معرفی و دانلود کتاب هدیه: هدیه‌ای که شما را در زندگی و کار موفق و سعادتمند می‌سازد

عکس جلد کتاب هدیه: هدیه‌ای که شما را در زندگی و کار موفق و سعادتمند می‌سازد
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدیه: هدیه‌ای که شما را در زندگی و کار موفق و سعادتمند می‌سازد

اسپنسر جانسون در کتاب هدیه سعی دارد تا با روایتی ساده، قابل‌درک و با نگاهی داستان‌وار، باارزش‌ترین دارایی و هدیه‌ی بزرگ زندگی را که در اختیار همه‌ی ما قرار گرفته، به یادمان بیاورد. کتاب، قصه‌ی مرد جوانی را پی می‌گیرد که به دنبال سعادت است. مخاطب با شخصیت داستان همراه می‌شود تا در کنار او هدیه‌ی سعادت زندگانی را بار دیگر بیابد. گفتنی‌ست این اثر در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌‌ی کتاب هدیه

بزرگ‌ترین هدیه‌ای که گرفته‌اید چه بوده؟ یک ساعت؟ یک عطر گران‌قیمت؟ یا یک ماشین؟ شاید کتاب هدیه، ارزشمند‌ترین هدیه‌ای‌ست که می‌توانید در دستان خود داشته باشید. این اثر دارایی‌هایی به‌مراتب ارزشمندتر، همچون داشتن زندگی سعادتمندانه و موفقیت روز‌افزون در کار را برایتان به ارمغان می‌آورد. اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) در کتاب هدیه (The present) به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

روایت‌های اسپنسر جانسون، ساده و قابل‌درک هستند؛ همین امر شیوه‌ی او را به یکی از جاودانه‌ترین الگوهای آموزشی بدل نموده است. امروزه صدها نفر، پیشرفت خود در زمینه‌ی کاری یا شخصی را مدیون روایت‌های بی‌نظیر جانسون می‌دانند. همین موضوع است که نویسنده را بر آن داشته تا در کتاب حاضر یکی از مهم‌ترین رمز‌های داشتن زندگی شاد را به ما هدیه دهد. آیا رمزی برای موفقیت در کار و زندگی می‌شناسید؟ البتّه که صدها راه و میان‌بر برای داشتن زندگی پرنشاط پیش‌رویمان قرار دارد؛ اما اگر بخواهیم تنها و تنها از یک کلید برای دست‌یافتن به شادکامی‌ استفاده کنیم، آن‌ شاه کلید چیست؟ اسپنسر جانسون در طی داستان کتاب هدیه به سؤال شما پاسخ می‌دهد.

در این داستان با ماجرای زندگی مرد جوانی همراه می‌شوید که به دنبال سعادت در زندگانی‌ است. او طی حوادثی با پیرمرد عجیبی رو‌به‌رو می‌شود. پیرمرد به مرد جوان می‌گوید که داشتن زندگی سعادتمندانه تنها در گرو یافتن یک‌ هدیه‌ی ارزشمند است. هدیه‌ای که باید آن را بیابد تا به پاسخ همه‌ی سؤالات خود برسد؛ اما چه کسی می‌داند مقصود پیرمرد از آن هدیه چیست؟

مرد جوان به راه ادامه می‌دهد. او در مسیر پرپیچ‌وخم زندگی تغییر می‌کند و از یک جوان ناپخته به مردی باتجربه تبدیل می‌گردد؛ اما در جایی از قصه، مرد داستان ما از جست‌وجو به دنبال هدیه خسته می‌شود و تنها راه یافتن هدیه‌ی مرموز را رفتن دوباره پیش پیرمرد می‌داند، اما این‌ بار هم پاسخ سؤالات او نزد پیرمرد نیست. پیرمرد می‌گوید که هرکسی باید خودش به دنبال یافتن هدیه‌ی زندگانی خود باشد و کسی جز خودتان نمی‌تواند آن را به دستتان بدهد. مرد جوان بار دیگر به جست‌وجوی توقف‌ناپذیر خود ادامه می‌دهد. این‌ بار هرچه مصمم‌تر در پی یافتن آن هدیه‌ی شفا بخش و جادویی جهان را زیر پا می‌گذارد؛ تا جایی که آشفته و ناامید به گوشه‌ای می‌افتد و دست از جست‌وجو می‌کشد، اما درست در همان لحظه‌ی عجیب است که مرد جوان جواب تمام سؤالات خود را می‌یابد. او به‌یک‌باره و در اوج لحظات نفس‌گیر و پس از آن همه هیاهو، بالاخره معنی حرف‌های پیرمرد را می‌فهمد. اما واقعاً هدیه‌ی سعادت در کار و زندگی چیست؟ برای رسیدن پاسخ این سؤال، با داستان کتاب هدیه همراه باشید.

این کتاب اولین بار در سال 2001 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر لیوسا و با ترجمه‌ی عطیه رفیعی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

افتخارات کتاب هدیه

  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های BusinessWeek
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال
  • در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های تجاری نیویورک تایمز

در نکوداشت کتاب هدیه

  • بسیاری از افرادی که در طول زندگی مشاهده کرده‌ام اگر این کتاب را به‌عنوان هدیه دریافت کرده بودند، می‌توانستند در شغل و زندگی‌شان شادتر و موفق‌تر باشند. (نورمن آگوستین (Norman Augustine)، نویسنده، تاجر و رئیس صلیب سرخ آمریکا)

کتاب هدیه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به ژانر خودسازی پیشنهاد می‌شود.

با اسپنسر جانسون بیشتر آشنا شویم

اسپنسر جانسون (متولد 1938) نویسنده، پزشک و متفکر آمریکایی‌ است. او بیش از هر چیز، بابت مجموعه‌آثارش در حوزه‌ی روان‌شناسی، و همچنین کتاب‌های خودیاری به شهرت رسید. جانسون در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود به سراغ رشته‌ی روان‌شناسی رفت، اما بعد از گرفتن مدرک کارشناسی، رؤیای پزشکی را در سر پروراند و درنهایت، مدرک پزشکی خود را از کالج سلطنتی جراحان در ایرلند دریافت کرد.

پزشکی اولین‌ جرقه‌های ذهنی جانسون برای نویسنده شدن بود. او اولین نوشته‌هایش را برای بیماران خود می‌نوشت و هرآنچه در مسیر روان‌شناسی یاد گرفته بود، برای بهبود حال روحی مریضان به کار می‌برد. بعد‌ها همین نوشته‌ها بود که سبک نوشتاری ویژه و روان اسپنسر جانسون را شکل داد؛ سبکی که همچنان، هزاران مخاطب مشتاق را مجذوب آثار این نویسنده می‌کند.

از اسپنسر جانسون کتاب‌های مختلفی به فارسی نیز ترجمه شده است که در این میان می‌توان به کتاب‌های پرفروش و معروف «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟»، «مدیر یک دقیقه‌ای» و «قله‌ها و دره‌ها» اشاره نمود.

اسپنسر جانسون در سال 2017 و در سن 79‌سالگی رخت از جهان بربست.

جملات برگزیده‌ی کتاب هدیه

  • اگر از گذشته درس نگیرى، رها کردن گذشته سخت است. به‌محض اینکه از آن درس بگیرى و گذشته را رها کنى، زمان حال تو بهبود پیدا مى‌کند.

  • در زمان حال بودن یعنى دورى از حواس‌پرتى و پریشان‌خاطرى، و توجه به آنچه اکنون مهم است. زمان حال با آنچه توجه تو به آن معطوف است، خلق مى‌شود.

  • حتى در سخت‌ترین موقعیت‌ها و شرایط هم وقتى بر آنچه در زمان حال درست و صحیح است تمرکز کنى، باعث خوشحال‌تر شدنت مى‌شود و به تو انرژى و اعتماد لازم را مى‌دهد تا با آنچه اشتباه است مواجه شوى.

در بخشی از کتاب هدیه می‌خوانیم

صبح روز بعد در راه رفتن به سر کار، مرد جوان درباره‌ى آنچه پیرمرد گفته بود، فکر کرد. آن روز، او به‌شدت تلاش کرد تا در زمان حال بماند و دنبال فرصت‌هایى گشت تا از گذشته درس بگیرد. زمانى که همان شخص قبلى بار دیگر نتوانست در انجام پروژه به وظیفه‌اش عمل کند، مرد جوان درباره‌ى نگرانى‌هایش با او صحبت کرد. در ابتدا به‌نظر مى‌رسید او در مقابل درخواست‌هاى مرد جوان مقاومت مى‌کند و بدش آمده، اما وقتى جلسه‌شان به پایان رسید، خوشحال بود که مرد جوان با او صادق بوده است و متوجه ضرورت انجام درست و صحیح کار شد. حتى گفت از اینکه با مرد جوان کار مى‌کند، خوشحال است. مرد جوان احساسى خوب داشت که از تجربه‌ى سابقش درس گرفته و به گونه‌اى متفاوت عمل کرده بود. هفته‌ى بعد با تمرکز و استفاده از آنچه آموخته بود، در سر کارش بسیار مؤثرتر و کارآمدتر عمل کرد.

رابطه‌ى مرد جوان با دیگران هم در سر کار بهتر شد و در نتیجه رئیسش به او مسئولیت بیشتر و ترفیع داد. در زندگى خصوصى‌اش نیز زمان بیشتر و بیشترى را صرف رابطه‌اش با آن زن جوان مى‌کرد و رابطه‌شان به مرحله‌اى جدید رسید که براى هر دوى آن‌ها حائز اهمیت بود. تا مدتى، او موفق بود. به‌هرحال، با توجه به اینکه کار و موقعیت جدیدش مستلزم صرف وقت زیادى بود، متوجه شد از پس همه‌ى کارها برآمدن برایش دشوار است. البته هنوز مى‌توانست اغلب نفسى عمیق بکشد و حواسش را بر زمان حال و آن لحظه متمرکز کند، که این مسئله کمک زیادى به او مى‌کرد. بااین‌حال، هر روز حجم کارش بیشتر و بیشتر از روز قبل مى‌شد.

فهرست مطالب کتاب

پیش از شروع داستان
یادگیرى
برنامه‌ریزى
سه راه براى استفاده از زمان حال
پس از داستان
هدیه، پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدیه: هدیه‌ای که شما را در زندگی و کار موفق و سعادتمند می‌سازد
نویسنده
مترجمعطیه رفیعی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-5634-43-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدیه

Ehsan Ahady123
۱۴۰۲/۷/۹
کتاب حاضر در قالب یک داستان  به یکی از مهم‌ترین نیازهای هر فردی در جامعه که زندگی در لحظه حال می‌باشد اشاره کرده چیزی که خیلی از افراد حتی خودمان خود را از ان محروم کرده ایم و هیچ هم متوجه عواقبش نیستیم اشاره کرده. امید است هر شخصی بعد از مطالعه این اثر این هدیه و آرامش را به خود هدیه بده تا از زندگی خود بهره بیشتری ببره.
hamidreza a
۱۴۰۲/۹/۱
همیشه کتاب‌های اسپنسر جانسون عالی بوده
تو این کتاب راز زندگی‌موفقو میگه ب زندگی‌حال بپرداز گذشترو‌رها کن و‌درس بگیر و‌ی گوشه چشمی ب اینده داشته باش و برنامه ریزی کن واسش عالی بود این این کتاب
حسنیه اخروی
۱۴۰۳/۱/۱۵
کاش همین کتاب کوتاه را در مدرسه بهمون تدریس میکردن و یا در کودکی هدیه میدادند
Milad Ghagh
۱۴۰۱/۱۲/۳
عااااالی بووودش واقعا زمان حال رو کشف کردن بزرگترین دستاورد بشریت محسوب میشود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هدیه

برای دریافت کتاب هدیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.