معرفی و دانلود کتاب کار عمیق: اصول تمرکز در دنیای حواس پرتی

عکس جلد کتاب کار عمیق: اصول تمرکز در دنیای حواس پرتی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار عمیق: اصول تمرکز در دنیای حواس پرتی

در دنیای کنونی که تکنولوژی به‌سرعت در حال رشد و توسعه است شما نیز برای پیشرفت باید با این سرعت هماهنگ شوید؛ اما چطور؟ کال نیوپورت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب کار عمیق به شما پاسخ می‌دهد. کتاب حاضر موفق به کسب عناوینی همچون کتاب پرفروش وال استریت ژونال، پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شده است.

درباره کتاب کار عمیق

منظور از تمرکز این است که در انجام دادن‌ کارها تمام توجه خود را روی یک کار معطوف کنید بدون آن که چیزی حواس شما را پرت و یا از انجام آن کار منصرفتان کند. اگر شما در انجام کارها تمرکز کافی داشته باشید هیچ ایده، فکر و یا احساس غیرمرتبطی به ذهنتان خطور نمی‌کند. برای مثال اگر مشغول خواندن کتابی هستید به سراغ گوشی موبایل یا تلویزیون نمی‌روید. تمرکز مزایای زیادی در پی دارد. از جمله: کنترل ذهن، دور کردن افکار و اندیشه‌های ناخواسته، بهبود حافظه، بهبود و افزایش کارایی مطالعه و درس خواندن، اشتباهات کمتر در کار و دقت بیشتر، تقویت اراده، آرامش درونی بیشتر، افزایش سرعت در انجام کارها و ...

در مقابل افرادی که بر انجام اعمال خود متمرکز هستند، افرادی قرار دارند که تمرکز کافی ندارند و این موضوع مشکلاتی را برای آنان به وجود می‌آورد. در ادامه به تعدادی از این مشکلات اشاره می‌کنیم. افرادی که با مشکل عدم تمرکز مواجه هستند کارها و وظایفشان را به تعویق می‌اندازند، نمی‌توانند وظایف خود را به اتمام برسانند، قادر به عملی کردن تصمیمات خود نیستند، سرعتشان در انجام کارها پایین است و... همه‌ی این عوامل سبب از بین رفتن اعتمادبه‌نفس ایشان می‌شود. کال نیوپورت (Cal Newport) در کتاب کار عمیق (Deep Work) به تفحص در عوامل ایجاد حواس‌پرتی در افراد پرداخته و قواعد و اصولی را برای تمرکز بیشتر معرفی نموده است.

معرفی و دانلود کتاب کار عمیق

چه کارمند ساده‌ی یک شرکت باشید چه مدیریت یک شرکت بزرگ را برعهده داشته باشید قطعاً می‌دانید که بدون داشتن سرعت کافی، در انجام امور و وظایفی که برعهده دارید، به بسیاری از برنامه‌های خود نمی‌رسید. شاید این سؤال برایتان پیش آید که چطور می‌توانیم سرعت خود را افزایش دهیم بدون آن که در کیفیت کارمان خللی ایجاد شود؟ با توجه به دردسترس‌بودن فناوری‌های گوناگون، دستیابی به این سرعت غیرممکن نیست ولی شرط لازم آن داشتن «تمرکز» است. شما با انجام کار عمیق و حفظ تمرکز خود قادر خواهید بود به یکی از موفق‌ترین افراد حوزه‌ی خود تبدیل شوید.

کتاب کار عمیق به شما می‌آوزد که همیشه‌ یک دانش‌آموز باقی بمانید. از آنجایی که دنیای پیرامونتان مدام در حال تغییر است، شما هم می‌بایست پیوسته در حال یادگیری باشید. یکی از راه‌های پیشنهادی این کتاب کنار گذاشتن تلفن همراه است؛ چراکه تلفن همراه در دهه‌ی کنونی بیشتر از این که وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران باشد تبدیل به یک وسیله‌ی سرگرم‌کننده و اسباب‌بازی شده است.

نیوپورت در کتاب حاضر به گردآوری مستندات و تجربیاتی پرداخته که تصورات شما را در رابطه با فعالیت‌های تجاری و شبکه‌ی ‌پیچیده‌ی روابط، دگرگون می‌سازند. با مطلعه‌ی کتاب کار عمیق به اسرار شرکت‌های بزرگ دیجیتالی و موفق‌ترین افراد جهان دست می‌یابید.

افتخارات کتاب کار عمیق

  • پرفروش‌ترین کتاب تجاریِ ژورنال وال‌استریت
  • بهترین کتاب تجاری سال از سوی آمازون

نکوداشت‌های کتاب کار عمیق

  • این کتاب یکی از آثار مورد علاقه‌ی من است که تحولات عمیقی در زندگی‌ام ایجاد کرده است. مطمئن هستم که برای شما نیز سودمند خواهد بود. (برت مک کی، نویسنده)
  • کتاب کار عمیق، راهکارهای عملی و فوری را برای پرورش تمرکز به شما پیشنهاد می‌کند. (آدام ام. گرانت، نویسنده)
  • این اثر کال نیوپرت در حکم راهنمایی است که به شما می‌آموزد در هر محیطی بدون حواس‌پرتی و با تمرکز کامل به یادگیری و عملکرد سریع و قوی دست یابید. (دانیل اچ. پینک، نویسنده)
  • کتاب کار عمیق دربرگیرنده‌ی آگاهانه‌ترین و شگفت‌انگیزترین پیشنهادات کاربردی است که من برای بازیابی توانایی‌های ذهنی خود از آن استفاده کردم. (متیو بی. کرافورد، نویسنده)
  • نیوپورت با نوشتن کتاب کار عمیق، به جایگاه‌ ویژه‌ای در میان نویسندگان موفقیت و خودیاری دست یافت. (نیویورک تایمز)

کتاب کار عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودسازی، با مطالعه‌ی این کتاب به راهکارها و نکات مهم و مفیدی دست خواهند یافت.

در بخشی از کتاب کار عمیق: اصول تمرکز در دنیای حواس پرتی می‌خوانیم

لروی تأثیر این باقی‌مانده‌ی توجه بر عملکرد را این‌گونه بررسی کرد؛ او جدولی را به افراد شرکت‌کننده در این تحقیق داد و از آن‌ها خواست تا آن را حل کنند. در میانه‌ی حل جدول توسط شرکت‌کنندگان، آن‌ها را از ادامه‌ی کار منع کرد و توجه آن‌ها را به کار جدید و چالش بر‌انگیز دیگری جلب کرد. او چند رزومه‌ی کاری فرضی به آن‌ها داد تا بخوانند و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش شخص فرضی تصمیم‌گیری کنند. به گروه دیگر از شرکت‌کنندگان نیز اجازه داد تا بعد از اتمام حل جدول، به سراغ کار بعدی بروند. همچنین برای سنجش میزان باقی‌مانده‌ی توجه بین حل جدول و بررسی رزومه‌ی افراد فرضی، بازی با کلمات را به راه انداخت. نتیجه‌ی این آزمایش و سایر آزمایش‌های مشابه کاملاً مشخص است: افرادی که کار خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند و بلافاصله به سراغ کار بعدی می‌روند، در کار بعدی با کاهش بهره‌روی مواجه خواهند شد و هرچه این تغییر سریع‌تر انجام شود، بهره‌وری نیز بیشتر کاهش می‌یابد.

مفهوم باقی‌مانده‌ی توجه، صحت فرمول شدت تمرکز را تأیید می‌کند و به همین ترتیب بهره‌وری گرنت را نیز توجیه می‌کند. گرنت با تلاش بی‌وقفه و بدون تغییر در انجام کارهای دشوار، آثار منفی باقی‌مانده‌ی توجه را در سایر کارهایش به‌حداقل می‌رساند و به او اجازه می‌دهد تا بهره‌وری و بازدهی‌اش در انجام کار جاری به حداکثر برسد. به عبارت دیگر، وقتی گرنت روزهای متوالی را در خلوت خود روی یک مقاله کار می‌کند، نتیجه‌ی کارش به‌مراتب بالاتر از سطح استاندارد سایر اساتید معمولی دانشگاه خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
پیشگفتار
بخش اول: ایده
فصل اول. کار عمیق ارزشمند است
فصل د‌وم. کار عمیق کمیاب است
فصل سوم. کار عمیق هدفمند است
بخش دوم: قوانین
قانون اول. عمیق کار کنید
قانون دوم. خستگی و بی‌حوصلگی را در آغوش بکشید
قانون سوم. از حضور در رسانه‌های اجتماعی بپرهیزید
قانون چهارم. کم‌عمقی را از بین ببرید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار عمیق: اصول تمرکز در دنیای حواس پرتی
نویسنده
مترجممحسن شعبانی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-5911-38-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار عمیق

Maryam
۱۴۰۲/۸/۲۸
بالاخره این کتاب رو با ترجمه روون تری پیدا کردم، با تشکر از آقاى شعبانی به خاطر ترجمه خوبشون.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کار عمیق

برای دریافت کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.