معرفی و دانلود کتاب قدرت چیست؟

عکس جلد کتاب قدرت چیست؟
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت چیست؟

کتاب قدرت چیست؟ به بررسی رابطه‌ی درهم‌تنیده‌ی قدرت با آزادی می‌پردازد و با انگاره‌ی برابریِ قدرت با خشونت، مخالفت می‌ورزد. بیونگ چول هان، فیلسوف معاصر، با نیم‌نگاهی به نظریات فیلسوفان اعصار گذشته، ضمن خشونت‌زدایی از قدرت، نوری جدید بر مفهوم قدرت و زوایای تاریکِ آن می‌اندازد.

درباره‌ی کتاب قدرت چیست؟

در بحث‌های نظری پیرامون مفهوم قدرت همچنان اختلافات و شکاف‌های زیادی وجود دارد. عده‌ای قدرت را به ‌معنی سرکوب در نظر می‌گیرند، درحالی‌که عده‌ای دیگر آن را عنصری قوام‌بخش در ارتباط و همرسانی به حساب می‌آورند. مفاهیم حقوقی، سیاسی و اجتماعی قدرت کماکان با یکدیگر ناسازگارند. قدرت گاهی با آزادی و گاه با زورگویی پیوند می‌یابد. به‌زعم بعضی، قدرت مبتنی بر عمل مشترک است و بعضی دیگر آن را مبتنی بر نزاع می‌دانند. برخی مرز متمایزی بین قدرت و خشونت می‌کشند و برخی دیگر خشونت را صرفاً شکل شدیدتر قدرت می‌دانند. قدرت در یک دوره با قانون یکی درنظر گرفته می‌شود و در دوره‌ای دیگر با خودسری!

معرفی و دانلود کتاب قدرت چیست؟

با توجه به این ابهام نظری، بیونگ چول هان (Byung Chul Han) به‌دنبال یافتن مفهوم منعطفی است که بتواند به کمک آن، این اندیشه‌های متباعد را زیر چتر خود گرد آورد. او در همین راستا کتاب قدرت چیست؟ (?What is power) را به رشته‌ی تحریر درآورده است. نویسنده شکلی بنیادین از قدرت را صورت‌بندی می‌کند و به اصلاح عناصر ساختاری درونی‌اش دست می‌زند. در کتاب حاضر با ردیابی چنین رویکردی، معنایی دوباره به مفهوم قدرت بخشیده می‌شود.

بیونگ چول هان در تعریف مفهوم قدرت، از اصطلاحی روان‌شناختی تحت عنوان ایگو (Ego) استفاده می‌کند که در معنای خود یا خویشتن، در مقابل دیگری به کار گرفته می‌شود. به زعم نویسنده‌ی کتاب قدرت چیست؟ قدرتِ ایگوی یک شخص، سبب محدودیت در آزادی شخصی دیگر می‌شود. قدرت، ایگو را قادر می‌سازد که تصمیمات خودش را تحمیل کرده و اصلاً ملاحظه‌ی دیگری را نکند. این قدرت در مقام وساطت میان ایگو و دیگری درک می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب قدرت چیست؟

سال‌ها پیش فیلسوف بزرگ فرانسوی، میشل فوکو (Michel Foucault)، بر این ادعا صحه گذاشته بود که قدرت یک‌سویه و از بالا به پایین اعمال نمی‌شود. همان‌گونه که بیونگ چول هان در کتاب قدرت چیست؟ معتقد است اعمال قدرت دوسویه است و هم بر فرد و هم از طریق فرد اعمال می‌شود. هرچه فرد قدرت بیشتری داشته باشد، بیشتر به مشاوره و همکاری زیردستان محتاج است. صاحب قدرت می‌تواند درمورد گستره‌ی وسیعی از امور دستور بدهد؛ اما به‌دلیل پیچیدگی فزاینده‌ی این قبیل عملیات، در حقیقت قدرت به مشاورانی منتقل می‌شود که به صاحب قدرت می‌گویند چه دستورهایی بدهد. وابستگی‌های بی‌شمار صاحب قدرت تبدیل به منبع قدرت زیردستان می‌شود. این وابستگی‌ها به پراکندگی ساختاری قدرت می‌انجامد. بیونگ چول هان قدرت و آزادی را نه مقابل هم، بلکه در پیوند با یکدیگر می‌پندارد. این دیدگاهِ تازه به مسئله‌ی قدرت، بسیاری از ساختارهای اجتماعی را دگرگون می‌کند.

بیونگ چول هان در فصول دیگری از کتاب قدرت چیست؟ به مباحثی عمیق پیرامون منطق قدرت، معناشناسی قدرت، متافیزیک قدرت، سیاست قدرت و اخلاق قدرت می‌پردازد. او با نگاه به نظریات افرادی همچون کارل اشمیت، مارتین هایدگر، ویلهلم فریدریش هگل و دیگر متفکران، به مطالب کتاب خود وضوح می‌بخشد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با مفهوم قدرت از زاویه‌ای جدید، به ترجمه‌ی محمد زندی و علی حسن‌زاده از این کتاب که از سوی نشر لگا منتشر شده، مراجعه کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب درنگ‌ها

مجموعه کتاب درنگ‌ها به کوشش نشر لگا، درصدد است تا بهترین کتب روانکاوی و فلسفی را از بهترین نویسندگانِ حوزه‌های مختلف گردآوری کند. نشر لگا نام «درنگ‌ها» را دالی بر اختلاف در خوانش‌های مختلف نویسندگان این مجموعه و وقفه‌ها و گسست‌های موجود در آراء آن‌ها در نظر گرفته است.

نام برخی از جلدهای این مجموعه از این قرارند: «آتش و قصه»، «آفرینش و آنارشی»، «آموزه‌ی حقیقت افلاطون» و«اُدیپ: میل آتشین کودک».

نکوداشت‌های کتاب قدرت چیست؟

  • بیونگ چول هان با تفحصی موشکافانه در میان نظریات اندیشمندان کلاسیک درباب قدرت، نوری جدید به این مقوله‌ی گنگ می‌اندازد و قدرت را دوباه تعریف می‌کند. (هانس اولریش گامبرشت)
  • بیونگ چول هان ستاره‌ی جدید فلسفه‌ی آلمان است. (ال پایس)
  • کتاب قدرت چیست؟ مدرکی دال بر تولد و رشد فیلسوفی مهم در عصر حاضر است. (The American Conservative)

کتاب قدرت چیست؟ برای چه کسانی مناسب است؟

دنبال‌کنندگان کتب فلسفی و کنجکاوان مباحث جدیدِ علوم اجتماعی، نکات زیادی را از مطالعه‌ی این کتاب دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب قدرت چیست؟ می‌خوانیم

اگر مدل ارتباطی قدرت را تا نتیجه‌ی منطقی‌اش دنبال کنیم، آنگاه عالی‌ترین شکل قدرت وحدت کاملی خواهد بود که در آن همه یک‌صدا و هماهنگ عمل می‌کنند. اما تعریف آرنت از عالی‌ترین شکل قدرت چیز دیگری است: «شکلِ افراطیِ قدرت همه برضد یکی و شکلِ افراطیِ خشونت یکی برضد همه است.» این تعریف از شکلِ افراطیِ خشونت موجه به‌ نظر می‌آید: «یکی برضد همه». خشونت عمل یکه و تنها است و با تأیید دیگران حمایت نمی‌شود. لذا قطب دیگر، شکلِ افراطیِ قدرت، چنین خواهد بود: همه یک‌صدا و هماهنگ‌اند. اما آرنت آن را این‌گونه تعریف می‌کند: «همه برضد یکی». این «برضدِ» از کجا می‌آید؟ شکلِ افراطیِ قدرت که ناشی از توافق همگان است به چه معنا به «برضد» یا «یکی» نیاز دارد که همه‌ی دیگران برضد آن عمل کنند؟ این ابهام در تعریف نشان‌دهنده‌ی چیست؟ این «برضدِ»، که در این تعریف از قدرت وارد شده، به کدام خصلتِ کانونی قدرت اشاره دارد؟ احتمالاً این «برضدِ» ارجاع غیرمستقیمی باشد به این حقیقت که قدرت در وهله‌ی نخست نه پدیده‌ای مربوط به باهم‌بودن بلکه پدیده‌ای مربوط به خویشتن است، این حقیقت که هر ساختار قدرتی واجد سوبژکتیویته و تعیّنِ خویشتن است که، با این‌همه، خودش را فقط در حضور یک «برضد» در درون یا بیرون ساختار قدرت جلوه‌گر می‌سازد. در اینجا «خویشتن» به‌معنایی انتزاعی مدنظر است و نه‌تنها به خویشتنِ فرد انسانی بلکه به سوژه‌ی اراده‌به‌خویش یا سوژه‌ی بازگشت‌به‌خویش نیز ارجاع می‌دهد که چه بسا با یک گروه هم متناسب باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. منطق قدرت
2. معنی‌شناسی قدرت
3. متافیزیک قدرت
4. سیاست قدرت
5. اخلاق قدرت
پی‌نوشت‌ها
کتاب‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت چیست؟
نویسنده
مترجممحمد زندی، علی حسن زاده
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7668-01-8
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت چیست؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت چیست؟

برای دریافت کتاب قدرت چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.