معرفی و دانلود کتاب گور به گور

عکس جلد کتاب گور به گور
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گور به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گور به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گور به گور

روایتی چندگانه و نفس‌گیر از یک مراسم خاکسپاری! ویلیام فاکنر در کتاب گور به گور روایت زندگی خانواده‌ای فقیر و مرگ مادر خانواده، «آدی بوندرن»، را با ظرافت و هنرنمایی‌های خود برایتان بازگو می‌کند. با اینکه آدی تا آخرین لحظات حیاتش بر آماده‌سازی گورش نظارت دارد، پس از مرگ به سبب باد و باران شدید، گور تهیه‌شده، ویران می‌شود. باید دید خانواده‌ی آدی برای به خاک سپردن او چه چاره‌ای می‌اندیشند و آیا توان آن را دارند که مراسمی آبرومندانه برایش برگزار کنند.

درباره‌ی کتاب گور به گور

رمانی که نگارش آن تنها در شش هفته به پایان رسید اما به باور منتقدان، از تمامی آثار ویلیام فاکنر (William Faulkner) پخته‌تر و کامل‌تر است و در نهایت سادگی و ظرافت بیان شده. کتاب گور به گور (As I lay dying)، داستان زندگی خانواده‌ای روستایی است که به‌تازگی سال‌های دشوار جنگ جهانی اول را به پایان رسانده‌اند. نگاه جزئی‌نگر هر یک از شخصیت‌ها و دغدغه‌های کوچکی که درمورد پیش‌پاافتاده‌ترین مسائل روزمره دارند، پیچیدگی‌های درونی این کاراکترهای ساده‌دل را برایتان روشن خواهند کرد. البته پیش از اینکه مطالعه‌ی رمان را آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک کاغذ و قلم بردارید و عنوان هر یک از شخصیت‌ها را همراه با مشخصه‌های بارزشان یادداشت کنید. افراد متنوعی به‌عنوان شخصیت‌های داستان، راوی کتاب حاضر شده‌اند و برای درک بهتر رخدادها لازم است همگی را به‌خوبی بشناسید.

هم مادر خانواده و هم تمامی اطرافیانش می‌دانند که چیزی به پایان عمرش نمانده و به‌زودی باید با زندگی خداحافظی کند. همه‌ی خانواده، یعنی خودِ مادر، شوهر و چهار فرزندش به فکر می‌افتند تا اسباب مراسم سوگواری او را به بهترین شکلی که برایشان مقدور است تدارک ببینند. مادر از صمیم قلب تمایل دارد تا در شهر خودش و در کنار خویشاوندانش به خاک سپرده شود؛ کاری که به ظاهر ساده می‌آید اما در عمل چندان هم آسان نیست.

کل خانواده مصمم شده‌اند تا در حد توان، مراسمی آبرومندانه را برای مادرشان برگزار کنند و فرزند ارشد خانواده که به نجاری اشتغال دارد، وظیفه‌ی ساخت تابوت را به گردن می‌گیرد. از طرفی همگی در برابر سرزنش‌های دیگران که جابه‌جایی مرده را از شهری به شهر دیگر جایز نمی‌دانند، متعهدانه مقاومت می‌کنند. پس از اینکه مادر سرانجام در برابر مرگ تسلیم می‌شود، پدر و چهار فرزندش، جنازه‌ی مادر را سوار گاری می‌کنند تا در محلی که مقرر بوده، دفن شود. اینجاست که مشکلات یکی پس از دیگری سر راهشان سبز می‌شوند. مشکلاتی که به نظر پدر، خواست خدا هستند و هر طور شده باید از سد آن‌ها عبور کرد.

ویلیام فاکنر، کتاب گور به گور را نیز مانند برخی از آثارش به روش جریان سیال ذهن نگاشته. این نکته موجب می‌شود هسته‌ی اصلی داستان به‌طور منظم و منسجم در ذهن خواننده شکل نگیرد. روایت‌هایی پراکنده باعث می‌شود خواندن این اثر، کار راحتی نباشد. از طرفی، به گفته‌ی برخی منتقدان، سماجت و پافشاری ساده‌لوحانه‌ی شخصیت‌های کتاب برای انجام یک تصمیم نه‌چندان‌مهم، مخاطب را بارها کلافه و عصبانی خواهد کرد. خب، اگر با سبک رمان‌نویسی و قصه‌پردازی فاکنر کاملاً آشنایید و میانه‌تان با روند کُند داستان‌ها خیلی هم بد نیست، حتماً از مطالعه‌ی اثر پیش‌رو نهایت لذت را خواهید برد.

نجف دریابندری، مترجم کارکشته و پرآوازه‌ی کشورمان، کتاب حاضر را به فارسی ترجمه کرده که باید اعتراف کنیم در برگردان اصطلاحات عامیانه و به‌کارگیری فارسی محاوره بسیار موفق بوده است. نشر چشمه این کتاب را به مشتاقان آثار برجسته‌ی ادبی عرضه نموده.

نکوداشت‌های کتاب گور به گور

  • تأثیر فوق‌العاده‌ی داستان چندوجهی فاکنر، تاکنون مشهود بوده است. (گاردین)

  • از برترین رمان‌های قرن بیستم. (مدرن لایبرری)

  • ویلیام فاکنر از طریق بسیاری از رمان‌ها و داستان‌های خود، به مبارزه با مشکلات اخلاقی‌ای که پس از قرن نوزدهم سرکوب شده بود، برخاست. بنابراین، برای تداوم هدف اخلاقی نویسنده که موجب عظمت آثار ادبی کلاسیک شد، باید به کتاب‌های او مراجعه کنیم. (رالف الیسون)

  • هیچ‌کس به اندازه‌ی ویلیام فاکنر، از قلب و روح خود در کلام مکتوب استفاده نکرده. اگر می‌خواهید با قلب و روح این نویسنده آشنا شوید، داستانی که آن‌ها را در خود جای داده، در مقابل شماست. (یودورا ولتی)

  • فاکنر با کاربرد زاویه‌های دید متعدد و صداهای روان‌شناختی درون شخصیت‌ها، یکی از موفق‌ترین تجسم‌های داستانی‌اش را در کتاب گور به گور آفریده. (آمازون)

  • یکی از تاثیرگذارترین رمان‌های قرن بیستم آمریکایی. (گودریدز)

اقتباس سینمایی کتاب گور به گور

در سال 2013، فیلمی با اقتباس از رمان گور به گور، با همین عنوان، به کارگردانی جیمز فرانکو تولید شد. تیم بلیک نلسون، دنی مک‌براید، جیم پاراک، آنا ارایلی و... در آن به ایفای نقش پرداختند.

کتاب گور به گور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار ادبی کلاسیک، طنز سیاه، ادبیات مدرن و همچنین داستان‌هایی به روش جریان سیال ذهن علاقه دارید، کتاب گور به گور، شاهکار ادبیات آمریکا را از دست ندهید.

با ویلیام فاکنر بیشتر آشنا شویم

ویلیام کاتبرت فاکنر، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی بود که زندگی‌اش در سال 1897 در ایالت می‌سی‌سی‌پی آغاز شد و سرانجام در 1962، در همین ایالت به پایان رسید. بااین‌حال، باید بپذیریم که در این عمر شصت‌و‌پنج‌ساله، بهترین نمونه‌های ادبیات کلاسیک را با قلم توانمند خود خلق کرد.

آغاز داستان‌نویسی وی به دوران کودکی‌اش برمی‌گردد اما پیش از آنکه به‌عنوان نویسنده‌ای مطرح، نامش بر سر زبان‌ها بیفتد، چندی در جبهه‌های جنگ جهانی اول و مدتی نیز در سمت مسئول پست در دانشگاه می‌سی‌سی‌پی فعالیت داشت. در سال 1925، نخستین کتابش، که در حقیقت مجموعه‌ای از سروده‌هایش بود را به چاپ رساند. رفته‌رفته به رمان‌نویسی روی آورد. «خشم و هیاهو»، «آبشالوم، آبشالوم!»، «ناخوانده در غبار» و «روشنایی اوت» از برجسته‌ترین کتاب‌های فاکنر هستند. البته این نویسنده، نمایشنامه‌نویسی را نیز در کارنامه‌ی ادبی خود دارد که از موفق‌ترین آن‌ها می‌توان به «رکوئیم برای یک راهبه» (Requeim for a Nun) اشاره کرد.

پیچیدگی، ظرافت و شخصیت‌پردازی‌های متنوع، همچنین پرداختن به مضامینی از جمله نژادپرستی، برده‌داری و جنگ‌های داخلی آمریکا از ویژگی‌های آثار اوست.

در بخشی از کتاب گور به گور می‌خوانیم

پاهاى بابا کج و کوله شده‌اند، پنجه‌هاش بى‌ریخت و کج و کوله‌اند، رو پنجه‌هاى کوچکش دیگه هیچ ناخنى نمونده از بس که وقتى بچه‌بوده با چارق‌هاى دست‌سازش تو گل و شُل کار کرده. جفت کفش‌هاى چرم خامش رو گذاشته کنار صندلى. انگار که این‌ها رو با یک تبر کُند از آهن خام تراشیده‌اند. ورنون از شهر برگشته. هیچ وقت ندیده‌ام با روپوشِ کار بره شهر. مى‌گن زنش نمى‌ذاره. زنه یک وقت معلم مدرسه بوده.

ته مونده آب ملاقه رو مى‌پاشم زمین، دهنم را با آستینم پاک مى‌کنم. قبل از صبح فردا بارون مى‌گیره. شاید هم قبل از غروب امروز. مى‌گم «رفته تو طویله، داره مال‌ها رو مى‌بنده.»

تو طویله با این اسبه کلنجار مى‌ره. از طویله مى‌زنه بیرون مى‌افته تو چراگاه. اسبه اصلاً پیداش نیست، رفته تو خنکاى لاى قلمستون کاج قایم شده. جوئِل سوت مى‌کشه، یک بار خیلى تند، اسبه خُرناسه مى‌کشه، جوئِل مى‌بیندش که تنه‌ش لاى سایه‌هاى کبود برق مى‌زنه. جوئِل باز هم سوت مى‌کشه، اسبه از تپه سرازیر مى‌شه، با پاهاى شق و رق، گوش‌هاش رو تیز مى‌کنه و مى‌پرونه، چشم‌هاى تا به تاش رو تو چشم‌خونه مى‌چرخونه، بیست قدم اون ورتر وامى‌ایسته پهلوش رو مى‌کنه به ما، سرش رو رو شونه برمى‌گردونه، با نگاه تیز و هشیارش ما رو دید مى‌زنه.

جوئِل مى‌گه «بیا آقاجان.» اسب راه مى‌افته. همچین به سرعت میاد که پوستش جمع مى‌شه، انگار آتش از پوستش زبونه مى‌کشه. یال و دمش رو پخش مى‌کنه، چشم‌هاش رو مى‌چرخونه، یک هِرِشت دیگه مى‌آد جلو، وامى‌ایسته پاهاش رو جفت مى‌کنه به جوئِل زل مى‌زنه. جوئِل با قدم‌هاى مرتب مى‌ره طرفش، دست‌هاش دو طرفش آویزونه. غیر از لنگ‌هاى جوئِل، مثل دو تا هیکل که براى یک منظره قبایل وحشى تراشیده باشند زیر آفتاب ایستاده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گور به گور
نویسنده
مترجمنجف دریابندری
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-964-362-193-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۳۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گور به گور

فاطمه مبهم
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اولش اصلا با کتاب ارتباط برقرار نکردم و کلا گیج شدم ولی به مرور دستم اومد که راوی کیه. در کل کتاب متن پیچیده‌ای داره و راوی‌های مختلف. البته که همین قضیه این کتاب رو جذاب کرده. ترجمه‌ی کتاب خیلی خوب بود دوسش داشتم. دوست دارم دوباره هم بخونمش.
س.ط
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تعهد در این اثر موج می‌زند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب گور به گور

برای دریافت کتاب گور به گور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.