معرفی و دانلود کتاب یادگیری مجازی همه جانبه: راهنمای عملی در آموزش

عکس جلد کتاب یادگیری مجازی همه جانبه: راهنمای عملی در آموزش
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری مجازی همه جانبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری مجازی همه جانبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری مجازی همه جانبه: راهنمای عملی در آموزش

کریک فرلیچ در کتاب یادگیری مجازی همه جانبه، درباره‌ی واقعیت مجازی و جایگاه آن در نظام آموزشی توضیح می‌دهد. او اظهار می‌کند که واقعیت مجازی، امکانات بسیاری در اختیار معلم‌ها قرار می‌دهد که درنهایت منجر می‌شود تا افراد از تمام پتانسیل‌های خود به نحو احسن استفاده کنند. هدف او از نگارش کتاب پیش‌ رو نشان دادن مسیری است که دستیابی به رؤیاهای دیرینه‌ی بشر را میسر می‌کند.

درباره‌ی کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه

بدیهی است که همه‌ی مردم تمایل دارند تا از حداکثر توانمندی‌های خود استفاده کنند و در این مسیر از ابزارها و امکانات گوناگونی بهره می‌گیرند. یکی از این ابزارها، واقعیت مجازی است که کریک فرلیچ (Craig Frehlich) در کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه (Immersive Learning) به شرح کارکرد آن می‌پردازد. او معتقد است که با استفاده از امکاناتی که واقعیت مجازی در اختیار بشر می‌گذارد، می‌توان رؤیاهایی را که از گذشته تاکنون وجود داشته به واقعیت بدل کرد.

نویسنده در کتاب پیش‌ رو توضیح می‌دهد که واقعیت مجازی چطور تمام توانمندی‌های افراد را به‌ کار می‌گیرد و چگونه می‌توان از آن در زمینه‌ی آموزش استفاده کرد. این کتاب، راهنمای مربیانی است که مشتاق یادگیری تکنیک‌های نوآورانه‌ هستند و قصد دارند از این طریق، قدرت را به ابرقدرت تبدیل کنند. کریک فرلیچ ضمن ارزیابی نتایج، مربیان را به‌نحوی تربیت می‌کند تا بهترین بازخوردها را از جانب دانش‌آموزان دریافت کنند؛ چراکه واقعیت مجازی، با واقعیت بخشیدن به امور غیرواقعی، آینده‌ای را ترسیم می‌کند که بشر برای رسیدن به آن در تکاپو است. لازم به ذکر است که او در پایان تمامی فصل‌های کتاب سؤالاتی مطرح کرده که به خواننده کمک می‌کند تا درک خود از مباحث را بسنجد و در نهایت بتواند روش‌های پیشنهادی را در کلاس‌های درس اجرا کند. معرفی نرم‌افزار و بازی از دیگر ترفندهای نویسنده برای قابل‌فهم کردن مباحث کتاب است.

بررسی مفهوم واقعیت مجازی، جایگاه آن در یادگیری مشارکتی و مفهومی و چگونگی عملکرد آن در تدریس رشته‌های مختلف، شماری از مباحث بنیادین کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه‌اند. در نتیجه این امکان وجود دارد تا تمامی معلم‌ها در مقاطع و رشته‌های مختلف بتوانند از مباحث کتاب بهره‌مند شوند و شاهد تغییرات مثبت آن باشند. این کتاب که اولین بار در سال 2020 منتشر شد، با ترجمه‌ی زهرا طالب و حامد محمودزاده توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه

  • افراد معدودی در جهان هستند که بیشتر از کریک فرلیچ در مورد اهمیت واقعیت مجازی در حوزه‌ی آموزش می‌دانند. (ویلیام استکبل، بنیانگذار SpringboardVR)

  • کریک فرلیچ با نگارش کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه، مسیر متحول‌کننده‌ای را برای آموزش و یادگیری مطرح کرده است. این کتاب را بخوانید و به تمامی مدارس و مؤسسات آموزشی پیشنهاد دهید. زیرا واقعیت مجازی، واقعیت آینده است و نویسنده به ما نشان می‌دهد که مقصد کجاست و بهترین مسیر رسیدن به آن کدام است. (آنجلینا دیتون، مؤسس The VR Lady)

  • 99% خدمات در بیشتر مؤسسات آموزشی منجر به اختلال در دنیای دیجیتال و فناوری‌های نوآورانه می‌شود. همچنان اکثر مدارس، XR را یک بازی آرکید گران‌قیمت و پیچیده‌ تلقی می‌کنند. این درحالی‌ست که کتاب کریک فرلیچ مردم را به چالش می‌کشد تا کارآیی و قدرت واقعیت مجازی را ببینند. او دلایل قانع‌کننده‌ی متعددی را در کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه ذکر می‌کند تا ثابت کند که چرا واقعیت مجازی، ابزاری ضروری برای مدارس است. (رایان مک کلور، مدیرعامل TWOMC)

کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه برای چه کسانی مناسب است؟

معلم‌ها و استادهایی که قصد دارند با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی، یادگیری دانش‌آموزان را به حداکثر برسانند و تمام توانمندی آنان را به‌کار بگیرند، مخاطب کتاب یادگیری مجازی همه‌ جانبه هستند.

با کریک فرلیچ بیشتر آشنا شویم

کریک فرلیچ، فارغ‌التحصیل رشته‌ی آموزش است و در حوزه‌ی طراحی برنامه‌ی درسی فعالیت می‌کند. او بیش از بیست‌وپنج سال در زمینه‌ی تلفیق آموزش و فناوری فعالیت کرده است. او سخنرانی خبره‌ای است که سعی دارد با کمک واقعیت مجازی، نوآوری‌های ارزنده‌ای در نظام آموزشی ایجاد کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب یادگیری مجازی همه جانبه

  • اشتباهات یک فرد می‌تواند دریچه‌های جدیدی را برای کشف و یادگیری دنیا برایش باز کند. (جیمز جویس)

  • منطق شما را از نقطه "الف" به نقطه "ب" خواهد رساند؛ در حالی که تخیل شما را به همه‌جا خواهد برد. (آلبرت انیشتین)

  • با هم بودن قدرت کارها را افزایش می‌دهد... وقتی کار گروهی و همکاری وجود داشته باشد، می‌توان به چیزهای شگفت‌انگیزی دست یافت. (متی استپانک)

  • بسیاری از افرادی که واقعیت مجازی را امتحان نکرده‌اند نمی‌توانند آن را درک کنند؛ اما وقتی یک هدست روی سرشان قرار می‌دهیم، ناگهان گویی معجزه می‌شود و همه چیز تغییر می‌کند. (رایان شولتز)

در بخشی از کتاب یادگیری مجازی همه جانبه می‌خوانیم

مدارس به این موضوع پی‌برده‌اند که نمی‌توان تنها با ارائه محتوای مرتبط با موضوعات آموزشی، دانش‌آموزان را برای دنیای فراتر از مدرسه آماده کرد. اگر قرار است دانش‌آموزان در آینده برای مشاغلی که دائماً در حال تغییرند آماده شوند، مربیان باید به مهارت‌های مربوط به برخورد با مردم توجه کنند. برنامه درسی "مهارت‌های زندگی در قرن 21" در حال تبدیل شدن به بخشی اساسی از آن چیزی هستند که معلمان باید در کلاس‌های خود به آن توجه کنند. برخی از نمونه‌های این مهارت‌ها ممکن است شامل مهارت‌های اجتماعی، همدلی، اعتمادبه‌نفس، رهبری، همکاری، صبر و تفکر انتقادی باشد. گاهی اوقات به این مهارت‌ها "رویکردهای یادگیری" نیز گفته می‌شود.

همه معلمان مسئول آموزش صریح این مهارت‌ها هستند تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان می‌توانند در جهانی همیشه‌درحال‌تغییر موفق شوند. گوگل، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان، در سال 2008 سندی با عنوان "پروژه اکسیژن" یعنی مهارت‌های حیاتی زندگی منتشر کرد که ده رفتار کلیدی مدیران موفق را در آن بیان کرد. در این لیست، به موضوع ارتباط مؤثر و همکاری، چندین بار اشاره شده است.

دو نمونه از این مهارت‌های حیاتی زندگی، یادگیری نحوه خوب کار کردن در گروه یا به‌عهده گرفتن مسئولیت و رهبری است. در حالی که این مهارت‌ها به راحتی نادیده گرفته می‌شوند، اما واقعیت این است که مهارت‌هایی مانند این‌ها در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، مهم و برای دانش‌آموزان ما برای سازگاری و موفقیت ضروری هستند. بسیاری از بزرگسالان حتماً بازی به نام "لگد زدن به قوطی" را که در دوران کودکی انجام می‌دادند، به یاد دارند. این فعالیت چندنفره شامل یک نفر (یا گروهی از افراد) است که باید از قوطی که در وسط زمین‌بازی یا حیاط گذاشته‌شده، محافظت کند. سایر افراد پنهان می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: مفهوم‌شناسی واقعیت مجازی
فصل دوم: واقعیت مجازی و یادگیری مفهومی
فصل سوم: یادگیری مشارکتی و واقعیت مجازی
فصل چهارم: واقعیت مجازی اجتماعی و آموزش
فصل پنجم: واقعیت مجازی و آموزش هنر
فصل ششم: واقعیت مجازی و بازی‌های معمایی
فصل هفتم: واقعیت مجازی و برنامه درسی "استیم"
فصل هشتم: واقعیت مجازی و ادبیات
فصل نهم: واقعیت مجازی در حوزه سلامت و بهزیستی
فصل دهم: واقعیت مجازی و مطالعات اجتماعی
جمع‌بندی مباحث واقعیت مجازی
طرح درس‌های واقعیت مجازی
پیوست الف: واقعیت مجازی و یادگیری مشارکتی
پیوست ب: واقعیت مجازی در هنر
پیوست ج: واقعیت مجازی در معما و بازی‌های آموزشی
پیوست د: آموزش مجازی و برنامه "استیم"
پیوست ه: واقعیت مجازی و داستان‌گویی
پیوست و: واقعیت مجازی در تربیت‌بدنی و سلامت
پیوست ز: واقعیت مجازی در مطالعات اجتماعی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری مجازی همه جانبه: راهنمای عملی در آموزش
نویسنده
مترجمزهرا طالب، حامد محمودزاده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-309-889-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری مجازی همه جانبه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری مجازی همه جانبه

برای دریافت کتاب یادگیری مجازی همه جانبه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.