معرفی و دانلود کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی

کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی نوشته‌ی محرم آقازاده و مهتاب سادات میرایی آشتیانی، با پاسخ دادن به تمام سوالات مربیان پیش دبستانی به آن‌ها کمک می‌کند تا برای هدایت و تربیت کودکان آمادگی لازم را به دست آورند.

بدون شک از فعل­‌های اساسی انسان ساختن و بازسازی است. انسان‌ها برای اینکه بامعنا زندگی کنند، نیاز دارند تا همه چیز را از نو بسازند و ساخته‌هایشان را فرو بریزند. مناسب‌­ترین زمان برای آموختن این فعل­‌ها، دوره پیش‌ دبستانی و صد البته پیش از آن است.

کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی (Applying constructivist learning theory in preschool) از چهار فصل تشکیل شده است. فصل نخست این کتاب، به طور کلی انواع نظریه­‌های یادگیری را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل دوم نظریه­‌های شناخت گرایی، رفتارگرایی، یادگیری مبتنی بر مغز، انسان‌گرایی و ساخت‌ و سازگرایی شرح داده می‌شود.

فصل سوم، شرایط یادگیری و ساخت‌ و سازگرایی، نقش ویگوتسکی در ساخت و سازگرایی اجتماعی و... مورد بحث قرار گرفته است. فصل چهارم یادگیری از طریق همیاری، روشی ساخت‌ و ساز گرا را مورد تحلیل و بررسی قرار می­‌دهد. در فصل پنجم تلاش بر این بوده که در چارچوب تفکرات ویگوتسکی طرز نگاه ساخت‌ و سازگرایانه به گونه‌­ای عملی نشان داده شود.

در بخشی از کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و سازگرایی در پیش‌ دبستانی می‌خوانیم:

دیدگاه‌های ساخت‌ و ساز گرایی از پژوهش‌های پیاژه، ویگوتسکی، روان‌شناسان گشتالت، بارتلت و برونر و نیز از فلسفۀ پرورشی جان دیویی سرچشمه می‌گیرند و این‌ها فقط قسمتی از سوابق را شامل می‌شوند. ساخت‌ و سازگرایی یک اصطلاح کلی است که به دامنۀ وسیعی از مسائل جاری وابسته به روان‌شناسی، فلسفه و آموزش مربوط می‌شود (سیف، 1387).

سال‌ها ساخت‌ و سازگرایی اصطلاحی بود که فقط در مجله‌ها وجود داشت و اساساً فلاسفه، معرفت‌شناسان و روان‌شناسان به آن توجه نمی‌کردند. امروزه ساخت‌ و سازگرایی به طور منظم در مجموعه کتاب‌های درسی، روش‌های معلمان، چارچوب‌های برنامۀ درسی، ادبیات اصلاح‌گرایانۀ آموزش‌ و پرورش و مجلات تربیتی نمایان می‌شود. هم‌ اکنون ساخت‌ و سازگرایی وجهه و نامی در آموزش‌ و پرورش دارد (بروکس و بروکس، 1999).

در سال‌های اخیر ساخت‌ و سازگرایی توجه بسیاری را در زمینۀ آموزش، آماده‌سازی محصلان و شکل‌دهی سیاست‌های گوناگون به خود جلب کرده است و در واقع یک چارچوب طبیعی و مثمر ثمر برای آموزش در مقاطع گوناگون تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ ناشر
مقدمۀ مؤلفان
فصل 1: نگاهی به نظریه‌های یادگیری
فصل 2: درآمدی بر ساخت‌ و سازگرایی
فصل 3: شرایط یادگیری و ساخت‌ و سازگرایی
فصل 4: یادگیری از طریق همیاری، روشی ساخت‌ و سازگرا
فصل 5: ویگوتسکی در پیش‌ دبستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-600-464-015-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی

کمیل کلبادی نژاد
۱۴۰۲/۳/۲۳
کتاب جالب و در حوزه آموزش و پرورش کاربردی می‌باشد
به دانشجو معلمان برای مطالعه پیشنهاد می‌شود
مهدی مهری حسینی
۱۴۰۱/۸/۹
کاربردی بود و از آن لذت بردم
امیرعباس اسماعیلی
۱۳۹۹/۹/۲۲
بسیارکاربردی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی

برای دریافت کتاب کاربرد نظریه یادگیری ساخت‌ و ساز گرایی در پیش‌ دبستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.