معرفی و دانلود کتاب گمشده

عکس جلد کتاب گمشده
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گمشده

کتاب گمشده نوشته‌ی سعید مهنانی، به شما می‌آموزد که بهترین لحظه زندگی همین لحظه‌ای است که هم اکنون تجربه‌اش می‌کنید.

همان‌طور که سعید مهنانی در مقدمه‌ی گمشده می‌گوید، قبل از خواندن کتاب چشمان خود را ببندید و سعی کنید احساسات منفی را از خود دور کنید و هنگامی که به آرامش رسیدید شروع به خواندن آن کنید. سعی کنید لذت کافی را از آنچه درک می‌کنید ببرید و در زندگی خود به کار گیرید.

آیا به این فکر کرده‌اید که چرا می‌خوابید؟ چرا بیدار می‌شوید؟ چرا غذا می‌خورید؟ چرا کار می‌کنید؟ و چراهای دیگر. اعمال و رفتار همه موجودات از جمله انسان برگرفته از نیازهایشان است. این نیاز است که موجودات را وادار می‌کند تا دست به عمل بزنند و این چگونه انجام دادن این اعمال است که موجودات را از یکدیگر متفاوت می‌کنند. هر گروه از موجودات به طریقی برای رفع نیازهای خود دست به عمل می‌زنند که این اعمال در مورد انسان‌ها هم صدق می‌کند.

انسان‌ها به خاطر داشتن شعور نیازهای بیشتری نسبت به موجودات دیگر دارند. نیازهای بسیار پیچیده‌تر که برای رفع آن‌ها باید دست به عمل بزنند. این چگونه دست به عمل شدن انسانی با انسان دیگر متفاوت است. عده‌ای بهتر می‌توانند نیازهای خود را رفع کنند و عده‌ای دیگر در این امر کم توان یا ناتوانند. این کم توانی و ناتوانی در رفع نیازها باعث ناهنجاری‌های روحی، جسمی و یا حتی مرگ می‌شود. اگر نیازهای خود را به خوبی بشناسید و در جهت رفع آن‌ها به درستی قدم بردارید نیازهای‌ شما تبدیل به اهداف و راهی برای رسیدن به موفقیت و خودشکوفایی است.

در بخشی از کتاب گمشده می‌خوانیم:

هر انسانی زمانی می‌رسد که باید برای زندگی خود تصمیمی بگیرد تا بر پایه آن تصمیم آینده و زندگی خود را بسازد. تصمیم‌ها می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد، کاری، تحصیلی، هنری، عرفان، ورزشی و هزاران تصمیم دیگری که می‌توان گرفت. این تصمیمات درست یا اشتباه آینده‌ای همراه با موفقیت و یا همراه با شکست برای ما رقم می‌زنند. تصمیمات نقش کلیدی در طول زندگی ما دارد و می‌تواند آینده مالی شخصیتی خانوادگی و خیلی از مسائل و اتفاقات دیگر را رقم بزنند و ما را به سمت کامیابی یا شکست هدایت کنند. تصمیم درست همراه با تلاش به موفقیت می‌انجامد. هنگام دستیابی به موفقیت نباید آنقدر سرمست و مغرور پیروزی شویم که تلاش ما را محدود کنند. بلکه باید شادی موفقیت را به شتاب دهنده‌ای برای موفقیت‌های بیشتر تبدیل کنیم.

هنگامی که دلیل تصمیمات اشتباه دچار شکست می‌شویم، ضربه روحی بدی را متحمل می‌شویم. که غالبا به اضطراب، شرمساری و استرس می‌انجامد. شکست موجب می‌شود به توانایی هایمان شک کنیم. خود را انسانی بداقبال بدانیم و جهان را پر از زشتی و بدی بدانیم. احساس ضعف و ناتوانی جسمی فراوان می‌کنیم و می‌پنداریم که همه دشمن ما هستند. برای تسکین درد خود شکست را به افراد، جامعه و اقتصاد و عوامل دیگر ربط می‌دهیم. سعی می‌کنیم به خود و دیگران بقبولانیم که اگر فلان اتفاق یا شخص نبود شکست نمی‌خوردم. شاید حق با شما باشد. فلان اتفاق یا فلان شخص موجب شکست شما شده‌اند و تصمیم شما درست بوده است.

این افراد اگر کمی با خودشان صادق باشند و به دلایل شکست خوب فکر کنند خواهند دید که عامل اصلی شکست خودشان هستند که با گرفتن تصمیم اشتباه این شکست را برای خود رقم زدند.

این افراد اگر بتوانند مسئولیت اشتباه خودشان را بپذیرند که تصمیمات اشتباه باعث شکست شده به دنبال علت و ریشه‌یابی مشکل می‌گردند و با رسیدن به جواب درست از شکست یک تجربه ارزشمند و سکویی برای موفقیت‌های آینده می‌سازند.

همان‌طور که قبلاً هم گفتم تصمیمات درست به همراه تلاش به هدف می‌رسند. داشتن هدف برای افراد بسیار ارزشمند است و انگیختگی لازم را برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ به وجود می‌آورند. هدف چیست؟ خواسته‌ای دقیق و روشن با مسیری مشخص انسان‌ها آرزوهای زیادی دارند، حتی وقتی از آرزوهای آن‌ها با خبر می‌شوید آن‌ها را تحسین و تشویق می‌کنید. اما تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا عده کمی به آرزوهایشان می‌رسند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: گمشده
فصل دوم: هرم مزلو
فصل سوم: هرم وارونه
قدم اول در هرم وارونه
قدم دوم
فصل چهارم: بذر درون
تئوری بذر درون
بخش اول: محیط کشت
مراقبت و نگهداری
برچسب زدن
تصمیم گیری
محیط و اطرافیان
زبان بدن
اعتماد به نفس
پاداش
ایمان
عشق
فصل پنجم: دفع آفات
غمگینی
ترس
حسادت
تنفر
استعداد
احساسات منفی
اضطراب
گناه
شرم‌ساری
فصل ششم: جوانه
دیدن اولین آثار جوانه
هرگز درخت را پیوند نزنید
سایه درخت میوه
بخشش
فصل هفتم: خودت باش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گمشده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات58
زبانفارسی
شابک978-622-6071-97-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گمشده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گمشده

برای دریافت کتاب گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.