معرفی و دانلود کتاب چارلی مرغ می‌شود

عکس جلد کتاب چارلی مرغ می‌شود
قیمت:
۳۵,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چارلی مرغ می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارلی مرغ می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارلی مرغ می‌شود

کتاب چارلی مرغ می‌شود اثری از سم کوپلند، داستان‌نویس جوان انگلیسی، است. در این کتاب مفرح و جذاب مخاطب داستان کودکی به نام چارلی خواهید بود که به دلایلی نامعلوم، هروقت احساس نگرانی می‌کند، به مرغی در حال جیک‌جیک کردن تبدیل می‌شود! لازم به ذکر است که اثر پیش رو، نخستین مجلد از مجموعه کتاب‌های «چارلی» به شمار می‌رود.

درباره کتاب چارلی مرغ می‌شود

تصور کنید که از قدرتی عجیب و غریب برخوردار می‌بودید که با استفاده از آن، می‌توانستید به هر موجودی که دلتان خواست بدل شوید؛ از گربه گرفته تا پلنگ؛ از ساس تا شپش؛ از ماهیِ آکواریوم تا کوسه؛ از تی رکس تا مرغ! در آن صورت، ترجیح می‌دادید به چه موجودی تبدیل شوید؟ این سوالی است مدام در سر قهرمان کوچک کتاب چارلی مرغ می‌شود (Charlie Changes Into a Chicken)، اثر سم کوپلند، می‌گردد؛ قهرمانی که می‌تواند هر وقت دلش خواست، به هر حیوانی که میلش کشید تبدیل شود؛ بدون آن‌که مجبور باشد به هیچ‌کس -ازمعلم گرفته تا پدر و مادر- جواب پس بدهد!

احتمالاً حالا پیش خودتان حسابی به توانایی ماورایی چارلی غبطه می‌خورید. اما باید بگوییم که علی‌الحساب، دست‌کم تا مدتی نامعلوم، می‌توانید دست از غبطه خوردن بردارید! آخر، راستش را بخواهید، وضعیت چارلی کوچک ما در کتاب حاضر چندان حسادت‌برانگیز نیست! بله، این درست است که او می‌تواند بنا به میل و اراده‌اش به هر حیوانی که دوست داشت تبدیل شود؛ اما در کتاب چارلی مرغ می‌شود اصلاً و ابداً از این خبرها نیست. او، در طول ماجراهایی که در این اثر خواهید خواند، فقط و فقط می‌تواند (یا به عبارت بهتر، مجبور است) به یک حیوان بدل شود: مرغ!

حالا ممکن است بپرسید «چرا مرغ؟». بسیار خوب. سوال خوبی است. در جواب باید خدمتتان عرض کنیم که دلیلش سازوکار خاصی است که بر اندام‌های داخلی چارلی کوچولو حاکم است. ماجرا از این قرار است که او، وقتی درگیر مشکلاتِ استرس‌زا می‌شود، بی‌آن‌که دلش بخواهد یا اراده کند، به طور اتوماتیک به مرغ تبدیل می‌شود! از قضا در کتاب چارلی مرغ می‌شود مشکلات و تنش‌های زیادی متوجه چارلیِ داستان ماست: مشکلاتی مربوط به برادرش که به دلیل بیماری در بیمارستان تحت مراقبت است؛ مشکلاتی مربوط به پدر و مادرش که به خاطر وضعیت بچه‌هایشان حسابی ترسیده و وحشت‌زده شده‌اند؛ مشکلاتی ناشی از درگیری با پسر قلدر مدرسه که تازگی‌ها زیاد به دست و پای چارلی می‌پیچید؛ و در آخر، مشکلاتِ ناشی از مرغ شدن‌های گاه‌وبی‌گاه و ناگهانی!...

کتاب چارلی مرغ می‌شود نخستین مجلد از مجموعه داستان‌های چارلی به شمار می‌رود. این اثر نخستین بار در سال 2019 به انتشار رسید و خیلی زود، به عنوان داستانی برخوردار از طنزی ناب و روایتی سرگرم‌کننده، مورد توجه مخاطبین کودک و نوجوان قرار گرفت.

داستان چارلی مرغ می‌شود به قلم هدا نژادحسینیان به فارسی ترجمه شده و از سوی نشر پرتقال به انتشار رسیده است.

درباره مجموعه داستان کودک چارلی

مجموعه داستان‌های چارلی (Charlie)، نوشته‌ی سم کوپلند، آثاری روایی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که به تازگی (در سال 2019) منتشر گشته و تاکنون با نقدهای مثبت فراوانی از سوی مخاطبین خاص و عام، مواجه شده‌اند. شخصیت اصلی تمام عناوین این مجموعه کودکی به نام چارلی است که از توانایی‌هایی فوق‌بشری برخوردار است. تمام داستان‌های مجموعه‌ی چارلی برخوردار از طنزی زیبا و دلنشین‌اند؛ اگرچه در آن‌ها می‌توان به ملاحظات اخلاقی و نکات آموزشی نیز برخورد کرد.

از میان عناوینِ مجموعه‌ی چارلی می‌توان به دو کتاب «چارلی مرغ می‌شود» و «چارلی تی رکس می‌شود» اشاره کرد.

در نکوداشت کتاب چارلی مرغ می‌شود

- اولین کتاب از مجموعه‌ی فوق‌العاده خنده‌دارِ چارلی. (آمازون)

کتاب چارلی مرغ می‌شود مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ 7 تا 12 سال که به داستان‌های طنز و ماجراجویانه علاقمندند، مخاطبین اصلی کتاب چارلی مرغ می‌شود از سم کوپلند هستند.

با سم کوپلند بیشتر آشنا شویم

سم کوپلند (Sam Copeland) داستان‌نویسِ اهل منچستر انگلستان است. شهرت او ناشی از نگارش مجموعه‌ داستان‌های چارلی است؛ آثاری که تاکنون دل از مخاطبین کودک و نوجوانِ بسیاری در سراسر دنیا ربوده‌اند. گفتنی است که در کارنامه‌ی حرفه‌ای سم کوپلند، به افتخاراتی مهم، از جمله حضور در فهرست نویسندگانِ «برگزیده‌ی جایزه‌ی کتاب سال انگلستان» برمی‌خوریم.

در بخشی از کتاب چارلی مرغ می‌شود می‌خوانیم

چارلی بعد از چند دقیقه که مثل عنکبوت‌ها‌ ترسید، با خودش فکر کرد: خودت رو جمع‌وجور کن چارلیِ عنکبوت. با وحشت کردن که کاری از پیش نمی‌ره. همه‌چی بهتر می‌شه؛ چون قطعاً اوضاع از اینی که هست، بدتر نمی‌شه. چارلی هیچ‌وقت توی عمرش اندازه‌ی آن‌موقع اشتباه فکر نکرده بود.

کمی بعد اوضاع کلی بدتر می‌شد.

چارلی به‌اشتباه پیش خودش فکر کرد: همین‌حالاهاست که اوضاع کاملاً خوب بشه. همه‌چیز برمی‌گرده به حالت عادی. می‌دانید، به آدم‌هایی مثل چارلی می‌گویند: «خوش‌بین». یعنی اینکه او همیشه نیمه‌ی پر لیوان را می‌بیند و همیشه توی زندگی توقع بهترین‌ها را دارد. معمولاً می‌گویند بهتر است که آدم این‌جوری باشد.

ولی شاید وقتی کسی تازه به حیوان تبدیل شده، خوش‌بین بودن بهترین کار نباشد. شاید آن‌موقع بهتر باشد آدم «بدبین» باشد. بدبین، درست مخالف خوش‌بین است. بدبین‌ها همیشه توقع بدترین اتفاق‌ها را دارند، مثلاً اینکه:

1. تیم فوتبال من چهار ‌هیچ می‌بازد و من چهارتا گل‌به‌خودی می‌زنم.

2. من حتماًً امتحان دیکطه‌ی روز جمعه‌ام را خراب می‌کنم.

3. بعد از اینکه یکهو عنکبوت شدم، اوضاع یکهو درست نمی‌شود. در واقع خیلی هم بدتر می‌شود؛ چون‌که گربه‌ی خانگی‌مان، گربه‌ی حنایی بزرگی به اسم گربه‌رئیس، می‌آید توی اتاق‌خواب و سعی می‌کند من را بخورد.

ولی چارلی آدم بدبینی نبود. او خوش‌بین بود و چون به اتفاقات مثبت فکر می‌کرد، یواش‌یواش داشت آرام می‌گرفت و از وحشتش کم می‌شد. ولی کور خوانده بود، چون همان موقع از لای چهارچوب درِ اتاق‌خواب، گربه‌ی حنایی چاق و پشمالویی به اسم گربه‌رئیس، داشت وارد اتاق می‌شد. و گربه‌رئیس دوست داشت عنکبوت بخورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1
فصل 1: دوباره
فصل 2
فصل 3: میان‌پرده
فصل 3: ادامه
فصل 4
فصل 5
فصل 6
فصل 7
فصل 8
فصل 9
فصل 10
فصل 11
فصل 12
فصل 13
حرف آخر
پیوست
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارلی مرغ می‌شود
نویسنده
مترجمهدا نژادحسینیان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-600-462-723-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارلی مرغ می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چارلی مرغ می‌شود

برای دریافت کتاب چارلی مرغ می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.