معرفی و دانلود کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش

عکس جلد کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش

ورزش و بازی نه‌تنها از حیث ماهیت سرگرم‌کننده‌شان، بلکه از منظر تقویت پویایی ذهنی و جسمانی کودکان، از اهمیت بالایی برخوردار است. حجت الله امینی و جمال فاضل کلخوران در کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش می‌کوشند به این موضوع مهم بپردازند و علاوه بر آن راهکارها و تمرین‌هایی را نیز در این زمینه ارائه دهند.

درباره‌ی کتاب کودکان استثنائی؛ بازی و ورزش

بر کسی پوشیده نیست که فعالیت بدنی یکی از ضروری‌ترین جنبه‌ها از یک سبک زندگی سالم به شمار می‌رود. فعالیت بدنی می‌تواند فواید قابل‌ِتوجهی برای کودکان در تمام مراحل رشدشان در طول زندگی داشته باشد. مزایای ورزش، به‌خصوص برای کودکان با نیازهای ویژه که به فعالیت بدنی تمایل کمتری دارند و در معرض خطر بیشتری برای عوارض عدم تحرک هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حجت الله امینی و جمال فاضل کلخوران در کتاب کودکان استثنائی؛ بازی و ورزش به سراغ این موضوع می‌رود و ابعاد گوناگون آن را بررسی می‌کنند.

مزایای فعالیت بدنی منظم برای کودکان با نیازهای ویژه می‌تواند بر رشد فیزیکی، عاطفی و اجتماعی آن‌ها تأثیر بگذارد. علی‌رغم آنچه برخی ممکن است باور داشته باشند، افزودن ورزش منظم به روتین کودکان با نیازهای ویژه می‌تواند افزایش قدرت بدنی، افزایش انعطاف‌پذیری، بهبود سلامت استخوان‌ها و استقامت بهتر و آمادگی قلبی عروقی را به همراه داشته باشد.

وزرش و بازی‌های فکری و حرکتی، برای کودکان که به ناتوانی جسمانی دچار هستند، موجب حفظ تحرک آن‌ها شده و رشد و تکامل آنان را در پی دارد و می‌تواند خلق و خوی عمومی و سلامتی‌شان را بهبود بخشد. تناسب اندام همچنین با بهبود عزت‌نفس، آگاهی اجتماعی و اعتماد‌به‌نفس در کودکان با نیازهای ویژه نیز ارتباط تنگاتنگ دارد؛ ویژگی‌هایی که می‌تواند کودکان را در طول دوران نوجوانی‌شان توانمند سازد.

حجت الله امینی و جمال فاضل کلخوران در شش فصل کتاب کودکان استثنائی؛ بازی و ورزش به اهمیت فعالیت‌ها و حرکت‌های جسمانی می‌پرازد. «کودکان استثنایی»، «کم‌توان ذهنی»، «اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی (ADHD)»، «ناتوانی‌های یادگیری، سندرم کاوازاکی و فلج مغزی»، «ناهنجاری هماهنگی رشدی» و «بازی و ورزش» عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

به یاد داشته باشید، اولویت نخست در انتخاب فعالیت‌های مناسب برای کودکان استثنایی و فرزندان با نیازهای ویژه باید سرگرمی باشد. در کنار مطالعه‌ی آثاری همچون کتاب کودکان استثنائی؛ بازی و ورزش، والدین کودکان با نیازهای ویژه باید آن‌ها را به شرکت در ورزش و به طور کلی فعالیت‌های بدنی تشویق کنند. یادآوری این نکته ضروری است که به ورزش به‌عنوان فعالیتی که آنان به هیچ وجه نمی‌توانند انجام دهند نگاه نکنید. در عوض، این کودکان را به سمت ورزش‌هایی راهنمایی کنید که در محدوده‌ی توانایی آنان قرار دارد، می‌توانند در آن موفق شوند و از انجام آن لذت ببرند.

مطالعه‌ی آثاری از این قبیل به افزایش آگاهی شما در این زمینه کمک می‌کند؛ اما پیش از هر چیز توجه داشته باشید که فرزند استثنایی شما به یک معاینه‌ی فیزیکی کامل نیاز دارد. این معاینه کمک می‌کند تا مطمئن شوید که کودک شما به چه میزان از توانایی‌های حرکتی برخوردار است تا بتواند ورزش مورد نظر خود را انجام دهد. همچنین مطمئن شوید که مربی ناتوانی و نقص فرزند شما را درک کرده است. او باید از ابعاد کامل این موضوع آگاه باشد تا بداند که چگونه می‌تواند بر نحوه‌ی بازی یا آموزش کودک شما تأثیر بگذارد.

کتاب کودکان استثنائی؛ بازی و ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در نزدیکی خود کودکی با نیازهای جسمی ویژه و یا مشکلات ذهنی سراغ دارید، مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند به افزایش سلامتی او کمک کند.

در بخشی از کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش می‌خوانیم

به دلیل مشکلات حرکتی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی در انجام انواع مختلفی از حرکات با شکست روبه‌رو می‌شوند. در حالی که اکثر همسالانش مهارت‌های حرکتی را بدون تلاش زیاد یاد می‌گیرند. در نتیجه شایستگی ادراک‌شده آن‌ها از توانایی‌های جسمانی خود پایین می‌آید و نهایتاً از درگیر شدن برای یادگیری مهارت‌های جدید پرهیز می‌کنند.

بر اساس روش NTT زمانی که کودک وارد برنامه درمانی می‌شود باید از نظر شایستگی ادراک شده مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر کودکی از این نظر در سطح پایینی قرار داشت درمانگر می‌تواند با دوباره تمرینی ویژگی‌های خود به آن‌ها کمک کند. درمانگر با اشاره به این که بهبود در مهارت‌های حرکتی با تلاش بیشتر و تمرین مداوم می‌تواند افزایش یابد نقش بسزایی را می‌تواند ایفا کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کودکان استثنایی
فصل دوم: کم‌توان ذهنی
فصل سوم: اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی (adhd)
فصل چهارم: ناتوانی‌های یادگیری، سندرم کاوازاکی و فلج مغزی
فصل پنجم: ناهنجاری هماهنگی رشدی
فصل ششم: بازی و ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-5028-52-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش

برای دریافت کتاب کودکان استثنایی؛ بازی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.