معرفی و دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

عکس جلد کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

اسپنسر جانسون در کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟، سراغ یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی رفته و خواننده را درخصوص آن آگاه می‌کند. این کتاب درباره‌ی ماهیت تغییر و اهمیت آن در زندگی است. نویسنده ضمن بررسی واکنش‌های رایج و مقاومت افراد در برابر تحولات محیط پیرامون، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با سازگاری بیشتر، تغییرات را به نفع خود تمام کرد. دستاورد مطالعه‌ی این کتاب، دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و شکوفا شدن توانایی‌ها خواهد بود.

درباره‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

بیشتر افراد در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. این مقاومت از ماهیت غیرمنتظره بودن تغییر ناشی می‌شود. اما واقعیت این است که برای بقا در جهانی که در آن همه‌ چیز با سرعت در حال تغییر است، باید سازگاری بیشتری نشان داد. در همین راستا، اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)، کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ (Who Moved My Cheese) را نوشته تا افراد را درمورد واکنش درست نسبت به تحولات محیط پیرامون آگاه کند. این کتاب، هم راهنمایی برای موقعیت‌های کاری و جنبه‌های حرفه‌ای زندگی است و هم نقشه‌ای برای دستیابی به یک زندگی شخصی فوق‌العاده.

کتاب پیش‌رو ضمن آموزش تطبیق‌پذیری، درخصوص ماهیت تغییر و چگونگی ایجاد آن نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد. نویسنده معتقد است اگر افراد بتوانند هم‌گام با شرایط قدم بردارند، تغییرات به نفع آن‌ها تمام خواهد شد. او ابتدا واکنش‌های مختلف به تغییرات عمده در محیط کار یا شرایط زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد و در ادامه با استفاده از تمثیل، ماجرای 4 شخصیت را روایت می‌کند که در یک دالان به‌دنبال پنیر می‌گردند تا از آن تغذیه کنند. شخصیت‌های این کتاب را 2 موش و 2 آدم تشکیل می‌دهند. در این میان پنیر، استعاره‌ای از چیزهایی است که آرزویشان را دارید و دالان نیز، مکانی که در آن به دنبال خواسته‌هایتان می‌گردید. این مکان می‌تواند فضای کار، خانه یا جامعه‌ای باشد که عضوی از آن هستید.

این 4 شخصیت‌ با تحولات غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند و مجبورند به‌نحوی با آن‌ها سازگار شوند. اما تنها یکی از آن‌ها از آزمون پیش‌رو سربلند بیرون می‌آید و در نهایت، تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. این تجربیات می‌توانند به خوانندگان کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟، درس‌های ارزنده‌ای منتقل کرده و آن‌ها را در مسیر کسب موفقیت راهنمایی کنند.

شایان ذکر است که روایت ساده و زبان شیوای اسپنسر جانسون باعث شده تا مباحث برای همگان قابل‌فهم باشد. این کتاب که در دسته‌ی آثار برجسته‌ی تجاری و انگیزشی جای دارد، به 37 زبان ترجمه شده و تا سال 2018 بیش از 30 میلیون نسخه از آن در اقصی نقاط دنیا به فروش رفته.

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ نخستین بار در سال 1998 وارد بازار کتاب شد و نسخه‌ی فارسی‌زبان آن نیز با ترجمه‌ی عطیه رفیعی توسط انتشارات لیوسا منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

  • اثر شماره یک پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی
  • قرارگیری در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری مجله‌ی نیویورک‌تایمز به‌ مدت 5 سال از زمان انتشار آن در سال 1998
  • قرارگیری در فهرست آثار غیرداستانی هفته‌نامه‌ی ناشران (Publishers Weekly) به‌مدت 200 هفته

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای همه‌ی افرادی که خواهان تجربه‌ی زندگی بهتری هستند، در تمام سنین و موقعیت‌ها، مناسب خواهد بود.

با اسپنسر جانسون بیشتر آشنا شویم

اسپنسر جانسون، پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1938 بود. او در رشته‌ی روان‌شناسی تحصیل کرده و کتاب‌های پرفروش زیادی در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی نگاشت. تاکنون آثار او به بیش از 24 زبان ترجمه شده‌اند. از آثار شاخص اسپنسر جانسون می‌توان به کتاب «قله‌ها و دره‌ها»، اشاره کرد. این متفکر برجسته که توسط مجله‌ی یو‌اس‌ای تودی، «پادشاه تمثیل‌ها» نام گرفته، در سال 2017 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

در بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ می‌خوانیم

بعضى اوقات هِم و‌ ها دوستانشان را دعوت مى‌کردند تا پنیرشان را در ایستگاه پنیر «پ» به آنان نشان دهند و در حالى که مغرورانه به پنیر اشاره مى‌کردند، مى‌گفتند: "پنیر عالیه، نه؟ " آنان گاهى پنیرشان را با دوستانشان شریک مى‌شدند و گاهى هم چنین کارى نمى‌کردند. هِم مى‌گفت: "این پنیر حق ماست، چون براى پیدا کردن اون زحمت زیادى کشیدیم. " سپس او تکه‌اى از پنیر را برمى‌داشت و مى‌خورد. بعد از آن، هِم طبق معمول به خواب فرو مى‌رفت. آدم کوچولوها هر شب در حالى که شکم‌شان پر از پنیر بود، سلانه سلانه به خانه مى‌رفتند و صبح روز بعد با اطمینان خاطر براى خوردن پنیر بیشتر بازمى‌گشتند.

این وضعیت براى مدتى ادامه داشت. بعد از مدتى اطمینان‌خاطر هِم و‌ ها تبدیل به غرور و خودپسندى ناشى از موفقیت شد. و طولى نکشید چنان غرق در رفاه و آسایش شدند که حتى به اتفاق‌هایى که در اطرافشان مى‌افتاد، توجهى نکردند. اما برخلاف آنان، اسنیف و اسکُرى به برنامه‌ى روزانه‌ى سابق‌شان ادامه مى‌دادند. آن‌ها هر روز صبح زود به ایستگاه پنیر «پ» مى‌رفتند و بو مى‌کشیدند و تکه‌هایى از پنیر جدا مى‌کردند، به اطراف سرک مى‌کشیدند تا ببینند آیا نسبت به روز قبل هیچ تغییرى ایجاد شده است یا نه. سپس مى‌نشستند و مشغول خوردن پنیر مى‌شدند. یک روز صبح آن‌ها به ایستگاه پنیر «پ» رسیدند و متوجه شدند که دیگر هیچ پنیرى وجود ندارد. از آن جا که آن‌ها توجه کرده بودند که هر روز مقدار پنیر در حال کاهش است، براى چنین حادثه‌اى آماده بودند و زیاد متعجب نشدند. آن‌ها به طور غریزى مى‌دانستند باید چه کار کنند. آن‌ها به یکدیگر نگاه کردند و کفش‌هاى دویدن‌شان را که به هم گره زده و از گردن‌شان آویزان کرده بودند، برداشتند و دوباره آن‌ها را پوشیدند و بندهایش را بستند. موش‌ها مسایل را بیش از حد تجزیه و تحلیل نمى‌کنند. از نظر موش‌ها، مسأله و پاسخ آن هر دو سهل و آسان بود. موقعیت در ایستگاه پنیر «پ» تغییر کرده بود. بنابراین اسنیف و اسکُرى هم تصمیم گرفتند تغییر کنند و خود را با شرایط موجود وفق دهند. آن‌ها دالان پر پیچ و خم را جستجو کردند. سپس اسنیف بینى‌اش را بالا گرفت و بو کشید و با سر به اسکُرى که به‌سرعت در حال دویدن به طرف دالان پر پیچ و خم بود، اشاره‌اى کرد و بعد با تمام قدرت به دنبال او دوید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
یادداشت نویسنده
چه کسى پنیرم را جابجا کرد؟ براى نوجوانان روشى فوق‌العاده براى تغییر و پیروزى
بخش‌هایى از وجود همگى ما
معرفى شخصیت‌ها
گردهمایى
گردهمایى. دبیرستان شهر. وقت ناهار
داستان چه کسى پنیرم را جابجا کرد؟
داستان
داشتن پنیر باعث شادى و خشنودى‌ات مى‌شود
هر چه پنیرت برایت مهم‌تر باشد، بیشتر مى‌خواهى آن را حفظ کنى
اگر تغییر نکنى، از بین مى‌روى
اگر دچار ترس نمى‌شدى، چه کار مى‌کردى؟
هر چند وقت یک بار پنیر را بو کن تا متوجه شوى چه موقع دارد کهنه مى‌شود
حرکت در جهتى جدید به تو کمک مى‌کند پنیرى تازه بیابى
وقتى بر ترس خودت غلبه کنى، آزاد خواهى شد
تجسم لذت از پنیر تازه، تو را به طرف آن راهنمایى مى‌کند
هر چه سریعتر پنیر کهنه را رها کنى، زودتر پنیر تازه را پیدا مى‌کنى
جستجو در دالان پر پیچ و خم بى‌خطرتر از ماندن در جایگاه بدون پنیر است
با باورهاى قدیمى و کهنه به پنیر تازه نخواهى رسید
وقتى باور کنى که مى‌توانى پنیرتازه پیدا...
زودتر پى بردن به تغییرات کوچک باعث مى‌شود...
بحث و گفتگو
بحث و گفتگو. بعد از ناهار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟
نویسنده
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-964-5634-28-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

برای دریافت کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.