معرفی و دانلود کتاب کلید فلسفه: از سقراط و افلاطون تا اخلاق و مابعدالطبیعه

عکس جلد کتاب کلید فلسفه: از سقراط و افلاطون تا اخلاق و مابعدالطبیعه
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلید فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلید فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلید فلسفه: از سقراط و افلاطون تا اخلاق و مابعدالطبیعه

پل کلاینمن در کتاب کلید فلسفه، با زبانی ساده و قابل درک، به بررسی تاریخ فلسفه، مفاهیم و اصول ابتدایی این دانش، تأثیرگذارترین فیلسوفان جهان و مهم‌ترین نظریات ایشان می‌پردازد. کلید فلسفه، برای کسانی که به مطالعه‌ی آثار فلسفی علاقه‌ دارند، گزینه‌ای جذاب و خواندنی به شمار می‌رود.

درباره کتاب کلید فلسفه

از آن زمان که نخستین بار، فیثاغورث واژه‌ی فلسفه را که در لغت به معنای «علاقه به خرد» است، ابداع کرد؛ این دانش طی قرن‌ها تحولات خیره‌کننده‌ای به خود دیده است. فلسفه، حوزه‌ای از دانش بشری است که به بررسی ریشه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین سؤالات انسان می‌پردازد؛ به همین خاطر است که افلاطون، خاستگاه فلسفه را شگفتی در برابر جهان می‌داند. این دانش موضوعات مختلفی را همچون وجود، طبیعت، اخلاق، معرفت و ... مورد مطالعه قرار می‌دهد. در سراسر جهان و در طی قرون مختلف، شاخه‌های فلسفه را به طور متعددی دسته‌بندی کرده‌اند. یکی از رایج‌ترین این دسته‌بندی‌ها به این صورت است: هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، منطق، فلسفه‌ی سیاست، زیبایی‌شناسی و فلسفه‌ی اخلاق.

پل کلاینمن در کتاب کلید فلسفه (Philosophy 101)، بیش از هر چیز دیگری کوشیده است که مخاطبان را به دانش فلسفه علاقه‌مند کند. از همین روی، او در این اثر ارزشمند، با پرهیز از بررسی پیچیده و تخصصی مفاهیم فلسفی، مهم‌ترین موضوعات مورد مطالعه‌ی این دانش را با زبانی جذاب و قابل فهم توضیح داده است. کتاب کلید فلسفه نخستین بار در سال 2013 به چاپ رسید و به محض انتشار با استقبال فوق‌العاده‌‌ای از سوی علاقه‌مندان به مطالعه‌ی آثار فلسفی مواجه شد. کلاینمن کتاب را با بررسی برخی از تأثیرگذارترین مکاتب و فیلسوفان دوران پیشاسقراطی (از قبیل طالس، فیثاغورث و پارمنیدس) آغاز می‌کند. سپس نظریات سه فیلسوف بزرگ یونان باستان، سقراط، افلاطون و ارسطو را شرح می‌دهد، و در ادامه نیز برخی از مهم‌ترین فیلسوفان جهان و آثار ایشان را مورد بررسی دقیق خود قرار می‌دهد.

کتاب کلید فلسفه توسط محمداسماعیل فلزی به زبان فارسی ترجمه و به وسیله‌ی انتشارات مازیار در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

کتاب کلید فلسفه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با دانش فلسفه و دانشجویان این رشته، مخاطبان اصلی کتاب کلید فلسفه هستند.

با پل کلاینمن بیشتر آشنا شویم

پل کلاینمن (Paul Kleinman) در ایالت نیویورک آمریکا، در شهر وایت پلینز به دنیا آمد. او در سال 2009، با کسب مدرک کارشناسی در رشته‌ی هنر، از دانشگاه معتبر ویسکانسین فارغ‌التحصیل شد. کلاینمن آثار پرفروشی را در رابطه با موضوعات و زمینه‌‌های مختلفی از قبیل تجارت، موفقیت، روانشناسی، خودسازی و فلسفه به نگارش رسانده است. روان بودن متن و سادگی زبان، ویژگی‌های مشترک کتاب‌های پل کلاینمن به شمار می‌روند. این نویسنده‌ی موفق و محبوب، هم‌اکنون در شهر نیویورک سکونت دارد.

در بخشی از کتاب کلید فلسفه: از سقراط و افلاطون تا اخلاق و مابعدالطبیعه می‌خوانیم

راسل در کتاب «مسائل فلسفه» رابطه‌ای را میان دو مکان ذکر می‌کند. «ادینبورگ در شمال لندن قرار دارد». این رابطه مستقل از درک انسان وجود دارد. راسل می‌گوید اما دلایلی خلاف رسیدن به این نتیجه وجود دارد. ضد واقع‌گرایان (کسانی که می‌گویند هیچ چیز خارج از ذهن وجود ندارد و حتی اگر هم وجود داشته باشد برای ما قابل درک نخواهد بود) می‌گویند وجود کلی‌ها مانند وجود اشیاء فیزیکی یا جزئی‌ها نیست.

اگرچه گفتن اینکه لندن کجا و در چه زمانی وجود دارد ساده است (مثلاً وجود آن از زمان تأسیس تا نابودی در نقطه خاصی از زمین) اما نمی‌توان از رابطه یا نسبت «در شمال چیزی» سخنی به میان آورد چون چنین ماهیتی در فضا و زمان وجود ندارد. بنابراین چنانکه در پیش‌فرض 1 برهان بیان شد، باید بپذیریم که کلی‌ها ماهیت‌های بسیار غریبی هستند. این برهان می‌گوید چون کلی‌ها از این نظر که در فضا و زمان وجود ندارند عجیب و غریب هستند، لذا اصلاً وجود ندارند (پیش‌فرض 2). چون نمی‌توان از زمان و مکان کلی‌ها اطلاع یافت، پس منطقی است که وجود آن‌ها را نفی کنیم و اگر کلی‌ها وجود ندارند، پس نظریه‌ای که مدعی وجود آن‌هاست یعنی واقع‌گرایی، باطل است (پیش‌فرض 3). پیش‌فرض 3 همان رد واقع‌گرایی است.

از آن‌جا که اساس «برهان غرابت» درست است، در بدو امر چنین به نظر می‌رسد که رد محکمی بر واقع‌گرایی باشد. اما تحلیل بیشتر از معنی «وجود» در این برهان آن را تا حدود زیادی از اعتبار ساقط می‌کند. مشکل اصلی این برهان جهش آن از پیش‌فرض 1 به پیش‌فرض 2 است. اگرچه کلی‌ها در اصل ماهیت‌های غریبی هستند و در قلمرو فضا-زمان حضور ندارند اما این نکته به مفهوم عدم وجود آن‌ها نیست. ممکن است وجود در عرصه فضا-زمان را به عنوان تنها شکل وجود تلقی کنیم، اما شاید این نکته درست نباشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فلاسفه پیشاسقراطی
سقراط (469-399 پ. م)
افلاطون (347-429 پ. م)
اگزیستانسیالیسم (اصالت وجود)
ارسطو (384-322 پ. م)
کشتی تسئوس
فرانسیس بیکن (1561-1626)
گاوی در علفزار
دیوید هیوم (1711-1776)
لذت‌گرایی
معمای زندانی
سن توماس آکو‌ئیناس (1225-1274)
جبرگرایی سخت Hard Determinism
ژان ژاک روسو (1712-1778)
مشکل تراموا The Trolley Problem
واقع‌گرایی (رئالیسم)
ایمانوئل کانت (1724-1804)
دوگرایی Dualism
فایده‌گرایی Utilitarianism
جرمی بنتام (1748-1832)
جان استوارت میل (1806-1873)
جان لاک (1632-1704)
تجربه‌گرایی در برابر عقل‌گرایی
گئورگ ویلهلم فریدریش هگل (1770-1831)
رنه دکارت (1596-1650)
درونمایه‌های فلسفی آثار دکارت
نظریه A
پارادوکس دروغگو
توماس هابز (1588-1679)
فلسفه زبان
متافیزیک (مابعد الطبیعه)
ژان پل سارتر (1905-1980)
اراده‌ی آزاد
فلسفه طنز و شوخی
روشنگری
فریدریش نیچه (1844-1900)
پارادوکس سوریتس Sorites
ویتگنشتاین (1889-1951)
زیبایی‌شناسی
فلسفه فرهنگ
معرفت‌شناسی
همتای زمین
آرتور شوپنهاور (1788-1860)
کارل مارکس (1818-1883)
مارتین هایدگر (1889-1976)
ولتر (1694-1778)
نسبی‌گرایی Relativism
فلسفه شرقی
ابن سینا (980-1037)
برتراند راسل (1872-1970)
پدیدارشناسی Phenomenology
نومینالیسم (نام‌گرایی)
گوتفریت ویلهلم لایب ‌نیتس (1646-1716)
فلسفه اخلاق Ethics
فلسفه علم
باروخ اسپینوزا (1632-1677)
فلسفه دین
ضمیمه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلید فلسفه: از سقراط و افلاطون تا اخلاق و مابعدالطبیعه
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-600-6043-60-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلید فلسفه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلید فلسفه

برای دریافت کتاب کلید فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.