معرفی و دانلود کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی

عکس جلد کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی

یک داستان کوتاه از فرانتس کافکا و دو نقد ادبی در رابطه با همین داستان از آرون شوستر و راینر نگله، محتوای کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی را تشکیل می‌دهند. مطالعه‌ی کتاب پیش رو برای دنبال‌کنندگان نقدهای ادبی-فلسفی، آموزنده و جالب خواهد بود.

درباره‌ی کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی

دیدن دنیا از نگاه یک سگ و شناخت دغدغه‌هایی که سگ‌ها می‌توانند در طول زندگی‌شان داشته باشند، موضوعاتی هستند که فرانتس کافکا (Franz Kafka) با بهره‌گیری از آن‌ها داستان پژوهش‌های یک سگ (Investigations of a Dog) را نگاشته و به این ترتیب، یکی از شاهکارهای ادبیات مدرن را خلق کرده است. این داستان کوتاه را می‌توانید در ابتدای کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی مطالعه کنید اما اگر بخواهید دو مورد از نقدهای این اثر را نیز بخوانید، باید به بخش‌های دوم و سوم کتاب حاضر مراجعه نمایید. نقد نخست با عنوان «روزه و روش: کافکا در مقام فیلسوف» (Fasting and method: kafka as philosopher)، اثر آرون شوستر (Aaron Schuster) و نقد دوم نیز با نام «نمی‌خواهم بدانم که می‌دانم» (I don't whant to know that i know)، نوشته‌ی راینر نگله (Rainer Nägele)، در اختیارتان قرار می‌گیرند. گفتنی است ترجمه‌ی داستان کافکا به عهده‌ی علی‌اصغر حداد بوده و برگردان نقدها را نیز مهدی حبیب‌زاده به عهده داشته. در ادامه، شرحی مختصر از پیرنگ داستان پژوهش‌های یک سگ به شما ارائه می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی

قهرمان داستان برخلاف سایر سگ‌‌ها، از اجتماع و زندگی گروهی این حیوانات بیزار است. اگرچه ظاهرش فرقی با سگ‌های دیگر ندارد، اما در باطن زندگی‌ای کاملاً متفاوت با هم‌نوعانش را در پیش گرفته. زندگی برای او به دو مرحله تقسیم می‌شود. اولی مربوط به دورانی است که همراه با سگ‌ها زندگی می‌کرده و دومی هم به زمان حال، یعنی گوشه‌نشینی او و کناره‌گیری‌اش از اجتماع سگان برمی‌گردد. درست است که سگ‌ها نه از قدرت تفکر بهره‌ای برده‌اند و نه توانایی استدلال دارند، اما شخصیت اصلی این داستان می‌تواند در مورد پدیده‌های مختلف فکر کند و آن‌ها را مورد حلاجی قرار بدهد. به همین خاطر است که پژوهش‌های خود را در مورد سگ‌ها آغاز کرده و قصد دارد رفتارهای آن‌ها را برای مخاطبان شرح بدهد. قهرمان داستان حاضر همان‌طور که اجتماع سگ‌ها را برای خوانندگان توصیف می‌کند، کمابیش جلوه‌هایی از زندگی خود را نیز به نمایش می‌گذارد. مثلاً از اتفاقی برای مخاطبان می‌گوید که در سال‌های نوجوانی‌اش رخ داده و زندگی‌ او را به‌کل دگرگون کرده است.

معرفی و دانلود کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی

سگی که در اثر کافکا می‌بینید، شباهت زیادی به انسان‌های سرخورده، مردم‌گریز و‌ منزوی دارد. از این جهت، شخصیت اصلی داستان را می‌توان تمثیل و نمادی دانست که برای نمایاندن انسان‌هایی با این خصوصیات آفریده شده است. ازخودبیگانگی و سرگشتگی دو مفهومی هستند که هنگام خواندن داستان پژوهش‌های یک‌سگ، مدام در ذهنتان تکرار خواهند شد. کافکا سعی داشته فشارهای روحی و نابه‌سامانی‌های روانی انسان مدرن را در شمایل یک سگ تنها و گوشه‌گیر مجسم کند. این اثر داستانی از رنگ‌و‌بوی فلسفی قابل‌توجهی برخوردار است. به همین دلیل بارها از سوی منتقدان، به‌ لحاظ فلسفی مورد موشکافی قرار گرفته. دو نقدی که در کتاب پیش رو از آرون شوستر و راینر نگله می‌خوانید هم تا حدودی به فلسفه و فلسفه‌ورزی گرایش دارند و می‌کوشند جهان‌بینی فلسفی کافکا را از خلال این داستان برای خوانندگان شرح بدهند.

به‌عنوان نکته‌ی پایانی باید اشاره کنیم داستان پژوهش‌های یک سگ برای کتاب‌خوان‌های فارسی‌زبان یادآور داستانی است که صادق هدایت با عنوان «سگ ولگرد» نگاشته بود. به نظر می‌آید هدایت در نگارش این اثر از کافکا الهام گرفته باشد. اگر شما هم طرفدار آثار فرانتس کافکا هستید و می‌خواهید دو نقد تأمل‌برانگیز و خواندنی را در مورد یکی از داستان‌های او مطالعه کنید، کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی، بهترین فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

گفتنی‌ست نشر خوب، چاپ و انتشار این کتاب را بر عهده داشته است.

کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه خارجی و دوستداران حوزه‌ی نقد ادبی، خوب است خواندن کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی را دست‌کم یک بار تجربه کنند. شیفتگان آثار کافکا نیز از گروه مخاطبان این اثر به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی می‌خوانیم

اگر ادامۀ بقا برای چنین گونۀ نامتعارف، مهمل، نحیف و از لحاظ شکل‌وشمایل کاملاً غیرعادی امکان‌پذیر است، چرا درمورد گونۀ من ممکن نباشد؟ درحالی‌که من از لحاظ ظاهری ابداً عجیب‌وغریب نیستم، قدوقامت متوسطی دارم که دست‌کم در این حوالی نظیرش فراوان دیده می‌شود، نه خصوصیت برجسته‌ای دارم و نه چیزی که مایۀ سرافکندگی باشد. در جوانی و در ایام میانسالی هم، البته تا وقتی به خود می‌رسیدم و حسابی تحرک داشتم، اگر کسی به‌ویژه از روبه‌رو براندازم می‌کرد معمولاً از تعریف‌وتمجید بی‌نصیب نمی‌ماندم، پاهایی کشیده، سروگردن خوش‌حالت و موهای خاکستریسفیدزردم با نوک تاب‌خورده‌شان بسیار خوشایند بود. در شکل‌وشمایل من چیز غیرعادی‌ای وجود ندارد، چیز غیرعادی در طبیعت من نهفته است که علت آن را هم باید در طبیعت سگ‌ها جست‌وجو کرد و این نکته‌ای است که هرگز نباید از یاد ببرم.

حال که سگ‌های هوایی هم تنها نمی‌مانند و در جهان گستردۀ سگ‌ها هر از گاه همدمی پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند از هیچ نسل بعدی خود را به وجود بیاورند، پس من می‌توانم یقین داشته باشم که از دست نرفته‌ام. البته شکی نیست که امثال من سرنوشت ویژه‌ای دارند و وجودشان هرگز به‌گونه‌ای محسوس به من کمک نخواهد کرد، از جمله به این دلیل که امکان شناسایی آن‌ها برایم وجود ندارد. ما دسته‌ای از سگ‌ها هستیم که سنگینی سکوت شانه‌هامان را خمانده است، ما تشنۀ هوای تازه‌ایم و می‌خواهیم شانه راست کنیم. دیگران ظاهراً در زیر بار سکوت خشنود و راضی‌اند، البته فقط به‌صورت ظاهر، درست مثل سگ‌های نوازنده که ظاهراً با آرامش خیال نوازندگی می‌کردند، ولی در واقع به‌شدت هیجان‌زده بودند. البته این صورت ظاهر بسیار نیرومند است، سعی می‌کنی بر آن غلبه کنی، اما او هر حمله‌ای را با تمسخر پاسخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مجموعه
داستان: پژوهش‌های یک سگ
نقد: روزه و روش: کافکا در مقام فیلسوف
نقد: نمی‌خواهم بدانم که می‌دانم
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی
نویسنده، ،
مترجمعلی اصغر حداد، مهدی حبیب زاده
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-7543-83-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی

برای دریافت کتاب پژوهش‌های یک سگ همراه با دو نقد ادبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.