معرفی و دانلود کتاب چشم گربه

عکس جلد کتاب چشم گربه
قیمت:
175000 تومان - 18.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشم گربه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشم گربه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشم گربه

کتاب چشم گربه اثر درخشان مارگارت النور اتوود، داستان نفس‌گیر و جذاب یک نقاش زن را به تصویر می‌کشد که در خلال برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی‌اش به اتفاقات مرموز گذشته خود سفر کرده و خاطراتش را که رنگ و بویی هنری و سیاسی داشته‌اند مرور می‌کند. گفتنی‌ست که این رمان نامزد جایزه‌ی بوکر در سال 1989 بوده است.

درباره‌ی کتاب چشم گربه:

ایلین ریزلی شخصیت اصلی رمان نقاش سالخورده‌ای است که به تورنتو شهر دوران جوانی‌اش بازمی‌گردد تا آثار هنری گذشته خود را در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد. ایلین زمانی که با آثار قدیمی‌اش مواجه می‌شود، سرگذشت و خاطرات جوانی خود را به یاد می‌آورد و تلاش می‌کند تا نقاط مبهم زندگی‌اش را روشن سازد...

مارگارت النور اتوود (Margaret Eleanor Atwood) نویسنده‌ی مطرح کانادایی داستان این رمان را در میانه‌ی قرن بیستم و در حوادث جنگ جهانی دوم تا دهه‌ی 80 میلادی روایت می‌کند. کتاب چشم گربه (Cat's Eye) درونمایه‌ای اجتماعی دارد و فضای اجتماعی و فرهنگی کانادا را در آن دوران به خوبی به تصویر می‌کشد. فمینیسم و جنبش‌های متعدد هنر مدرن از جمله عناصر فرهنگی آن دوران هستند که اتوود با تبحری خاص آن‌ها را در داستان خود جای داده است.

چشم گربه نهمین رمان این نویسنده‌ی مشهور است که در سال 1988 انتشار یافت. این نویسنده‌ی مطرح با فضاسازی تاریک و سرد داستان، بیشتر از هر چیزی روایت خود را پیرامون هویت و خودشناسی شکل می‌دهد. رمان چشم گربه با فلاش بک‌هایی به خاطرات جوانی نقاش زن سالخورده بازمی‌گردد و مسائلی را که او مدت‌ها به فراموشی سپرده بود، دوباره مطرح می‌کند.

نگارش کتاب حاضر در حدود دو دهه زمان برد. عده‌ای از منتقدان بر این باورند که اتوود از حوادث زندگی خود و دخترش و البته تمایلات فمنیستی‌اش برای خلق این کتاب الهام گرفته است. البته که اتوود خود هیچگاه به طور مستقیم از این مسئله صحبت نکرد. کتاب چشم گربه اثری تأثیرگذار، مطرح و پراحساس است که از ابتدا تا انتها شما را با داستان پرکشش خود همراه می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب چشم گربه:

- شگفت انگیز. (لس آنجلس تایمز)
- کابوس‌وار، خاطره‌انگیز و دلخراش. (نقد و بررسی نیویورک تایمز)
- درخشان... داستان کودکی الین آنقدر واقعی و دلخراش است که می‌خواهید روی صندلی خود بایستید و او را تشویق کنید. (Boston Sunday Globe)
- بهترین کتاب در مورد دوستی‌های زنانه... چشم گربه قابل توجه، خنده‌دار و جدی است و حکمت‌های عجیب و غریبی در خود دارد. (Cosmopolitan)

کتاب چشم گربه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار اتوود را به خواندن این رمان تحسین شده دعوت می‌کنیم. همچنین دوستداران رمان‌های مدرن و روانشناختی نیز از خواندن کتاب چشم گربه لذت خواهند برد.

با مارگارت النور اتوود بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی بیش از پنجاه عنوان کتاب اعم از رمان، مجموعه شعر و مجموعه مقاله است. مهم‌ترین آثار داستانی‌اش عبارتند از: « سرگذشت ندیمه، وصیت‌ها، چشم گربه، عروس فریبکار، آدمکش کور.» مارگارت النور اتوود تاکنون جوایز و افتخارات گوناگونی را از آن خود کرده، که از جمله‌ی مهم‌ترینِ آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی فرانتس کافکا، جایزه‌ی بوکر و جایزه‌ی آرتور کلارک اشاره کرد. گفتنی است که این نویسنده زاده‌ی کشور کانادا، و متولد سال 1939 است.

در بخشی از کتاب چشم گربه می‌خوانیم:

درِ گالری را باز می‌کنم، و با همان حس غوطه‌ور شدن که همیشه در گالری‌ها به سراغم می‌آید، واردش می‌شوم. فرش‌ها، سکوت‌ و فضای زاهدمآبانه‌ی گالری‌ها چنین حسی را به من القا می‌کنند: گالری‌ها خیلی شبیه کلیساها هستند، آکنده از حس تکریم و تقدیس، آدم احساس می‌کند عده‌ای باید در گوشه‌ای زانو زده باشند. از اینکه سرانجام تابلو‌های نقاشی به این‌جور جاها آورده می‌شوند هم خوشم نمی‌آید، روی این دیوارها با ته‌رنگ‌های تیره و مات و چراغ‌های سوار بر ریل‌های متحرک، شسته و رفته، به دور از خطر و قابل قبول. انگار کسی روی آن‌ها اسپری زده، تا آن بو را از بین ببرد. بوی خون بر روی دیوار.

این گالری چندان هم تر و تمیز نیست، گوشه‌ی بعضی از دیوارها پریده: یکی از لوله‌های آب گرم معلوم است، یکی از دیوارها سیاه شده. به چیزی که هنوز روی دیوارهاست نگاه نمی‌کنم، از آن تکه‌رنگ‌های سبز نواکسپرسیونیستی و چرک و رنگ‌های مزخرف نارنجی، پَسا فلان و پَسا بیسار. این روزها همه‌چیز پسوند پسا دارد، انگار همه‌ی ما پانوشتی هستیم بر چیزی دیگر، چیزی چنان واقعی که می‌توانسته نامی برای خودش داشته باشد.

چند تا از تابلو‌های خودم را هم از محفظه‌ها درآورده و به دیوار تکیه داده‌اند. ردّ تک‌تکِ آن‌ها را گرفته‌اند، تقاضا داده و آن‌ها را از تک‌تک صاحبان‌شان گرفته و جمع کرده‌اند. صاحب‌شان هر که باشد، من نیستم؛ بدتر از همه اینکه حالا می‌توانستم آن‌ها را به قیمت بهتری بفروشم. نام صاحبان تابلو‌ها را روی کارت‌های کوچک و سفید، کنار تابلو‌ها نوشته‌اند، کنار اسم من، ‌ انگار صرفِ تصاحبِ اثر با خلق آن ارزشی برابر دارد. و البته برداشت همه همین‌طور است.

فهرست مطالب کتاب

1: ریه‌ی آهنین
2: کاغذ نقره‌ای
3: شلوارک‌های مدل امپایر
4: مهرگیاه
5: رخت‌خشک‌کن
6: چشم گربه
7: بانوی همیشه مددکارِ ما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشم گربه
نویسنده
مترجمسهیل سمی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-964-191-123-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
175000 ت - 18.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشم گربه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چشم گربه

برای دریافت کتاب چشم گربه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.