معرفی و دانلود کتاب کودکی کشته می‌شود: در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ

عکس جلد کتاب کودکی کشته می‌شود: در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودکی کشته می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودکی کشته می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودکی کشته می‌شود: در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ

کتاب کودکی کشته می‌شود تصویری را زیر سؤال می‌برد که تعداد کمی از ما آن را می‌شناسیم و بیشتر ما از در طول زندگی‌مان از شناخت آن اجتناب می‌کنیم. روانکاو شهیر فرانسوی، سرژ دوکلر، در این کتاب یکی از نظریات مهم روانکاوی را مطرح می‌کند: تمام آرزوهای پنهانی والدین ما در درونمان به شکل کودکی خودشیفته درآمده است و ما موظفیم این کودک را بُکشیم. گفتنی است که نسخه‌ی انگلیسی کتاب پیش‌رو برنده‌ی جایزه‌ی آلدو و ژان اسکالیون در سال 1999 شده.

درباره‌ی کتاب کودکی کشته می‌شود

کتاب کودکی کشته می‌شود (A Child Is Being Killed) را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: برای رسیدن به خود واقعی‌مان، باید همواره و مکرراً، آن تصویری را که والدینمان به ذهن ما القا کرده‌اند، نابود کنیم. همه‌ی ما باید از آن خودشیفتگی اولیه عبور کنیم: همان تصوراتی که والدینمان از ما انتظار دارند. ما انسان‌ها به‌طور ناخودآگاه خواسته‌های پدر و مادرمان را چون باری همیشگی به دوش می‌کشیم؛ بی‌توجه به میل پنهانی که برای زندگی کردن در ما شعله می‌کشد. ما باید آن بتی را که از ما ساخته شده بشکنیم و آن کودک خودشیفته را بکشیم. سرژ لوکلر (Serge Leclaire) برای بیان چنین مسئله‌ای، رابطه‌ی میان خودشیفتگی اولیه و رانه‌ی مرگ را تحلیل می‌کند.

لوکلر عقیده دارد که میل مادران به‌صورت ناخودآگاه فرافکنی می‌کند و چنین امری تا حد زیادی اجتناب‌ناپذیر است. برای مثال حتی اگر شما به چنین موضوعی آگاه باشید، باز هم این تصویر و خودشیفتگی اولیه را به کودکتان منتقل می‌کنید و این چرخه تا ابد تکرار می‌شود. سرژ لوکلر در کتاب کودکی کشته می‌شود، می‌گوید که چگونه و با چه ابزارهایی می‌توان به جنگ با چنین کودکی رفت و آن را کشت.

معرفی و دانلود کتاب کودکی کشته می‌شود

کتاب کودکی کشته می‌شود آمیزه‌ای از ادبیات و روانکاوی است. سرژ لوکلر در این کتاب با زبانی شاعرانه پیچیدگی‌های روانکاوی را نشان می‌دهد. او به‌جای اینکه به دنبال منشأ چنین رفتاری بگردد و پاسخی برای آن پیدا کند، به این می‌پردازد که چگونه می‌توان با حرف زدن و گوش دادن، جواب چنین پرسش مهمی را پیدا کرد: «چرا باید کودک درون خود را بکشیم؟»

لوکلر نهایتاً از دیدگاهی مردانه به چنین موضوع مهمی می‌نگرد؛ اما پرسشی که در انتها باقی می‌ماند این است: یک زن چه می‌خواهد؟ ناتا مینور، روانکاو فرانسوی، در پی‌نوشت کتاب کودکی کشته می‌شود از زاویه‌ای زنانه به این موضوع نگریسته است.

سرژ لوکلر یکی از برجسته‌ترین روانکاوان فرانسه بود که همگان او را یکی از دنباله‌روان ژاک لکان می‌دانند و او را «نخستین لکانی فرانسه» می‌خوانند. او سعی داشت که میان لکانی‌ها و اعضای IPA (انجمن بین‌المللی روانکاوی) ارتباطی تنگاتنگ به وجود بیاورد. لکان بعد از سال‌ها همکاری، از لوکلر خواست که از او فاصله بگیرد. کتاب کودکی کشته‌ می‌شود را می‌توان حاصل دوران همکاری لوکلر با لکان دانست. کتابی که از دیدگاه مترجم فارسی کتاب، علی حسن‌زاده، کتابی کاملاً فرویدی - لکانی است. کتاب حاضر را نشر لگا به چاپ رسانده.

درباره‌ی مجموعه کتاب درنگ‌ها

مجموعه کتاب درنگ‌ها به کوشش نشر لگا، درصدد است تا بهترین کتب روانکاوی و فلسفی را از بهترین نویسندگانِ حوزه‌های مختلف گردآوری کند. نشر لگا نام «درنگ‌ها» را دالی بر اختلاف در خوانش‌های مختلف نویسندگان این مجموعه و وقفه‌ها و گسست‌های موجود در آراء آن‌ها در نظر گرفته است. نام برخی از جلدهای این مجموعه از این قرارند: «قدرت چیست؟»، «آفرینش و آنارشی»، «آموزه‌ی حقیقت افلاطون» و«اُدیپ: میل آتشین کودک».

کتاب کودکی کشته می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به نظریه‌ی روانکاوی ژاک لکان علاقه‌مند هستند، کتاب کودکی کشته می‌شود را بخوانند.

در بخشی از کتاب کودکی کشته می‌شود: در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ می‌خوانیم

معمولاً «مرگ نخست»، یعنی مرگی را که پیوسته باید تاب آوریم، با «مرگ دوم» اشتباه می‌گیرند. این اشتباه‌گیریْ لجوجانه و سخت ریشه‌دار است: نه‌تنها به ما اجازه می‌دهد امری‌ترین احضاریه‌های بندگی‌مان _ یعنی، بارها و بارها زاده‌شدن در زبان و میل و هرگز بازنایستادن از سوگواری برای ازدست‌رفتن infans [کودک، بی‌زبانِ] مسحورکننده _ را بازشناسی نکنیم بلکه همچنین توهم دشمنی با مرگ را به ما می‌دهد، هر قدر هم که تلاشی بیهوده باشد. نتایج این اشتباه‌گیریْ سنجه‌ای برای درک عمق ریشه‌داری‌اش در اختیار می‌گذارد: بزرگداشت شکست یا تبدیل زندگی به قماری مقدس، کیش نومیدی یا دفاع از ایمان. اجازه دهید مثالی بیاوریم. منطق پس پشت خودکشی از قیاسی کامل نشئت می‌گیرد: برای زندگی‌کردن، باید «خودم» را بکشم، یا: واقعاً احساس سرزندگی نمی‌کنم (این زندگی نیست!)، بنابراین خودکشی می‌کنم. اگر می‌توانستیم اشتباه‌گیری نهفته در حقیقت گزارۀ نخست را رفع کنیم ( اما به چه بهایی؟) _ برای آنکه زندگی کنم، باید بازنمود جبّارانۀ infans را در درونم بکشم _ آنگاه منطقی دیگر ظاهر می‌شد. ناممکنی این کشتار یک‌بار برای همیشه و نیاز به اجرای آن هر بار که حقیقتاً آغاز به سخن می‌کنیم و هر لحظه که آغاز به عشق می‌کنیم بر این منطق جدید حکمفرمایی خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
1: پی‌یر _ ماری یا کودک
2: بئاتریس یا عشق
3: تِرِز یا رانۀ مرگ
4: ژوستن یا سوژه
5: سیگنه یا عشقِ ناشی از انتقال
پی‌نوشت: وین، مکانِ زایش‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودکی کشته می‌شود: در باب خودشیفتگی آغازین و رانه مرگ
نویسنده
مترجمعلی حسن زاده
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-600-898-770-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودکی کشته می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودکی کشته می‌شود

برای دریافت کتاب کودکی کشته می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.