معرفی و دانلود کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای: روشی قدرتمند در بهبود مسائل و مشکلات زندگی

عکس جلد کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای: روشی قدرتمند در بهبود مسائل و مشکلات زندگی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای: روشی قدرتمند در بهبود مسائل و مشکلات زندگی

راهنمایی درخشان برای اصلاح مشکلات زندگی؛ کن بلانچارد، نویسنده‌ی پرفروش آثار حوزه‌ی خودسازی، در کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای، با بهره‌گیری از داستانی تمثیلی، مخاطبین خود را به مسئولیت‌پذیری و پذیرش اشتباهات دعوت نموده است.

درباره کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای

کن بلانچارد (Ken Blanchard)، نویسنده‌ای نام‌آشنا و پرفروش است که با آثار خواندنی و پرشمار خویش، تلقی ما در باب مسائلی چون مدیریت و رهبری، رابطه‌ی کاری و فعالیت سازمانی را از بیخ‌وبن دگرگون ساخته است. مشهورترین اثر وی کتابی‌ست با عنوان «مدیر یک دقیقه‌ای». بلانچارد در کتاب نامبرده، با خلق شخصیتی ملقب به مدیر یک دقیقه‌ای، شمایلی از مردی فرزانه ارائه داده که با بهره‌گیری از اصولی خاص، پله‌های موفقیت در عرصه‌های گوناگون زندگی را، یکی پس از دیگری پیموده، و حال، در سالخوردگی، به ارائه‌ی تجارب خویش به جویندگان مسیر سعادت و کامیابی، مشغول گشته است. در کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای (The One Minute Apology) بناست مجدداً پای صحبت‌های این مرد فاضل و آگاه بنشینید و بار دیگر از آموزه‌های کاربردی و پرثمر او بهره بگیرید.

کن بلانچارد در کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای داستان مرد جوانی را روایت کرده که قصد دارد رئیس خود را از تصمیمات کاری اشتباهی که گرفته، مطلع کند. اما نمی‌داند چطور و از چه طریق در این باره با وی سخن بگوید. آخر، این جناب رئیس، شخصیتی به شدت خودشیفته‌ و روحیه‌ای به غایت انتقادناپذیر دارد. این‌چنین است که مرد جوان دست به دامان مدیر یک دقیقه‌ای می‌شود تا از او در باب چگونگی رفتار با رئیس خود، مشاوره بگیرد. پاسخ مدیر یک دقیقه‌ای به مرد جوان، از این قرار است: «البته که به تو کمک خواهم کرد! نیرو و قدرتى مرموز وجود دارد که استفاده از آن را به افراد بسیاری یاد داده‌ام. اسم این نیروی مرموز را «عذرخواهى یک‌ دقیقه‌اى» گذاشته‌ام. به‌نظر مى‌رسد این همان چیزى است که رئیست به آن نیاز دارد.»

عذرخواهی یک دقیقه‌ای، چنان‌که در کتاب پیش رو توضیح داده شده، شیوه‌ای از رفتار است که پیروی از آن، به افراد در جهت فهم و جبران اشتباهاتشان در عرصه‌های گوناگون زندگی، یاری می‌رساند. اغلب حجم کتاب پیش رو به آموزشِ فراگیریِ این شیوه‌ی رفتاری اختصاص یافته است.

مخلص کلام این‌که با خواندن کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای، می‌آموزید که نخست، چگونه بدون فوت وقت تصمیمات اشتباه خویش را تشخیص دهید؛ دوم، به چه ترتیب از افرادی که تصمیمات اشتباه شما زیانی به ایشان وارد آورده عذرخواهی کنید؛ و سرانجام، به چه نحو در صددِ جبران خطاهای خود برآیید.

کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای به قلم عطیه رفیعی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات لیوسا در دسترس مخاطبینِ علاقه‌مند قرار گرفته است. امید که مطالعه‌ی این کتاب را نیز، همچون مطالعه‌ی دیگر آثار کن بلانچارد، مفید و پرثمر بیابید.

نکوداشت‌های کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای

- یک منبع ارزشمند و آموزنده. (Robert J. Nugent)
- کن بلانچارد در این داستان لذت‌بخش، در باب خردِ نهفته در پذیرشِ صادقانه‌ی اشتباهات سخن گفته است. (Stephen C. Lundin)
- کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای حاوی یک استراتژی عالی است که توجه به آن می‌تواند سبب ارتقای کیفیت زندگی افراد شود. (Harvey Mackey)
- با خواندن کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای از کن بلانچارد به قدرتی مخفی مجهز خواهید شد که شما را در حیطه‌های متنوع زندگی یاری می‌کند. (Deepak Chopra)

کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای مناسب چه کسانی است؟

کن بلانچارد در کتاب پیش رو از مزایای مسئولیت‌پذیری و اقرار به اشتباهات در زندگی شخصی و کاری سخن گفته است؛ موضوعی که بی‌شک برای همگی ما حائز اهمیت به شمار می‌رود. بنابراین، باید گفت که کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای برای گروه خاصی از مخاطبان نوشته نشده؛ بلکه در جهت استفاده‌ی عموم خوانندگان به رشته‌ی تحریر درآمده است.

با کن بلانچارد بیشتر آشنا شویم

کن بلانچارد (متولد سال 1939) نویسنده‌ی مطرح و پرفروش آثار حوزه‌ی خودیاری و موفقیت است. بلانچارد در نیوجرسیِ آمریکا به دنیا آمده و در همین شهر رشد و نمو یافته است. او ابتدا در دانشگاه ایالتی کرنل، فلسفه خوانده و بعدها، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسیِ دانشگاه کولگیت، تکمیل نموده است.

کن بلانچارد به همراه همسرش، مارجوری ،در سال 1979 شرکتی بزرگ را تأسیس کرد که مقر آن در سن‌دیگوی کالیفرنیا واقع گشته. فعالیت‌های این شرکت، عمدتاً به ارائه‌ی خدمات مدیریتی و تجاری محدود می‌شود.

کن بلانچارد بیش از همه به واسطه‌ی آثار پرفروشی که در سه حیطه‌ی مدیریت، خودیاری و بازرگانی به انتشار رسانده شناخته می‌شود. از میان این آثار که برخی از آن‌ها به حدود بیست و پنج زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «دانستن و به کار بردن»، «چه کسی تغییر را کشت؟»، «آشنایی مدیر یک دقیقه‌ای با میمون»، «مدیر یک دقیقه‌ای»، «رهبران بزرگ رشد می‌کنند»، «عامل سخاوت»، «اعتماد جواب می‌دهد»، «شیوه‌ی نهنگ» و...

جملات برگزیده کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای

- قدرت عذرخواهى یک‌دقیقه‌اى عمیق‌تر از صرفا عذرخواهى زبانى است.
- علت اصلى بیشتر مشکلات واقعیتى است که تو خواهان روبه‌رو شدن با آن نیستى.
- یک‌دقیقه صادق بودن با خود باارزش‌تر از روزها، ماه‌ها یا سال‌ها فریب دادن خود است.
- سخت‌ترین و مشکل‌ترین بخش عذرخواهى، تشخیص و پذیرش این است که تو مرتکب اشتباه شده‌اى.

در بخشی از کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

درست زمانى که همه چیز براى شام آماده شده بود، نانا از راه رسید. او با پاکتى بزرگ در دستش وارد شد، آن را به مرد جوان داد و گفت: «تو گفتى خیلى از داستان لینکلن لذت بردى. براى همین آن را برایت کپى کردم.»

مرد جوان همان‌طور که پاکت را باز مى‌کرد، گفت: «شما خیلى لطف دارید! نمى‌دانید این چقدر براى من ارزش دارد.»

سپس رو به مدیر یک‌دقیقه‌اى کرد و ادامه داد: «من دوست دارم این را با یک نفر در میان بگذارم. اشکالى ندارد از دستگاه فکس شما استفاده کنم؟ مى‌خواهم این را براى رئیسم بفرستم.»

مدیر یک‌دقیقه‌اى گفت: «کارت را بکن.»

وقتى مرد جوان بازمى‌گشت تا به دیگران ملحق شود، زنگ در به صدا در آمد. کارول در را باز کرد و همسایگان جدیدشان گیل و دن را به همه معرفى کرد.

گفتگو با این مطلب شروع شد که چطور همگى آنان آن آخر هفته را در کنار دریاچه هستند. وقتى نوبت مرد جوان شد، او گفت آمده تا از نصیحت و راهنمایى مدیر یک‌دقیقه‌اى درباره‌ى مشکلى که در کارش با آن مواجه شده، استفاده کند اما نهایتا راز جدید مؤثرى را یاد گرفته است که مى‌داند شیوه‌ى زندگى‌اش را تغییر خواهد داد. همسایگان فورا کنجکاو شدند.

مرد جوان تمام آنچه را درباره‌ى عذرخواهى یک‌دقیقه‌اى آموخته بود، با گیل و دن در میان گذاشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سفر
رئیس شرکت
مرد جوان
مدیر یک‌دقیقه‌اى
عذرخواهى یک‌دقیقه‌اى
تسلیم
درستى
چطور مى‌توان گفت کافى است؟
بى‌توجهى به نتیجه
عذرخواهى در خانه و سر کار
مسئولیت‌پذیرى
ارزش قائل شدن براى خود
عذرخواهى از خود
عزت‌نفس و عذرخواهى یک‌دقیقه‌اى
فرصتى براى جبران
روشى براى تشکر کردن
لحظه‌ى واقعیت
عذرخواهى یک‌دقیقه‌اى رئیس
خاتمه
عذرخواهى یک‌دقیقه‌اى: خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای: روشی قدرتمند در بهبود مسائل و مشکلات زندگی
نویسنده
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-5634-47-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای

سیده مهری محمدی
۱۴۰۲/۵/۲۵
این کتاب عالیه. پیشنهاد میکنم مطالعه بشه. عمل کردن بهش خیلی آسونِ. بنظرم چندبار خوندنش لازمِ
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای

برای دریافت کتاب عذرخواهی یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.