معرفی و دانلود کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟

عکس جلد کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟

دیوید والش در کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ به مشکلات دوران بلوغ و مسائلی که والدین و نوجوانان با آن‌ها درگیر هستند (از جمله دمدمی‌مزاج بودن، عصبانیت و خشم شدید، عدم تمرکز، سرکشی و خطرپذیری) می‌پردازد و در عین دلیل علمی و روانشناختی این مسائل و راهکارهایی برای برقراری ارتباط موثرتر را به والدین ارائه می‌دهد. گفتنی است که این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب مینه‌سوتا برای بهترین اثر غیرداستانی شده است.

درباره‌ی کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟

چرا نوجوانی تا این حد برای هر نسل جدید غیرقابل درک و سردرگم‌کننده است؟ همه در زندگی دوره‌ی نوجوانی را تجربه کرده‌ایم یا می‌کنیم. پس چرا همچنان و برای هر نسل تازه، دوره‌ی نوجوانی مانند یک حادثه‌ی غیرقابل پیشبینی و غیرقابل درک، در مقابل نگاه وحشت‌زده‌ی والدین سر برمی‌آورد، در حالی که تنها یک فکر در سرشان می‌گذرد: من در دوره‌ی نوجوانی‌ام اینطوری نبودم. اما آیا این واقعیت دارد؟ ما در واقع چقدر درباره‌ی دوره‌ی نوجوانی اطلاعات داریم؟ آیا برای روبه‌رو شدن با این موضوع آماده هستیم؟ آیا با کمبود منابع آموزشی و مطالعاتی در این زمینه روبرو نیستیم؟

دکتر دیوید والش (David Walsh)، روانشناس سرشناس آمریکایی است که ده‌ها کتاب در زمینه‌ی تربیت فرزندان و الگوهای خانواده‌ی سالم نوشته است. دکتر والش بارها در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مختلف به عنوان مهمان حاضر شده و در مقابل کنگره‌ی آمریکا شهادت داده است. او همچنین به عنوان مشاور در وزارت آموزش کشورهای ژاپن، کره جنوبی، پرتغال و سنگاپور فعالیت کرده است. دیوید والش، مدرک دکترای خود را از دانشگاه مینه‌سوتا دریافت کرده و اکنون به نگارش کتاب و فعالیت‌های آکادمیک خود در زمینه‌ی بررسی مسائل خانوادگی ادامه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟

کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ (Why Do They Act that Way? A Survival Guide to the Adolescent Brain for You and Your Teen) به بررسی علمی و منطقی فرآیندهای مغری نوجوانان، تغییرات فیزیکی و روانی دوره‌ی نوجوانی و تاثیری که این تغییرات بر خلق و خوی نوجوان می‌گذارد توجه کرده. دکتر والش در این کتاب، در طی سیزده بخش به شرح و توضیح خصوصیات دوره‌ی نوجوانی پرداخته و تلاش می‌کند درک و شناخت درستی از دلایل اینکه چرا نوجوانان اینگونه رفتار می‌کنند ارائه بدهد. از جمله جنبه‌های بسیار مهم کتاب که آن را از دیگر کتاب‌های سبک خود متمایز می‌کند، می‌توان به توجه به نقش رسانه‌های گروهی، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، در درک و برقراری ارتباط با نوجوانان امروزی اشاره کرد. از دیگر مباحث مطرح‌شده در این کتاب، می‌توان به بیماری‌های روحی و روانی نوجوانان، علل خستگی نوجوانان، عشق و گرایش‌های مختص به دوران بلوغ، و کلیشه‌های جنسی و جنسیتی اشاره کرد.

دکتر والش در نگارش کتاب خود با تأکید بر سه اصل ارتباط، هدایت و راهنمایی و عشق و محبت، به ارائه‌ی راهکارها و روش‌هایی برای کمک به نوجوانان و ایجاد ارتباط سالم و موثر با آن‌ها پرداخته است. او در سرتاسر کتاب از مثال‌های متعددی که در طول سال‌ها تجربه‌ی درمان و روانکاوی خود داشته، برای شرح و انتقال بهتر تجربیات و مفاهیم مورد نظر خود استفاده کرده است.

دیوید والش در کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ تلاش کرده با قلمی ساده و جذاب و با استفاده از روایت تجربه‌های شخصی خود، منبع ساده و مفیدی برای تمام پدران و مادرانی که با این سوال درگیر هستند که چرا رفتار فرزندم عوض شده فراهم کند و امید است که ایشان را در برقراری ارتباط سالم‌تر با کودکانشان راهنمایی کند. گفتنی است که این اثر توسط انتشارات لیوسا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟

  • والدین این کتاب را بسیار آگاهی‌بخش، دلگرم‌کننده و مفید خواهند یافت. مطالعه‌ی آن را به شدت پیشنهاد می‌کنم. (ادوارد هالوول، نویسنده)
  • کتاب را در حالی تمام می‌کنید که احساس می‌کنید انگار با کسی که دانا و باهوش است و دقیقاً می‌داند تجربه‌ی داشتن یک نوجوان قرن بیست و یکمی چگونه است، قهوه خورده و گپ زده‌اید. (Cheryl Dellasega)
  • یک کتاب قوی و به دردبخور درباره‌ی ذهن نوجوانان. والش، داستان‌سرایی با قلم شیوا و بیان گیراست. مطالعه‌ی این کتاب ساده است اما پیامش تازه، همه‌جانبه و مهم است. مطالعه‌ی آن را به تمام والدینی که از خود می‌پرسند «چرا این طور رفتار می‌کنند؟» توصیه می‌کنم. (Mary Pipher، نویسنده)

کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرزند نوجوانی دارید یا می‌خواهید برای تربیت و برقراری ارتباط با فرزند نوجوانتان، خود را آماده کنید، مطالعه‌ی این کتاب قطعاً می‌تواند در این راه به شما کمک بسیاری بکند.

در بخشی از کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ می‌خوانیم

بزرگسالان مشکلات زیادى با فرزندان در حال بزرگ‌شدنشان دارند، زیرا نوجوانان مجموعه‌اى از رفتارها و گفتارهاى ضدونقیض هستند. آن‌ها سرخوش و شوخ، آرمان‌گرا، پرانرژى، نوع‌دوست، و مشتاق هستند. از چیزهاى جدید به هیجان مى‌آیند و اغلب سعى مى‌کنند فعالیت‌ها و چیزهاى جدید را امتحان کنند. راجع به جهان کنجکاو هستند و مشتاق‌اند با افراد جدید آشنا شوند و برخورد داشته باشند. حتى امکان دارد گفتگوهاى جدى، آگاهانه، و بالغانه‌اى با شما داشته باشند، اما همچنین مستعد طغیان خشم و عصبانیت، انجام کارهاى خودسرانه و ستیزه‌جویانه، ارتکاب مخاطره‌هاى احمقانه، و فرورفتن غیرقابل توضیح در ناامیدى هستند. فقط به‌دلیل اینکه شما چیزى درباره‌ى موهایشان گفته‌اید، آن‌ها مى‌توانند در یک چشم‌برهم‌زدن به اژدهایى آتشین تبدیل شوند. مى‌توانند شب تا دیروقت بدون اطلاع بیرون بمانند و درباره‌ى اینکه کجا بوده‌اند دروغ بگویند. یک لحظه شما نسبت به فرزند نوجوانتان احساس نزدیکى و راحتى مى‌کنید و لحظه‌اى بعد ممکن است از خود بپرسید چه کسى فرزندتان را با یک دیو خبیث عوض کرده است. درست زمانى‌که گمان مى‌کنید آن نوجوان رفتارى ثابت و متعادل دارد، به شما ثابت مى‌کند که اشتباه مى‌کنید. دانستن اینکه عمل بعدى فرد نوجوان چه خواهد بود همچون سؤالى بدون پاسخ است. از همه سردرگم‌کننده‌تر این است که همه‌ى این آشفتگى‌ها در عرض یک سال، یک هفته، یا حتى یک روز رخ مى‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: درک و شناخت دوره‌ى نوجوانى
فصل دو: سیر و سیاحتى در مغز نوجوانان
فصل سه: چرا نوجوانان شتاب‌زده و نسنجیده رفتار مى‌کنند
فصل چهار: ترمز کردن را براى نوجوانان تسهیل کنید
فصل پنج: مشکل ما فقدان ارتباط درست است
فصل شش: مغز زنان و مردان: کلیشه‌هاى جنسیتى و هویت جنسى
فصل هفت: عشق، گرایش‌هاى مختص دوران بلوغ، و مغز نوجوان
فصل هشت: نوجوانان و رسانه‌هاى گروهى
فصل نه: علت خستگى نوجوانان
فصل ده: بیمارى‌هاى روحى و روانى نوجوانان
فصل یازده: جنبه‌هاى روان‌شناختى و اجتماعى دوره‌ى نوجوانى
فصل دوازده: اهمیت برقرارى ارتباط و راهنمایى
فصل سیزده: در خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟
نویسنده
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-340-059-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟

برای دریافت کتاب چرا فرزندم رفتارش عوض شده و این طور رفتار می‌کند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.