معرفی و دانلود کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش

عکس جلد کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش

کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش تألیف محمدرضا الماسی و میثم میرزایی شهرابی، مسأله‌ی داروهای نیروزا را مطرح کرده و تأثیر مخرب آن‌ها را بر سیستم غدد درون‌ریز بدن توضیح می‌دهند. نویسندگان با معرفی انواع داروهای آنابولیک و هورمونی و ساختار آن‌ها، نشان می‌دهند که این مواد گرچه در کوتاه‌مدت باعث افزایش ظرفیت بدنی می‌شوند ولی در طولانی‌مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری در پی خواهند داشت.

درباره‌ی کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش

فشار رقابت‌های حرفه‌ای و اعتبار و جایگاه آن‌ها باعث شده تا برخی از ورزشکاران برای کسب مقام به روش‌های غیراخلاقی روی آورند. استفاده از داروهای نیروزا برای بیشتر کردن ظرفیت بدن، یکی از همین روش‌هاست. این داروها عموماً روی هورمون‌های بدن تأثیر می‌گذارند و باعث افزایش حجم و توان انسان می‌شوند. اما این فقط یک روی سکه است. عوارض این مدل داروها از آنچه تصور می‌شود به‌مراتب بیشتر خواهد بود. داروهای آنابولیک، غدد درون‌ریز انسان را بیش از هر جای دیگر تحت تأثیر قرار می‌دهند و با بر هم زدن تعادل این قسمت‌ها، آثار مخربی در پی خواهند داشت. کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش تألیف محمدرضا الماسی و میثم میرزایی شهرابی، به این موضوع مهم و حساس می‌پردازد و از تأثیر آسیب‌زننده‌ی آن‌ها می‌گوید. نویسندگان با معرفی چند نمونه از داروهای نیروزا، کارکرد آن‌ها را توضیح می‌دهند و می‌کوشند آثار بلندمدت و غیرطبیعی آن‌ها را نشان دهند.

غدد درون‌ریز، غده‌هایی هستند که در نواحی مختلف بدن، از مغز تا اندام‌های جنسی پراکنده‌اند و وظیفه‌شان تولید هورمون است. هورمون‌ها در اساس منشأ اتفاقات فیزیولوژیک زیادی در بدن هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رشد و تکامل جسمی است. پزشکان این ماده‌ی شیمیایی را به دو دسته‌ی کلی استروئیدی و غیراستروئیدی تقسیم می‌کنند. استروئیدها که از جنس لیپید یا چربی هستند، عموماً از غدد درون‌ریز بیضه، تخمدان و فوق کلیوی ترشح می‌شود. استروئیدها در واقع همان کلسترول‌ها هستند که یکی از وظایف آن‌ها رشد بدن است. به خاطر همین بسیاری از ورزشکاران برای حجم دادن به بدن خود به داروهای استروئیدی روی می‌آورند و سعی می‌کنند به شکل مصنوعی سطح این هورمون را در بدنشان بالاتر ببرند. به این نوع داروها که شبیه تستوسترون عمل می‌کنند اصطلاحاً استروئیدهای آنابولیک گفته می‌شود. این مواد گرچه باعث رشد عضلات می‌شوند اما از سوی دیگر ممکن است باعث آندروژنیک یا تغییرات هورمون جنسی هم شوند. درواقع با مصرف این دارو، انگار که حجم زیادی از هورمون مردانه‌ی تستوسترون وارد بدن شده است. و همین باعث می‌شود غدد درون‌ریز، مخصوصاً غدد جنسی، دچار اختلال شوند و تا حد قابل‌توجهی کارکرد طبیعی‌شان را از دست بدهند.

محمدرضا الماسی و میثم میرزایی شهرابی در بخش اول کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش، ساختار تمامی غدد درون‌ریز را شرح داده و نقش آن‌ها را در ساخت هورمون بیان می‌کنند. آن‌ها در فصول بعدی، بحث مصرف استروئیدها را پیش می‌کشند و عوارض جدی آن‌ها را بر بدن توضیح می‌دهند. این کتاب با تقبیح داروهای نیروزا، نگرشی را که این مواد به‌وجود آورده و تاثیری را که ایجاد می‌کنند، زیر سؤال می‌برد. نویسندگان در ادامه موضوع سازگاری ورزش و غدد درون‌ریز را مطرح کرده و قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ یا «وادا» را مرور می‌کنند.

کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌شود.

با محمدرضا الماسی و میثم میرزایی شهرابی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا الماسی (متولد 1373) نویسنده و مترجم کتاب‌های ورزشی و همچنین مؤلف کتاب های «تغذیه و کلیات آن در بسکتبال»، «چربی سوزی با هایپرتروفی» و مترجم «اطلس جامع تمرینات بدن‌سازی بانوان» است.

میثم میرزایی شهرابی (متولد 1373) چندین اثر را در زمینه‌ی ورزش ترجمه و تألیف کرده است. «اصول برنامه‌نویسی پیشرفته»، «آزمایش خون و ورزشکاران» و «چربی سوزی با هایپرتروفی» از جمله کتاب‌های او به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش می‌خوانیم

لنس آرمسترانگ در گذشته به مصرف داروهای افزایش‌دهنده‌ی عملکرد پرداخته بود. یک نمونه از آن داروها اریتروپوتین یک هورمون رشد انسانی که شروع به تولید گلبول قرمز می‌کند. این هورمون در کلیه تولید می‌شود و تعداد گلبول‌های قرمز را که حاوی اکسیژن هستند افزایش می‌دهد. همیلتون می‌گوید EPO عملکرد ورزشی او را حدود 5 درصد افزایش داده است. این درصد افزایش در مسابقات حرفه‌ای حد فاصل بین نفر اول تا افراد وسطی مسابقات تور فرانسه (دوچرخه‌سواری) می‌باشد. EPO به‌سرعت تأثیر می‌گذارد اما با یک آزمایش دوپینگ چند ساعت پس از مسابقه قابل تشخیص می‌باشد. همیلتون گفت: «آرمسترانگ و سایر اعضای تیم دوچرخه‌سواری آمریکا زمانی که از این دارو مصرف می‌کردند عملکرد بهتری داشتند.»

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: هورمون‌ها و غدد درون‌ریز انسانی
فصل 2: داروها و عملکرد ورزشی
فصل 3: استروئیدها
فصل 4: هورمون رشد و سایر هورمون‌ها
فصل 5: نگرش روانی استفاده از داروها
فصل 6: ورزش و سازگاری‌های غدد درون‌ریز
فصل 7: قوانین مربوط به WADA

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-355-316-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش

برای دریافت کتاب داروها، استروئیدهای آنابولیک و تستوسترون در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.