معرفی و دانلود کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راز هدایت و مدیریت افراد در روند تغییر

عکس جلد کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راز هدایت و مدیریت افراد در روند تغییر
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راز هدایت و مدیریت افراد در روند تغییر

کن بلانچارد با همکاری جان بریت، جود هوکسترا و پت زیگارمی در کتاب چه کسی تغییر را کشت؟، به شیوه‌ی داستان‌های کارآگاهی و جنایی به دنبال دلایل شکست خوردن فرآیند تغییرات در سازمان‌ها می‌گردند. آن‌ها سیزده مظنون را انتخاب و نقش تک‌تک آن‌ها را در ناموفق بودن تحولات سازمانی بررسی می‌کنند. این کتاب با شیوه‌ی روایی جذاب و سرگرم‌کننده‌اش، کمک می‌کند مجموعه‌‌ی تحت نظارتتان را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید.

درباره‌ی کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

یکی از فرآیندهای رایج در سازمان‌ها، که به پیشرفت و بهبود عملکردهای آن منجر می‌شود، ایجاد تغییر و تحول در آن است. گاهی رهبران و مدیران دست به تغییر می‌زنند تا سازمان را به یک سازمان چابک تبدیل کنند، عملکردش را بهبود بخشند و یا تا حد ممکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. اما تحقیقات نشان داده که 50 تا 70 درصد این تغییرات به شکست منتهی می‌شوند. در بسیاری از موارد مقصود شرکت‌ها بهبود شرایط و رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر است، اما در عمل وضعیت را از قبل هم بدتر کرده و انرژی و هزینه‌ی مضاعفی را به مجموعه تحمیل می‌کنند. دلیل این فاجعه چیست؟ کن بلانچارد (Ken Blanchard)، جان بریت (John Britt)، جود هوکسترا (Judd Hoekstra) و پت زیگارمی (Pat Zigarmi) در کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ (Who Killed Change?) به دنبال پاسخ درستی به این مسأله هستند. نوسندگان در این کتاب شیوه‌ی روایی جالب و متفاوتی را پیش می‌گیرند و سعی می‌کنند در قالبی معمایی و سرگرم‌کننده دلایل شکست تحولات سازمانی را بررسی کنند.

کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ با ورود کارآگاهی به نام مایک مک‌نالى به صحنه جنایت آغاز می‌شود. در شهر او قتل‌هایی سریالی رخ‌داده و او مسئول پیدا کردن قاتل است. مقتول‌ها، سازمان‌هایی هستند که در ایجاد تحول شکست‌خورده و از بین رفته‌اند. حالا او به آخرین محل جرم می‌رود تا با وارسی صحنه و بازجویی از مظنونین، قاتل و دلیل این جنایت‌ها را بیابد. مک‌نالى در دفترچه‌اش نام سیزده مظنون را یادداشت می‌کند:

فرهنگ، تعهد، حمایت مالی، گروه مدیریت تغییرات، ارتباطات، فوریت، دیدگاه، برنامه‌ریزی، بودجه، مربی، انگیزه، مدیریت اجرا و احساس مسئولیت.

هر کدام از این مظنونین انگیزه‌هایی برای از بین بردن سیر تحول شرکت دارند. مک‌نالی تک‌تک آن‌ها را فرامی‌خواند و از آن‌ها بازجویی می‌کند و هر یک در قالب شخصیتی انسانی در این کتاب حضور می‌یابند و به پرسش‌های کارآگاه جواب می‌دهند.

کن بلانچارد با انتخاب این شیوه سعی می‌کند به عمق مشکل نفوذ کند و ریشه‌های آن را بیابد. پرسش و پاسخ بین کارآگاه و مظنون‌ها این فرصت را به او داده تا بسیاری از مسائل پیچیده‌ی سازمانی را پیش بکشد. نویسنده در کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ به‌جای اینکه مستقیماً با مخاطب حرف بزند، نصیحتش کند و در مورد اشتباهات به او هشدار بدهد، از روشی غیرمستقیم استفاده می‌کند. او این وظیفه را به شخصیت‌های کتاب خود محول می‌کند. این رویکرد هم تأثیرگذاری بیشتری دارد و هم سرگرم‌کننده است و خواننده را تا پایان متن با خود همراه می‌کند. از سوی دیگر با انتخاب ژانر جنایی، به‌خوبی نشان داده که ضعف رهبری و مدیریت و نادیده گرفتن شرایط تا چه حد می‌تواند فاجعه‌بار باشد: چیزی شبیه قتل یک انسان!

کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ به ما نشان می‌دهد که تغییر بد چیست و چه‌کارهایی را نباید انجام داد. درنتیجه با دوری از این فاکتورها می‌توان تحول را در مسیر درست هدایت کرد. این کتاب را نشر لیوسا با ترجمه‌ی عطیه رفیعى به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

  • راهی منحصربه‌فرد برای دیدن تغییر. چیزی که الان دنیا به آن احتیاج دارد تغییری است که کارساز باشد. (دکتر اسپنسر جانسون، پزشک و نویسنده)

  • این راهنمای کلیدی به شما کمک می کند تا سلامت ابتکارات خود را برای تغییر سازمانتان ارزیابی کنید و بهترین روش‌ها را برای فعال کردن و حفظ تغییرات مورد نظر را به کار بگیرید. (Publisher)

  • آنچه دنیا بدان نیاز دارد، تغییری از آن نوع است که در کتاب حاضر توصیف شده. (اسپنسر جانسون)

  • مملو از بینش‌های عظیم. (جان آساراف)

کتاب چه کسی تغییر را کشت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها توصیه می‌شود. با مطالعه‌ی آن می‌توانید دلایل مهم شکست‌خوردن تغییرات سازمانی را بهتر درک کنید.

با کن بلانچارد بیشتر آشنا شویم

کن بلانچارد (متولد 1939) نویسنده، سخنران انگیزشی و مشاور آمریکایی است. او در نوشتن بیشتر از 60 اثر خواندنی نقش داشته که شاید مهم‌ترین آن‌ها کتاب «مدیر یک‌دقیقه‌ای» باشد؛ کتابی که به زبان‌های زیادی ترجمه شده و نزدیک به 15 جلد از آن فروش رفته است. بلانچارد دکترای رهبری و مدیریت آموزشی دارد و سال‌های زیادی استاد دانشگاه کورنل بود. او در اواخر دهه‌ی 1970 شرکتی بین‌المللی برای آموزش مدیریت و مشاوره تأسیس کرد که همچنان فعالیت دارد. کتاب‌های «رهبری در سطحی بالاتر»، «رهبری و مدیر یک‌دقیقه‌ای» و «طرفداران دیوانه» ازجمله معروف‌ترین نوشته‌های او هستند. نام کن بلانچارد در تالار مشاهیر توسعه‌ی منابع انسانی ثبت‌شده است. همچنین به خاطر پرفروش بودن کتاب‌هایش (مجموعاً بیش از 20 میلیون جلد) وبسایت آمازون در سال 2005 نام او را در تالار مشاهیر خود قرار داد.

در بخشی از کتاب چه کسی تغییر را کشت می‌خوانیم

کارآگاه مک‌نالى دفتر یادداشت کوچکش را درآورد و به فهرستش نگاه کرد. تابه‌حال او با کارولینا فرهنگ، چیس تعهد و اسپنس حمایت مالى مصاحبه کرده بود. نفر بعدى در فهرستش چستر از تیم مدیریتتغییر بود. مک‌نالى براساس تجربیاتش از پرونده‌هاى قبلى مى‌دانست که تیم مدیریت تغییر عنصر و عاملى حیاتى در تلفیق تغییر در شرکت است. اعضاى این گروه براساس تأثیرشان در شرکت انتخاب مى‌شدند. غالبا اعضاى گروه مدیریت تغییر داراى موقعیت و جایگاه خاصى بودند. عنوان یا جایگاه خاص آن‌ها در شرکت باعث مى‌شد افراد به آن‌ها توجه بیشترى کنند. اما مسأله این نبود. مدیرى دانا و با تدبیر تیم مدیریت تغییر را انتخاب مى‌کرد که در عین حال شامل مدیران و سرپرستان غیررسمى از تمام سطوح شرکت بود، افرادى با مهارت تکنیکى قوى یا افرادى ماهر در زمینه‌اى که قرار بود تغییر در آن صورت بگیرد. براى اینکه تغییر موفق شود، صداهاى متعدد و بسیارى براى آماده کردن زمینه براى تغییر لازم بود.

همین که مک‌نالى وارد اتاق شد، هیچ تردیدى برایش وجود نداشت کسى که در انتهاى میز نشسته بود، در همان جایى که تغییر کشته شده بود، چستر عظیم‌الجثه و درشت از گروه مدیریت تغییر است. ماهیچه‌ى دو سر او سه برابر ماهیچه‌ى دور سرِ مردى عادى بود. در جایى که شانه‌هایش با سرش یکدیگر را قطع مى‌کردند، به‌سختى مى‌شد گردن او را مشاهده کرد. کارآگاه مک‌نالى خودش را با ذکر نام و نام‌خانوادگى‌اش معرفى کرد و آقاى گروه مدیریت تغییر هم عینا پاسخ داد و اضافه کرد: "ببینید، بیشتر افراد مرا پکس صدا مى‌زنند. او ماهیچه‌هاى سینه‌اش را محکم کرد که باعث شد پلیورش کشیده شود. "راحت باشید. اگر دوست دارید مى‌توانید مرا پکس صدا بزنید.

فهرست مطالب کتاب

صحنه‌ى جرم
مظنون شماره‌ى اول: فرهنگ
مظنون شماره‌ى دوم: تعهد
تفکر در مورد فرهنگ و تعهد
مظنون شماره‌ى سوم: حمایت مالى
مظنون شماره‌ى چهارم: گروه مدیریت تغییر
مظنون شماره‌ى پنجم: ارتباطات
تفکر در مورد حمایت مالى، گروه مدیریت تغییر و ارتباطات
مظنون شماره‌ى ششم: فوریت
مظنون شماره‌ى هفتم: دیدگاه
تفکر در مورد فوریت و دیدگاه
مظنون شماره‌ى هشتم: برنامه‌ریزى
مظنون شماره‌ى نهم: بودجه
تصویرى از مرگ
مظنون شماره‌ى دهم: مربى
مظنون شماره‌ى یازدهم: انگیزه
تفکر در مورد برنامه‌ریزى، بودجه، مربى و انگیزه
مظنون شماره‌ى دوازدهم: مدیریت اجرا
مظنون شماره‌ى سیزدهم: احساس مسؤولیت
پلیس ویژه و سهامداران
گزارش کالبدشکافى
قاتل معرفى مى‌شود: فقط دعوت‌شدگان
تغییر زنده است!
چگونه به تغییر کمک کنید تا موفق شود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی تغییر را کشت؟: راز هدایت و مدیریت افراد در روند تغییر
نویسنده، ، ،
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-5138-41-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی تغییر را کشت؟

برای دریافت کتاب چه کسی تغییر را کشت؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.