معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق

درو بوید در خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق، نشان می‌دهد خلاقیت بیش از آنکه یک ویژگی و صفت ذاتی و ارثی باشد، مهارتی‌ست که می‌توان آن را فراگرفت. او در این کتاب به شما آموزش می‌دهد چطور -چه در سطح فردی و چه در سطح گروهی- خلاق باشید و به نوآوری دست بزنید و برای بسیاری از مشکلات و مسائل راه‌هایی نو و اصیل پیدا کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق

خلاقیت یا تفکر خلاق، فرآیندی شناختی‌ست که درون مغز شما اتفاق می‌افتد و منجر به ایجاد محصول یا چیزی نو و ارزشمند می‌شود. این محصول می‌تواند ناملموس (مانند یک فرمول ریاضی، یک مفهوم یا حتی یک جوک) یا یک شیء فیزیکی (مانند یک موتورِ خاص، یک قطعه شعر یا حتی طرحی از یک نقاشی) باشد. تحقیقات بسیاری در حوزه‌ی روان‌شناسی به خلاقیت و مابه‌ازای آن در مدیریت و کسب‌وکار، یعنی نوآوری پرداخته‌اند. خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق (Thinking Creatively)، نوشته‌ی درو بوید (Drew Boyd)، بر پایه‌ی این فرض بنا شده است که خلاقیت و نوآوری نیز مانند دیگر مهارت‌ها، آموختنی‌اند.

درو بوید در خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق، اهمیت و فواید خلاقیت را بر می‌شمرد و اصلی‌ترین ویژگی‌های آن را بررسی می‌کند. شاید در نگاه اول تنها جنبه‌ی نوآورانه و جدیدی که ایده‌های خلاقانه دارند برای شما جذاب باشند، ولی خلاقیت بسیار فراتر از همین نگاه ساده است. درو بوید سه مؤلفه را برای خلاقیت بر می‌شمرد: جدید بودن، مفید بودن و غافلگیرکننده بودن. جدید بودن یک ایده‌ی نوآورانه به این معنی نیست که این ایده به طور کلی و از نظر همه جدید باشد، بلکه یک ایده می‌تواند تنها برای شما جدید باشد و از نظر درو بوید همین هم کافی‌ست. منظور از مفید بودن هم این است که ایده‌ای برای حل کردن یک مسئله یا مشکل ایجاد شده باشد. ویژگی آخر، یعنی غافلگیرکننده بودن به ساده و بدیهی بودن یک ایده اشاره دارد. درو بوید در این باره می‌گوید ایده‌ای نوآورانه است که هر کس با شنیدنش لبخند بزند و هوشمندی‌اش را دریابد.

این نویسنده در ادامه‌ی خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق، به مبحث محدودیت و ارتباط آن با خلاقیت می‌پردازد. او با رجوع به تجربیات برخی از متفکران و مخترعین خلاق، نشان می‌دهد محدودیت، مانعی برای خلاقیت نیست و اتفاقاً یک از موارد الزامی برای خلاقانه اندیشیدن است. مغز انسان در زمان مواجهه با محدودیت، بیشتر و بهتر کار می‌کند و اتفاقاً اصلی‌ترین مانع برای تفکر خلاقانه، ثابت بودن و آزادی بیش از حد است.

این خلاصه کتاب صوتی توسط نشر صوتی شادن پژواک تهیه شده و گویندگی آن را محسن زرآبادی پور بر عهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که راه‌حل‌های جدید‌تر و بهتری برای مشکلات کاری و شخصی‌تان پیدا کنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با درو بوید بیشتر آشنا شویم

درو بوید نویسنده، بلاگر، سخنران و استاد دانشگاه آمریکایی‌ست. او که در سال 1976 از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا مدرک کارشناسی خود در رشته‌ی علوم مدیریت و تحقیق در عملیات و سپس از دانشگاه شیکاگو مدرک MBA خود را اخذ کرده است، در دپارتمان بازاریابی دانشکده‌ی کسب‌وکار کارل اِچ. لیندر دانشگاه سینسیناتی ایالت اوهایو به تدریس می‌پردازد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق می‌شنویم

وقتی خلاق‌تر می‌شوید، کارهای روزمره‌تان بهتر می‌شوند؛ سر کار، در خانه یا همه‌جا. حال چطور یاد بگیریم خلاق‌تر شویم؟

جواب به این سؤال شاید شما را غافلگیر کند. نیازی نیست آن را کشف کنید. ربطی به سازوکار مغز ندارد؛ بلکه به صدای محصول شما مرتبط است. ببینید اگر یک محصول می‌خواست با ما حرف بزند، چه چیزی به ما یاد می‌داد؟ به جای بررسی مغز انسان، به جای کپی کردن رفتار مخترعان معروف، به چیز دیگری نگاه کردیم: به خروجی مغز همه‌ی مخترعان فکر کردیم و نه فقط معروف‌ترین‌های‌شان. حتماً اصطلاح صدای مشتری را شنیده‌اید. تصور کنید امکانش بود به صدای محصول هم گوش بدهیم تا ببینیم چه می‌گوید. این محصول را ببینید. این یک صندلی دیگر است. از وقتی بشر به یاد دارد، صندلی وجود داشته است. فرض کنید بشود با صندلی مصاحبه کرد و اسرارش را پرسید: «چطور اختراع شدی؟ چطور در این چند هزار سال تغییر کردی؟».

این دقیقاً کاریست که دوست و همکار نویسنده‌ام، دکتر جیکوب گلدن برگ برای تحقیقات دکتری‌اش انجام داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
فصل اول
1 دقیقه
فصل دوم
3 دقیقه
فصل سوم
4 دقیقه
فصل چهارم
3 دقیقه
فصل پنجم
4 دقیقه
فصل ششم
4 دقیقه
فصل هفتم
4 دقیقه
فصل هشتم
4 دقیقه
فصل نهم
3 دقیقه
فصل دهم
4 دقیقه
فصل یازدهم
4 دقیقه
فصل دوازدهم
4 دقیقه
فصل سیزدهم
4 دقیقه
فصل چهاردهم
3 دقیقه
فصل پانزدهم
4 دقیقه
فصل شانزدهم
2 دقیقه
فصل هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تفکر خلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.