معرفی و دانلود کتاب قدرت رها کردن

عکس جلد کتاب قدرت رها کردن
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت رها کردن

رها کردن افکار و احساسات آزاردهنده یک امر تدریجی و انجام آن نیازمند تمرین و آموزش است. در کتاب قدرت رها کردن، یک دوره‌ی آموزشی گام‌به‌گام را خواهید گذراند که به شما کمک می‌کند فرآیند آزادی عاطفی را تجربه کنید. در این مسیر دیمون زاهاریادس با ارائه‌ی تکنیک‌های عملی و ساده همراه شماست.

درباره‌ی کتاب قدرت رها کردن

همه‌ی ما در زندگی موقعیت‌هایی را تجربه کرده‌ایم که خاطراتی دردناک را برایمان به‌جا گذاشته و سبب شده‌اند احساس ناامیدی، خشم، حسرت و بی‌کفایتی کنیم. خبر بد این است که با تکرار موقعیت‌های مشابه، این احساسات می‌توانند دوباره به وجودمان بازگردند و حتی اگر به‌شدت دفعه‌ی قبل نباشند، افکار تاریک و منفی را در ذهنمان بیدار می‌کنند. در چنین مواقعی ممکن است نتوانیم روی ذهنمان کنترلی داشته باشیم. فقط می‌بینیم امواج ناامیدی مانند دریایی طوفانی ما را به هر سو که می‌خواهند می‌برند. اما چطور می‌توانیم وجود خود را از ورطه‌ی این طوفان به ساحل نجات برسانیم؟ در کتاب قدرت رها کردن (The art of letting go)، نوشته‌ی دیمون زاهاریادس (Damon Zahariade)، خواهید آموخت که چطور حس عدم‌دلبستگی نسبت به اتفاقات گذشته را در وجودتان پرورش دهید و بار سنگین روانی خاطرات تلخ و حس نارضایتی را از دوش خودتان بردارید.

بیشتر احساسات منفی و افکار سرزنش‌آمیز ما ریشه در عزت نفس پایین و احساس گناهی دارند که به وجود خود تزریق می‌کنیم. به بیان دیگر در بسیاری مواقع ما به خاطر اتفاقات گذشته تنها خود را مقصر می‌دانیم و نمی‌توانیم ارزیابی عادلانه‌ای نسبت به عملکرد خود و دیگران داشته باشیم. این مسئله می‌تواند ریشه‌های روانی متعددی داشته باشد که فصلی از کتاب بر علل احساسات ناخوشایند و ریشه‌های احتمالی آن تمرکز کرده است.

البته قرار نیست در این کتاب از رویکرد روان‌شناسانه به بررسی علل آسیب‌های روحی شما پرداخته شود، بلکه دیمون زاهاریادس روش‌های عملی و تمریناتی را به شما می‌آموزد که به کمک آن‌ها بتوانید هرآنچه را مربوط به گذشته است رها کنید، سهم خود را از شکست‌هایتان بپذیرید و سهم دیگران را به آن‌ها واگذار کنید تا مجبور به تحمل درد مضاعف نباشید.

در کتاب قدرت رها کردن ابتدا مزیت رها کردن و اصول اساسی آن بیان خواهد شد، سپس راهبردهایی برای ایجاد رهایی عاطفی و ادامه دادن به شما ارائه می‌شود و نویسنده مسیر پیش‌رویتان را ترسیم خواهد کرد. کتاب حاضر ترجمه‌ی سمانه احمدزاده است که انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی قرار داده است.

با دیمون زاهاریادس بیشتر آشنا شویم

دیمون زاهاریادس نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش در زمینه‌ی بهبود عملکرد فردی و برنامه‌ریزی است. او در آثار خود به دیگران آموزش می‌دهد که چگونه روی کار خود متمرکز شوند و آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. از جمله کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «هنر نه گفتن»، «فرمول برنامه‌ریزی» و کتاب «تمرکز سریع» اشاره کرد.

کتاب قدرت رها کردن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب تمرینی آگاهانه برای برداشتن بار اضافی از دوش ذهنتان است، بنابراین می‌تواند برای عموم افرادی که در پی دستیابی به ذهنیتی هدفمند و مثبت‌اندیش‌اند، مناسب باشد. عمل کردن به توصیه‌های کتاب کمکتان می‌کند انرژی روانی خود را برای رسیدن به اهدافتان بازیابی کنید.

جملات برگزیده کتاب قدرت رها کردن

  • اگر تغییر نکنیم، رشد نکرده‌ایم و اگر رشد نکنیم، به معنای واقعی زندگی نکرده‌ایم. (آناتول فرانس)

  • تفاوت برجسته‌ای میان تسلیم شدن و رها کردن وجود دارد. (جسیکا هاچیگان)

  • وقتی به خود فرصت ‌دهیم که تمام تنش‌ها را رها کنیم، ظرفیت طبیعی بدن می‌تواند در جهت سازگاری خود شروع به فعالیت کند. (تیک نات هان)

  • رها کردن به معنای دست کشیدن از تمامی تصورات و عواطف، کینه‌ها و ترس‌ها، دلبستگی‌ها و ناامیدی‌های گذشته است که روح ما را در خود محصور می‌دارند. (جک کورنفیلد)

  • برخی افراد بر این باورند که پیله کردن و شانه خالی نکردن، نشانه قدرت بسیار است. بااین‌حال، مواقعی وجود دارد که دانستن زمان رها کردن و سپس اقدام به رها کردن، قدرت بسیار بیشتری می‌طلبد. (آن لندرز)

در بخشی از کتاب قدرت رها کردن می‌خوانیم

پایین بودن عزت‌نفس ما را از امر رها کردن دلسرد می‌کند، چون احساس می‌کنیم که سزاوار شرایط تأسف‌بار و درد عاطفی ناشی از آن شرایط هستیم. به جای شناخت نقاط قوت، بر نقاط ضعف خود متمرکز می‌شویم. به جای جشن گرفتن دستاوردهایمان، خود را به خاطر بی‌کفایتی ملموس سرزنش می‌کنیم. افکار ما مملو از خودسرزنشی است زیرا منتقد درونی ما را متقاعد می‌کند که دوست‌داشتنی نیستیم و مستحق شکستیم.

این طرز فکر ما را تحت‌فشار قرار می‌دهد تا اشتباهات، ناامیدی‌ها و سرخوردگی‌های گذشته را حفظ نماییم. ما خودمان را به خاطر این موارد سرزنش می‌کنیم، به آن‌ها محکم می‌چسبیم و فرضمان این است که «سزاوار» آن ناراحتی هستیم. به جای دلسوزی و مهربانی به خود، همچنان خودمان را مسئول اعمال گذشته می‌دانیم. ما خودمان را نمی‌بخشیم.

به‌عنوان‌مثال، یک رابطه از گذشته را به یاد بیاورید که پایان بدی داشته است. ممکن است عوامل متعددی در این ناکامی نقش داشته باشد، ازجمله تصمیمات و رفتارهای هر دو طرف؛ اما اگر گرفتار عزت‌نفس پایین باشیم، شاید به‌طور کامل فرض کنیم که مقصر اصلی خودمان هستیم. این فرض، همراه با حسرتی که به همراهش است، ما را ترغیب‌ می‌کند که به جای رها کردن خاطرات دردناک و ادامه دادن به مسیر زندگی، به آن‌ خاطرات بچسبیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آنچه از این کتاب خواهید آموخت
بخش اول: مزیت رها کردن
بخش دوم: رایج‌ترین دلایلی که رها کردن را برای ما مشکل می‌کنند
بخش سوم: 21 استراتژی برای رهایی و ادامه دادن
نظرات نهایی در مورد قدرت رها کردن
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت رها کردن
نویسنده
مترجمسمانه احمدزاده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-622-92760-6-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت رها کردن

مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اول از هر چیزی لازمه از مترجم توانا خانوم احمد زاده تشکر کنم که این کتاب را فوق العاده به زبان فارسی برگردان را انجام داده‌اند. کتاب بالا، فوق العاده ست. به تمام معنا، این کلمات با خواننده کاملا ارتباط برقرار می‌کنه، برای هر فردی ممکنه یک چنین حالت‌هایی وجود داشته باشه که در گذشته مانده باشیم و سر مسائلی خشم و دلخوری با ما همینجوری رشد کرده باشه و همراهمون بوده باشه که واقعا نذاشته زندگی نرمال خودمونو داشته باشیم و باعث شده باشه به‌جای پیشرفت و رشد فردی به پسرفت و به شخص دیگری تبدیل بشیم که برای خودمون هم غریبه شده باشیم. نویسنده‌ی کتاب با تسلط کامل بر موضوع روانشناسی و علم بر این موضوع تونسته به زبانی ساده و روان به نوعی با دادن تمارین حرفه‌ای ولی فوق العاده راحت و توضیحات گیرا این حس مبهم و خطرناک رو برای ما بازش کنه و بتونیم به راحتی باهاش کنار بیایم، البته با زمان دادن و انجام تک تکشون. فرد عصبی قبل از هر چیز و شخص دیگه‌ای اول به خودش آسیب می‌رسونه و اگر جزو اون دسته از افرادی هستید که درون خودتون چیزی دارید ونیاز هست که رهاش کنید، این کتاب مخصوص شماست حتما بخوانید. سپاس از نویسنده، مترجم و تیم خوب کتابراه عزیز.
صابر کیانیان
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
این کتاب در ادامه تئوری روانکاوی فروید هست که معتقده رفتارهای انسان تحت تاثیر تجارب گذشته است. با این تفاوت که در این کتاب برای رهایی از تاثیر این تجارب و عواطف منفی، راهکارهای واقعا عملیاتی ذکر میشه. پیشنهاد میکنم افرادی که سعی در رها شدن از گذشته خود دارند این کتاب کاربردی رو حتما مطالعه کنند. ممنون
فرزانه کامگاری
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
خیلی لذت بردم از خوندن این کتاب. خیلی شفاف و به زبانی ساده معنی واقعیه عدم دلبستگی رو بیان میکنه و رها شدن درست رو آموزش میده. باتوجه به برداشت اشتباهی که عموم از رها کردن مسایل و افکارشون دارن خوندن این کتاب رو حتما توصیه میکنم.
Mehra
۱۴۰۲/۶/۱۰
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که در این حیطه مطالعه کردم... ترجمه، محتوا و تکنیک‌ها عالی بود فقط کسی که انجام بده تاثیر عمیقشو میفهمه گرچه حتی خوندنش هم واقعا ارامش بخشه
به نظرم چندماه یک بارباید به این کتاب سر زد و از راه حل هاش برای رها سازی خشم‌ها نفرت‌ها و ناکامی‌هایی که درونمون جمع شده بهره برد
👌👌👌
شهلا شعیبی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ای کاش از دو سالگی یاد میگرفتم تا اینقد خودم و انرژیمو و زندگی و وقتمو صرف دلخوری‌های بیجا نمیکردم. تکنیک رها کردنش عالیه. چونکه وقتی اونا رو روی دوشت میکشی سنیگینیشون رو همه جای زندگیت حس میکنی ولی وقتی رها می‌کنیم همه چیز عالی میشه و مثل پروانه رها میشی.
علیرضا دانایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
رهاسازی احساسات گیرافتاده وسرکوب شده امروزه یکی از بهترین وکاملترین وموثرترین روشهای رسیدن به سلامتی، آرامش، شادی، ثروت وغیره میباشد من خودم عملا اجرا میکنم که‌ای اف تی یکی از اون روشهاست. این کتاب عالیست
شهلا رحمن نژاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
کتاب بسیار خوبی بود به نظرم.
با کمک این کتاب میتونیم احساسات و عواطف منفی خودمون رو شناسایی و درک کنیم وبعدش با استفاده از راهکارهایی که مطرح شدن داخل همین کتاب از شر این احساسات بد کم کم خلاص شیم.
سولماز عبدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
به نظر من کتاب خوبیه ولی میشد از این بهتر باشه خیلی از افراد در زندگیشون مشکلاتی دارن که نمیتونن فراموششون کنن حتی نمیتونن گذشتشون رو ببخشن به نظر من به جای فراموشی و ببخشش درصدد حل مشکلات و حتی درمان آن تروماهای روانی باشند این طوری بهتره.
Maede
۱۴۰۲/۲/۲۲
این کتاب خوب بود هرچی از خوبیش بگم کم گفتم این کتاب و تو هر سنی ادم میتونه بخونه چون مطالب خوبی داش ک بدرد میخورد و این کتاب تمرینای اولش خیلی بدرد اون ادمی میخوره ک میخاد شخصی یا چیزی رو فراموش کنه کلا کتاب خوبی بود مخصوصا برا زندگی ممنون از نویسنده
مهسا سلطانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
موضوع خوب، متن روان و تمرینات خوب این هم یکی از کتاب‌هایی است که به نظرم باید از آن یاد بگیریم که رها کنیم و مثبت بمانیم. هر چند به نظرم این کتاب مکمل جلسات روان درمانی است و به تنهایی ممکن است باعث خستگی شود. پیشنهاد میکنم بخوانید
لیلا بهرامی
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب بسیار ساده ترجمه شده با کلمات قابل وفهم ودرست
از این کتاب اموختم که برای رهایی از خاطرات دردناک یا چیزی که نمیخواهیم باید رشد کنیم با خودمان دوست باشیم مستقل و بدون وابستگی عاطفی باشیم انگاه گذشته دردناک از بین میرود
سلیمه حزابیان
۱۴۰۲/۱/۵
جاهایی که واقعا نیاز داشتم تا یه دوست یا کسی راهنماییم کنه چکار کنم و کسی نتونست آرومم کنه این کتاب بطرز شگفت انگیزی تونست حال درونیمو خوب کنه انگار یه دوست واقعی داشت باهام حرف دلمو میزد و بهم تسلی خاطر میداد واقعا از این کتاب لذت بردم
مریم
۱۴۰۲/۱/۱۶
باسلام. کتاب رو تا آخر خوندم. اولش رو دوست داشتم ولی از وسطش حوصله بر بود. از وسطهاش حس و حال کتاب مدرسه بود. برای سرفصل نگاه کردن‌های تکی کتاب خیلی خوبی هست، اما برای کامل خوندن، بنظرم کتاب میتونست قشنگ تر نوشته بشه.
ساناز حاتمی
۱۴۰۲/۱/۸
خوندن این کتاب برای افرادی ک در زمان حال در گذشته زندگی میکنند و نمی‌تونند از یک اتفاقات برهه زندگی رها بشن بسیار مفید و کارگشاست؛ خوندن این کتاب برای رهایی از افکار دست و پاگیر شدیدا توصیه می‌شود‌ممنون
بهاره عزت تبار
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
همیشه گذشتن و رها کردن برای آدم سخت بوده خیلی وقت‌ها غیرممکن هست و همین جلوی پیشرفت انسان رو می‌گیره کتابی که به آدم کمک کنه خیلی مهمه
مشاهده همه نظرات 66

راهنمای مطالعه کتاب قدرت رها کردن

برای دریافت کتاب قدرت رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.