معرفی و دانلود کتاب گم‌گشته در اندیشه: خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه

عکس جلد کتاب گم‌گشته در اندیشه: خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گم‌گشته در اندیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گم‌گشته در اندیشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گم‌گشته در اندیشه: خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه

زینا هیتز در کتاب گم‌گشته در اندیشه به نمایش شکوه یادگیری و اهمیت عشق به آن در هر شرایطی می‌پردازد. او در این اثر مخاطب را به یادگیری دعوت و تأکید می‌کند که لزوماً نباید یک فرایند خاص را برای یادگیری در نظر بگیریم، بلکه هر مسیری که برای زندگی انتخاب کرده‌ایم، سرشار از آموزه‌های مختلف خواهد بود. نام این اثر در میان بهترین کتاب‌های غیرداستانی آمازون قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب گم‌گشته در اندیشه

از چه طریقی می‌توانیم از دنیایی که درگیر آن شده‌ایم، فرار کنیم و راه نجاتی را برای خود بیابیم که هم لذت پایداری را برای ما فراهم کند و هم رضایت خاطر ما را به همراه داشته باشد و ما را از ریتم واقعی زندگی جدا نکند؟ زینا هیتز (Zena Hitz)، راه اصلی نجات انسان از روزمرگی‌ها را «یادگیری» می‌داند. او معتقد است این راه می‌تواند هم عطش انسان نسبت به آگاهی را برآورده کند و هم پاسخگوی نیاز او به چشیدن لذت زندگی و آرامش و فراغت باشد؛ البته تنها به شرطی که عشقی درونی نسبت به آن داشته باشیم. او در کتاب گم‌گشته در اندیشه (Lost in Thought: The Hidden Pleasures of an Intellectual Life)، بر این موضوع تاکید دارد که لازم نیست خود را مجبور به انتخاب مسیری کنیم که تنها علم را برای ما به ارمغان می‌آورد؛ بلکه هر مسیر اندیشمندانه‌ای که قدم در آن بگذاریم، مانند کتاب‌خوانی در زمینه‌های مختلف، طبیعت‌گردی و یا علاقه‌مندی به هر عنصر دیگری که در زندگی با آن سر و کار داریم، می‌تواند نیازی که نسبت به یادگیری داریم را برطرف کند و امکان تجربه‌ی یک زندگی لذت‌بخش را برای ما فراهم کند. لذتی که از درون ما نشأت می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب گم‌گشته در اندیشه

موضوع اصلی‌ای که کتاب بر آن تمرکز دارد، اهمیت دادن به درون انسان در انتخاب مسیرهای زندگی‌ست تا ارزش هر انسانی به خوبی حفظ شود. منظور از اهمیت به حالات درونی، اهمیت دادن به اندیشه‌های متفکرانه‌ای‌ست که می‌توانند نجات‌بخش زندگی انسان باشند و از طرفی، او را در یافتن راه‌های درست، راهنمایی کنند. زینا هیتز، نویسنده‌ی کتاب، خود نیز به این روش زندگی به خوبی پایبند بوده و از فرصت‌های گسترده‌ای که عشق به آن‌ها از درونش نشأت می‌گرفته و او را به سمت یادگیری بیشتر سوق می‌داده، به خوبی استفاده کرده است. او از همان کودکی توانسته بر انتخاب‌های خود پایبند بماند و مسیر رشد و یادگیری خود را از طریق علایقش دنبال کند. او نیز مانند بسیاری از ما چندین شغل مختلف را دنبال کرده و کسب تجربه را اولویت قرار داده، تا بتواند به جایی برسد که متفکرانه از زندگی خود لذت ببرد. در حقیقت، اهمیتی که باید برای دانش‌ به دست آمده از تجربه‌های زیسته‌ی خود قائل شویم، حرف اصلی کتاب گم‌گشته در اندیشه است.

از طرفی می‌بینیم که هیتز از سرخوردگی فزاینده در حرفه‌اش رنج می‌برد و عمق ارتباطی که با دانش‌آموزان خود برقرار کرده را خوشایند نمی‌داند. مانند همه‌ی ما، او هم به جایی می‌رسد که احساس می‌کند همه‌ی انتخاب‌هایی که داشته به نوعی اشتباه بوده‌اند. مسیرهایی که نویسنده در ادامه‌ی زندگی خود برمی‌گزیند، و روش‌هایی که برای انتخاب این مسیرها در نظر دارد، پیامی‌ست که برای انتقال به مخاطب از طریق کتاب گم‌گشته در اندیشه انتخاب کرده است. اهمیت دادن به زندگی متفکرانه، کسب تجربیات خردمندانه و دنبال کردن مسیرها با کمک راهنمای درونی، رسیدن به هدف اصلی زندگی را میسر می‌کنن؛ یادگیری، به دست آوردن تجربه و لذت بردن از زندگی در مسیرهایی که طی می‌کنیم.

این اثر توسط پرستو مهدی قلیخان ترجمه شده و به کوشش انتشارات نیماژ به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب گم‌گشته در اندیشه

  • این کتاب می‌تواند برای خوانندگان مانند تلنگری عمل کند که یادگیری‌های عارفانه و متفکرانه را به آن‌ها یادآوری می‌کند. (James M. Lang, Chronicle of Higher Eduation)
  • کتابی برای دفاع از ارزش‌های زندگی اندیشمندانه و تشویق به دنبال کردن آن. (Steven Mintz, Inside Higher Ed)
  • گم‌گشته در اندیشه، از این رو ارزشمند است که با روایت خاطرات هیتز، این مفهوم را انتقال می‌دهد که چگونه مسیرهای آکادمیک علاقه‌ی افراد نسبت به یادگیری را از بین می‌برند، و در ادامه از راه معناداری که نویسنده برای ایجاد دوباره‌ی عشق نسبت به یادگیری پیدا کرده صحبت می‌کند. (Joe Humphreys, Irish Times)
  • احتمالاً شما هم مانند من، زمانی که این کتاب را به پایان می‌رسانید، احساس می‌کنید که می‌توانید رشد چشمگیری را در قدرت درونی خود برای هدایت زندگی ایجاد کنید. (Roosevelt Montás, Wall Street Journal)
  • ترکیب زنده‌ و جذابی از خاطرات، تاملات فلسفی و داستان‌هایی که از اشخاص معروف صحبت می‌کنند. گم‌گشته در اندیشه یک مدافع الهام‌بخش، ظریف و بدیع از ارزش زندگی خردمندانه است. (Kieran Setiya نویسنده‌ی کتاب Midlife: A Philosophical Guide)

کتاب گم‌گشته در اندیشه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دانشجویان علوم انسانی و افرادی که به دنبال کسب تجربه‌ی بهتری از زندگی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گم‌گشته در اندیشه: خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه می‌خوانیم

تا سال ۲۰۰۱، به‌مدت پنج سال و در سه دانشگاه مختلف، دانشجو بودم. (از اولی مدرک کارشناسی ارشد گرفتم و از دومی منتقل شدم.) تا آن زمان کشمکش‌ها و شک‌های اولیه به تاریخ پیوسته بودند و در محیطی مملو از روشن‌فکری و دوستانی که هر گفت‌وگویی با آن‌ها ممکن بود، در موفقیت دانشگاهی غوطه‌ور بودم. بذرهای شوق روشن‌فکری و موفقیت در جایگاه و اعتبار هر دو چنان ریشه دوانده بودند که از هم قابل‌تشخیص نبودند.

صبحی در ماه سپتامبر، طبق عادت در مسیری پردرخت قدم زدم و وارد محوطه‌ی دانشگاه شدم. همان‌طور که می‌رفتم، یکی از کارکنان بخش صدایم زد و چیزی درباره‌ی اخبار ناگوار گفت. به مرکز دانشجویان رفتم تا نگاهی به تلویزیون و اخبار بیندازم. زمانی‌ که رسیدم، تصویر شعله‌ور برج‌های دوقلو در تلویزیون بود. نشستم و درحالی‌که تلاش می‌کردم تکه‌های ماجرا را کنار هم بگذارم، زیرنویس اخبار را خواندم. چند ثانیه بعد، یکی از برج‌ها فرو ریخت و خاکستر شد. کلمات راهشان را در گلوی گویندگان اخبار گم کردند.

یک‌بار هنگام انجام آزمایشی در آزمایشگاه کالج، برحسب تصادف در معرض مقدار زیادی الکتریسیته‌ی ساکن قرار گرفتم؛ گویی همه‌چیز متوقف و دوباره آغاز شد، گویی کسی دکمه‌ی ریسِت من را زده باشد، یا نقاشی و تصویری باشم که الگوهایش درهم‌ریخته و فقط رنگ خاکستری آن باقی مانده است. لحظه‌ای که اولین برج فرو ریخت، همین حس را داشتم. همه‌چیز متوقف شد. این شوک باعث شد حس کنم باید قید فلسفه را بزنم و کاری کنم، دنیای کتابخانه را ترک کنم و قدم به دنیای عمل و مسائل بین‌المللی بگذارم؛ دنیایی که پیش‌تر در جهالت تصور کرده بودم، دنیایی پر از شعار و سخن.

حادثه معنای ملی به ‌خود گرفت و آن را بی‌فکر پذیرفتم. آن ‌زمان باور به جنبه‌ی استثنایی‌ طبیعت ماجرا آسان بود، باور به ذات خاص قربانیان، پس باور کردم. اما انگیزه‌ی ملی‌گرایی تأثیر واقعی و ملموس ماجرا را برایم کم کرد؛ نوعی تلاش ناخودآگاه برای عادی ‌جلوه‌دادن اوضاع و حفظ شخصیت غیرزمینی و ناراحت‌کننده‌شان. غم و اندوهی که منبعش اخبار بود مهربانی عجیبی به‌همراه داشت. به‌ یاد دارم کسی در محوطه‌ی دانشگاه پوشه‌هایش از دستش رها شد و من بلافاصله برای کمک به او دویدم. نیاز آن شخص بر همه‌چیز سایه افکند، اتفاقی ساده و بی‌اهمیت، اما درخشان برای من. آنجا زخم‌هایی را که زمان بر صورت افراد ایجاد می‌کند دیدم، چهره‌های درهم‌شکسته و آسیب‌پذیر. فهمیدم که می‌توانم آزادانه‌ با دوستان و خانواده‌ام صحبت کنم، با آن‌ها هم همین‌طور. این شکل جدید آگاهی و انگیزه در ذهنم ماندگار شد و گیجم کرد. به ‌یاد دارم زمانی ‌که رنگ می‌باخت، آرزو می‌کردم کاش اتفاق ناگوار دیگری رخ دهد تا این احساسات جان تازه بگیرند، البته هر بار به خودم نهیب می‌زدم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: چگونه شستن ظرف‌ها زندگی خردمندانه‌ی مرا نجات داد
مقدمه: یادگیری، تفریح و شادی
عشق یادگیری
مقاصد، ابزار و اهداف نهایی
فراغت
فراغت، تفریح و شادمانی
شبح نخبه‌گرایی
فصل اول: پناه‌گرفتن از جهان
جهان هستی
فرار به‌روش کتاب‌دوست
تصاویر باطنی‌گرایی
درون‌گرایی، عمق و مطالعه‌ی طبیعت
فرار به‌سوی حقیقت
ریاضت
دشواری: آیا سرکوب اجباری است؟
به‌خاطر چی؟
کرامت یادگیری
جامعه و هسته‌ی انسانی
ادبیات جناحی و زمینه‌های مشترک
یادگیری برای خودش؟
فصل دوم: فراگیری آنچه گم‌شده و پیداشده
زندگی روشن‌فکرانه و قلب آدمی
بی‌فایدگی آشکار زندگی خردمندانه
چشم‌بندهای ثروت
دو روی ثروت
نیروی فاسدکننده‌ی جاه‌طلبی اجتماعی
رستگاری ذهنی از راه انضباط فلسفی
عشق به تماشا و زندگی در سطح
فضیلت جدّیت
رستگاری از راه اثر هنری
جاه‌طلبی و اثر هنری
فصل سوم: موارد استفاده از بیهودگی
وسوسه‌ی زندگی فعالانه
نظر فرانته در باب سیاست و جاه‌طلبی
عشق دن‌کیشوت‌گونه به عدالت
زیستن خارج از کتاب‌ها
فایده‌ی دنیای درون
آزادی و آرزو
دنیای یادگیری و قلمرو عقیده
دانشگاه‌های خودرأی ما
احیای انسانیت ما
پی‌گفتار: خرد روزمره
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گم‌گشته در اندیشه: خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه
نویسنده
مترجمپرستو مهدی قلیخان
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-600-367-880-4
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گم‌گشته در اندیشه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گم‌گشته در اندیشه

برای دریافت کتاب گم‌گشته در اندیشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.