معرفی و دانلود کتاب کارآگاه دهکده

عکس جلد کتاب کارآگاه دهکده
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآگاه دهکده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآگاه دهکده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآگاه دهکده

کتاب کارآگاه دهکده مجموعه داستان‌های کوتاه معماییِ ویلیام فاکنر است. این داستان‌ها از یکدیگر مستقل‌اند و تنها نقطه‌ی اشتراکشان، حضور شخصیتی با نام گاوین استیونز است که سعی دارد عدالت را به دهکده بازگرداند. این وکیل-کارآگاه نخستین بار در سال 1931، با داستان «مو» وارد ادبیات آمریکا شد.

درباره‌ی کتاب کارآگاه دهکده

ویلیام فاکنر ( William Faulkner) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکاست که با رمان درخشان «خشم و هیاهو» در ذهن بیشتر مردم ماندگار شده است. شاید خیلی‌ها ندانند که این غول ادبیات آمریکا با نوشتن کتاب کارآگاه دهکده (Knight's Gambit) در حوزه‌ی ادبیات جنایی - معمایی نیز قلم زده است. او داستان‌های این مجموعه را در دهه‌های 1930 و 1940 نوشت و آن‌ها را در سال 1949، به دست انتشار سپرد. جالب است که دقیقاً در همان سال، فاکنر جایزه‌ی نوبل ادبیات را نیز از آن خود کرد.

شخصیت اصلی مجموعه داستان کارآگاه دهکده، گاوین استیونز است. ویلیام فاکنر این شخصیت را با الهام از دوست صمیمی‌اش، فیل استون، خلق کرد. فیل استون فارغ‌التحصیل حقوق قضایی دانشگاه ییل بود و تا سن بازنشستگی در شهر جکسون می‌سی‌سی‌پی، به شغل وکالت اشتغال داشت. او با کشاورزان زیادی سر و کار داشت که بر سر زمین با هم یا با دولت دعوا می‌کردند. البته گاوین استیونزِ داستان‌های فاکنر، از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده و نوعی وکیل-کارآگاه است. این شخصیت در سیزده اثر فاکنر حضور دارد که شش تای آن‌ها رمان هستند و شش اثر دیگر را که داستان کوتاهند، در کتاب کارآگاه دهکده می‌خوانید.

معرفی و دانلود کتاب کارآگاه دهکده

شخصیت اصلی اولین داستان کتاب کارآگاه دهکده، یک مرد سلمانی با نام هاک شاو است که کم حرف می‌زند، خلق‌وخویی مرموز دارد و این دیگرانند که داستان زندگی‌اش را روایت می‌کنند.

دومین قصه‌ی مجموعه، یعنی داستان «دود»، داستانی است خشن از دو برادر، پدری بی‌رحم و یک قتل مرموز. البته این قتل برای همه به‌جز گاوین استیونز مرموز است. خطوط داستانی پیچیده و پایان‌ غافلگیرکننده، «دود» را به یکی از بهترین داستان‌های پلیسی تبدیل کرده است.

ویلیام فاکنر در داستان «تارک دنیا» بی‌عدالتی و تراژدی را نشان می‌دهد. افراد قدرتمند و بی‌رحم از سادگی مردم عادی سوء‌استفاده می‌کنند؛ اما این‌جاست که استیونز وارد داستان می‌شود و این سیستم معیوب را به هم می‌ریزد.

چهارمین داستان کتاب کارآگاه دهکده، «دستی روی آب‌ها» نام دارد. شخصیت‌های اصلی این داستان معلولان ذهنی و جسمی هستند. کسانی که شاید در آن زمان افراد جامعه هیچ احساس مسئولیتی در قبال آن‌ها نداشتند.

داستان «فردا» نشان می‌دهد که زندگی چقدر می‌تواند ظالمانه باشد و چگونه دیگران از غرایز یک شخص علیه خودش استفاده می‌کنند.

داستان آخر کتاب کارآگاه دهکده «شب غلط بنماید» نام دارد. فاکنر این داستان را در سال 1941 نوشت و پنج سال بعد آن را به یک نشریه‌ی داستان‌های پلیسی و معمایی فرستاد. در این قصه هم گاوین استیونز شخصیت اصلی داستان است؛ اما مانند بقیه‌ی داستان‌ها، برادرزاده‌ی استیونز داستان را برای مخاطب روایت می‌کند. داستانی جذاب با پیچ‌وخم‌های معمایی بی‌نظیر.

احمد اخوت، مترجم کتاب کارآگاه دهکده، شش داستان پلیسی از ویلیام فاکنر را گرد هم آورده و با مقدمه‌ای جامع و کامل، این بُعد از نویسندگی فاکنر را به مخاطبان نشان داده است. هر شش داستان مقدمه‌ای جداگانه دارند که اطلاعات بیشتری از داستان و فضای آن به خوانندگان می‌دهد. نشر افق مجموعه داستان کوتاه کارآگاه دهکده را منتشر کرده است.

کتاب کارآگاه دهکده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات مدرن و داستان‌های معمایی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب کارآگاه دهکده را بخوانید.

در بخشی از کتاب کارآگاه دهکده می‌خوانیم

اگر هم زمانی عشقی در کار بوده، هر کس هم که جای من بود می‌گفت که هاک‌شاو دیگر فراموشش کرده بود. البته منظورم نه از همین عشق‌های الکی بلکه عشقی واقعی است. وقتی اولین‌ بار سیزده سال پیش او را دیدم (آن ‌وقت‌ها تازه دستفروش شده بودم و در می‌سی‌سی‌پی شمالی و آلاباما پیراهن و لباس کار می‌فروختم)، در یکی از مغازه‌های سلمانی پُرترفیلد مشغول به کار شده بود. به خودم گفتم: «این بابا دیگه اصلاً مجرد سرخوده. مجرد و چهل‌ساله به دنیا اومده.»

مردی بود کوتاه‌قد که با موهای حنایی و چهره‌ای نامشخص که اگر او را حالا می‌دیدی ده دقیقه بعد قیافه‌اش را به خاطر نمی‌آوردی با یک کت‌وشلوار فاستونی آبی‌رنگ و یک پاپیون سیاه، از آن‌ها که از پشت یقه تَقّی بسته می‌شوند و همان‌طور آماده از دکان می‌خرند. مکسی می‌گفت یک سال بعد که این هاک‌شاو از قطار جنوب پیاده شد، همین لباس آبی‌رنگ را پوشیده بود همراه با پاپیون سیاه و یکی از این چمدان‌های چرم مصنوعی را دستش گرفته بود. این بود تا یک سال بعد که دوباره او را در جفرسون در سلمانیِ مکسی دیدم و اگر به خاطر صندلی آشنایش نبود او را اصلاً به جا نمی‌آوردم، همان قیافه و همان پاپیون، به ‌خدا انگار او را با صندلی و مشتری‌ها و ابزار سلمانی‌اش برداشته بودند بدون ذره‌ای تغییر شصت میل آن ‌طرف‌تر در جفرسون گذاشته بودند.

فهرست مطالب کتاب

در آستانه‌ی کتاب
فیل استونِ فاکنر
سالشمار زندگی گاوین استیونز
آثاری که گاوین استیونز در آن‌ها حضور دارد
مو
دود
تارک دنیا
دستی روی آب‌ها
فردا
شب غلط بنماید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآگاه دهکده
نویسنده
مترجماحمد اخوت
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-353-444-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآگاه دهکده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارآگاه دهکده

برای دریافت کتاب کارآگاه دهکده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.