با نام منور، پیمان ازدواج می‌بندد. نامادریِ پریزاد، دختری از ازدواج قبلی خود خود دارد. این دختر 5 ساله است و لیلا نام دارد. از قضای روزگار، مهر پریزاد به دل منور و لیلا میفتد. در نتیجه ارتباط خوبی میان وی و نامادری و خواهر ناتنی‌اش ایجاد می‌شود. از آنجایی که در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد، سروکله خواهر ناتنی منور در زندگی پریزاد پیدا می‌شود. نام این خواهر نانتی، آینه است. آینه، دختری است آب‌زیرکاه. زلیخا رخشانی، نویسنده‌‌ی کتاب پریزاد، در ادامه‌ی این قصه برای خواننده شرح می‌دهد که آینه، روزگار دشواری را در دوران کودکی سپری کرده است. از قرار معلوم، آینه برای انتقامی خونین از منور، به دیدار آن‌ها آماده است. پریزاد در این داستان برادری جوانی دارد با قدوبالایی رعنا. این جوان در داستان با نام بردیا شناخته می‌شود. آینه با دیدن بردیا، در اولین نگاه به وی نَرد عشق می‌بازد. آینه شب‌و‌روز در تب عشقِ دلدار می‌سوزد؛ غافل از اینکه بردیا دل در گرو دختر زیباروی دیگری دارد.

معرفی و دانلود کتاب پریزاد

در این بین، پریزاد دختری سربه‌راه است و سعی می‌کند تا روزگار را بدون حاشیه خاصی بگذراند. داستان این قصه با حیله‌های آینه برای خانواده پریزاد، سبک‌و‌سیاقی هیجان‌انگیز و خواندنی پیدا می‌‌کند. در ادامه‌ی‌ این داستان، ماجراهای پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ می‌دهد. آینه، کمر همت بسته تا از کسانی که به وی بی‌اعتنایی می‌کنند، انتقام بگیرد. وی برای خاموش‌کردن آتش کینه خود، از هیچ کاری فروگذار نیست. موضوع‌هایی مانند عشق، خیانت، انتقام و ظلم، خمیرمایه اصلی داستانِ کتاب پریزاد را تشکیل می‌دهد. شخصیت اصلی این داستان، روحیه‌ای قوی و تسلیم‌ناپذیر دارد و الگویی است مثال‌زدنی از شیرزن‌های ایرانی که در برابر مشکلات خم به ابروی خود نمی‌آورند.

نویسنده‌‌ی کتاب پریزاد، شخصیت‌پردازی‌ِ کاراکترهای این داستان را به‌خوبی انجام داده است. از طرف دیگر این داستان، زندگی ایرانیان دوران قاجار را به شکلی شایسته به مخاطب منتقل می‌کند. زلیخا رخشانی، نویسنده‌ی این کتاب، دقت زیادی برای توصیف سبک‌ زندگی ایرانیان دوران قاجار به‌خرج داده است. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که خواندن آن، حس‌و‌حال خوش روزگاران قدیم را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. این رمان، حس‌ همذات‌پنداری را در مخاطب ایجاد می‌کند تا خواننده با مطالعه‌‌ی داستان، خوشی و ناخوشی شخصیت‌های کتاب پریزاد را کاملاً درک کند. در کنار نکته‌هایی که گفتیم، پریزاد رمانی است که ته‌مایه‌های فلسفی نیز در آن مشاهده می‌شود. نویسنده‌ی کتاب پریزاد با طرح زندگی شخصیت‌های داستان، خواننده را به فکر درباره‌ی مفاهیمی مانند سرنوشت و عدالت وا می‌دارد.

کتاب پریزاد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه‌ی ایرانی، مخاطب اصلی کتاب پریزاد به‌حساب می‌آیند. روایت این داستان در دوران قاجار نیز بهانه‌ای است مهم برای علاقه‌مندانی که از خواندن داستان‌های تاریخیِ قَجری سیر نمی‌شوند.

در بخشی از کتاب پریزاد می‌خوانیم

صبح است! آفتاب به سان هزاران گرد طلایی و نقرهای دست به کار شده. میخواهد روی بوم لاجوردی آسمان نقاشی کند، وه چه زیبا! پرندگان بال و پر زنان و آوازه‌خوان از میان انبوه رنگ‌های سبز درختان بیرون می‌آیند و به هر سو پر می‌گشایند. نیمی از این مخمل سبز در نیمرنگ روشنی فرو رفته انگار دستی جادویی دارد مشت مشت گرد طلا روی زمین می‌پاشد آن طرف اشعه‌های نورانی که بر بستر دریاچه می‌تابد یک جادوی اعجاب‌انگیز را به تصویر می‌کشد. نقاش فلک کم کمک تابلوی طلوع را به اتمام می‌رساند.

زندگی خیلی زیباست. زندگی را دوست داشت خب کودک بود و هنوز طعم رنج را نچشیده بود. دنیای بچه‌ها چقدر متفاوت است. سال 1210ه.ق اواخر دوران حکومت آقا محمد خان قاجار، همان وقتی که ظلم و بی‌عدالتی بیداد می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پریزاد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات199
زبانفارسی
شابک978-964-2925-73-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پریزاد

علی دیمه کار
۱۴۰۳/۲/۲
سلام خوب بود ربودن عروس‌ها و رضایت آن‌ها وان قصر کمی دور از ذهن بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پریزاد

برای دریافت کتاب پریزاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.