معرفی و دانلود کتاب کافیه بپرسی!: متفاوت باش، شجاع باش، خودت باش

عکس جلد کتاب کافیه بپرسی!: متفاوت باش، شجاع باش، خودت باش
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کافیه بپرسی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کافیه بپرسی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کافیه بپرسی!: متفاوت باش، شجاع باش، خودت باش

سونیا سوتومایور در کتاب کافیه بپرسی! داستانی هیجان‌انگیز و متفکرانه را روایت می‌کند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز که برنده‌ی جایزه‌ی فمیلی اشنایدر نیز شده، داستانی زیبا درباره‌ی تفاوت جسمی و رفتاری آدم‌ها و درک تفاوت‌ بین انسان‌هاست.

درباره کتاب کافیه بپرسی!

کتاب تصویری کافیه بپرسی! متفاوت باش، شجاع باش، خودت باش (Just ask!: be different, be brave, be you) داستانی متفکرانه و همدلانه است که پیامی انسانی را به شیوه‌ای مستقیم ارائه می‌دهد. سونیا سوتومایور (Sonia Sotomayor) داستانی زیبا را درباره درک تفاوت میان انسان‌ها با زبانی کودکانه روایت می‌کند. تفاوت‌هایی که هر فرد را از دیگری متمایز می‌کند. این کتاب ناتوانی افراد را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد و بر توانایی‌های منحصر به فرد هر شخصیت تاکید می‌کند که مخاطب این ویژگی‌ها را منحصر‌به فرد می‌انگارد. سبک نگارش کتاب با روحیه لطیف کودکانه همسو است و این موضوع جذابیت این داستان را دوچندان کرده است؛ به گونه‌ای که صمیمیت و زیبایی در جای‌جای این داستان نهفته است.

سونیا سوتومایور در کتاب کافیه بپرسی! توانایی‌های متفاوتی را که کودکان (و افراد در هر سنی) با وجود کمبودها دارند مورد تحسین قرار داده است. داستان کتاب الهام‌گرفته از زندگی خود نویسنده است. واقعیتی است که نویسنده خود تجربه کرده است. او به عنوان فردی که در کودکی مبتلا به دیابت تشخیص داده شده بوده، در مورد کودکانی با انواع چالش‌ها می‌نویسد. نویسنده در طول روایت داستان به قدرت‌های ویژه‌ای که شخصیت‌های داستان (بچه‌ها) دارند نیز نگاه می‌کند. نویسنده داستان را این‌گونه روایت می‌کند که بچه‌ها با هم کار می‌کنند تا یک باغ بسازند و در طول مسیر از یکدیگر در مورد ناتوانی‌هایشان سؤال می‌کنند. این کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند که همین کار را انجام دهند: وقتی با کسی روبرو می‌شویم که با ما متفاوت است اما مطمئن نیستیم چرا، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که فقط بپرسیم.

تفاوت زیباست! تفاوت‌ها دنیای ما را می‌سازد؛ درست شبیه گل‌هایی با رنگ‌ها و بوهای متفاوت که باغچه را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند. احساس متفاوت بودن به خصوص در دوران کودکی، می‌تواند سخت باشد. اما همان‌طور که انواع مختلف گیاهان و گل‌ها یک باغ را زیباتر و لذت بخش‌تر می‌کند، افراد مختلف نیز دنیای ما را سرزنده‌تر و شگفت‌انگیزتر می‌کنند. همین تفاوت‌ها ما را منحصربه‌فرد می‌کند و از ما آدم‌های بهتر و قوی‌تری می‌سازد. پس اگر درباره‌ی تفاوت‌های فرد دیگری کنجکاو شدی... کافیه بپرسی!

نکوداشت‌های کتاب کافیه بپرسی!

  • با پرداختن به موضوعاتی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، این کتاب تصویری پیام خود را به شیوه‌ای مستقیم و فوق‌العاده صمیمانه ارائه می‌دهد. (فهرست کتاب، نقد ستاره‌دار)
  • مروری کلی، مثبت و لذت‌بخش بر ناتوانی‌ها. (Kirkus)
  • داستانی متفکرانه و همدلانه. (SLJ)

کتاب کافیه بپرسی! کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب هیجان‌انگیز و آموزنده مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است. خصوصاً کودکان 4 تا 8 ساله از این اثر بسیار لذت خواهند برد.

سونیا سوتومایور را بیشتر بشناسیم

سونیا سوتومایور در برانکس نیویورک به دنیا آمد. پرزیدنت باراک اوباما در 26 می 2009 او را به عنوان دستیار قاضی دیوان عالی معرفی کرد و او این سمت را در 8 آگوست 2009 به عهده گرفت. او با آثاری همچون «دنیای محبوب من»، «صفحات عطف»، «دنیای محبوب سونیا سوتومایور» و «فقط کمک کن!» مورد تمجید و تحسین همگان قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب کافیه بپرسی!: متفاوت باش، شجاع باش، خودت باش می‌خوانیم

اسم من مانوئل است. اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی دارم. وقتی دلم می‌خواهد ورجه‌وورجه کنم، ولی مجبورم یک‌جا بنشینم، خیلی کلافه می‌شوم. من خیلی‌وقت‌ها وقتی چیزی را فراموش می‌کنم یا حواسم پرت می‌شود و معلم‌ها و دوستانم با صبر و حوصله به من توجه می‌کنند، دوباره حالم خوب می‌شود...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کافیه بپرسی!: متفاوت باش، شجاع باش، خودت باش
نویسنده
مترجممرضیه ورشوساز
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-622-743716-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کافیه بپرسی!

مهدی مومن
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
دوستان اون قسمتی که نوشته با زبانی کودکانه رو خیلی جدی بگیرین مثل من رکب نخورین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کافیه بپرسی!

برای دریافت کتاب کافیه بپرسی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.