معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت تفکر: شادمانی متفکرانه زیستن

عکس جلد کتاب صوتی لذت تفکر: شادمانی متفکرانه زیستن
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت تفکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت تفکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لذت تفکر: شادمانی متفکرانه زیستن

زینا هیتز در کتاب صوتی لذت تفکر، درصدد است ارزش فکر کردن و یادگیری را از نو به یاد ما بیاورد تا بتوانیم اندکی از زندگی ماشینیِ عصر مدرن و لذت‌های پوچ، سطحی و زودگذر فاصله بگیریم و با به‌کارگیری آرا و نظرات اندیشمندان و فیلسوفان، متفکرانه اما شادمانه زندگی کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی لذت تفکر

کتاب صوتی لذت تفکر: شادمانی متفکرانه زیستن (Lost in Thoughts: The Hidden Pleasure of Intellectual Life) اثری از زینا هیتز (Zena Hitz)، استاد کالج سنت جان در آمریکا است. هیتز در این کتاب با اشاره به تجارب و روایت‌های زندگیِ فیلسوفان، نویسندگان، کتابخوانان، تاریخ‌دانان و... به موضوع اهمیت و ارزش یادگیری به صِرف یادگیری پرداخته است. به باور هیتز، انسان همیشه به یادگیری نیاز دارد. او در این کتاب به بسط این عقیده می‌پردازد که زندگی فکری، ارزش و پتانسیل بالایی برای زیستن و لذت بردن دارد.

زینا هیتز در کتاب صوتی لذت تفکر به این نکته اشاره می‌کند که شاید دانشگاه برای همه مناسب نباشد، شاید بسیاری از افراد به تحصیلات آکادمیک علاقه نداشته باشند اما یادگیری چیزی فرای دانشگاه و تحصیلات عالیه است. یادگیری ارزش ذاتی دارد حتی اگر در نهایت به ثروت و رفاه بیشتر منتهی نشود. یادگیری به فضا، زمان و انرژی نیاز دارد که اگر معطوف به هدف خاصی نباشد، تنها در سایه‌ی اوقات فراغت میسر می‌شود. نه تنها در فرهنگ ما که در بسیاری از نقاط جهان، اوقات فراغت اغلب به کارهایی که جنبه‌های تفریحی دارد، سپری می‌شود. شاید به همین دلیل، توجیه کردن افراد به پرداختن به یادگیری آن هم به صرفِ یادگیری و نه هدفی دیگر، بسیار دشوار باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت تفکر

در کتاب صوتی لذت تفکر این استدلال آمده است که حتی برای افرادی که دانشگاهی نیستند نیز فعالیت‌های فکری ارزشمند است چرا که در پسِ آموخته‌های خود، می‌توانند پناهگاهی برای خود در این دنیای خصمانه و بی‌رحم بسازند، می‌توانند کشفیات دیگران را که حاصلِ عمر آنان بوده است، به راحتی به‌کار گیرند و سرانجام اینکه می‌توانند به آرامشی دست پیدا کنند که ماندگار و معنادار است. کتاب صوتی لذت تفکر را محمدرضا شکاری به فارسی برگردانده و نشر صوتی ماه‌آوا با خوانش متین بختی آن را به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب لذت تفکر

  • کتاب لذت تفکر راهنمایی برای تشخیص و سنجش افرادی است که به زندگی متفکرانه اهمیت می‌دهند. این کتاب مؤثرترین اثری است که در سال‌های اخیر در حوزه‌ی علوم انسانی به انتشار رسیده است. (ناتانائیل پیترز، Public Discourse )
  • کتاب لذت تفکر از چندین بخش تشکیل شده است: بخشی از آن زندگی‌نامه، بخشی دفاع از روشنفکری و بخشی از آن به نوعی سوگواری فرهنگی است. لذت تفکر ما را وادار می‌کند به راه‌هایی بیندیشیم که به یاری آن‌ها بتوانیم تفکر را نجات دهیم. کتاب هیتز اثری جذاب و ارزشمند است. (چارلز مک‌نامارا، Commonweal)
  • زینا هیتز در کتاب لذت تفکر به دنبال احیای احساس قدردانی از متفکرانه زیستن است که آن را مفهومی به‌ذات خوب و اساسی برای خوشبختی انسان می‌داند. (راشل کی الکساندر، مجله‌ی Tablet)
  • زینا هیتز در این اثر، برداشتی نوین و متفاوت از موضوعات ارائه داده است. هیتز با تمرکز بر مفهوم علاقه به یادگیری و ارزش ذاتی آموختن، به ما نشان می‌دهد چگونه فعالیت‌های فکری به بخشی از شکوفایی انسان تبدیل شده و برای موفقیت او، ضروری‌اند. (جوانا کورئا مونتیرو، Forma De Vida)

کتاب صوتی لذت تفکر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لذت تفکر به تمام علاقه‌مندان حوزه‌های اندیشه، تفکر و یادگیری و همچنین آموزگاران و مربیان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی لذت تفکر: شادمانی متفکرانه زیستن می‌شنویم

فقری بی‌رحمانه ناپل را بعد از جنگ از پا درمی‌آورد. شبکه‌های جنایتکار صاحب تمام کسب‌وکارهای پرسودند. صنعتگرانی که زمانی برای کارشان ارزش قایل می‌شدند از تلخی این‌که نمی‌توانند خانواده‌هایشان را حمایت کنند در عذاب‌اند. ناامیدی‌شان به خشونت علیه همسران، فرزندان و همسایه‌هایشان بدل می‌شود. زنان و بچه‌هایی که شوهران یا پدرهایشان مرده‌اند یا زندانی شده‌اند در معرض هر نوع غارتگری‌اند. هرگز از گذشته حرفی به میان نمی‌آید و آینده هرگز تصور نمی‌شود. خشونت بستری برای انتقام، سرگرمی و تسلا یافتن است. به‌خاطر نفس خودش پیگیری می‌شود. حتی رقابت‌های مدرسه‌ای به دعواهای خیابانی تبدیل می‌شوند.

در ادامه لفظ «دنیا» را به چیزی اطلاق می‌کنم که باید از آن فرار کرد. با گفتن این کلمه منظورم کل دنیا – گستره‌ی باشکوهی پر از حیوانات، و طیف کامل اجتماع انسانی با باغ‌ها، مزارع و خانواده‌هایش – نیست. منظورم دنیای اجتماعی و سیاسی است که اغلب به این مثال‌ها شباهت دارد. اگر این مفهوم را در نظر بگیریم، جاه‌طلبی، رقابت و هیجان‌طلبیِ بیهوده‌اند که دنیا را می‌گردانند. بازاری است که در آن همه‌چیز خرید و فروش می‌شود. حتی باارزش‌ترین کالاها تا حد محصولات یا چیزهایی جذاب و تماشایی تنزل پیدا می‌کند. انسان‌ها به طور عمده وسیله‌هایی‌اند که دیگران را به هدفشان می‌رسانند. خشونت سر هر مارپیچ منتظر است و پشت هر موفقیت ظاهری کمین کرده است. دنیا، به این معنی، وضعیت مفروض بشری است، اما به هیچ عنوان امکان‌های بشری را تماماً پوشش نمی‌دهد.

فرار از دنیا به چه معناست؟ چه نوع فراری از آن امکان‌پذیر است؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
66 دقیقه
مقدمه: ظرف شستن چطور زندگی متفکرانه‌ام را احیا کرد؟
68 دقیقه
پیشگفتار: یادگیری، فراغت، خوشبختی
80 دقیقه
کناره گرفتن از دنیا
85 دقیقه
گریز به حقیقت
51 دقیقه
یادگیری از دست رفته
77 دقیقه
عشق به تماشا و زندگی در سطح
36 دقیقه
فواید بی‌فایدگی
79 دقیقه
زندگی خارج از کتاب‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لذت تفکر: شادمانی متفکرانه زیستن
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لذت تفکر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لذت تفکر

برای دریافت کتاب صوتی لذت تفکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.