معرفی و دانلود کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر: داستان‌های گروتسک

عکس جلد کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر: داستان‌های گروتسک
قیمت:
3000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر: داستان‌های گروتسک

فرانتس هولر یکی از داستان‌نویسان نامدار ادبیات سوئیس است. در کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر، شماری از داستانک‌ها و قصه‌های کوتاه وی، به قلم توانای ناصر غیاثی ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. عمده‌ی این داستان‌ها حال‌وهوایی گروتسک دارند.

درباره کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر

فرانتس هولر در ایران نویسنده‌ی چندان شناخته‌شده‌ای نیست. با این حال، آثار او در زادگاهش سوئیس، و البته در دیگر کشورهای اروپایی، طرفداران خاص خود را دارد. منتقدانْ وی را «فرانتس کافکای داستانک» لقب داده‌اند. آثار او، به راستی نیز شباهت‌های بسیاری به نوشته‌های داستانی فرانتس کافکا، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آلمانی‌زبان دارند. در نوشته‌های هولر، طنزی نیرومند و گاه گزنده به چشم می‌خورد؛ طنزی که موضوع آن عمدتاً مناسباتِ دست‌وپاگیرِ زندگی اجتماعی‌ست. هولر در داستان‌هایش به ترسیم زندگی شخصیت‌های میان‌مایه می‌پردازد؛ مردان و زنانی معمولی، که اغلب درگیر وضعیت‌هایی ابزورد می‌شوند. این داستان‌ها تأثیری نیرومند بر خواننده بر جای می‌گذارند، و کمابیش اغلب آن‌ها، تا مدت‌ها در حافظه‌ی مخاطب باقی می‌مانند.

در کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر (Die Karawane am Boden DES Milchkrugs) مخاطب ترجمه‌ی فارسی سی و پنج داستان کوتاهِ فرانتس هولر خواهید بود. البته شاید بهتر باشد برای توصیف این آثار، به جای داستان کوتاه از واژه‌ی داستانک استفاده کنیم. داستانک، در مقایسه با داستان کوتاه، حجم به مراتب کمتری دارد و در آن، خبری از پیرنگ‌های رواییِ پیچیده و شخصیت‌پردازی‌های پرجزئیات نیست؛ بلکه عمدتاً، واقعه‌ای کوچک با زبان و لحنی طنزآمیز روایت می‌شود.

داستانک‌های کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر اغلب حال‌وهوایی گروتسک دارند و با پایان‌های غافلگیرکننده همراهند.

کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر توسط نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و دوست‌داران ادبیات مدرن اروپا، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر، نوشته‌ی فرانتس هولر، به شمار می‌روند.

با فرانتس هولر بیشتر آشنا شویم

فرانتس هولر (Franz Hohler) متولد سال 1943 و اهل کشور سوئیس است. او هنرمندی با استعدادهای گوناگون است: هم داستان و رمان و نمایشنامه می‌نویسد، هم در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعال است. همچنین، در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند و در زمینه‌ی نوازندگی نیز دستی بر آتش دارد. آثار او تاکنون جوایز فراوانی را برایش به ارمغان آورده. شمار کتاب‌های او به حدود پنجاه عنوان می‌رسد. از میان این کتاب‌ها، می‌توان به آثار پیش رو اشاره نمود: «یک جفت چکمه برای هزارپا»، «باران سنگ»، «کاروان ته کوزه‌ی شیر» و «دکتر پارکینگ».

در بخشی از کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر: داستان‌های گروتسک می‌خوانیم

درها با ضربه باز و دو موجود سراپا قرمز‌پوش با کلاه‌هایی بلند و جیغ‌هایی وحشتناک وارد شدند و با‌وحشی‌گری و تکان دادن دست‌و‌پا پریدند وسط بزرگ‌ترین گروه خرگوش‌ها. خرگوش‌ها فوری هر کدام به سویی پراکنده شدند. آن دو موجود در حالی‌که بی‌وقفه نعره می‌زدند، به‌سرعت برق اول شروع کردند به دویدن دور آخور و بعد کنار دیوارهای اصطبل. بیشتر خرگوش‌ها اول از همه به آن سمت گریخته بودند. آستین‌های پهن‌شان را در هوا تکان‌تکان می‌دادند. گاهی برای لحظه‌ی کوتاهی می‌ایستادند و چند‌بار بالا‌و‌پایین می‌پریدند، روی کف چوبی پا می‌کوبیدند، با مشت به دیوار می‌زدند یا خودشان را می‌انداختند روی تک‌تک خرگوش‌ها که با تغییر ناگهانی مسیر سعی می‌کردند فرار کنند و با ترس‌و‌لرز و فریادهای جگرخراش به این‌طرف ‌و ‌آن‌طرف می‌دویدند، آن هم با چنان سرعتی که هرگز فکر نمی‌کردم این حیوانات سنگین‌وزن بتوانند آن‌قدر تند بدوند. در‌ حالی‌که سر جایم خشکم زده بود، دور‌و‌برم کاه و پر بود که در هوا قروقاطی شده و گوش و سُم و سر‌و‌صداهای طنین‌انداز در تلاطم بود و داشت نفسم را می‌برید. ناخودآگاه دستم را گرفتم جلوِ صورتم. آن دو نفر با همان سرعتی که آمده بودند، از درها خارج شدند. کمی طول کشید تا گرد‌و‌غبار داخلِ اصطبل خوابید و خرگوش‌ها آرام شدند.

وقتی آقا و خانم وتشتاین به طرف من آمدند، روی پیشانی‌شان قطره‌های عرق نشسته بود و صورت‌شان قرمز شده بود.

پرسیدم: «آخر چرا این کار را می‌کنید؟»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
بین راهی
سه ناظر
اعدام
بازی فوتبال
گوشت خرگوش آب‌دار
یک عادت زشت
همسایه‌ی تازه‌
فروشنده و گوزن
غول‌ها در پارکینگ
ترانه‌شنو
شست‌وشو
سرگین غلتان
تصویری وحشت‌زا
No King
موجود عجیب
کاروان
در نوادا
رویا
قلاب
ورق کاغذ
پیرزن
عاقبت
بلیت تله‌سیژ
مهمانیِ کباب
سقوط
یک گفت‌وگوی شنیدنی
کارگر کشاورزی
دو پژوهشگر
صندوقِ نامه
لاغری
سوسمار گیاه‌خوار
نابودی جهان
کبوتر
خبر پیش‌خدمت
کشتار جمعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر: داستان‌های گروتسک
نویسنده
مترجمناصر غیاثی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-362-876-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر

برای دریافت کتاب کاروان ته کوزه‌ی شیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.