معرفی و دانلود کتاب کمال گرای مضطرب

عکس جلد کتاب کمال گرای مضطرب
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمال گرای مضطرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمال گرای مضطرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمال گرای مضطرب

آیا کمال‌گرایی‌تان سبب ایجاد اضطرب و نگرانی در شما شده است؟ کتاب کمال گرای مضطرب اثر کلاریسا دبلیو آنگ و مایکل پی توهیگ، درمانی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد ارائه می‌دهد که با کمک آن، بر اضطرابِ ناشی از کمال‌گرایی فائق آئید و اهدافتان را دست‌یافتنی و متناسب با واقعیت ترسیم کنید.

درباره‌ی کتاب کمال‌گرای مضطرب

کمال‌گرایان دستورهای سفت و سختی برای خود تنظیم می‌کنند؛ «هرگز نباید اشتباه کنم»، «هرگز نباید نمره‌ای کمتر از نمره‌ی کامل بگیرم». این خواسته‌های مطلق و غیرواقع‌بینانه را برای داشتن عملکردی بی‌نقص، امروزه، کمال‌گرایی می‌نامند. این افراد غالباً با اضطراب زیادی روبه‌رو هستند؛ چراکه واقعیت هیچ‌گاه با استانداردهای ذهنی آن‌ها جور درنمی‌آید، پس ترجیح می‌دهند منفعل بمانند تا اینکه شکست بخورند. معنای شکست و پیروزی نیز به‌زعم آن‌ها امری مطلق است. چنین رویکردی زندگی را به‌شدت مختل می‌کند و مانع از حرکت در مسیر موفقیت می‌شود. کلاریسا دبلیو آنگ (Clarissa W. Ong) و مایکل پی توهیگ (Michael P. Twohig)، روان‌شناسان بالینی درمانی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد ارائه می‌دهند که به کاهش اضطراب ناشی از کمال‌گرایی کمک می‌کند. کتاب کمال‌گرای مضطرب (The Anxious Perfectionist) بایدها و الزاماتی را که مشخصه‌ی تفکر کمال‌گرایانه هستند و به درد هیجانی منجر می‌شوند، بررسی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب کمال گرای مضطرب

پیروی از کمال و بی‌نقصی ممکن است به یک زندگی رضایت‌بخش منجر شود، یا شما را به قعر مسیر خودویرانگری سوق دهد. تفاوت این دو، در نحوه‌ی پیروی از کمال و بی‌نقصی است. اگر اشتباه‌ها و شکست‌ها پذیرفته شوند و از آن‌ها استفاده‌ی مفید شود، زندگی پربار و انگیزه‌بخش می‌شود. از سوی دیگر، اگر خطاها و شکست‌ها به تلاش برای اجتناب از آن‌ها منجر شود، زندگی به مبارزه تبدیل می‌شود. کمال‌گرایی ذاتاً خودانتقادگری است؛ نوعی انعطاف‌ناپذیری و افراطی از خودارزیابی که باعث احساس شکست و بی‌ارزشی می‌شود، حتی در صورت مواجهه با دستاوردهای مهم و چشمگیر. اگر افراد از خطاها یا شکست‌ها برای تعیین ارزش خود استفاده کنند، عواقب آن فاجعه‌بار است. انتقاد بی‌امان و بی‌رحمانه از خودْ شما را به این باور می‌رساند که اساساً مشکلی در وجودتان است و فقط کامل و بی‌نقص‌بودن باعث می‌شود آن را برطرف کنید.

اگر با احساس اضطراب و استرس دست‌وپنجه نرم می‌کنید، و می‌دانید که مشکلْ کمال‌گرایی شماست، این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه مانع خود در رسیدن به موفقیت نشوید و زندگیتان را بر اساس ارزش‌های واقعی برنامه‌ریزی کنید.

حمیده عرب‌نژاد کتاب کمال‌گرای مضطرب را به فارسی برگردانده و نشر میلکان آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب کمال‌گرای مضطرب‌

  • این کتابِ فوق‌العاده خواندنی و ملموس، مسیر آزادی را برای کسانی که در جست‌وجوی غیرواقع‌بینانه‌ی کمال‌گرایی هستند، روشن می‌کند. (نانسی کوتن)
  • درحالی‌که ممکن است کمال‌گرایی به شما نوید موفقیت و رضایت دهد، باعث خستگی جسمی و روحی و همچنین ناکامی می‌شود و هرگز احساس نمی‌کنید به اندازه‌ی کافی خوب هستید. (جنیفر کمپ)
  • کمال‌گراییِ همراه با اضطراب دامی است که ممکن است به مشکلات غافلگیرکننده‌ای منجر شود. چه خودتان کمال‌گرا باشد، چه فردی کمال‌گرا در زندگیتان باشد، بی‌شک نمی‌خواهید این کتاب را از دست بدهید. (دبی سورنسون)
  • کلاریسا دبلیو آنگ و مایکل پی توهیگ به افرادی که از کمال‌گرایی ناسازگار رنج می‌برند، مدلی مبتنی‌بر شواهد را پیشنهاد می‌کند تا با استفاده از آن، عادت‌هایی را که مستبدانه بر آن‌ها حکومت می‌کنند، کنار بگذارند و به خودشان اجازه دهند انسان باشند. (متیو اس. بون)

کتاب کمال‌گرای مضطرب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر احساس می‌کنید استانداردهایتان فراتر از واقعیت است و دائماً به دنبال این هستید که بی‌عیب‌ونقص باشید، کتاب کمال‌گرای مضطرب برای شما و هر کمال‌گرای دیگری که سراغ دارید، بسیار مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب کمال گرای مضطرب می‌خوانیم

حضور سطح دیگری هم دارد: آگاهی از آگاهی، یا آگاه‌بودن از اینکه آگاه هستید. ذهن خود را مانند عروسک ماتریوشکا (عروسک تودرتو) در نظر بگیرید با عروسک‌هایی درون عروسک‌های دیگر؛ عروسک‌هایی از جنس آگاهی. در فصل سه مهارتی را معرفی کردیم که در اینجا هم بسیار کاربرد دارد: مهارتی با عنوان تماشای فرایند تفکر (آگاهی از اینکه درحال فکر‌ کردن هستید) مثل تشخیص اینکه مولکول‌های هوا احاطه‌یتان کرده‌اند و نه فضای خالی، به‌جای اینکه افکار را نسنجیده و بدون قیدوشرط باور کنید.

برگرداندن توجه، آن هم زمانی که توجهتان از مسیر اصلی منحرف شده یا در یک مارپیچ نگرانی گیر افتاده، طبق تعریف کاری دشوار است چون شما آگاه‌بودن از آگاهی خود را از دست داده‌اید. چیزی که گاهی قصد دارید آن را مجدداً به دست آورید، همین فراآگاهی است تا متوجه شوید آگاهی از مسیر خود منحرف شده است. ازطرفی چون همیشه نمی‌توانید از آگاه‌ بودن آگاه باشید (دست‌کم شاید ارزش تلاش را نداشته باشد)، آنچه تمرین می‌کنید کاهش نشخوار فکری، نگرانی و انجام کارها بدون تفکر است - زمانی که آن‌قدر درگیر و محو افکار و احساسات خود هستید که کاملاً از زمان حال جدا شده‌اید و حتی متوجه آن هم نمی‌شوید.

ما انسان‌ها به‌احتمال زیاد در طول زندگی خود بی‌شمار دفعه حواسمان پرت می‌شود. در واقع محکم نگه‌ داشتن و دودستی‌ چسبیدن وسواس‌گونه به نورافکن ممکن است مجموعه‌ای از مشکلات مربوط به خود را در پی داشته باشد. احتمالاً ازنظر هیجانی و شناختی هم برایتان سخت است که دائماً بخواهید توجه خود را دوباره و دوباره به موضوعی هدایت و معطوف کنید.

فهرست مطالب کتاب

تحسین از کتاب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: هزینه‌ی تلاش برای بهترین‌ بودن
فصل دوم: وقتی کمال‌گرایی سد راهتان می‌شود
فصل سوم: توجه به صدای افکار بدون تسلیم‌ شدن در برابر آن‌ها
فصل چهارم: فضا‌ دادن به احساس کاستی
فصل پنجم: رها کردن برچسب‌ها و داستان‌های خود
فصل ششم: شناسایی چیزهایی که واقعاً مهم‌اند
فصل هفتم: تمرکز بر فرایند به‌جای خروجی
فصل هشتم: مهربان‌ بودن با خود
فصل نهم: همان‌طور که دوست دارید زندگی کنید
فصل دهم: ماندن در مسیر انتخابی
سپاسگزاری
منابع
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمال گرای مضطرب
نویسنده،
مترجمحمیده عرب نژاد
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-622-254-521-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمال گرای مضطرب

ابوالفضل یوسفوند
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب قابل قبولی به خصوص برای اون دسته از کمال گرایی‌هایی که به دنبال پیشرفتن به خصوص دسته ناسازگار مثل من اگر بتونید سوال‌های اول کتاب رو درک کنید و از خودتون بپرسید متوجه میشید حق با کتاب هست و روی پیشرفتتون تاثیر میذاره با امید موفقیت شما
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۸
کمال گرایی یکی از خطاهای شایع و سخت خصوصا بین افراد تحصیل کرده است که در دراز مدت منجر به مشکلات روحی خصوصا کاهش عزت نفس و اضطراب خواهد شد. این کتاب تا حدی برای شناخت و مقابله با آن مفید است توصیه میکنم کتاب غلبه بر کمال گرایی از رز شافران هم مطالعه شود.
هانیه محمدی
۱۴۰۳/۱/۱۷
محتوا خوبه ولی برای کسایی که کمال گرا بزرگ شدن خیلی سخته که بخوان با این کتاب جلو برن و سبک زندگیشونو اینجوری تغییر بدن برای من که جواب نداد
داریوش
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ترجمه افتضاح افتضاح.
بار اول که خوندم تصورم این بود که من چون تمرکز نداشتم مجبور بودم هر پاراگراف را چندبار بخونم. دفعه دوم به این نتیجه رسیدم ترجمه بد، کتاب به این خوبی را تلف کرده.
محمد زرگران
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتابی عالی برای کسانی که متوجه کمالگرایی خودشون شدن و میخوان اهدافشون رو متمرکز کنن. این کتاب بر پایه ذهن آگاهی طراحی شده با تمرینات مفید
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۸
به شدت به افراد کمال گرا توصیه میشه جدا از اون افرادی که وسواس یا اختلال اضطراب هم دارن میتونن بخونن.
میلاد فلاح
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
معنی جدید و قشنگی از کمال گرایی بهم یاد داد
farshad farhadi
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب خوبیه و نیازمند تامل راجب ناخوداگاه و تصمیمات معمولی روزانه
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب مفیدتشکر فراوان از همه عزیزان درکتابراه
جعفر پرواز
۱۴۰۳/۱/۲۵
همون چیزی را میگه که لمسش کردی و دست و پاگیرته
فریبا عیوضی
۱۴۰۳/۱/۲
بسیار بسیار برای افراد کمالگرا کاربردیه
م موسوی
۱۴۰۳/۱/۱۲
خوب بود کتاب مفیدی هست توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب کمال گرای مضطرب

برای دریافت کتاب کمال گرای مضطرب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.